Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:27

Ik las net Brüno en Wilders ook al wat business met elkaar doen :D

Overigens: Wilders is haantje de voorste over het terugroepen van de ambassadeur uit Iran e.d. Het zit er natuurlijk dik in dat dat gaat gebeuren met de huidige onlusten, dus is hij de snelste om puntjes te scoren..

Overigens ben ik blij dat ik deze week niet (zoals gepland) in Iran zit. Dat heeft niks met de PVV te maken op dit moment. Ik mag wel naar het midden-oosten, maar Iran doe ik eventjes niet..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:32

Wilders reist de wereld rond om voor gelijkgezinden zijn boodschap te uiten en geld in te zamelen.

Hij is in Amerika ook al flink van leer getrokken. Heel gevaarlijk want de huidige regering daar wil geen polarisatie maar samenwerken.
Vandaag of morgen wordt hij niet door een Islam terrorist maar door de CIA neergelegd die hebben geen moeite met zijn bodyguards.
Ik zou maar een ander kapsel nemen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:44

Ze mogen hem ook gevangen nemen een tijdje toch? De CIA heeft vast wel ergens een hokje waar hij in kan wonen. We noemen het dan gewoon een veiligheidsprogramma.

joost, het is inderdaad maar goed dat je niet in Iran bent, het is afwachten wat er gaat gebeuren. Of ja, niet zozeer wat, maar dan meer wanneer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:47

Er gebeurt wat in Iran dat is op zichzelf al een wonder.
Ze geven zelfs toe dat ze meer dan 100% stemmen geteld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:56

Juist ja, na tellen van 140% van de stemmen kon een overwinning van 80% worden geboekt (tegen 60%). Zo kan ik het ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:51

Lovely schreef:
Ze mogen hem ook gevangen nemen een tijdje toch?

´Tijdje´ is ook met Obama als verkoopleider voor de VS een rekbaar begrip.

Tig jaar in Guantanamo of geheel van de wereld verdwenen in Bagram is nog steeds geen enkel punt voor deze mensenrechtenverdedigers....

Het non-proliferatie gedoe is niet minder scheef; de hebbers besluiten dat de niet-hebbers het niet mogen krijgen als hún commissie dat niet goedkeurt.
Iran heeft wat dit betreft gewoon gelijk.

hc

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:30

ik vraag me af hoeveel moslims gevraagd hebben aan Ayatollah Khameni of Allah het wel goedvindt dat hij liegt. Maar goed, besides the point. Ik ben hier in Koeweit en zie dat kapsel hier weer op TV. Leuk visitekaartje hebben we toch....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:09

Kijken mensen je daar in Koeweit ook op Wilders aan, Joost?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:12

Joost er is op het nieuws dat Nokia het regime van Iran helpt met apparatuur, dat klinkt toch niet zo best.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:52

mm, dat is nogal een tweeslachtig verhaal. In ieder land stelt de regering dat je geen netwerk mag opbouwen als je geen lawful interception (=afluistermogelijkheid) levert. Dat geldt ook voor Nederland zo. In Nederland is dat natuurlijk om de Holleeders van deze wereld te pakken en te voorkomen dat de potentiele Mohammed B's in de gaten gehouden kunnen worden. Dat is dus een standaard eigenschap van ieder netwerk geworden, dus moet dat ook aan Iran geleverd worden., anders komt er geen netwerk. Dat Iran die funktie misbruikt is een andere zaak. Maar denk eens in: als Iran geen vergunning afgeeft voor een mobiel netwerk, dan zouden er ook geen miljoenen mobieltjes in dat land zijn om alles op de gevoelige plaat te zetten en via omwegen ook op het internet. Uiteindelijk is de communicatiegeest uit de fles en die krijgen ze in Iran er echt niet meer in, tenzij ze echt mlijoenen mensen willen gaan wegstoppen of executeren. Veel Iraanse jeugd is ontzettend goed opgeleid (ook de inmiddels wereldberoemde Neda), die zijn dus heel goed in staat om voor zichzelf te denken zonder de dogmatische invloed van de Ayatollah. Uiteindelijk is de communicatie hetgene dat die krachten bundelt en na een tijdje de regering in Iran even overbodig maakt als de regering van voor 1979. Daarnaast stimuleert handel tussen Iran en het westen ook wat meer bewustwording in Iran hoe dat het westen in elkaar zit, buiten de officiele kanalen om.

De morele afweging is minder eenduidig dan wat het op het eerste gezicht lijkt. Ik denk wel dat men flink geschrokken is van de pers, ik heb geen idee wat de officiele positie van het bedrijf is.

Overigens zijn er ook genoeg Chinese bedrijven die vergelijkbare funktionaliteit leveren en zoals je misschien weet, stopt China de zaak mooi in de doofpot om 2 redenen: ten eerste omdat ze de situatie in Iran wel eens een voorbeeldfunktie zou kunnen zijn voor andersdenkenden in China en ten tweede omdat China heel graag Iraanse olie wil en producten uit wil voeren naar Iran, dat nog steeds een heel groot land is met heel veel koopkracht.

We helpen dus niet alleen het regime van Iran, maar ook het regime van Nederland, Belgie, enz. enz.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:11

Dat klinkt al wat genuanceerder dan het hier in het nieuws verschijnt. Kan je dat niet even aan de media uit leggen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:31

sarabande: het is mijn taak helemaal niet om zoiets aan de media uit te leggen. Maar als je op een vliegtuig gaat naar Teheran en je aan je familie moet uitleggen wat je daar in hemelsnaam gaat doen en ook nog eens aan jezelf uit gaat leggen waarom het zin heeft, dan kom je vanzelf wel tot een meer genuanceerde visie. Want ik heb in principe altijd de keus of ik al dan niet een vliegtuig op stap om een met een klant te praten.

Maar al met al heeft dat weinig met de verhoudingen tussen Balkenende en Wilders te maken. Hoewel Wilders in het middenoosten heel wat meer naamsbekendheid heeft dan Balkenende.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:10

Ja dat kan ik me voorstellen, Wilders is weinig meer in Nederland op het moment.
Maar toch zoiets vind ik dan weer zon typisch voorbeeld van de manier waarop de huidige media iets brengen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:47

Goede publiciteit voor Wilders, zo heeft hij weer een punt erbij.

Go Balkenende!

*die zelf pleit voor vrijheid van meningsuiting*