Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:46

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:54

Waarom bel je niet gewoon Samy?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:06

Volgens twitter is de datarecorder gevonden! Nu de voicerecorder nog

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:08

Vind het zo erg, ergens hoop ik op een wonder en dat er ergens nog een vlotje drijft met overlevenden. Klinkt stom ook zal alles wel weg zijn in de oceaan maar ik kan gewoon er niet aan denken dat zoveel mensen hier op de zee bodem liggen.
Hopelijk drijft de zwarte doos nog ergens opzee zodat men wel een idee zal hebben van het ongeluk en wat er is gebeurd. nu blijft het gissen.
En vleigtuigen vliegen toch ook vaak boven het onweer?
Iig wens iedereen veel sterkte en hoop toch op een nog ietwat verzachtender einde door lichamen en derglijke te vinden.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:14

Lyonesse schreef:
Waarom bel je niet gewoon Samy?

Is een oud-schoolgenootje van me broertje. Hij heeft geen telefoonnummer en op msn spraken ze ook maar 1x per maand ofzo.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:16

Naar het infonummer bedoel ik ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:18

Lyonesse schreef:
Naar het infonummer bedoel ik ;)

Is een optie ja, zal het eens door geven aan hem!
Dacht eigenlijk dat het nu wel eens op internet zou staan, als je toen met Turkish Airlines zag, die stonden de zelfde dag er nog op!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:21

Klopt hoor. Er staan steeds verschillende lijsten en mensen die wel op de ene staan, staan niet op de andere. Is ook erg lastig zoeken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:50

en dan moet je nog maar erachter komen of het realiteit is :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:42

Juul schreef:
Charaz schreef:
Toch vind ik het maar een eng idee, een heel vliegtuig wat zomaar verdwijnt, geen zwarte doos en geen lichamen.... 9/11 is er toch ook een compleet vliegtuig verdwenen?

Het is niet verdwenen, ze hebben toch wrakstukken gevonden? En dat gaat snel in de zee hoor.. Nathalee holloway is toch ook nooit meer gevonden? Dat drijft zo weg door de stroming. En de héle Atlantische Oceaan afzoeken is natuurlijk gekkenwerk. En heeft ook niet zoveel zin, want het drijft zo weer verder weg, of is inmiddels opgegeten door visjes enzo.

Tja misschien ben ik paranoia maar een paar wrakstukken vind ik nog niet terug gevonden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:49

Maar als het vliegtuig is neergestort in de oceaan, heeft het dan echt allemaal van die kleine wrakstukken? Dan zou je zeggen dat die ontploft is, dan is de kans op overlevenden helemaal nihil.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:39

Als je vanaf 10 km hoogte de zee instort, reken maar dat dat een flinke klap is, zelfde effect als je een glas laat vallen (ook allemaal kleine stukjes).

Charaz ben t met je eens, wie zegt dat t niet 'toevallig' van een ander vliegtuig is geweest. T is niet t eerst wat neerstort voor zover k weet..
Dr was net op tv dat er een Nederlands schip naar de plek gaat waar vandaag brokstukken zijn gezien door vliegtuigen. Ben benieuwd...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:40

Dat schip is al weer weg, heeft niks gevonden. Er is nog 1 ander NL schip.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:45

En dat andere schip gaat daar heen ;) 1e schip waar jij het over hebt had problemen met de brandstofstand (waarschijnlijk dus te weinig om daar heen te kunnen varen en weer terug, aangezien het 6 uur varen was.)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:50

Ze hebben er gezocht. Ze kregen elk een paar vierkant kilometer. Ze hebben niks gevonden en zijn nu dus door naar Houston. Dat andere schip was er ook vanmorgen al.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:56

De Braziliaanse regering had vannacht al bevestigd dat de brokstukken die in de Atlantische Oceaan gevonden zijn, afkomstig zijn van de Airbus A330 die maandag verdwenen is. De kans dat er nog overlevenden zijn, is bijna onbestaande.

"Er bestaat geen enkele twijfel over dat het om de wrakstukken van de vermiste Airbus A330 van Air France gaat. Dit bewijst dat het toestel daar is neergestort", zei de Braziliaanse minister van Defensie Nelson Jobim

Ook de Franse speurders hebben bevestigd dat de gevonden wrakstukken van de vermiste Airbus zijn.

De enige zekerheid is dat het vliegtuig geen noodsignalen heeft uitgezonden, maar wel automatische waarschuwingen dat de elektronische apparatuur aan boord uitviel, en dat gedurende drie minuten.

Luchtvaartexperts staan voor een groot raadsel waarom de Airbus A330 geen radiocontact probeerde te maken. Volgens hen zou een dergelijk modern toestel heel wat te verduren moeten hebben gehad vooraleer het in zee neerstort.

Is dus wel al 100% zeker dat het om het vermiste vliegtuig gaat! ;)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:18

:oo
heb het hele topic al doorgelezen, vind het zoo verschrikkelijk ;( . Het zal maar een bekende van je zijn, dat nog nieteens, het idee is écht erg!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:43

Er is inmiddels contact geweest. Ze gaat (gelukkig) pas 22 juni naar Nederland.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:54

Ik vind het vreselijk.. :(:)

Maar als er wrakstukken zijn gevonden, hoeft het toestel toch niet daar te liggen? Het kan toch ook door stromingen etc. naar een heel andere plek zijn gedreven? (Of is dit een hele stomme vraag?)

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:55

Nee is helemaal geen stomme vraag, ze blijven ook in de buurt verder zoeken naar wrakstukken :j. Omdat dat het meest waarschijnlijke is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 01:12

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 01:25

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:34

Dit is wel heel apart, maar als ik het zo lees, lijkt het me niet onwaarschijnlijk.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 12:18

Ik lees nu ook dat het vliegtuig waarschijnlijk in de lucht is ontploft, omdat de brokstukken zo'n 300 km van elkaar verspreid liggen. :=

Eerst leek het echt een ramp door de weersomstandigheden o.i.d te zijn, maar nu vind ik de kans dat het een aanslag was, ook steeds groter.. :=

Hoop dat ze die zwarte doos snel kunnen vinden, dat gaat hopelijk een hoop opheldering geven...

Citaat:
Brokstukken van Air france-vlucht AF 447 liggen verspreid in de Atlantische oceaan over een afstand meer dan 300 kilometer, zo meldt de Franse krant Le Figaro op basis van bronnen rond het onderzoek naar de ramp. Volgens de krant kan dit betekenen dat het toestel in de lucht is ontploft. Dit zou door verschillende oorzaken gebeurd kunnen zijn, zoals extreme weersomstandigheden, luchtdrukverlies in het vliegtuig of een terroristische aanslag. De Braziliaans minister van Defensie sluit een explosie echter uit omdat in de Atlantische oceaan grote vlekken met onverbrande kerosine zijn gevonden.

Bron: http://nieuws.nl.msn.com

:=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:26

Ik vind het echt zo'n onwaarschijnlijk argument dat het vliegtuig niet kan zijn ontploft omdat er kerosine is gevonden. Als een tank explodeerd, kan er écht wel onverbrandde kerosine naar beneden vallen. Bovendien heeft dat Pan am vliegtuig dat later langskwam brandende stukjes in ze zien liggen he?