Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:38

oomens schreef:
detour schreef:
Is dat de reden waarom vrouwen zich laten besnijden? ivm DNA van de man??..

Nee, dat is de reden waarom mánnen vrouwen laten besnijden.
Omdat ze bang zijn dat vrouwen voor de lol seks hebben, en dat zou net zo goed met de buurman (en diens DNA) kunnen zijn. Door te besnijden beleeft zij geen lol, en doet ze het alleen met hem, omdat dat nou eenmaal 'moet' binnen hun huwelijk. Op die manier weet de man zeker dat eventuele kinderen ook echt zíjn kinderen zijn.

Da's echt sneu.. :(:)

Echter heeft de vrouw bonusorganen dus met een beetje geluk kan ze toch nog genieten. :+
Vind dit heel ziek, by the way. :(

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:38

En de definitie van 1e levensbehoefte behelst sex niet hoor mensen.

Lekker...ja
Essentieel...wellicht
1e levensbehoefte...nope

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:41

detour schreef:
Is dat de reden waarom vrouwen zich laten besnijden? ivm DNA van de man??..

´Láten´????

Dat is onder enorme sociale druk.
De reden is dat de man zeker wil zijn dat ze niet zwanger wordt van een ander. Door het wegsnijden van zoveel mogelijk genotscentra maakt hij het minder motiverend voor zijn vrouw om met een andere man sex te hebben.

Dit is een ontsporing van het streven naar het voortplanten, het doorgeven van de genen.
Dit is pas vrij laat in de geschiedenis via de behoefte het erfrecht via de mannelijke lijn zeker te stellen ontstaan.
Pas na het vergaren van materiële rijkdom welke aan de gegarandeerde nakomeling van de vergaarder moest worden doorgegeven ontstond de behoefte aan een sexueel exclusief huwelijk van de vrouw.
Omdat ook een exclusief huwelijkscontract geen zekerheid biedt dat de vrouw niet zwanger raakt van een ander is men vrouwen gaan isoleren en/of lol aan sex gaan ontnemen.

Onderzoek naar het vaderschap in het westen toont het probleem aan. Er is een verbázend hoog percentage kinderen níet van de man die denkt de biologische vader te zijn.....

De oplossing ligt voor de hand: erfrecht via de vrouwelijke lijn. Helaas is dat érgens in onze culturele ontwikkeling veranderd.
Tegenwoordig is dit niet meer terug te draaien.
Vrije liefde, taboeloze sex en vererving via de moeder zou veel ellende uit de wereld helpen.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:43

HC, val nu niet over één woordje. :+
Tuurlijk gaat dat onder dwang, welke vrouw laat zich vrijwillig besnijden? Dat maakt het imo ook zo ziek, niks vrijheid. :\

Welk onderzoek mbt kinderen van vaders in het westen is dat? Ik zou wel een linkje willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:44

VRIJE liefde? Pffft, ik zou mijn vent midden in de gang zetten, voordeur open, achterdeur open en een flinke partij harde wind er door, als hij aan kwam zetten met het idee vrije liefde. Vrije liefde betekent niks anders dan veelwijverij en vreemdgaan. En je kunt in dit zinsverband het woord liefde maar beter door seks vervangen, lijkt me.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:46

Huertecilla schreef:
De oplossing ligt voor de hand: erfrecht via de vrouwelijke lijn. Helaas is dat érgens in onze culturele ontwikkeling veranderd.
Tegenwoordig is dit niet meer terug te draaien.
Vrije liefde, taboeloze sex en vererving via de moeder zou veel ellende uit de wereld helpen.

hc
Je bedoelt erfrecht zoals in het Jodendom gebruikelijk is? Dat zou in de praktijk veel meer duidelijkheid geven.
Je weet vrijwel zeker dat degene uit wie een kind komt ook daadwerkelijk de moeder is, maar wie precies dat kind er ooit in gestopt heeft, is hooguit een goede gok.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:47

detour schreef:
Echter heeft de vrouw bonusorganen dus met een beetje geluk kan ze toch nog genieten. :+
Vind dit heel ziek, by the way. :(

Welkom bij de club.

Overigens is onze westerse cultuur exáct hetzelfde (geweest).
De vrouw is niet fysiek gemutileerd doch wel psychisch door haar met een schuldcomplex over ´nette meiskes´ op te voeden. Dit speelt nog steeds een triest grote rol.
Zie het onderzoek naar de sexuele belevingen van de westerse vrouw: er is een enórm groot verschil tussen waar het lichaam door gestimuleerd wordt en dat waarvan de vrouw durft te erkennen dat het haar opwindt.
Dat is nú, in het westen, o.a. in Leiden heeft dit onderzoek plaatsgevonden.

hc

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:48

suleilitha schreef:
VRIJE liefde? Pffft, ik zou mijn vent midden in de gang zetten, voordeur open, achterdeur open en een flinke partij harde wind er door, als hij aan kwam zetten met het idee vrije liefde. Vrije liefde betekent niks anders dan veelwijverij en vreemdgaan. En je kunt in dit zinsverband het woord liefde maar beter door seks vervangen, lijkt me.

Vrije liefde is niet meer dan afspreken: Als je het niets vind bij mij, dan ben je vrij om naar een ander te gaan.
Als iemand dan desondanks toch bij jou blijft, dan is dat een vrije keuze, en alleen al daarom meer waard.

Daar open over zijn is wel iets anders dan stiekem naar een ander gaan, want dat is stiekem en daarom niet netjes tegenover elkaar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:49

Toch vraag ik me af: is juist het Westen niet op de hoogte van voorbehoedsmiddelen?!?
Tuurlijk zullen buitenechtelijke kinderen bestaan maar of het er zoveel zijn, heb je cijfers?..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:51

oomens schreef:
suleilitha schreef:

Vrije liefde is niet meer dan afspreken: Als je het niets vind bij mij, dan ben je vrij om naar een ander te gaan.
Als iemand dan desondanks toch bij jou blijft, dan is dat een vrije keuze, en alleen al daarom meer waard.

Daar open over zijn is wel iets anders dan stiekem naar een ander gaan, want dat is stiekem en daarom niet netjes tegenover elkaar.

Als er geen respect is in een relatie dan gebeurt het stiekeme gedoe volgens mij veel vlugger.
Als mensen echter samen afspreken beide te mogen rollebollen (vrouwen kunnen er ook wat van) dan is er imo geen probleem.
Dat heeft eerlijk zijn en afspraken maken met elkaar.
En het is fijn dat een ieder in Nl mag doen wat hij of zij wil.

Lyonesse

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:54

Dan is er wel een probleem detour, want niet iedereen kan zo'n afspraak handelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:54

Citaat:

Binnen een bestaande relatie dus geen haalbare kaart, want dan betekent het niks meer dan einde relatie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:55

Lyonesse schreef:
Dan is er wel een probleem detour, want niet iedereen kan zo'n afspraak handelen

Praktisch gezien lijkt het me ook een lastig ding idd.
Ik heb er niks mee, maar vind dat een ander daar vrij in mag zijn.
het is altijd nog oprechter dan mekaar besodemieteren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:56

oomens schreef:
Je weet vrijwel zeker dat degene uit wie een kind komt ook daadwerkelijk de moeder is.

Klaar :D

Motiveert ook gelijk een man op pósitieve wijze de vrouw(en) te stimuleren zijn zaad uit te broeden.

Dat is waar het bij de joodse cultuur fout gaat helaas. Daar legt het orthodoxe geloof de vrouw een zowat practische onmogelijkheid vreemd te gaan op.

@Suleilitha: ja, en? Wat is het probleem. Zet de deur open, haal het hek weg en zorg dat je veel te bieden hebt. Veel leuker voor iedereen.
Juist de vrouw is er met haar superpretpakket perfect voor uitgerust.
Dat is wat de huidige mens in pakweg 40.000 jaar tot supersoort gemaakt heeft. Het huwelijksgeneuzel is van de laatste millennia en pas héél recent wereldwijd.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:58

oomens schreef:

Dat heet: ´je krijgt wat je beloont´ en het werkt fantástisch.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:58

Ik heb genoeg te bieden, HC. Aan onze relatie mankeert ook niks, ook niet op seksgebied. Beetje raar dat je mijn post als letterlijke omschrijving ziet als hoe het hier thuis eraan toe gaat.
Maar stel dat manlief zo nodig buiten de deur zou moeten gaan eten, tja dan komt hij er bij mij niet meer in. Niet binnen de deur en ergens anders... ook niet in. It's a simple.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:00

suleilitha schreef:
Citaat:

Binnen een bestaande relatie dus geen haalbare kaart, want dan betekent het niks meer dan einde relatie.

Wat is dát nu voor vreemde uitspraak.
Waarom zou jouw partner niet bij jou blijven als jij de deur open zet?
Dat zou inhouden dat deze nu bij je blijft vanwege het slot erop of de stok erachter!
Is dat liefde? Is dat vrije wil?
Waar zijn onze zo gewaardeerde westerse waarden daarin?

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:04

Citaat:
Citaat:

Wat is dát nu voor vreemde uitspraak.
Waarom zou jouw partner niet bij jou blijven als jij de deur open zet?
Dat zou inhouden dat deze nu bij je blijft vanwege het slot erop of de stok erachter!
Is dat liefde? Is dat vrije wil?
Waar zijn onze zo gewaardeerde westerse waarden daarin?

hc[/quote]

Ik denk dat hier 2 dingen door elkaar gehaald worden ;)

HC heeft het over vrije liefde in de zin van: ik kies er voor om bij jou te blijven want jij bevredigd al mijn behoeften, sexueel en anders.
Heb ik het idee dat mijn behoeften niet meer bevredigd worden dan ben ik vrij om dat tegen mijn huidige partner te zeggen en eventueel een andere partner te zoeken.
Dan ga je dus weg bij je huidige partner.

Suleilitha denkt aan het begrip vrije liefde wat in de jaren 60 gehanteerd werden, als in ik duik met iedereen het bed in.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:06

suleilitha schreef:
Citaat:

En het niet-beëindigen van een relatie betekent dan meteen veel meer dan alleen bij elkaar blijven omdat het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:06

Kijk Anca, dat is inderdaad wat vrije liefde volgens nederlandse begrippen inhoudt, en komt er op neer dat mensen gaan leven als Bonobo's....

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:08

Ik vind het belachelijk. Dat is alles wat ik er over heb te zeggen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:10

suleilitha schreef:
Kijk Anca, dat is inderdaad wat vrije liefde volgens nederlandse begrippen inhoudt, en komt er op neer dat mensen gaan leven als Bonobo's....

Ik dacht dat dat is wat 'vrije seks' inhoudt, seks zonder dat daarbij een relatie komt kijken.
Omdat liefde en seks niet hetzelfde zijn (maar wel met elkaar te maken kunnen hebben), betekent vrije liefde dus ook niet hetzelfde als vrije seks.
_Question schreef:

Wát vind je belachelijk? De post voor jou? Of het wetsvoorstel in Afghanistan? Of wat daarover in het artikel uit de TS wordt gezegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:11

_Question schreef:

Aangezien er een vrij brede discussie gaande is, is het misschien handig als je even aangeeft wat je belachelijk vindt ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:17

Niemand hier in het westen "moet nog bij elkaar blijven". Je gaat tegenwoordig al uit elkaar omdat de ander een scheet te veel liet >;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:20

Hangt beetje af van de situatie. Hoeveel mensen moeten vanzichzelf bij elkaar blijven, volhouden, knokken, soms vanwege de kinders maar doorgaan?... :(:)
Soms leggen de mensen zichzelf een onmogelijke opgave op, want je moet wel blijven véchten voor je huwelijk. :+

En dan maak je jezelf en de ander imo ongelofelijk ongelukkig. Je leeft op deze aarde maar één keer, zoek dan iemand die beter bij je past. *D Tuurlijk, klinkt altijd simpeler dan het is, hoor. ;)