Thaliaatjuh schreef:De buitenlanders die normaal doen tegen mij kunnen van mij ook een vriendelijk goedemorgen verwachten hoorik ben echt niet onmenselijk, alleen reeel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thaliaatjuh schreef:De buitenlanders die normaal doen tegen mij kunnen van mij ook een vriendelijk goedemorgen verwachten hoorik ben echt niet onmenselijk, alleen reeel.
Blue_Eyes schreef:Dat wou ik ook zeggen, Macusa![]()
@Thaliaatjuh: En dan nog - je doet net alsof alle buitenlanders criminelen zijn (ze doen hun werk niet goed, dat deel van de vergelijking) en daarom zouden moeten vertrekken. 'Helaas' is dat niet zo en moeten er ook heel veel vertrekken die niets misdoen, sterker nog, die zich hier ten volle inzetten en niet terug kunnen nnaar hun land van herkomst - maar die toch teruggestuurd worden.
Thaliaatjuh schreef:Natuurlijk niet. Hier weer: waar zeg ik dat ik zo over ALLE buitenlanders denk?? helemaal niet!!
Ik vind gewoon dat het wel snel op discriminatie wordt gegooid....
Blue_Eyes schreef:Ben wel benieuwd hoe jij het dan had opgevat Chiqa
Thaliaatjuh schreef:Ik hou ook niet van discriminatie.. en probeer echt heel hard niet iedereen over 1 kam te scheren. Maar soms is het best moeilijk...... Aangezien je toch een idee erbij aangesmeerd krijgt, als je zo behandeld word door allochtonen.
Bij ons in de buurt woont ook een hele leuke familie hoor, die pa is ook super aardig en zegt altijd hoi.... die krijgt ook een vriendelijk hoi terug en zal weinig last hebben van discriminatie denk ik, omdat hij zich heel vriendelijk opstelt...
Thaliaatjuh schreef:Maar als ik een buitenlander niet wil groeten is het discriminatie...
Thaliaatjuh schreef:wat een mooi geloof toch he...
Ik bedoel te zeggen dat het qua nederlands->buitenlanders erg snel op discriminatie gegooid word. En andersom bijna nooit... Ik las ook ergens dat een meisje niet bij haar "buitenlandse" vriend thuis mocht komen, de eerste tijd, omdat die moeder het maar niks vond. Bijna iedereen vond het zo logisch als wat... terwijl als ik zou zeggen dat mijn ouders geen buitenlanders in huis willen, zou dat weer discriminerend opgevat worden... Als het maar uit het geloof of "andere cultuur" komt schijnt alles wel te mogen...
Tja ik weet niet. Maar ik denk dat ik mijn mening zo onderhand wel gegeven heb
Blue_Eyes schreef:Ik zou het ook niet accepteren als mijn dochter niet bij de ouders van haar vriend thuis mocht komen omdat ze Nederlandse is. Maar dat heeft niets met discriminatie te maken, ik zou het ook niet accepteren dat ze ergens niet mag komen omdat ze blond is of slim of (g)een brilletje heeft... noem maar op.
Ik heb overigens niks tegen op de islam. Hun gebruiken zijn anders dan de onze. Daarom zijn ze niet per definitie minder. Wij zijn het anders gewend, maar dat wil niet zeggen dat dat andere minder goed is.
Blue_Eyes schreef:Ik zou het ook niet accepteren als mijn dochter niet bij de ouders van haar vriend thuis mocht komen omdat ze Nederlandse is. Maar dat heeft niets met discriminatie te maken, ik zou het ook niet accepteren dat ze ergens niet mag komen omdat ze blond is of slim of (g)een brilletje heeft... noem maar op.
Ik heb overigens niks tegen op de islam. Hun gebruiken zijn anders dan de onze. Daarom zijn ze niet per definitie minder. Wij zijn het anders gewend, maar dat wil niet zeggen dat dat andere minder goed is.
Thaliaatjuh schreef:Blue_Eyes schreef:Ik zou het ook niet accepteren als mijn dochter niet bij de ouders van haar vriend thuis mocht komen omdat ze Nederlandse is. Maar dat heeft niets met discriminatie te maken, ik zou het ook niet accepteren dat ze ergens niet mag komen omdat ze blond is of slim of (g)een brilletje heeft... noem maar op.
Is dan geen discriminatie dan? In mijn ogen wel. Oordeel op basis van uiterlijk vind ik ook discriminatie...
Voor mij gaat dat niet alleen over huidskleur.
Hun gebruiken zijn anders.... Inderdaad. Ik vind ook dat mensen lekker moslim moeten zijn als ze dat willen, maar ik kan me er niet in verplaatsen. Het christengeloof is heel anders (zoals het moeten zijn in ieder geval), veel opener.
En daar word tenminste geen onderscheid gemaakt tussen man en vrouw, ik vind dat persoonlijk ook discriminerend.
In de stroming waar ik nog wel aardig fan van ben wordt ook in de kerk niet gezeurd als je met een satanist om wil gaan..... Je word sowieso niet de kerk uitgezet in ieder geval!! In andere stromingen misschien wel maar daar heb ik net zo weinig mee als het moslimgeloof, omdat ik het een hypocriete zooi vind..
Lyonesse schreef:Blue_Eyes schreef:Ik zou het ook niet accepteren als mijn dochter niet bij de ouders van haar vriend thuis mocht komen omdat ze Nederlandse is. Maar dat heeft niets met discriminatie te maken, ik zou het ook niet accepteren dat ze ergens niet mag komen omdat ze blond is of slim of (g)een brilletje heeft... noem maar op.
Dat is toch ook discriminatie?
Blue_Eyes schreef:Laat ik het anders stellen - dat heeft niet per se iets met buitenlands zijn te maken.