Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:24

hyppolyte schreef:
Ok, die laatste opmerking was een flauw grapje, dat gnehe had het wel weg moeten geven. Maar zal er een volgende keer een evil smiley bij zetten, goed?

edit m maar! }:) }:) }:) }:) }:) }:) }:) }:) }:)

Zamora

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:28

ik werd echt misselijk toen ik die foto zag :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:33

Afbeelding

Hier word ik pas misselijk van

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:36

pharagirlke schreef:
Dier is toch dood dus last heeft ie er niet meer van, en de gedachte er achter vind ik zeer mooi! Laat die etters maar een opgezet ding plat knijpen en geen echte cavia...

mitxa: hoezo doden, zijn er niet genoeg dode dieren in de wereld dan?

helemaal mee eens

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:49

ze heeft morbide fascinaties...staat in dat stukje...ze brengt dit allemaal niet aan het licht omdat ze zo van dieren houd...mensen met morbide fascinaties zijn niet normaal....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:50

jij vindt dat niet normaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:51

geerke schreef:
ze heeft morbide fascinaties...staat in dat stukje...ze brengt dit allemaal niet aan het licht omdat ze zo van dieren houd...mensen met morbide fascinaties zijn niet normaal....

Als het in dat stukje staat houdt ze het toch niet geheim? Ik vind het wel logisch dat ze het heeft. Ik bewonder haar werk maar ik zou het niet kunnen. Overigens is een morbide fascinatie in een bepaalde mate normaal. Dat zie je aan kinderen. Wat dood is, is interessant

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:02

kijk even wat morbide betekent......ziekelijk...
ik ben dus niet de enige die vind dat het niet normaal is...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:03

geerke schreef:
kijk even wat morbide betekent......ziekelijk...
ik ben dus niet de enige die vind dat het niet normaal is...

Ik vind dat het tot een bepaald niveau niet ziekelijk is. Ik zal het even uitleggen: Makers van horrors en schrijvers van dat soort boeken hebben ook een morbide fascinatie. Kijkers en lezers ook.

Katinka heeft in die zin een morbide fascinatie, dat ze door iets heel schokkends en sociaal niet geaccepteerd, dode huisdieren, een statement maakt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:08

tja...en dan is het aan een ieder te bepalen wanneer dat nivo bereikt is.....naar mijn mening al lang en breed..
maar goed zo denk ik er over...ik vind al heel snel iemand gestoord,zelfs een kind wat een hond zonder reden voor de lol schopt.
Dus misschien ben ik wel gek...who knows??

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:09

Jeetje dat mens is echt ziek!!! Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:10

Ik vind het heel makkelijjk om dit allemaal te veroordelen, en ziekelijk te noemen, om zo aan de boodschap voorbij te kunnen gaan.....
Deze vrouw maakt in mijn ogen wél een heel valide punt. :)

Ik las nog ergens de opmerking dat de middelen veel heftiger zijn dan het doel.
Ik weet niet of dat waar is, ik weet wél dat je mensen soms keihard met de neus op de feiten moet drukken om iets duidelijk te maken. Ik weet wel dat je nogal wat nodig hebt om echt mensen in discussie met elkaar te laten gaan.

Je hoofd de andere kant op draaien en het gewoon negeren, wordt veel te makkelijk gedaan.......

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:11

Nee hoor, ik vind een kind dat een hond schopt ook niet normaal, maar dat kun je het kind niet verwijten, enkel de ouders. Mijn schoonzus haat katten, en mijn net 3jarige neefje was hier op bezoek, en sloeg Elvis van de bank. Toen heb ik hem even heel erg duidelijk gemaakt dat ik dat niet accepteer en dat je dieren niet slaat. Maar dat vind ik wat anders dan een kunstenares die dmv dode dieren de wereld probeert te vertellen dat we over het algemeen toch wel slecht zijn voor onze dieren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:13

ze maakt geen statement want ze houd helemaal niet van dieren...als je van dieren houd laat je niet hamsters drie uur in z'on bol rondlopen omdat je het er niet mee eens zou zijn .
Er klopt gewoon iets niet....ik ga toch ook niet roepen dat ik tegen paardenmishandeling ben en vervolgens filmen hoe ik mijn eigen paard aftuig???

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:16

geerke schreef:
ze maakt geen statement want ze houd helemaal niet van dieren...als je van dieren houd laat je niet hamsters drie uur in z'on bol rondlopen omdat je het er niet mee eens zou zijn .
Er klopt gewoon iets niet....ik ga toch ook niet roepen dat ik tegen paardenmishandeling ben en vervolgens filmen hoe ik mijn eigen paard aftuig???

Maar snap je dan niet dat er miljoenen mensen zijn die hun hamster in zo'n bol laten lopen, en dat Katinka probeert te vertellen hoe zielig dat is? Dat ze eigenlijk wilt dat die ballen verboden worden? Er zijn mensen die hun hamster de hele dag in zo'n bol laten lopen, zodat ze wel los lopen maar niet kunnen ontsnappen...

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:16

Heeft ze een steeke los in haar hoofd?!

Achterlijkmens.!
hoe gestoord kan je zijn _-:(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:18

mijn eerste instantie was mijn gedachte bah misselijkmakend.
respectloos.
echter de gedachte hierachter vind ik wel weer super.
ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:19

timokyana schreef:
mijn eerste instantie was mijn gedachte bah misselijkmakend.
respectloos.
echter de gedachte hierachter vind ik wel weer super.
ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden...

Ik denk dat je precies de goede gedachte heb. He bah..Maar toch... Is denk het uitgangspunt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:20

Lieveli; en vertelt ze dat door een expositie ruimte te vullen met driehonderd bollen met hamsters er in?
Ze doet er zelf gewoon vrolijk aan mee....dat raakt kant nog wal.
Kom gewoon met een goed verhaal in plaats van bij dwdd te vertellen dat je je eigen kat gewurgd hebt...heb je zendtijd gebruik je hem zo.
Ze shockeert de mensen en streeft zo haar doel voorbij...(het doel waar jij in gelooft,ik dus niet)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:21

MarcoBorsato schreef:
geerke schreef:

Maar snap je dan niet dat er miljoenen mensen zijn die hun hamster in zo'n bol laten lopen, en dat Katinka probeert te vertellen hoe zielig dat is? Dat ze eigenlijk wilt dat die ballen verboden worden? Er zijn mensen die hun hamster de hele dag in zo'n bol laten lopen, zodat ze wel los lopen maar niet kunnen ontsnappen...

Ja leuk.
En wat wil ze ons dan vertellen met een kattenhandtas?
Dat we niet allemaal een kattenhandtas moeten maken? :') (want dat is wat ze doet: hamsters in een bol,omdat ze er niet in horen)

Ja,het schijnt te gaan om kinderen die dieren dooddrukken.Maar er wordt nu wel gedaan alsof er dagelijks honderden dieren worden geplet door kinderen :roll:
Ja, er zijn vast kinderen die er onvoorzich mee zijn,maar dat ligt dan toch vooral aan de ouders!
En die ouders die het niet kan schelen dat het konijn pijn heeft bij het optillen,gaan hier echt niet anders van worden.

Ik heb zelf een dochter van twee,en ja,ze heeft een konijn.Of eigenlijk: wij hebben een konijn,en zij mag hem aaien.
Ze heeft al vroeg geleerd zachtjes met hem te doen,en is er nooit mee alleen.

Beetje achterlijk dat hier gedaan wordt alsof elk beest dat bij kinderen in huis woont,gruwelijk aan zijn einde komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:22

geerke schreef:
Lieveli; en vertelt ze dat door een expositie ruimte te vullen met driehonderd bollen met hamsters er in?
Kom gewoon met een goed verhaal in plaats van bij dwdd te vertellen dat je je eigen kat gewurgd hebt...heb je zendtijd gebruik je hem zo.
Ze shockeert de mensen en streeft zo haar doel voorbij...(het doel waar jij in gelooft,ik dus niet)

Een goed verhaal horen mensen niet, Geerke. Daar wordt net zo makkelijk aan voorbijgegaan.

Ze zal wel moeten...... anders wordt ze niet eens gehoord, vrees ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:23

geerke schreef:

Die kat en die tas was 3 jaar geleden.. Inmiddels heeft ze veelmeer televisieoptredens gehad, over andere exposities. In februari is er een expositie in Rotterdam, echt de moeite waard. Zij kan je veel meer uitleggen dan ik, en dat is ook constructiever dan een debat houden op bokt. Misschien vind je het wel verschrikkelijk, maar toch. Ik raad het je aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:24

_Tivoli_ schreef:
Ja leuk.
En wat wil ze ons dan vertellen met een kattenhandtas?
Dat we niet allemaal een kattenhandtas moeten maken? :') (want dat is wat ze doet: hamsters in een bol,omdat ze er niet in horen)

Ja,het schijnt te gaan om kinderen die dieren dooddrukken.Maar er wordt nu wel gedaan alsof er dagelijks honderden dieren worden geplet door kinderen :roll:
Ja, er zijn vast kinderen die er onvoorzich mee zijn,maar dat ligt dan toch vooral aan de ouders!
En die ouders die het niet kan schelen dat het konijn pijn heeft bij het optillen,gaan hier echt niet anders van worden.

Ik heb zelf een dochter van twee,en ja,ze heeft een konijn.Of eigenlijk: wij hebben een konijn,en zij mag hem aaien.
Ze heeft al vroeg geleerd zachtjes met hem te doen,en is er nooit mee alleen.

Beetje achterlijk dat hier gedaan wordt alsof elk beest dat bij kinderen in huis woont,gruwelijk aan zijn einde komt.

Nee, maar veel dieren wel. En met de kattenhandtas wilde ze laten zien dat veel huisdieren ongelukkig aan hun einde komen. Kijk maar op MP wat er aan volwassen dieren zit, de asiels lopen over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:25

@ Tivoli: er zullen best kinderen zijn die heel lief zijn voor dieren. Maar het grootste gedeelte is dat niet, vrees ik.

Er zijn idd veel dieren die dagelijks nogal wat te verduren hebben door kinderen......

Dat kun je de ouders verwijten, zonder meer. Maar zouden ze luisteren met 'gewoon een goed verhaal'?
Ik denk van niet. Denk dat er elke dag heel veel echt goede verhalen worden verteld, en ze luisteren voor geen meter.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:26

MarcoBorsato schreef:
geerke schreef:

Als het in dat stukje staat houdt ze het toch niet geheim? Ik vind het wel logisch dat ze het heeft. Ik bewonder haar werk maar ik zou het niet kunnen. Overigens is een morbide fascinatie in een bepaalde mate normaal. Dat zie je aan kinderen. Wat dood is, is interessant

Same here..
De dood blijft gewoon iets interessants, hoe je het ook wendt of keert
Inderdaad, ik ging als klein schattig meisje op zoek naar schedeltjes in de bosjes.. Die ik vervolgens uitstalde op mijn bureau. (vooral de vogelschedeltjes! dat waren echt mijn pronkstukjes).
Heel luguber en misschien wel morbide... maar dat maakt het juist zo fascinerend.
(schrik niet, ik verzamelde ook eierschilletjes, veren, steentjes en schelpjes ;))