Zoezi schreef:Ik had het er vandaag met een collega over.
Stel, je zit in de bus en om je heen zitten alleen maar mensen met hoofddoekjes zou je dat dan willen?
Ja zei hij, want als die mensen gewoon netjes werken en hun belasting betalen dan heb ik er niks op tegen. Dan maakt het niet uit wat voor geloof ze willen hebben.
Oke zeg ik, daar heb je een punt, maar je vergeet 1 ding. Die mensen laten wij hun geloof kiezen, maar wij zijn anders dan hun. Hun laten ons namelijk niet vrij in onze keuze van geloof. In hun ogen zijn wij ongelovige! En in hun geloof is alles wat niet geloofd slecht en moet weg. (staat op 1 of andere manier zo in de koran aldus de film Fitna).
Met andere woorden, wij laten hun hun gang gaan, er komen steeds meer moslims, tot het punt komt dat het er meer zijn. Zij denken niet als ons, ze zullen ons hun geloof opdringen en nooit accepteren dat wij onze eigen keuze willen hebben kwa geloof en denkwijze.
Misschien zullen sommige zeggen dat dit niet waar is, maar een echte moslim is niet tolerant. Een westerse moslim misschien wel, maar die zijn er nog erg weinig! Ik heb het over de meiden die geen hoofddoek dragen en niet achter hun man lopen. Mensen die een Nederlandse naam aannemen, mensen die trouwen met mensen met een ander geloof. Ik denk als er meer westerse moslims komen dat het uiteindelijk best allemaal gaat meevallen met de islamisering zoals Wilders het noemt. Maar hoe krijgen wij moslims zo ver open te staan in wat voor hun ogen niet kan???
Het zou zo fijn zijn als deze hele discussie gewoon niet meer gevoerd zou worden en dat ik me niet bedreigt zou voelen door wat moslim is! Bij mij zijn ze in elk geval altijd welkom. Ik wil best vriendschap met een moslim, maar hun echt niet met mij! Ze vormen kliekjes, gaan naar Turkse buurthuizen of wat dan ook, ze praten in de supermarkten maar sdjfie poaspo ksajkdsfoasdif tegen elkaar, ik vind dat gewoon niet prettig! Weet jij veel wat ze zeggen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich ongemakkelijk voelt.
Maar dat maakt iemand niet een racist. Hooguit voorzichtig.....
Mijn dochter gaat naar een Katholieke school, in haar klas zit ene Berkay. Opzich vast een lief knulletje hoor, maar als de hele familie hem op komt halen dan lopen ze 3 breed met een hele school jong er achteraan en op zij gaan ho maar! Van waar die arrogantie toch bij die mensen? Er was een grote kindje die Berkay altijd pestte, met 3 mensen stonden ze tegen de juffrouw te schelden dat ze er iets aan moesten doen, want anders zouden ze het zelf wel even doen? Pardon??
En zeg niet nu dat doen Nederlanders ook zo, ja dat klopt, maar ik zit hier in Belgie in een dorpje. Ik heb nog nooit 1 Belgische ouder zo zien doen. En ja het valt op omdat ze een hoofddoek ophebben, dat klopt. Maar ik heb het idee dat die mensen ook niets liever doen dan laten zien dat ze er zijn. Ze vinden zichzelf heel wat.
En dan de huizen, man man, die mensen hebben nog nooit van onderhoud gezorgd. Gaan bij elke openbare zitting van de notaris loeren op goedkope huizen en ze kunnen niet schilderen, laat staan hun gras maaien. Het lijkt wel alsof die mensen 1000 jaar in de tijd terug zijn stil gaan staan.
Jammer.......dus Wilders heeft ergens wel een punt. Als je dat niet ziet, blijf vooral erg tolerant zal ik zeggen. Hoe meer aardige mensen hoe beter in de wereld. Maar neem het me niet kwalijk als ik het anders zie!