Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:18

Princess_ schreef:
Persoonlijk vind ik alleen zijn ideen over dieren goed. Mede ook omdat hij uitkeringen voor degene die het nodig hebben wilt afschaffen. Aangezien ik 80 tot 100% ben afgekeurt kan ik daar niet blij van worden :=

Misschien moet je je er eens wat meer in gaan verdiepen, want dit klopt van geen kanten.

Het zit namelijk zo;

Diegene die wel kunnen werken (gedeeltelijk) maar het makkelijker vinden om in de uitkering te blijven zitten, die wil hij aanpakken en korten op inkomen.
Lijkt me ook niet meer als logisch als je slechts gedeeltelijk bent afgekeurd maar nog wel deels kunt werken.

In jou geval krijg je dus zonder problemen gewoon geld.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:23

Zoezi schreef:
Ik had het er vandaag met een collega over.
Stel, je zit in de bus en om je heen zitten alleen maar mensen met hoofddoekjes zou je dat dan willen?
Ja zei hij, want als die mensen gewoon netjes werken en hun belasting betalen dan heb ik er niks op tegen. Dan maakt het niet uit wat voor geloof ze willen hebben.
Oke zeg ik, daar heb je een punt, maar je vergeet 1 ding. Die mensen laten wij hun geloof kiezen, maar wij zijn anders dan hun. Hun laten ons namelijk niet vrij in onze keuze van geloof. In hun ogen zijn wij ongelovige! En in hun geloof is alles wat niet geloofd slecht en moet weg. (staat op 1 of andere manier zo in de koran aldus de film Fitna).
Met andere woorden, wij laten hun hun gang gaan, er komen steeds meer moslims, tot het punt komt dat het er meer zijn. Zij denken niet als ons, ze zullen ons hun geloof opdringen en nooit accepteren dat wij onze eigen keuze willen hebben kwa geloof en denkwijze.
Misschien zullen sommige zeggen dat dit niet waar is, maar een echte moslim is niet tolerant. Een westerse moslim misschien wel, maar die zijn er nog erg weinig! Ik heb het over de meiden die geen hoofddoek dragen en niet achter hun man lopen. Mensen die een Nederlandse naam aannemen, mensen die trouwen met mensen met een ander geloof. Ik denk als er meer westerse moslims komen dat het uiteindelijk best allemaal gaat meevallen met de islamisering zoals Wilders het noemt. Maar hoe krijgen wij moslims zo ver open te staan in wat voor hun ogen niet kan???
Het zou zo fijn zijn als deze hele discussie gewoon niet meer gevoerd zou worden en dat ik me niet bedreigt zou voelen door wat moslim is! Bij mij zijn ze in elk geval altijd welkom. Ik wil best vriendschap met een moslim, maar hun echt niet met mij! Ze vormen kliekjes, gaan naar Turkse buurthuizen of wat dan ook, ze praten in de supermarkten maar sdjfie poaspo ksajkdsfoasdif tegen elkaar, ik vind dat gewoon niet prettig! Weet jij veel wat ze zeggen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich ongemakkelijk voelt.
Maar dat maakt iemand niet een racist. Hooguit voorzichtig.....
Mijn dochter gaat naar een Katholieke school, in haar klas zit ene Berkay. Opzich vast een lief knulletje hoor, maar als de hele familie hem op komt halen dan lopen ze 3 breed met een hele school jong er achteraan en op zij gaan ho maar! Van waar die arrogantie toch bij die mensen? Er was een grote kindje die Berkay altijd pestte, met 3 mensen stonden ze tegen de juffrouw te schelden dat ze er iets aan moesten doen, want anders zouden ze het zelf wel even doen? Pardon??
En zeg niet nu dat doen Nederlanders ook zo, ja dat klopt, maar ik zit hier in Belgie in een dorpje. Ik heb nog nooit 1 Belgische ouder zo zien doen. En ja het valt op omdat ze een hoofddoek ophebben, dat klopt. Maar ik heb het idee dat die mensen ook niets liever doen dan laten zien dat ze er zijn. Ze vinden zichzelf heel wat.
En dan de huizen, man man, die mensen hebben nog nooit van onderhoud gezorgd. Gaan bij elke openbare zitting van de notaris loeren op goedkope huizen en ze kunnen niet schilderen, laat staan hun gras maaien. Het lijkt wel alsof die mensen 1000 jaar in de tijd terug zijn stil gaan staan.
Jammer.......dus Wilders heeft ergens wel een punt. Als je dat niet ziet, blijf vooral erg tolerant zal ik zeggen. Hoe meer aardige mensen hoe beter in de wereld. Maar neem het me niet kwalijk als ik het anders zie!

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:39

Ik ben het met je eens.

Mensen die mij kennen weten dat ik geen racist ben, dat ik eigenlijk snel buitenlandse mensen opzoek omdat ik het vaak wel gezellig vind, de gastvrijheid ook leuk vind, de spontaniteit. Maar ik heb met een aantal moslims gewerkt, de mannen die accepteren niet dat vrouwen zelfstandig zijn in het werk en soms iets beter weten of kunnen en dat vond ik irritant. De vrouwen die op een of andere manier zich altijd anders willen voelen. Waarom ben ik met de rest altijd die Hollanders en jullie? Dan praat ik dus wel over de westerse moslima's. We horen er niet helemaal bij en ik voelde mij altijd als mindere in hun ogen. De andere kant, want die is er nl ook, de kant dat ze op ons neerkijken ipv dat ons altijd wordt ingewreven dat wij discrimineren. Ik heb het dan niet over de Turkse moslims, die vind ik nl veel makkelijker in de omgang, ik heb het dan over de Marokkaanse moslim.

Princess_

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:04

Ik vind het wel leuk eigk om te lezen hoe de ervaringen verschillen. Ik persoonlijk ga liever om met marokkanen dan turken. Dit omdat ik me erger aan de manier waarop vele (dus niet allemaal) hun Turkije als almachtig zien. Alles is daar beter blabla, en ja dan heb ik wél zoiets van ga dan lekker daarheen.
Natuurlijk heb je van elk "ras" mensen die dat roepen, maar ik heb het persoonlijk té vaak uit turke monden gehoord.

Als ik hier in het centrum loop word ik vaak vriendelijk gegroet door marokkaanse vrouwen én mannen, de turkse mensen kijken me vaak aan alsof ik een kakkerlak ben :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:40

DebGizmo schreef:
Princess_ schreef:
Persoonlijk vind ik alleen zijn ideen over dieren goed. Mede ook omdat hij uitkeringen voor degene die het nodig hebben wilt afschaffen. Aangezien ik 80 tot 100% ben afgekeurt kan ik daar niet blij van worden :=

Misschien moet je je er eens wat meer in gaan verdiepen, want dit klopt van geen kanten.

Het zit namelijk zo;

Diegene die wel kunnen werken (gedeeltelijk) maar het makkelijker vinden om in de uitkering te blijven zitten, die wil hij aanpakken en korten op inkomen.
Lijkt me ook niet meer als logisch als je slechts gedeeltelijk bent afgekeurd maar nog wel deels kunt werken.

In jou geval krijg je dus zonder problemen gewoon geld.

Das dus weer typisch blaaaahhh! achter de feiten aan, want dit beleid is er allang.

Er heeft allang een opschoning van de bestanden van arbeidsongeschikten plaatsgevonden, zodanig zelfs dat er nu een grote groep chronisch zieken bestaat die geen enkele vorm van inkomen heeft.
Er zijn ontzetttend veel mensen 'goedgekeurd' die in werkelijkheid behoorlijk weinig kansen op de arbeidsmarkt hebben, omdat ze wel degelijk invaliderende ziekten hebben.

Verdiep je eerst eens in de huidige regels voor de WIA voor je weer achter Wilders aanholt met het idee dat de wereld zo onrechtvaardig voor je is omdat je zomaar krom moet liggen van alle profiteurs: de wereld blijkt namelijk ineens verrekte onrechtvaardig als je vanuit een gemiddeld of lagergeschoold baantje met een invaliderende ziekte wordt geconfronteerd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:08

Waar komt toch die angst vandaan dat de moslims Nederland of België over gaan nemen?

5,8% van de nederlandse bevolking is moslim en de groei is tussen de 0,1 en 0,2% per jaar. Die angst lijkt mij dus lichtelijk overdreven.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:47

Wij waren als christenen ook geen lievertjes nee; maar mag ik je er wijzen dat dit inmiddels 500 jaar geleden is? Wij hebben geleerd van het verleden...(mag ik hopen)

Daarintegen is een andere cultuur al een tijdje niet meer verandert.

Hoofddoekjes is cultuur... geen religie en zo nog meer dingen die door elkaar heen worden gegooit. Vriendinnen van mij zijn echt wel mislims maar verreken het hoofddoekjes te dragen :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:00

Iedere cultuur verandert.

En mijn punt is niet dat wij beter zijn, of zij beter: mijn punt is dat iedere groep mensen op een zeker moment in staat is te ontsporen en de weg van het geweld te kiezen.

Religie en cultuur daarentegen zijn meestal onherroepelijk met elkaar verweven.

Zo is in Iran ooit een school vol meisjes afgebrand: ze mochten van de islamitische politie niet ontsnappen, want een meisje zonder hoofddoekje op straat is natuurlijk vele malen erger dan een geroosterd meisje.... Bloot op straat is daar wel degelijk onderworpen aan de regels van de Islam.

In die zin is het reeel om op je hoede te zijn voor díe stroming binnen de Islam, die bijvoorbeeld in Afganistan ook een mooi land naar de knoppen heeft geholpen, in Iran ook....

Maar dat wil niet zeggen dat je wantrouwend moet doen tegen die andere 90%.

Hoe zou jij je voelen als je als westerling met haat en wantrouwen bejegend wordt in Afrika omdat de missionarissen daar weleens wat stoms gedaan hebben?

Verder vind ik het ook belachelijk om de problemen met de 3de generatie marokkaan en de Islam op een grote hoop te gooien.
Zo zaai je haat. En haat keert zich tegen je. En dan kan je roepen: zie je wel, ik heb het altijd al gezegd!!

Maar dan lijk je toch echt wel een beetje op Steve Irwin, de man die altijd in krokodillen en slangen zat te porren en prikken en dan riep "Oewww, it trys to bit me!'

Jammer genoeg gebeurt dat aan twee kanten.
Beter je af te vragen wat de haatzaaiers erbij te winnen hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:03

Karl66 schreef:
Waar komt toch die angst vandaan dat de moslims Nederland of België over gaan nemen?

5,8% van de nederlandse bevolking is moslim en de groei is tussen de 0,1 en 0,2% per jaar. Die angst lijkt mij dus lichtelijk overdreven.

De angst van terreur is niet overdreven meer te noemen na o.a 9 -11.

Ook nooit gehoord van de trainingskampen in overijsel of drente die kant uit? (helaas niet blijven hangen bij mij :o )
Kinderen worden daar bijna gratis opgevangen incl eten,slapen,school - worden een 'goede' moslim.
Goede redenen voor de ouders om hun kinderen daar te brengen..
Echter worden Nederanders daar geweerd en mogen zij niet weten wat daar gebeurd en wordt geleerd.
Die kinderen worden niet volgens onze westerse normen en waarden opgevoed!

En daarbij dat ongelovige slecht zijn en 'niks waard'.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:14

De VS doet gelukkig nooit aan terreur. De CIA is nog menslievender dan Amnesty International.

Daarmee niets goed pratende, maar wie kaatst kan de bal verwachten.

En dat wij weer achter de VS aanhuppelden toen die de olie uit Irak gingen roven, is ook niet slim.

En straks weer maar roepen: 'hullie begonneh!'

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:16

'De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest'. Veel mensen zijn gewoon bang. Bang geworden van allerlei verhalen bv uit de media. Het grootste deel van de mensen heeft niet eens zelf nare ervaringen, maar gaat af op de verhalen van anderen.

Maar da's natuurlijk wel een beetje dom. Om alleen maar uit angst / bangigheid een hele groep mensen in NL als slecht af te schilderen. Alleen maar omdat ze anders zijn.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:57

Schema van Pinto
F-culturen G-culturen, Fijnmazige cultuur is de marrokaanse, Grofmazig is de westerse

Centrale waarden
marrokaanse
Het voorkomen van:
- gezichtsverlies
- schaamte
- schande
Het nastreven van:
- eer/respect
- waardering (van buitenaf)
- schuld

westerse:
Het nastreven van:
- zelfwaardering
- integriteit
- persoonlijk geluk

Communicatie

marrokaanse:
Indirecte communicatie
Tussenpersonen

westerse:
Directe communicatie
Oog in oog

Conflicten
marrokaanse:
Openlijke confrontaties vermijden
Eer belangrijker dan feiten
Conflicten worden ontlopen
Emoties worden getoond
Agressiviteit soms geoorloofd (wraak)

westerse:

Directe confrontatie
Feiten belangrijker dan aanzien
Snelle beëindiging conflicten
Emoties worden onderdrukt
Agressiviteit is onbeschaafd (vermijding)

maatschappij
marrokaanse
Weinig sociale mobiliteit
Scherpe scheidslijn tussen goed en slecht
Nadruk op hiërarchie (ongelijkheid)
Oriëntatie op verleden

westerse
Controle door derden
Grote sociale mobiliteit
Veel nuances
Nadruk op gelijkheid
Oriëntatie op toekomst

zie hier hoe twee culturen bijna tegenover elkaar kunnen staan. Er zijn wel heel ruimdenkende en tollerante mensen nodig wil je dus vredig samen kunnen leven. Dit gegeven boezemt mij angst in..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:32

Citaat:
Das dus weer typisch blaaaahhh! achter de feiten aan, want dit beleid is er allang.

Er heeft allang een opschoning van de bestanden van arbeidsongeschikten plaatsgevonden, zodanig zelfs dat er nu een grote groep chronisch zieken bestaat die geen enkele vorm van inkomen heeft.
Er zijn ontzetttend veel mensen 'goedgekeurd' die in werkelijkheid behoorlijk weinig kansen op de arbeidsmarkt hebben, omdat ze wel degelijk invaliderende ziekten hebben.

Verdiep je eerst eens in de huidige regels voor de WIA voor je weer achter Wilders aanholt met het idee dat de wereld zo onrechtvaardig voor je is omdat je zomaar krom moet liggen van alle profiteurs: de wereld blijkt namelijk ineens verrekte onrechtvaardig als je vanuit een gemiddeld of lagergeschoold baantje met een invaliderende ziekte wordt geconfronteerd.

Inderdaad dit beleid is er allang. Maar dit beleid wilt Geert Wilders veranderen. Profiteurs wilt hij aanpakken en als je je in die zaken kan en wilt verdiepen zal je vanzelf zien hoe groot dit aantal is. Diegene die daadwerkelijk afgekeurd worden voor een bepaald percentage wilt hij JUIST tegemoed komen met de beste zorg en maatregelen om die mensen ook een goede baan op de arbeidsmarkt te bieden of de juiste scholing. Wilt diegene deze scholing niet volgen dan is het de keuze van diegene als die in een lagergeschoolde functie terecht komt. Niet meer dan realistisch deze maatregelen naar mijn idee. en typisch "blaaaaah" graag nader toelichten ik denk namelijk dat ik me wel enigsinds goed laat voorlichten over de huidige ideeën van de PVV.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:54

Als er nu verkiezingen zouden zijn, werd de Partij voor de Vrijheid de grootste partij van Nederland. Dat blijkt uit de nieuwste opiniepeiling van Maurice de Hond, die vandaag is verschenen. De PVV haalt maar liefst 27 zetels, één meer dan het CDA. "Echt waar?" reageert PVV-leider Geert Wilders geëmotioneerd in de Telegraaf. "Zijn we de grootste? Wat ben ik hier blij mee!"
"Het zijn natuurlijk nog maar peilingen, maar het is een enorm blijk van vertrouwen van de Nederlandse kiezer, die kennelijk niets moeten hebben van de plannen van het openbaar ministerie om mij te vervolgen. Dit is ook een enorme verantwoordelijkheid. Zo moeten we snel gaan werken aan het samenstellen van een goede kandidatenlijst."

Wilders kan niet wachten tot de volgende Tweede Kamerverkiezingen.

"Wat mij betreft zijn die morgen, dan ben ik de volgende minister-president."

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:01

Zoezi schreef:
Ik had het er vandaag met een collega over.
Stel, je zit in de bus en om je heen zitten alleen maar mensen met hoofddoekjes zou je dat dan willen?

Heb je ooit in een bus gezeten met mensen met alleen maar hoofdoekjes aan?

Ik wel, jij? Als ik boodschappen doe kom ik gerust een uur geen ene blanke mens tegen, en ja, dat is in België.

En toch heb ik nog nooit 1 probleem of wat dan ook ervaren met deze mensen, hoe dat mogelijk volgens jou?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:12

Ik heb exact dezelfde ervaring als BraveSpots. Bij mij in de buurt ook veel 'vrouwen met hoofddoekjes'. Tja het maakt mijn boodschappen doen er niet anders om hoor. Ik pak nog steeds kaas, brood en aardappelen in mijn mandje...

Het ligt gewoon ook heel erg aan je eigen instelling. Als je zelf overal een probleem van maakt (mensen met hoofddoekjes in je bus), dan wordt het vanzelf moeilijk. Ik doe daar niet aan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:53

Anoeska schreef:
Ik heb exact dezelfde ervaring als BraveSpots. Bij mij in de buurt ook veel 'vrouwen met hoofddoekjes'. Tja het maakt mijn boodschappen doen er niet anders om hoor. Ik pak nog steeds kaas, brood en aardappelen in mijn mandje...

Het ligt gewoon ook heel erg aan je eigen instelling. Als je zelf overal een probleem van maakt (mensen met hoofddoekjes in je bus), dan wordt het vanzelf moeilijk. Ik doe daar niet aan.

Maar onze cultuur is dan weg, dáár gaat het bij vele en mij om...
Ik ben trots op het oude Nederland. De klompen, de molens, de koeien op het lad, de boerderijen en dat komt doordat 'onze voorouders' Nederland groot hebben gemaakt.
Ik voel me thuis in Onze cultuur!
Natuurlijk is het goed om wat dingen over te nemen uit andere culturen!
Maar vergeet niet de goede dingen uit je eigen cultuur en laat die niet verloren gaan.

Wilders als minister-president lijkt me geen goed plan, tenzij hij zich anders gaat opstellen en formuleren. :P
Geloof niet dat hij erg subtiel kan zijn
:o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:08

Maar ik heb dus helemaal niet het gevoel dat mijn cultuur weg is. Ook als ik tussen 'mensen met hoofddoekjes' mijn boodschappen doe, koop ik lekker aardappelen en gehaktballen (of Nasi / Pasta / Pizza). Ik ben nog net zo Nederlands als voorheen. Ik blijf toch een beetje bij mijn eigen standpunt van net. Je moet geen problemen maken die er niet zijn. Je eigen instelling is het belangrijkst.

Ik woon echt in zo'n super multiculurele wijk in een grote stad. Maar dat maakt mij toch niet minder Nederlands. Ik vind het echt oprecht leuk dat als het EK is, de ene dag het plein om de hoek helemaal oranje is, en dat daar allemaal mensen uit de buurt uit hun dak gaan, en dat de volgende dag het hele plein hysterisch van vreugde is omdat het Turkse team door is.

Ondanks dat mijn omgeving verandert, heb ik niet het gevoel dat mijn 'wereldje' of mijn cultuur nou zo anders is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:17

Citaat:
Ik ben trots op het oude Nederland. De klompen, de molens, de koeien op het lad, de boerderijen en dat komt doordat 'onze voorouders' Nederland groot hebben gemaakt.

Klompen noemen als iets dat Nederland groot gemaakt heeft.... :D _O- :')

Nederland is altijd al een handelsnatie geweest en alleen al daarom heel tolerant en open naar andere culturen.
Je schept nu een zeventiende eeuws beeld, dat allang niet meer bestaat en bovendien nog eens deerlijk geromanticeerd is. Nederlands is óók groot geworden door slavenhandel en kolonialisme om maar een paar in de sloot gedempte koeien te noemen.

Bovendien, wij hebben die mensen ooit zélf de kans gegeven hierheen te komen, en tuurlijk hebben ze daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Je kan ze toch niet verbieden om een hoofddoekje te dragen, roti te eten (doen we zelf ook :+ ) of hun eigen godsdienst aan te hangen?

Ik zou zelf onze grondwet, die de rechten zowel onzelf als van deze mensen om onszelf te zijn, als een van de mooiste verworvenheden van dit land willen noemen, onze tolerantie, onze ruimte voor afwijkende meningen en ideeen.

Het Oude Nederland, dat bestaat allang niet meer. Niets blijft ooit hetzelfde, dat kan ook niet, want alles rond ons verandert.
Waarom kan je niet trots zijn op het NIeuwe Nederland?

Ja, het ziet er niet vlekkeloos uit. Maar dacht je dat in het romantische Oude Nederland alles zo mooi was? Als je er door een brilletje van minimaal 100 jaar naar kijkt, ja.

Bovendien heeft zelfs de 3de generatie buitenlanders al 'voorouders' die dit land groot hebben helpen maken. Zou dat ze het recht geven dit land meer te mogen vormen?
Daar hebben ze zelf toch niets voor gedaan?

Ik zou liever zeggen dat iedere inwoner het recht heeft dit land een beetje mee te vormen, zolang hij daarbij de rechten van alle andere burgers maar respecteert....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:36

randalinpony: Zoals je mijn verhaal interpreteert ligt aan jezelf.
Blijkbaar heb je niet goed gelezen dat ik dingen uit andere culturen over nemen niet erg vind, dat kan zelfs heel goed zijn!
Je reactie is imo dus totaal misplaatst.

Anoeska: fijn dat jij het niet zo voelt.
Ik woon hier net buiten de stad op een stukje grond met mijn paardjes en een vrijstaand huisje...om even een voorstelling te maken ;) Wanneer ik naar Rotterdam ga, voel ik mij niet thuis! Wanneer ik naar hilversum ga of breda ofzo voel ik me wel thuis. Ook in de winkelstad van Amsterdam kom ik graag. Er zijn daar ook veel culturen en lopen ook veel toeristen, maar je hoort en voelt daar imo wel goed. Voor mij veel vriendelijker volk en is de invloed van andere culturen meer gematigd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:45

Citaat:
Maar onze cultuur is dan weg, dáár gaat het bij vele en mij om...

En vervolgens schep je een totaal niet realistisch beeld van onze cultuur.
Rotterdam is bijv. ook onze cultuur, en dat was al een vrij platte havenstad waar je je waarschijnlijk voor er buitenlanders verschenen, ook niet thuis gevoeld had. ;)

Citaat:
Natuurlijk is het goed om wat dingen over te nemen uit andere culturen!
Maar vergeet niet de goede dingen uit je eigen cultuur en laat die niet verloren gaan.

Volgens mij mag iedere buitenlander dingen uit NL overnemen, en iedere Nederlander dingen van buitenlanders zolang het binnen de grondwet valt.
Dat was precies wat ik zei, en als jij dat misplaatst vind....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 02:02

Ik vind dat je niemand op zijn buitenkant kan beoordelen.
Geen vrouw met een hoofddoek,
geen man met een tulband,
geen vrouw met oorijzers,
geen man met een pofbroek,
geen vrouw met een theedoek op de kop,
geen man met een te klein petje op zijn hoofd,
geen vrouw met een tent aan,
geen man met een foute haardracht,
geen vrouw met een foute legging,
enz. enz.

Ieder is een individu en ieders streven is om het beter te krijgen dan zijn voorouders en hun kinderen het nog beter te laten krijgen dan zijzelf.
En dat geldt in alle opzichten voor iedereen, niet alleen in materialistische zin.

Op mijn werk heb ik te maken met allerlei soorten mensen. Ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden zonder vooroordelen.

Ik vind Dhr. Wilders maar een enge man die geheel in zijn eigen realiteit lijkt te leven zonder werkelijk contact met de buitenwereld. Hij slaakt populistische kreten zonder een oplossing aan te dragen anders dan een bevolkingsgroep met een vingertje als schuldige van alle problemen aan te wijzen. Lekker makkelijk, maar ik vind het heel, heel triest dat er zoveel mensen als klapvee achter hem aan lopen.

Bij de vorige echt grote crisis was er ook een eng mannetje met een slechte haardracht die zijn beschuldigende vinger richting een bevolkingsgroep wees.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:22

Ik vind het verschrikkelijk als ik mijzelf er op betrap dat ik iets van angst voel wanneer ik tegenover een meneer met Islamitisch "gewaad" (weet niet hoe het heet) in de bus zit. Zo van "stel dat er een bom of wat dan ook onder zijn jurk zit". Vreselijk vind ik dat, omdat die angst niet reeël is en ik dit voor de komst van Wilders' praatjes niet dacht.

Ik zie Wilders dan ook als een heel gevaarlijk iemand. Iemand die in mijn ogen alleen simplistische nationalisten achter zich heeft staan, maar daarnaast ook de rest in Nederland angst aanjaagt en dat wat an sich een mooie religie is een slechte naam geeft.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:52

Waar mensen zich al niet druk om maken.. Laat die vrouwen lekker hoofddoeken dragen.. Waarom heb jij daar last van?
Petten,mutsen ect dan ook maar gaan verbieden?

Ik zie Wilders ook als een gevaarlijk iemand met vooral veel mensen die erop stemmen terwijl ze half niet weten hoe en wat en je leest ook vaak de grootste onzin over hem van mensen die denken het maar al te goed te weten.

Sowieso zal ik nooit op een partij stemmen waar maar 1 iemand écht lid van is.. Nee, ik wil niet op 1 persoon stemmen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:02

milo schreef:
Schema van Pinto
F-culturen G-culturen, Fijnmazige cultuur is de marrokaanse, Grofmazig is de westerse

Centrale waarden
marrokaanse
Het voorkomen van:
- gezichtsverlies
- schaamte
- schande
Het nastreven van:
- eer/respect
- waardering (van buitenaf)
- schuld

westerse:
Het nastreven van:
- zelfwaardering
- integriteit
- persoonlijk geluk

Communicatie

marrokaanse:
Indirecte communicatie
Tussenpersonen

westerse:
Directe communicatie
Oog in oog

Conflicten
marrokaanse:
Openlijke confrontaties vermijden
Eer belangrijker dan feiten
Conflicten worden ontlopen
Emoties worden getoond
Agressiviteit soms geoorloofd (wraak)

westerse:

Directe confrontatie
Feiten belangrijker dan aanzien
Snelle beëindiging conflicten
Emoties worden onderdrukt
Agressiviteit is onbeschaafd (vermijding)

maatschappij
marrokaanse
Weinig sociale mobiliteit
Scherpe scheidslijn tussen goed en slecht
Nadruk op hiërarchie (ongelijkheid)
Oriëntatie op verleden

westerse
Controle door derden
Grote sociale mobiliteit
Veel nuances
Nadruk op gelijkheid
Oriëntatie op toekomst

zie hier hoe twee culturen bijna tegenover elkaar kunnen staan. Er zijn wel heel ruimdenkende en tollerante mensen nodig wil je dus vredig samen kunnen leven. Dit gegeven boezemt mij angst in..

Ik vind dit een misbruik van Pinto's kennis!

Ten eerste is het boek wat Pinto hierover schreef (neem aan dat je dit uit 'Interculturele communicatie' hebt...)een boek wat uitersten kent en niet altijd opgaat, zo ook dit schema. Pinto geeft heel duidelijk aan dat het schema uitersten weergeeft en dat veel culturen tussen deze twee extremen liggen. Lang niet alle eigenschappen die Pinto in de F-culturen omschrijft zijn de Marokkanen toe te schrijven!! Helemaal niet de generatie die in Nederland is geboren en opgegroeit!
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-03-09 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt