Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:Kortzichtigheid? Ik zie het niet zo eigenlijk...
Faye, ik snap jou als moeder vanuit een soort van emoionele betrokkenheid heel goed hoor, vanuit jouw verhaal! En als eenk erel zo vreemd geschminkt is met een bizar bos haar, tsja, weet ook niet of ik zo iemand zou binnen laten.
Maar de begeleidsters hebben gevochten, wie weet hoeveel meer slachtoffrs er meer waren geweest anders?
pharagirlke schreef:Ik heb nergens beweerd dat ze hem zomaar moeten loslatenAls je dat kan bewijzen vooral doen, maar voordat je dat kan vooral niet zeggen dat ik beweerd heb dat hij vrijgelaten moet worden, ik beweer dat hij geholpen moet worden. Dat noch de samenleving noch de persoon er bij gebaat is om hem of gewoon te doden, of in een celletje van 1 bij 1 met een wasbakje en toiletje te steken zoals sommige hier opperen. Dát vind ik pas eng, dat er nog mensen zijn die zo reageren... In de middelleeuwen voerde men dat soort praktijk uit....
Tieneke: evenveel recht als zij heeft om zomaar te oordelen dat ik niet zou weten dat er mensen zijn die je niet kan helpen.
pharagirlke schreef:Therapie kan beslist een hoop doen voor mensen. Anders moeten ze elke persoon met een psychische ziekte maar "plat spuiten" want die zijn allemaal (zonder hulp!!) een gevaar voor zichzelf en de samenleving.
pharagirlke schreef:En wie zegt dat hij geen psychische ziekte heeft? Je moet wel de lijn doortrekken. Iemand die dit doet denkt niet "goh laat ik nou maar es effe kindjes ombrengen". Daar zit meer achter, niemand doet zo iets omdat hij of zij "daar zin in heeft". Daar zit een psychisch iets achter. Maar hij zal onderzocht worden door 3 psychiaters dus we zullen het "snel" weten. (hoewel snel ...)
Tieneke schreef:Ja, maar gaat hij dat blijven toelaten? Ik weet het niet. Dat van die klasgenoot vond ik ook nogal zo-zo
Hij moet idd iets psychisch fout hebben zitten, maar dat wilt niet zeggen dat hij daarom niet simpel gedacht kan hebben. Je motief kan gevolg zijn van de psychische ziekte, maar daarom hou je er als dader nog geen rekening mee. Kan goed zijn dat hij plots dacht: "laat ik dit gaan doen", maar dat de oorzaak psychisch is. Wat hij denkt of dacht, weet alleen hij.
pharagirlke schreef:?
_rosita_ En dan zwijg ik nog maar over depressieve moeders/vaders die hun kinderen en man mee de dood in nemen. Die zijn ook een gevaar voor de mensen rondom hen, niet omdat ze slecht in zin hebben, maar omdat de wereld voor hen een slechte plek is. En ze hun geliefde het niet aan willen doen dat ze hiet moeten leven. Maar mensen met depressies móeten geholpen worden!
katiavl schreef:Ik heb hans meegemaakt. Zat op dat moment bij hem op school.
Je weet niet hoeveel mensen die hem nooit een blik waardig zijn geintervieuwd als beste vrienden nodige verzinsels erbij.