Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nelis schreef:maar zolang hier in nederland bejaarden verplicht pyama dagen hebben, mensen op straat leven, er echte armoede ook is..
vind ik dat wij eerst hier ook een taak hebben om te vervullen.
nelis schreef:maar zolang hier in nederland bejaarden verplicht pyama dagen hebben, mensen op straat leven, er echte armoede ook is..
vind ik dat wij eerst hier ook een taak hebben om te vervullen.
nelis schreef:nee dan moeten ze het hele jaar door hulp bieden waar de mensen daar ook echt wat aan hebben en niet met alleen financieen.
nelis schreef:weet je wat ik nu zo grappig vind...
dat in jullie gezamelijke topicje elders, onttploffingen plaats vinden..
ego?? hmmm
liever ego als hypocrisie.
xMarit schreef:Nelis je bent altijd vrij om erop te reageren. Weet alleen niet of wie of welke posts en ontploffingen je het hebt? Je wordt toch nergens genoemd? Tenminste, ik zag geen verwijzing naar jou .. Maargoed, vervelend als je je daardoor misschien aangevallen voelt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling
Tja Pel, elke druppel is er één... Stel ik woonde daar en die druppel was voor mij bedoeld dan was ik er heel erg blij mee geweest. Ik zeg niet dat al die miljoenen ontwikkelingshulp goed besteed worden .. er zijn heel veel punten waarop het fout gaat. Maar aan de andere kant is er zóveel wat er ook gedaan kan worden. Kinderen sponsoren, schoenendoos met spulletjes opsturen .. ach zoveel ..
Wat dat betreft zouden veel meer mensen de studie Culturele Antropologie moeten gaan doen. Zodat er geholpen kan worden vanuit de cultuur van de mensen zelf! Ipv onze culturen proberen in Afrika te brengen.
EeCee schreef:Djeez... Lees even wat er na gistermiddag gebeurt is... Hahahahaha! (Oeps, mag je nog wel lachen?) Er werdt een paar keer de kerstgedachte aangehaald... Zwaar achterhaalde gebeurtenis mijnsinziens. De kerk heeft toen wel verzonnen dat wij maar geld moesten geven voor de arme mensen in arme landen (en om de kerk op te knappen).
Nog steeds is religie gebaseerd op angst en mensen in een 'zondaars' gevoel te laten leven. Dit is helaas geconditioneerd in onze maatschappij.
Ik lees hier dus bij sommige een ondertoon van: Geef jij niet? Slecht!!! Durf jij te spreken wat de grote massa niet uit durft te spreken? Wat erg!! Brandstapel!!!!Overdreven misschien, maar sommige zullen het snappen
![]()
Nee, nog steeds krijgt SR (persoonlijk) geen stuiver van me (ik luister wel, oei). Ik kies bewust mijn doelen uit aan wie ik wat wil geven en dat doe ik dan ook op bijv. 23 maart. Ik wil ook resultaat zien van de doelen aan wie ik geef.
Noem het gewoon kritisch. Ik laat me niet meeslepen door het zg. moraal van een massa. Ik ben een opzichzelf staand individu die een brede visie hanteerd en eerst alle kanten van een verhaal wil zien.
fransje23 schreef:Ik ben totaal niet religieus maar vind kerst wel een mooi moment om even stil te staan bij wat ik wel heb en andere mensen niet. Misschien juist als tegenhanger van alles in overvloed, kado's en luxe dingen. Maar ik kies jaarlijks ook gewoon een aantal goede doelen uit waar ik wat aangeef.
Dat mensen niets geven moeten zelf volledig zelf weten maar om je te irriteren aan iets waar je met een druk op een knop vanaf bent vind ik wel wat overdreven. Laat die mensen toch gewoon geld inzamelen.
EeCee schreef:Oh, maar ik irriteer me totaal niet, zoals ik al zei, ik luister er zelfs naar.