Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:36

Tallie_Ho schreef:
Nee, maar 2 vliegtuigen in 2 torens, steden die afgezet moeten worden omdat een stel grappenmakers het nodig vinden om met terreur te dreigen is niet extreem wou je zeggen??

Dat er zo'n baardman in de bergen zit in afghanistan welke ze niet te pakken krijgen terwijl hij de hele westerse beschaving bang maakt door te dreigen de jihad te verklaren.. Dat is niet extreem??

Wilders keur ik niet helemaal goed, dat stond er ook.. MAAR hij is wel een van de WEINIGE die zijn klep open doet over dat belachelijke gedrag wat sommige extreme moslimactivisten laten zien..

En dat werd verdorie tijd ook!! Pim Fortuijn deed een poging en kreeg een kogel door de kop..

Daarom had ik ook dit getypt: Het fatalistische extreme standpunt dat mensen vervolgens innemen tegen hem vind ik ook verwerpelijk, dat is echter nog steeds geen aanleiding om me tot zijn niveau te verlagen...."

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:36

Maureenn schreef:
die allochtonen zoeken elkaar toch allemaal op, en in die wijk zullen hun zich het meest thuis voelen.

Precies, en als je allemaal van die aso's bij elkaar hebt, wat vast wel snel gebeurd met zo'n wijk, word het vast en zeker zo'n gangster buurtje.
Of ze moeten goed wat geld voor de huizen vragen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:37

Citaat:
En dat werd verdorie tijd ook!! Pim Fortuijn deed een poging en kreeg een kogel door de kop..

Door een linkse dierenactivist... Dus dat heeft al helemaal niets met deze discussie te maken. (Niet dat de rest van de post dat wel hebben, want we hadden het over Marokaanse architectuur)

Tallie1979

Ninx schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik leer ook van het verleden hoor.. Vreselijk wat er toen is gebeurd natuurlijk.. Je wenst het niemand toe..

Je zal echter niemand die toen onnodig is gestorven terug kunnen halen. Ervan leren is wel heel goed, dat ben ik met je eens..

Men leert niet van het verleden.... want ondanks alle ontwikkelingen, de technologie en middelen waar we ons mee omringen, zijn we nog steeds een stelletje primitieve apen die iedere andere soort de kolonie binnendringt met stokken weer naar buiten willen meppen....

Euhhh, nou, volgens mij valt dat wel mee, aangezien het in Rotterdam bijvoorbeeld bijna letterlijk ZWART ziet van de mensen Haha! Clown

Ninx

Maureenn schreef:
die allochtonen zoeken elkaar toch allemaal op, en in die wijk zullen hun zich het meest thuis voelen.

Hihihi, maar goed dat het 2009 is....
Als sommige mensen het licht of het wiel hadden moeten uitvinden, had de beschaving nog lang op zich moeten laten wachten....

Blue_Eyes

tita schreef:
Nuage schreef:
Ik taai af jongens. Ik zie hier mensen met meningen voorbij komen die niet onderdoen voor extremisten...
Alles in het extreme trekken en tunnelvisie. Echt zo ontzettend jammer.

Als er iets is wat ons land problemen gaat opleveren dan zijn het niet de buitenlandse bevolkingsgroepen, maar de manier waarop wij Nederlanders hebben gefaald om hiermee om te gaan.

die laatste zin is niet helemaal netjes he....ook een groot deel van opvoeding, ouders, mentaliteit ed spelen een rol

Nee, wat er hier verder gezegd wordt... dat is wel netjes.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:38

Gabrielle_ schreef:
Maureenn schreef:

Precies, en als je allemaal van die aso's bij elkaar hebt, wat vast wel snel gebeurd met zo'n wijk, word het vast en zeker zo'n gangster buurtje.
Of ze moeten goed wat geld voor de huizen vragen.

Ja want als je een berg molens bouwt in het buitenland dan willen daar ook alleen Nederlands wonen natuurlijk. Daar voelen wij ons nou eenmaal thuis. Tussen de klompen, kroketten en dropjes.
ROFL

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:38

Tallie_Ho schreef:
Euhhh, nou, volgens mij valt dat wel mee, aangezien het in Rotterdam bijvoorbeeld bijna letterlijk ZWART ziet van de mensen Haha! Clown

Andersom gebeurt dat net zo goed, het is de mens eigen.
Racisme is niet voorbehouden aan blanke mensen, iedereen doet daar aan mee.....
Maakt het echter niet minder fout en nog steeds de moeite waard om tegen te vechten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:39

Blue_Eyes schreef:
Nee, wat er hier verder gezegd wordt... dat is wel netjes.

op enkele uitzonderingen na vind ik da er best goed gediscusierd word..

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:39

Iedereen weet dat als er weer een aanslag is dat het meestal om buitenlanders gaat, vandaar dat ik gewoon echt tegen zo'n buurt ben!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:39

Anoeska schreef:
Citaat:

Door een linkse dierenactivist... Dus dat heeft al helemaal niets met deze discussie te maken. (Niet dat de rest van de post dat wel hebben, want we hadden het over Marokaanse architectuur)

Dat klopt.. Maar het is wel aan te geven dat je de mond word gesnoerd als je je mond opendoet.. Had ipv Pim Fortuijn ook Theo van Gogh kunnen staan..

Mond openen = kans lopen om vermoord te worden..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:40

nou sorry hoor, maar ik voel me toch wel minder veilig met een allochtoon die naast me woont

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:41

Gabrielle_ schreef:
Iedereen weet dat als er weer een aanslag is dat het meestal om buitenlanders gaat, vandaar dat ik gewoon echt tegen zo'n buurt ben!

Het is geen wijk waar ze alle marokanen van Rotterdam in gaan stoppen hoor Haha!

Het is een wijk waar de huizen eruit zien alsof ze direct vanuit Marokko zijn overgevlogen Haha! Dat is wat anders..

En ik ben van mening dat je Nederlands straatbeeld zo moet houden en niet moet gaan mengen met andere culturen Lachen

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:42

Maureenn schreef:
nou sorry hoor, maar ik voel me toch wel minder veilig met een allochtoon die naast me woont

Tja wat je tegenwoordig allemaal wel niet hoort, ik geef je groot gelijk ja.
Als ik word uitgescholen op straat dan is het een buitenlander, tja ik voel me er ook lang niet prettig bij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:42

Anoeska schreef:
Citaat:

Dat is inderdaad ook een topper.... die grap maak ik altijd om feestjes op te leuken: "in NL mag je niets meer zeggen, want dan wordt je door je kop geschoten... kijk maar naar Fortuyn!" (mag ik even in mijn broek pissen?)

1 man wordt door 1 gek doorgeschoten, en vervolgens zegt dat iets over een hele bevolkingsgroep en de beperking van meningsuiting...?
Mag ik iedereen er nog even aan herinneren dat de moordenaar van Fortuyn zo wit was als een sneeuwpop?

Als we het dan toch over dom hebben, lekker slim was dat... om massaal op Fortuyn te stemmen omdat hij was doodgeschoten, door welke innerlijke wijsheid wordt je dan gedreven?????

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:43

Tallie_Ho schreef:
Gabrielle_ schreef:

Het is geen wijk waar ze alle marokanen van Rotterdam in gaan stoppen hoor Haha!

Het is een wijk waar de huizen eruit zien alsof ze direct vanuit Marokko zijn overgevlogen Haha! Dat is wat anders..

En ik ben van mening dat je Nederlands straatbeeld zo moet houden en niet moet gaan mengen met andere culturen Lachen

Ja en wat voor mensen gaan daar wonen dan?
Ik neem aan dat ze doet doen voor de buitenlanders, en niet voor de Nederlanders.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:44

Ninx schreef:
Tallie_Ho schreef:

Andersom gebeurt dat net zo goed, het is de mens eigen.
Racisme is niet voorbehouden aan blanke mensen, iedereen doet daar aan mee.....
Maakt het echter niet minder fout en nog steeds de moeite waard om tegen te vechten.

Oh ja hoor, ben kaaskop, bleekscheet, sproetenkop en weet ik het allemaal niet genoemd.. Clown De niet blanke medemens kan er zeker wat van..

Nou ja, tijd om huiswaarts te gaan, naar mijn huis met delftsblauw aan de muur Huilen van het lachen

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:44

dat is gewoon ónzin gabrielle...

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:45

susje schreef:

Nee dat is het zeker niet, je zult zien dat daar alleen buitenlanders gaan wonen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:46

Ag als wij neger zeggen discrimineren we, zegt een neger, kaaskop mag dat wel Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:46

Maureenn schreef:
Ag als wij neger zeggen discrimineren we, zegt een neger, kaaskop mag dat wel Clown

Nee, dat mag ook niet....... lijkt mij volstrekt logisch.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:47

Maureenn schreef:

idd Clown

Gabrielle_

Klopt, negerzoen mag niet, en blanke vla is no problem.

Nuage

Gabrielle_ schreef:

Maar waarom leren we niet van het verleden?

Ten eerste is het gewoon NIET waar dat een gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk kan worden gehouden voor ellende in het land. Dat lijkt me een lesje uit WWII.

Ten tweede is het hier niet " zo'n buurt" maar is het een nieuwbouwproject met woningen in marokkaanse stijl. Jij leest " marokkaans ghetto" maar dat komt omdat je alleen door je eigen bril wilt kijken.

En als laatste vraag ik me het volgende af.
Als er nou een groep mensen (of 1 mens) is die zich niet wenselijk gedraagt. Je hebt er last van. Wat is dan de beste manier om dit aan te pakken? Denk hier eens goed en lang over na en probeer jezelf in beide perspectieven te verdiepen. Even niet per se marokkanen/nederlanders, maar gewoon alleen de situatie die ik net beschrijf. (kan ook gelden voor buren, of het vriendje van je dochter, etc.)

Als je je verzet tegen deze mensen of mens, en openlijk haatdragend bent dan zal de situatie hier nooit beter op worden. Je dwingt daarmee de andere groep tot nog maar 1 reactie: verdediging. Een andere reactie is er niet. Die reactie lok jij uit, en niemand anders. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.

Nu weer even terug naar de problematiek van alledag in enkele steden. Zolang Nederlanders zich onverdraagzaam opstellen en alleen maar blijft roepen dat deze mensen " terug naar hun eigen land" moeten, zolang zullen deze partijen nooit in harmonie gaan samenleven. Actie --> reactie.

Natuurlijk kun je nu roepen dat " zij" met dit gedrag zijn begonnen etc, etc. Maar als JIJ deze cirkel wilt verbreken zal JIJ je gedrag moeten veranderen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:48

Gabrielle_ schreef:
susje schreef:

Nee dat is het zeker niet, je zult zien dat daar alleen buitenlanders gaan wonen.

Je moet echt iets gaan doen met je talent in de toekomst te kunnen kijken...... hier op Bokt je tijd gaan zitten verdoen met zo'n grote gift levert geen cent op! Knipoog