Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Misschien een rare uitspraak als vrouw zijnde.......
Maar dat gehamer op "geen respect voor vrouwen" komt me echt de keel uit. Tuurlijk hoor je respect te hebben voor vrouwen (net als voor iedereen). Maar zoiets is verre van strafbaar en zegt echt helemaal niks.
Al die negatieve opmerkingen van mensen hier over buitenlanders zijn ook regelrecht onrespectvol, maar dat maakt "ons" nog geen potentiele moordenaars oid.
Menino schreef:dat had ik idd ook hoor manzano, ik geloof dat die voice-over dat echt een stuk of 20x aangehaald heeft...
Er zijn wel meer mensen zonder respect voor vrouwen, die niet vastzitten.. En daarnaast was het allemaal zeer suggestief ..
Downhill schreef:@Manzana, de zaak is wel degelijk rechtsgeldig in de zin van STRAFBAAR. Joran is bezig met strafbare zaken.
Ik ben benieuwd wat je hoogleraar hierover zal zeggen.
Berdien schreef:Het is wel zo dat Joran dat ene ventje benaderde over het één en ander. En hij heeft toen PRdV ingeschakeld. Díe is er toen vervolgens als een piranha opgedoken, en heeft de boel verder uitgespit.
Vraag me af, denk dat het een hoop grootspraak was, en als dat ventje niet had gepusht er helemaal niks was gebeurd.
Downhill schreef:@Manzana, de zaak is wel degelijk rechtsgeldig in de zin van STRAFBAAR. Joran is bezig met strafbare zaken.
Tuurlijk is er sprake van mediageil. IEDEREEN kijkt. Ben benieuwd naar de kijkcijfers....
Lovely schreef:Een ding is duidelijk: Peter R de Vries doet dit alleen voor zichzelf, weer een avondje kijkcijfercanon.
Wat Plasman zegt, klopt ten dele. Ik vraag me af of voorbereiding-van ook strafbaar blijft als het daadwerkelijke strafbare feit niet plaatsvindt, zoals hier het geval is.
manzano schreef:Internationale detachering![]()
katiavl schreef:Berdien schreef:Het is wel zo dat Joran dat ene ventje benaderde over het één en ander. En hij heeft toen PRdV ingeschakeld. Díe is er toen vervolgens als een piranha opgedoken, en heeft de boel verder uitgespit.
Vraag me af, denk dat het een hoop grootspraak was, en als dat ventje niet had gepusht er helemaal niks was gebeurd.
Ik snap echt niet waarom de vries zich dan niet afzijdig heeft gehouden, en gekeken wat er dan gebeurd zou zijn. Als de zaak gewoon zijn gang was gegaan. Zou hij verder staan dan nu...
katiavl schreef:Ik snap echt niet waarom de vries zich dan niet afzijdig heeft gehouden, en gekeken wat er dan gebeurd zou zijn. Als de zaak gewoon zijn gang was gegaan. Zou hij verder staan dan nu...
manzano schreef:Downhill schreef:@Manzana, de zaak is wel degelijk rechtsgeldig in de zin van STRAFBAAR. Joran is bezig met strafbare zaken.
Misschien moet je eerst even nadenken over de termen die je gebruikt
Rechtsgeldig bewijs is bewijs wat is toegestaan door de wet. De tapes zoals gemaakt door Peter R. vallen hier niet onder. De "bekentenis" van Joran op die tapes is dus geen bewijs wat gebruikt kan worden in een procedure. Daarom kan het OM alleen vervolgen als ze (bijv. aan de hand van die tapes) alsnog bewijs vinden.
Strafbaar en rechtsgeldig hebben verder niks met elkaar te maken.
manzano schreef:Internationale detachering![]()
Pipo schreef:Menino schreef:dat had ik idd ook hoor manzano, ik geloof dat die voice-over dat echt een stuk of 20x aangehaald heeft...
Er zijn wel meer mensen zonder respect voor vrouwen, die niet vastzitten.. En daarnaast was het allemaal zeer suggestief ..
De voice over was degene die het maar herhaalde, ik heb Joran zelf weinig horen zeggen wat niet respectvol over vrouwen was. Ja dat sommige vrouwen lekker waren.
Nou als ik een knappe vent tegen kom zeg ik ook dat het een lekker ding is
manzano schreef:Voorbereiding is niet strafbaar![]()
Dat is alleen zo in heel specifieke gevallen (denk aan terrorisme). In dit geval absoluut niet.
Uitlokking kan overigens ook zeker strafbaar zijn
Lovely schreef:Peter's team heeft geld betaald om die meiden naar NL te krijgen, zou dat niet nog strafbaarder zijn in Thailand? Lijkt me een mooi moment om aangifte te doen.
Ilzas schreef:manzano schreef:
Misschien moet je eerst even nadenken over de termen die je gebruikt
Rechtsgeldig bewijs is bewijs wat is toegestaan door de wet. De tapes zoals gemaakt door Peter R. vallen hier niet onder. De "bekentenis" van Joran op die tapes is dus geen bewijs wat gebruikt kan worden in een procedure. Daarom kan het OM alleen vervolgen als ze (bijv. aan de hand van die tapes) alsnog bewijs vinden.
Strafbaar en rechtsgeldig hebben verder niks met elkaar te maken.
De voorbereiding is in Nederland niet strafbaar, maar in Thailand wel. Bewijsvoering kan alleen rechtsgeldig gedaan worden door het OM. Peter voert gewoon journalistiek en wat het OM daarvoor gebruikt of aanleiding ziet als bewijs is aan het OM. Het OM bouwt zijn zaak. Al dan niet met behulp van Peter's informatie.
Edit: ad Manzano: je doet nu wel heel aanmatigend, maar ik zie niet echt fout gebruik van de termen hoor.