Joran van der Sloot handelt in Thaise vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Joran van der Sloot handelt in Thaise vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:18

Een ding is duidelijk: Peter R de Vries doet dit alleen voor zichzelf, weer een avondje kijkcijfercanon.

Wat Plasman zegt, klopt ten dele. Ik vraag me af of voorbereiding-van ook strafbaar blijft als het daadwerkelijke strafbare feit niet plaatsvindt, zoals hier het geval is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:19

Voorbereiding is niet strafbaar Dat is alleen zo in heel specifieke gevallen (denk aan terrorisme). In dit geval absoluut niet.

Uitlokking kan overigens ook zeker strafbaar zijn Schijnheilig

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:20

Sjonge jonge, t schiet weer helemaal niet op ook he..die Joran is veel slimmer dan Peter R de Vries...waarom in hemelsnaam die uitzending nu vanavond en niet wanneer die meisjes echt op het vliegtuig zitten..t had verschil gemaakt..hoop ik.
Net wat ik in het andere Jorantopic zei, als Joran die meisjes echt onder het mom voor seks naar NL had gestuurd en die ook daadwerkelijk hier opgevangen werden, dan had er mss een zaak geweest in Thailand..en daar wil hij echt niet zitten. Dan had ie nog beter kunnen bekennen op de moord van natalee en in 'luxe' in de NLbajes kunnen zitten een aantal jaar bijwijze van, dan in Thailand hiervoor opgepakt te worden...(wat natuurlijk veel beter zou zijn)..
Aan de andere kant, die Joran is ook eigenlijk alles behalve slim, wat een domme sukkel dat hij zich weer zo uitlaat..als je die gast van de beveiliging zag, die Arjan oid die in complot zat, sorry hoor, wat een sufferd, hij kreeg zn blikje bier or whatever niet eens open (dat lipje)..wat voor kerel ben je dan?? Zo ongeloofwaardig en die Joram trapt er nog in ook...althans, het geld deed hem meer dan zn wantrouwen wat ook aanwezig was.

Nee, Peter R is imo in dit geval aan het 'pesten' ..er is feitelijk gezien nog niets gebeurd, maar 'pest' Joran wel..als hij echt had gewild (kan ik eigenlijk niet over oordelen, maar toch) dan was zijn uitzending minder belangrijk geweest en had het op langer termijn geschoven, om nou toch daadwerkelijk eens die Joran aan het spit te krijgen...zonde!

VDB

@Manzana, de zaak is wel degelijk rechtsgeldig in de zin van STRAFBAAR. Joran is bezig met strafbare zaken.
Ik ben benieuwd wat je hoogleraar hierover zal zeggen. Lachen

Tuurlijk is er sprake van mediageil. IEDEREEN kijkt. Ben benieuwd naar de kijkcijfers....

Anoniem

manzano schreef:
Misschien een rare uitspraak als vrouw zijnde.......

Maar dat gehamer op "geen respect voor vrouwen" komt me echt de keel uit. Tuurlijk hoor je respect te hebben voor vrouwen (net als voor iedereen). Maar zoiets is verre van strafbaar en zegt echt helemaal niks.
Al die negatieve opmerkingen van mensen hier over buitenlanders zijn ook regelrecht onrespectvol, maar dat maakt "ons" nog geen potentiele moordenaars oid.

Kijk maar uit wat je zegt, anders stuur ik een Thai op je af Nagelbijten / Gniffelen.

Maar dat over voorbereiding, dat moet toch onder Thais recht ook in combinatie zijn met een daadwerkelijke gebeurtenis? Mijn Thais is niet zo sterk, maar ik zal morgen even bij Plasman aanbellen voor een vertaling van dat bewuste artikel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:21

Menino schreef:
dat had ik idd ook hoor manzano, ik geloof dat die voice-over dat echt een stuk of 20x aangehaald heeft...

Er zijn wel meer mensen zonder respect voor vrouwen, die niet vastzitten.. En daarnaast was het allemaal zeer suggestief ..

De voice over was degene die het maar herhaalde, ik heb Joran zelf weinig horen zeggen wat niet respectvol over vrouwen was. Ja dat sommige vrouwen lekker waren.

Nou als ik een knappe vent tegen kom zeg ik ook dat het een lekker ding is Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:21

Voorbereiding als het strafbare feit wél plaatsvindt bestaat overigens niet.......... dan heb je gewoon een voltooid delict Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:23

Downhill schreef:
@Manzana, de zaak is wel degelijk rechtsgeldig in de zin van STRAFBAAR. Joran is bezig met strafbare zaken.

Misschien moet je eerst even nadenken over de termen die je gebruikt Bloos

Rechtsgeldig bewijs is bewijs wat is toegestaan door de wet. De tapes zoals gemaakt door Peter R. vallen hier niet onder. De "bekentenis" van Joran op die tapes is dus geen bewijs wat gebruikt kan worden in een procedure. Daarom kan het OM alleen vervolgen als ze (bijv. aan de hand van die tapes) alsnog bewijs vinden.

Strafbaar en rechtsgeldig hebben verder niks met elkaar te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:24

Maar sinds wanneer mag je geen personeel werven in het buitenland?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:24

Het is wel zo dat Joran dat ene ventje benaderde over het één en ander. En hij heeft toen PRdV ingeschakeld. Díe is er toen vervolgens als een piranha opgedoken, en heeft de boel verder uitgespit.
Vraag me af, denk dat het een hoop grootspraak was, en als dat ventje niet had gepusht er helemaal niks was gebeurd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:25

Internationale detachering Clown Huilen van het lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:25

Berdien schreef:
Het is wel zo dat Joran dat ene ventje benaderde over het één en ander. En hij heeft toen PRdV ingeschakeld. Díe is er toen vervolgens als een piranha opgedoken, en heeft de boel verder uitgespit.
Vraag me af, denk dat het een hoop grootspraak was, en als dat ventje niet had gepusht er helemaal niks was gebeurd.

Ik snap echt niet waarom de vries zich dan niet afzijdig heeft gehouden, en gekeken wat er dan gebeurd zou zijn. Als de zaak gewoon zijn gang was gegaan. Zou hij verder staan dan nu...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:26

Downhill schreef:

Tuurlijk is er sprake van mediageil. IEDEREEN kijkt. Ben benieuwd naar de kijkcijfers....

EENS.

Anoniem

Die Arjan-van-de-bewaking? Joost mag weten of die zich zelf in dit nestje gewerkt heeft, wie weet is het wel andersom.

opgeheven

Lovely schreef:
Een ding is duidelijk: Peter R de Vries doet dit alleen voor zichzelf, weer een avondje kijkcijfercanon.

Wat Plasman zegt, klopt ten dele. Ik vraag me af of voorbereiding-van ook strafbaar blijft als het daadwerkelijke strafbare feit niet plaatsvindt, zoals hier het geval is.

helemaal mee eens. Peter is zijn eigen glazen aan het ingooien en na al die succesvolle journalistieke hoogstandjes klampt hij zich nu vast aan deze kijkcijferhit, dit mag geen journalistiek genoemd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:27

manzano schreef:

Gebeurd veel hoor Haha! Vooral in de ICT Clown

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:27

katiavl schreef:
Berdien schreef:

Ik snap echt niet waarom de vries zich dan niet afzijdig heeft gehouden, en gekeken wat er dan gebeurd zou zijn. Als de zaak gewoon zijn gang was gegaan. Zou hij verder staan dan nu...

Tja, aan de ene kant wel......... Aan de andere kant is hij dan zelf net zo goed strafbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:28

katiavl schreef:

Of niet en daarom heeft hij er nu een zaak van gemaakt om maar een programma te kunnen maken.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:28

manzano schreef:
Downhill schreef:

Rechtsgeldig bewijs is bewijs wat is toegestaan door de wet. De tapes zoals gemaakt door Peter R. vallen hier niet onder. De "bekentenis" van Joran op die tapes is dus geen bewijs wat gebruikt kan worden in een procedure. Daarom kan het OM alleen vervolgen als ze (bijv. aan de hand van die tapes) alsnog bewijs vinden.

De voorbereiding is in Nederland niet strafbaar, maar in Thailand wel. Bewijsvoering kan alleen rechtsgeldig gedaan worden door het OM. Peter voert gewoon journalistiek en wat het OM daarvoor gebruikt of aanleiding ziet als bewijs is aan het OM. Het OM bouwt zijn zaak. Al dan niet met behulp van Peter's informatie.

Edit: ad Manzano: je doet nu wel heel aanmatigend, maar ik zie niet echt fout gebruik van de termen hoor.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 10-11-08 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:29

manzano schreef:

Ze komen misschien niet in aanmerking voor een 30%regeling, maar grensoverschrijdende arbeid is toch echt niet verboden *LOL*.
Die Joran heeft nog talent om fiscalist te worden: 'we sturen het geld natuurlijk niet direct van jou naar mij' Nagelbijten / Gniffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:29

Pipo schreef:
Menino schreef:
dat had ik idd ook hoor manzano, ik geloof dat die voice-over dat echt een stuk of 20x aangehaald heeft...

Er zijn wel meer mensen zonder respect voor vrouwen, die niet vastzitten.. En daarnaast was het allemaal zeer suggestief ..

De voice over was degene die het maar herhaalde, ik heb Joran zelf weinig horen zeggen wat niet respectvol over vrouwen was. Ja dat sommige vrouwen lekker waren.

Nou als ik een knappe vent tegen kom zeg ik ook dat het een lekker ding is Haha!

dat bedoel ik ook, met dat het allemaal heel suggestief was Tong uitsteken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:31

Peter's team heeft geld betaald om die meiden naar NL te krijgen, zou dat niet nog strafbaarder zijn in Thailand? Lijkt me een mooi moment om aangifte te doen Lachen.

VDB

manzano schreef:
Voorbereiding is niet strafbaar Dat is alleen zo in heel specifieke gevallen (denk aan terrorisme). In dit geval absoluut niet.

Uitlokking kan overigens ook zeker strafbaar zijn Schijnheilig

Joran heeft GELD aangenomen.....

Uiteraard in mijn ogen is het geen echte daad om hem op te pakken. Peter R heeft denk ik hiermee ook niets "gewonnen". Peter is ook dom bezig geweest door hem te snel te contacteren. Hij had moeten wachten zoals iemand anders ook al zei. De thaise vrouwen overdragen en hem dan oppakken.

Peter doet het inderdaad voor zichzelf. Peter wil weer een PRIMEUR. Welke misdaad-journalist wil dat niet? Het is zijn werk.

Anoniem

Lovely schreef:
Peter's team heeft geld betaald om die meiden naar NL te krijgen, zou dat niet nog strafbaarder zijn in Thailand? Lijkt me een mooi moment om aangifte te doen Lachen.

Dat hoeft Joran niet te doen toch? Dat mogen wij ook doen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:32

Ilzas schreef:
manzano schreef:

De voorbereiding is in Nederland niet strafbaar, maar in Thailand wel. Bewijsvoering kan alleen rechtsgeldig gedaan worden door het OM. Peter voert gewoon journalistiek en wat het OM daarvoor gebruikt of aanleiding ziet als bewijs is aan het OM. Het OM bouwt zijn zaak. Al dan niet met behulp van Peter's informatie.

Edit: ad Manzano: je doet nu wel heel aanmatigend, maar ik zie niet echt fout gebruik van de termen hoor.

Dan moet je misschien nog een keer lezen.
Eerst wordt er gezegd dat Peter R. rechtmatig bewijs levert. Dat is dus niet zo........... het is niet rechtmatig.

Dan is het rechtmatig in de zin van strafbaar............ die 2 dingen hebben echt totaaaaaal niks met elkaar te maken qua terminologie.
Rechtmatig in de zin van strafbaar........dus rechtmatig bewijs is strafbaar bewijs Verward Verward
(kan in dit geval bijna wel kloppen, maar dan ben ik wel heel flauw).