Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rumay schreef:Wat als ik de keus niet had gemaakt, en het was fout gegaan? Een kind doe je niet zomaar weg.....Yamcha je zegt zelf ik heb er voor gekozen om geen kinderen te hebben,deze mensen hebben ervoor gekozen om wel een kind op de wereld te zetten en op te voeden helaas is ze dat tot nu toe niet gegund.
rumay schreef:En wie zegt dat deze ouders geen stabiliteit, structuur en regelmaat o en vergeet niet een heleboel liefde kunnen geven??
Je zegt zelf jij kan het niet bieden nou prima jouw/jullie keus en gelukkig hebben we in NL nog keuzes.
rumay schreef:Kan. En mss wordt hij als hij er wel mag blijven zéker een probleemjongere..... denk dat jeugdzorg kijkt wat de meeste kansen biedt. En dat is de moeilijkheid ook...... je praat over kansen, je hebt geen zekerheden. Moeilijk hoor. Ik lees in jouw post daar ook geen oordeel over, is denk ik maar goed ook. Wij hebben al de info niet die jeugdzorg mss wel heeftIk zeg niet dat het goed zou gaan, maar nu is het voor het kind ook geen ideale situatie en als dit kind niet naar de ouders terug mag hoe zal hij gaan denken over zijn ouders? zal hij daar later geen problemen mee krijgen? Wordt het daardoor een probleem jongere.
rumay schreef:Ouders kiezen er ook niet voor om een kind met een handicap, in welke vorm dan ook, te krijgen maak je dan ook de keus het kind maar elders te plaatsen omdat je het als ouder misschien niet aan kunt, nee dan zijn er ook instanties die je kunnen helpen indien nodig. En als het echt niet anders kan plaats je je kind elders(heb het nu over jonge kinderen) maar dat is geen makkelijke beslissing.
Zoveel vragen en weinig antwoorden
Citaat:GELDERMALSEN - Een baby van twee weken oud uit Geldermalsen blijft vooralsnog bij zijn pleegouders. Dat heeft de kinderrechter maandag besloten in een zaak die door de twee zwakbegaafde ouders was aangespannen.
De jeugdbescherming is van mening dat het stel het kind niet zelf kan opvoeden, maar de ouders en ook naaste familie zijn het hier niet mee eens.
De kinderrechter heeft maandag besloten dat het kind bij de pleegouders blijft in afwachting van de resultaten van een onderzoek naar de opvoedkundige kwaliteiten van de ouders.
Anne_GTI schreef:http://player.omroep.nl/?aflID=8260777
Ik kreeg kippenvel van deze uitzending. Vooral van de woorden alleen en eenzaam. Dat wil je een kind toch niet aandoen?
slimmerik schreef:Anne_GTI schreef:http://player.omroep.nl/?aflID=8260777
Ik kreeg kippenvel van deze uitzending. Vooral van de woorden alleen en eenzaam. Dat wil je een kind toch niet aandoen?
Ik zit momenteel ook met kippenvel te kijken. Inderdaad de andere kant van het verhaal...... wát erg
Plien91 schreef:En toch was dat verstand ver te zoeken ten tijde van Savannah en alle andere gevallen van mishandeling /verwaarlozing waar ze te laat bij waren.
Ik vind het nog steeds ongebrijpelijk dat de ouders geen enkele kans hebben gehad.
Plien91 schreef:En toch was dat verstand ver te zoeken ten tijde van Savannah en alle andere gevallen van mishandeling /verwaarlozing waar ze te laat bij waren.
Ik vind het nog steeds ongebrijpelijk dat de ouders geen enkele kans hebben gehad.