Jongen kondigt eigen euthanasie aan op radio bij Giel Beelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Jongen kondigt eigen euthanasie aan op radio bij Giel Beelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:28

Adil18 schreef:
Maar wat denk jij wanneer een moeder haar kind verliest aan kanker en er een paar jaar voorbij gaan, dat ze nog elke dag denkt an het feit dat er op deze aarde mensen met kanker zijn...? Denk het niet....

Ze zal haar zoon/dochter missen, dat misschien wel elke dag, maar za zal verder niet stil staan bij de ontelbare hoeveelheden andere mensen die nog steeds kanker hebben.

Er zijn een hoop ouders die zich na het overlijden van hun kind inzetten voor kinderen/volwassenen met dezelfde ziekte. Voorlichting, preventie, zelfhulpgroepen... Hun eigen kind kan dan wel niet meer geholpen worden, maar voor anderen hoeft het met de juiste begeleiding nog niet te laat te zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:28

Precies, Karin. Ook die mensen moeten weer verder, hoe zwaar ook. Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:29

Karin schreef:
Adil18 schreef:
Maar wat denk jij wanneer een moeder haar kind verliest aan kanker en er een paar jaar voorbij gaan, dat ze nog elke dag denkt an het feit dat er op deze aarde mensen met kanker zijn...? Denk het niet....

Ze zal haar zoon/dochter missen, dat misschien wel elke dag, maar za zal verder niet stil staan bij de ontelbare hoeveelheden andere mensen die nog steeds kanker hebben.

Er zijn een hoop ouders die zich na het overlijden van hun kind inzetten voor kinderen/volwassenen met dezelfde ziekte. Voorlichting, preventie, zelfhulpgroepen... Hun eigen kind kan dan wel niet meer geholpen worden, maar voor anderen hoeft het met de juiste begeleiding nog niet te laat te zijn.

Waar, maar dat doet lang niet iedereen en ook van de mensen die het doen durf ik best te zeggen dat ze niet dag in dag uit bezig zijn met kanker, en dat is absoluut niet erg!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:32

Dat is idd niet erg. Ik zie ook niet in waarom ze er dag in dag uit mee bezig (zouden moeten) zijn. Maar ze zullen er misschien vaker aan denken dan de gemiddelde Nederlander, puur omdat ze het van zo dichtbij hebben meegemaakt.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:39

als jullie zo doorgaan lopen zeuren of het wel of niet waar is en daar heftig je mening over door blijft banjeren gaat dit topic geheid op slot! is dat wat jullie willen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:39

Adil18 schreef:
anneliesdj schreef:
Je helpt niet door te geloven maar in je eigen wereldje blijven hangen heeft niemand wat aan, tot zoiets je zelf of familie overkomt.

En ja, presidenten en politici zouden het goede voorbeeld moeten geven maar uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen. Van Bill is het dom dat hij gelogen heeft, beter zou hij gewoon toe kunnen geven dan was er waarschijnlijk niet zo veel aan de hand geweest als nu maar ja, vergissen, liegen en vreemdgaan is menselijk he?

Menselijk, ja, helaas wordt het ook steeds meer geaccepteerd en als normaal gezien, dat is het probleem...

Overigens zijn mijn beide opa's gestorven aan kanker. De een op een zeer respectabele leeftijd, de ander 3 maanden na mijn geboorte op een leeftijd van 53 jaar. Mijn familie is er wel mee geconfronteerd su...Maar dit doet niet terzake, zoals ik al zei: Ik heb het niet over "wellus en nietus", ik neem het op voor de mensen die het niet meteen geloven door te zeggen dat vraagtekens plaatsen niet slecht is maar juist een goede eigenschap kan zijn. Ik weet dus ook niet wat je nou aan het rondtrappelen bent rondom mij, maar wij zitten volgensmij op verschillende takken van deze discussie Vork

Ik hang niet in mijn eigen wereld (rare veronderstelling trouwens, want jij kent mij helemaal niet) maar ben gewoon realistisch en misschien ook ergens egoïstisch: ik denk graag aan mijn eigen hachje....Ik vind het niet erg om dat te zeggen, eerlijkheid waardeer ik nog steeds het meest. Vanuit die instelling geloof ik niet alles meteen, maar is dat erg? Maakt mij dat en slecht mens? Of gewoon iemand met een andere instelling dan jijzelf...? Knipoog

Natuurlijk maakt je dat geen slecht mens en zelf geloof ik ook niet zomaar alles maar ik vind dit van een heel andere orde. Of je dit nu gelooft of niet, je zult er zelf geen schade aan hebben. Daarbij ben ik van mening dat het geen grap is, dat kun je aan het hele verloop van het gesprek en zijn manier van reageren wel opmaken.

Aan je eigen hachje denken is niet slecht maar als je het altijd doet neig je naar egocentrisch gedrag (zeg niet dat jij dat bent).
Stilstaan bij zulke dingen is imo helemaal niet verkeerd en veel mensen snappen ook niet wat het met je doet, lees de verschillende reactie's in dit topic maar.
Juist daarom vind ik dat je hier best bij mag stilstaan, mocht het een grap zijn, so be it maar dit gebeurt wel echt en het is schrijnend genoeg.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:40

Karin schreef:
Dat is idd niet erg. Ik zie ook niet in waarom ze er dag in dag uit mee bezig (zouden moeten) zijn. Maar ze zullen er misschien vaker aan denken dan de gemiddelde Nederlander, puur omdat ze het van zo dichtbij hebben meegemaakt.

Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:41

wendy_x schreef:
als jullie zo doorgaan lopen zeuren of het wel of niet waar is en daar heftig je mening over door blijft banjeren gaat dit topic geheid op slot! is dat wat jullie willen?

Oh excuus, ik wist niet dat een gezonde discussie niet op zijn plaats was hier...Ik schaam me diep.... Clown

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:43

Ik kan overigens ook niet geloven dat na alle consternatie, alle berichten op internet, een bericht op de site van 3FM en nu een bericht op de site van de Telegraaf.nl, er NIEMAND is opgestaan en zegt; Ja, ik ken Otto en hij heeft idd zichzelf van het leven beroofd. Dat hoeft geen familielid te zijn, het zou ook iemand uit een kennissenkring, familie van familie, vrienden van vrienden, of buurman van vage vrienden of wat dan ook kunnen zijn, die meer details zou kunnen geven en willen vertellen wat en hoe..
Je ziet toch met elke tragedie of opmerkelijke gebeurtenis dat er altijd wel iemand opstaat en even zijn verhaal vertelt? Nu dus he-le-maal niemand. Heel vreemd.
Laatst bijgewerkt door lies op 06-10-08 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:43

Adil18 schreef:
wendy_x schreef:

Oh excuus, ik wist niet dat een gezonde discussie niet op zijn plaats was hier...Ik schaam me diep.... Clown

met een gezonde discussie is niks mis nee, maar met dit gebek om gelijk te krijgen wel Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:46

@ anneliesdj

Goed, daar kan ik inkomen wat je zegt, das een goed punt Ja

Ik vond het alleen zo hard dat mensen die twifel uitspreken door sommigen worden neergesabeld alsof ze geen recht hebben op die mening, snap je?

En egocentrisch is ook niet verkeerd, immers is het anders dan egoïsme (waarbij je alleen aan jezelf denkt). Bij egocentrisme zet je enkel je eigen belang op nummer een, maar je vergeet niet de gevoelens/meningen van anderen. Dus misschien ben ik wel een beetje egocentrisch in bepaalde zaken...Daar kan ik wel mee leven...

Maar serieus, goed punt..! Goed argument...! Ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:46

lies schreef:
Ik kan overigens ook niet geloven dat na alle consternatie, alle berichten op internet, een bericht op de site van 3FM en nu een bericht op de site van de Telegraaf.nl, er NIEMAND is opgestaan en zegt; Ja, ik ken Otto en hij heeft idd zichzelf van het leven beroofd. Dat hoeft geen familielid te zijn, het zou ook iemand uit een kennissenkring, familie van familie, vrienden van vrienden, of buurman van vage vrienden of wat dan ook kunnen zijn, die meer details zou kunnen geven en willen vertellen wat en hoe..
Je ziet toch met elke tragedie of opmerkelijke gebeurtenis dat er altijd wel iemand opstaat en even zijn verhaal verteld? Nu dus he-le-maal niemand. Heel vreemd.

Zoiets is niet aan vage kennissen of de buurman van een vriend. Ik mag hopen dat die het fatsoen hebben om het aan de ouders en goede vrienden over te laten. Ik denk dat die tzt wel van zich laten horen als ze dat nodig vinden, misschien weten ze er wel helemaal niet vanaf.

Maar even wat anders, vind wel dat hij een schitterend nummer heeft aangevraagd, Viva la Vida, wat een schitterend nummer en ergens nog wel toepasselijk ook.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:47

wendy_x schreef:
Adil18 schreef:

met een gezonde discussie is niks mis nee, maar met dit gebek om gelijk te krijgen wel Knipoog

Dat jij dit interpreteerd als een gebek ligt aan jou, niet aan mij/ons Knipoog

Ik zie nergens gebek of gescheld...Alleen mensen die met veel overtuiingskracht over (willen) komen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:50

anneliesdj schreef:
Zoiets is niet aan vage kennissen of de buurman van een vriend. Ik mag hopen dat die het fatsoen hebben om het aan de ouders en goede vrienden over te laten. Ik denk dat die tzt wel van zich laten horen als ze dat nodig vinden, misschien weten ze er wel helemaal niet vanaf.

Daar gaat het niet om. Niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden. Er is gewoon altijd wel iemand die wat te zeggen heeft. Nu niet en dat vind ik vreemd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:51

lies schreef:
anneliesdj schreef:

Daar gaat het niet om. Niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden. Er is gewoon altijd wel iemand die wat te zeggen heeft. Nu niet en dat vind ik vreemd.

Ik zou als zus ook wel willen bewijzen dat mijn broer niet heeft gelogen denk ik....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:51

Adil18 schreef:
@ anneliesdj

Goed, daar kan ik inkomen wat je zegt, das een goed punt Ja

Ik vond het alleen zo hard dat mensen die twifel uitspreken door sommigen worden neergesabeld alsof ze geen recht hebben op die mening, snap je?

En egocentrisch is ook niet verkeerd, immers is het anders dan egoïsme (waarbij je alleen aan jezelf denkt). Bij egocentrisme zet je enkel je eigen belang op nummer een, maar je vergeet niet de gevoelens/meningen van anderen. Dus misschien ben ik wel een beetje egocentrisch in bepaalde zaken...Daar kan ik wel mee leven...

Maar serieus, goed punt..! Goed argument...! Ja

Dat hoort niet bij egocentrisch denken, een egoist denkt letterlijk alleen aan zichzelf, iemand die egocentrisch is plaatst zichzelf altijd als middelpunt, staat dus graag in het middelpunt van de belangstelling. Of iemand daarbij nog aan anderen denkt wordt niet in het woordenboek vermeldt.

@ lies; misschien hebben familie en vrienden samen afspraken gemaakt en hebben de vage kennissen het fatsoen om er niets over te zeggen?
Plus dat ze er misschien niet eens vanaf weten.
Het is dat ik het via bokt heb gehoord anders zou ik er ook niks van weten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:52

Lekker als de maatschappij vind dat je de euthanasie van je broer moet bewijzen.

Waar of niet geen idee, ik ga voor waar zo niet pech maar dan kan ik ook niemand kwetsen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:53

Ben ook wel benieuwd of er nog iemand gaat bevestingen of het echt is. Al zegt hij wel in dat fragment dat hij met vrienden en familie is op het moment dat hij belt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:59

anneliesdj schreef:
Dat hoort niet bij egocentrisch denken, een egoist denkt letterlijk alleen aan zichzelf, iemand die egocentrisch is plaatst zichzelf altijd als middelpunt, staat dus graag in het middelpunt van de belangstelling. Of iemand daarbij nog aan anderen denkt wordt niet in het woordenboek vermeldt.

Even op het internet opgezocht maar men geeft verschillende definities. Maar volgens mij zit jij wel dichter bij...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:03

Heftig hoor, kreeg een brok in me keel tijdens het luisteren.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:09

Jeetje.. ik heb het ook beluisterd... Het klinkt allemaal wel heel erg 'real'..
Ben wel benieuwd of het nu ook echt is..
Verschrikkelijk dat je dat doet om aan je einde te komen, maar als dat de enige oplossing lijkt?.....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:19

Ik zag net dat dit zometeen op RTL4 komt, bij RTL Boulevard?
Of heb ik dat nou verkeerd begrepen Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:20

Miracle_ schreef:
Ik zag net dat dit zometeen op RTL4 komt, bij RTL Boulevard?
Of heb ik dat nou verkeerd begrepen Clown

Waar zag je dat?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:22

Stel dat het echt is [wat ik ook denk] en de familie en vrienden moeten zich alsmaar verdedigen dat het echt gebeurd is,
en dat ze hun zoon écht kwijt zijn..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:22

Ik geloof inhet voorstukje, daar hadden ze het over 3FM..