ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:44

Ik ga nu aan het vertalen, dan is er meer duidelijk, ik verzoek jullie even te wachten met oordelen over het boek tot die tekst er is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:48

OM finishes rogatory letters to hear McCann's friends

Jornal de Noticias - Alexandra Serodio and Marisa Rodrigues - 20 de Novembro de 2007

Het Openbaar Ministerie (OM) in Portimao is klaar met de onderzoeksvragen, die naar Engeland zullen worden opgestuurd in de komende paar dagen. Hierin staat tevens waar het nodig is de medewerking te krijgen van de lokale autoriteiten. Deze benadering maakt het voor de Judicial Police (PJ) mogelijk om de 7 vrienden van de McCanns te horen die op het moment dat Madeleine verdween de Ocean Club, Praia Luz, vakandie vierden en probeert zo te verklaren enkele tegenstrijdigheden in de getuigenverklaringen. Maar de rechercheurs willen, boven alles, het vermoedelijke zwijgpact doorbreken van de groep dat er tot nu toe voor heeft gezorgd dat een accurate reconstructie van de misdaad en wat echt gebeurd is in de nacht van 3 mei, onmogelijk heeft gemaakt.

Ook zonder dat de resultaten van de test op sporen die zijn gevonden in het appartement van waaruit Madeleine (toen 3 jaar) verdween, zullen de onderzoeksvragen (rogatory letters) binnenkort bij de politie in Leicester aankomen. Daags daarna zal een team van onderzoekers onder leiding van de aanklager Jose Magalhaes e Menezes die de verhoren van de 7 vrienden zal bijwonen De verhoren worden afgenomen door de Britse Politie.

Voor de PJ zijn de getuigenissen nog steeds fundamenteel en het bewijs daarvoor wordt geleverd in de zorg die is besteed aan de voorbereiding van de onderzoeksvragen.
De rechercheurs houden verder oog op de publieke statements van sommige getuigen die volgens de Politie de justitionele geheimhoudingsplicht schenden. Onder andere Jane Tanner, een vriending van de McCanns, die verklaart dat zij een man heet gezien met een kind en Robert Murat heeft deze geheimhoudingsplicht gebroken en eerst in een CBS en daarna in een BBC reportage welke laatste recent is uitgezonden, vrij gesproken aangewezen als zijnde aanwezig in de Ocean Club de avond dat Maddie verdween heeft

Een nieuwe ondervraging van Kate en Gerry - die op 7 september jl als verdachte zijn aangemerkt - is voorlopig van de baan. Volgens informatie vergaard bij de politie in Portugal is er geen prioriteit om op dit ogenblik de McCanns te bevragen en hen te confronteren met het tot nu toe gevonden bewijs in de auto die 25 dagen na de verdwijning van hun dochter is gehuurd.
Kate en Gerry hebben namelijk tot nu toe geweigerd om te antwoorden op bepaalde "sleutelvragen" in het onderzoek, een positie waarvan de politie denkt dat deze zal veranderen op het moment dat het volledige resultaat van alle testen uit Birmingham terug zijn.

Jane Tanner is overtuigd van ontvoering. Deze verzekerde CBS en BBC dat zijn langs een man is gekomen met een kind in zijn armen op de nacht toen Maddie verdween. "Ik weet wat ik heb gezien en ik denk dat het belangrijk is dat mensen weten wat ik heb gezien omdat ik geloof dat Maddie is ontvoerd.", die de beschuldigingen een leugenaar en fantast te zijn resoluut afwees.

De Spaanse detective Francisco Marco (Metodo 3) verzekerde de BBC erg dicht bij het vinden van de ontvoerder te zijn. Hij maakte er melding van dat het meisje twee dagen na haar ontvoering is gezien in een auto twee dagen na haar verdwijning.

De moeder van Murat verzekert dat haar zoon de hele tijd bij haar was gedurende de avond van 3 mei. "We hebben de hele avond in de keuken met elkaar gesproken", vertelt ze alsook dat ze het gemerkt zou hebben als hij even weg was geweest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:50

Verder melden diverse kranten dat de kerk minitieus wordt onderzocht, tot en met het openen van graven (maar dat komt uit Daily Sun, een sensatiekrant, dus ik weet niet in hoeverre we dat laatste moeten geloven).
Ook wordt de priester opnieuw bevraagd die de McCanns een sleutel gaf van de kerk zodat zij konden binnen wanneer ze maar wilden en die later verklaarde, zich door de McCanns misleid te hebben gevoeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:53

Openen van graven is wel delicaat en duur, raar dat ze gewoon de sleutel van de kerk krijgen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:40

Citaat:
"Maddie 129": Boek over feiten en tegenstrijdigheden

Tegenstrijdigheden, feiten die we meekrijgen en vervolgens vergeten, vragen zonder antwoorden. Het is dit en de 129 dagen tussen de verdwijning van Madeleine en het vertrek van de ouders naar Engeland, waar het in "Maddie, 129" over gaat. Het boek verschijnt in de schappen 6 maanden na de verdwijning van het engelse meisje.

Het is niet voor wie in 'Maddie 129' het antwoord wil op de (bijna) universele vraag: "Wat is er met Madeleine McCann gebeurd?" wil vinden.
'Vragen zonder antwoord'
"Als we wilden zeggen waar Madeleine is, hadden we dat wel eerst aan de politie verteld".

"We zijn ter plekke geweest, hebben met mensen gesproken, maar er zijn nog steeds vragen zonder antwoord".

"Op welke tijden gingen jullie kijken naar de kinderen en wie ging er kijken?" "Als het complex een babysitter had, waarom gebruikten ze dan niet?" Bijvoorbeeld.

Over het onderzoek, garanderen ze dat ze "hebben gesproken met de bronnen waarmee een betrouwbaar, normaal contact mee mogelijk was", verklaren ze.

Wat betreft de McCanns, " de woordvoederders stelden altijd enorme eisen en we accepteerden die niet. Andere keren wilden ze niet eens antwoorden".
Over waar de Polícia Judiciária betrokken is, zeggen ze" het boek werd geschreven door twee journalisten die alle mogelijke bronnen, inclusief de PJ heeft gebruikt".

"De lezers zullen zich dingen gaan herinneren die ze zich niet meer herinnerden, feiten vergelijken, die naast elkaar gezet, niet kloppen en tegenstrijdigheden geven tussen Lissabon en Londen." vat Hernâni Carvalho, die samen met Luís Maia het boek schreef, samen.

In deze zaak " zijn enorme tegenstrijdigheden, als je naar de feiten kijkt", "dingen die niet kloppen", garanderen de auteurs. Het doel is "een registratie achterlaten, want soms vergeten mensen dingen" zegt Hernani. Het idee is om " de informatie te rangschikken, waarbij aangetoond wordt dat er een sreie episodes niet echt goed verhaald is", voegt Maia toe.
De co-auteur weet dat de mening van personen, heel vaak "meer door emotie dan door redeneren gevormd wordt".

Zonder te antwoorden op de kwestie, of te zeggen wat er gedaan kan worden om de zaak op te lossen- "als we dat wisten, waren we er wel mee naar de politie gegaan", granderen ze- is het werk een document wat de miljoenen mensen die de zaak bijgehouden hebben, met de feiten die zich voorgedaan hebben in 129 dagen. "We presenteren veel twijfels", ondeschrijft Luís Maia.

"Vanaf de eerste dag heeft het een vreemde impact gehad op de gemeenschap. Maddie is slechts een van de drie kinderen die per dag in Engeland verdwijnen. Men heeft al meer geld en middelen aan het zoeken naar haar besteed dan aan alle in Engeland verdwenen kinderen samen", laat Hernani Carvalho weten.

'Wat we hebben gedaan is kijken en betwijfelen'

Het is geboren op verzoek van Prime Books die met 'Maddie 129', " een balans wil opmaken om de publiek opinie te verhelderen". Een document dat wat duidleijkheid geeft in alle "informatie, niet-informatie en contra-informatie die er tot nu toe is ontstaan" rond de zaak, verklaard Rui Brás, van de uitgever.
Hernani Carvalho en Luís Maia - "journalisten die de zaak tot in de puntjes onderzocht hebben" - zijn met zorg gekozen.

In 208 paginas kijkt men naar de meest besproken verdwijning allertijden, vanaf 3 mei tot op de morgen dat het echtpaar mcCann naar enegland vertrok, toen er 129 dagen zonder het meisje voorbij waren. Het is gemaakt vanuit het onderzoek dat door de journalisten is gedaan, en ook komen de analises van specialsiten op sommige delen aan het woord, zoals een psycholoog en een jurist.

De meestbesproken verdwijning allertijden, met een constante aanwezigheid in de nationale en internationale gemeenschap, heeft mensen over de hele wereld, in diverse sectoren - tot de Paus aan toe- getroffen, en is nog steeds een onderwerp.

Op de vraag of het niet "te vroeg" is, antwoord hij dat het slechts "tegenstrijdigheden bevestigd en feiten registreerd binnen een bepaalde periode."
Als er gepretendeerd werd dat het een theorie (these) was, was het te vroeg" zeggen de auteurs over de timing van het lanceren van het boek.

"Wat we wilde doen is vanuit ene andere hoek naar de zaak kijken, daar vragen stellen en ondezoeken. Dat is onze taak als journalisten."
komende zaterdag is het zes maanden sinds de verdwijning, er er is nog geen uitkomst in zicht.

amf, Maandag 29 de Oktober, 22:32

Ik hoop dat het nog een beetje fatsoenlijk Nederlands is....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:43

Maddie is slechts een van de drie kinderen die per dag in Engeland verdwijnen. Men heeft al meer geld en middelen aan het zoeken naar haar besteed dan aan alle in Engeland verdwenen kinderen samen

Daar val ik ook over, geld voor niks behalve hypotheek

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:59

Ik heb pas vandaag de uitzending gezien van CBS. Maddie 48 Hours.
Wat opvalt is, idd als de situatie is geweest zoals Gerry en vrienden hebben geschetst v.w.b. het checken van de kinderen, er geen gelegenheid is geweest voor een ontvoerder Maddie te stelen.
Maar als dat niet zo is, heeft de ontvoerder (als ie er is) dus wel gelegenheid gehad. Als de ouders hun eigen tekortkomingen hebben verzwegen (zoals naar het schijnt het geval is geweest) hebben ze het onderzoek uitermate gehinderd en zijn ze er mede schuldig aan dat Maddie nog niet is gevonden (als ze nog zou leven).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:00

katiavl schreef:
Openen van graven is wel delicaat en duur, raar dat ze gewoon de sleutel van de kerk krijgen

Dat de McCans de sleutel is gegeven is ook een kwestie geweest waar de bisschop zich behoorlijk kwaad over heeft gemaakt en het is dus niet "gewoon", maar de priester heeft zich of laten manipuleren door de McCanns, of het is gewoon omdat hij vreselijke medelijden had, maar hij had het niet mogen doen!
Ze hebben hem overigens aan een ander weer ingeleverd.

Het openen van graven is trouwens wel aan de orde geweest, maar als ze dat doen (gedaan hebben), gebeurt (gebeurde) dat in alle stilte. Overigens is de politie als weken terug in die kerk geweest en niemand weet precies wat er binnen is gebeurd. Zelf verklaarden ze dat het een informele visite was.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 20-11-07 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:08

Manipuleren is natuurlijk een grote kwestie wat wel belang heeft in een zaak, meester manipulators zijn er, en kunnen zelfs valse verklaringen laten afleggen, mensen dingen laten doen. Maar of dat hier is geen idee

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:17

Ook geen idee, maar het ligt in de mogelijkheden. Feit waar het om draait, is dat het niet gewoon is dat iemand de sleutel van een kerk krijgt en dat het betrokken priester niet in dank is afgenomen en het hem bijna zijn aanstelling heeft gekost, ware het niet dat het om de zaak McCann ging, die constant op TV was. Het hele media gebeuren heeft wel degelijk invloed.

Manipulatie is trouwens ook gewoon:" joh , wat heb jij een lekkere reep, wat jammer dat ik er geen heb en ik heb er nog wel zo´n zin in."
Dus op een bepaalde manier door iemands geweten in te schakelen, iemand zover te krijgen te doen wat jij wilt, in dit geval dan een stuk reep geven, en in het geval van de McCanns de sleutel overhandigen.

dikke van Dale beschrijving: ma·ni·pu·le·ren (ov.ww., ook abs.)
1 op slinkse wijze beïnvloeden => bespelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:26

Een graf mag je volgens mij niet zomaar openen, dat is grafschennis, daar moet een last van de officier van justitie voor komen en dan moet er een reden zijn, bv autopsie, of men vermoed dat er een ander in ligt, of als er een anonieme tip is gekomen betreffende moordwapen in het kist.

Zelf even een grafje openen van familie of bekenden, zou ik maar niet gaan doen, dat komt je zuur te staan.. Haha! Knipoog Clown

Ik zelf denk dat ze nooit meer te weten komen hoe en wat precies.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:38

Gistern bbc documantaire gezien. Vond hem wel goed. Mooie beelden hoe en wat waar is in het complex.
Comp/animatie om de tapas getuigenisen te volgen. Kreeg toch een goed beeld hoe de sitatie daar was.
Als je de tijden en ziet hoe ze dan liepen naar hun apartement dan krijg je toch echt het idee....waneer heeft die ontvoerder het moeten doen? Volgens Gerry moet de ontvoerder dus binnen zijn geweest toen hij om rnd 9.oo 9.15 checkte. Toen heeft hij Maddy nog gezien. Daarna loopt hij naar buiten en ziet dat tennismaatje gaat naar de andere kant van de weg (is nauw hoor, paadje) en blijft daar staan praten. Intussentijd loopt Tanner dus aan de andere kant het heuveltje op , ze moet dan langs apartement MCanns en loopt dan langs de voorkant naar het hun apartemnt ernaast.
Dan ziet ze dus ontvoerder komend vanuit richting mcaans apartement
Dus de ontvoerder is in het zicht van drie mensen 2 zien hem niet. Wat een risico !!! Kan niet geloven dat iemand dus dat risico loopt.
Verder dus over de Dna in auto werdt de suggestie gegeven dat het niet zeker is of het van dierlijk of menselijke oorsprong kwam. Het lijkvocht. Nu heb ik het maar opgezocht op het net of lijkhonden dus verschil onderscheiden en dan doen ze.
Dus als de honden de auto de plaats aangaven waar dus lijkvocht is gevonden dan moet dat van een mens zijn.
Dit stukje zal wel toegevoegd zijn door de pro's om mensen toch weer te laten twijfelen aan dat gegeven.
Anyway, de resultaten waren nog niet allemaal binnen maar sommige kunnen als inconclusief worden geacht. Uitleg daarover.
Je moet 20 markers hebben maar ze hebben sommige met 15,18, dit betekent niet dat die twee niet matchen maar dat bv die twee onleesbaar zijn. (warmte tijd ertussen)
Dus of het allemaal gebruikt kan worden in rechtbank??

Ikzelf kreeg gemixte gevoelens van de ouders, eerst had ik ...arme ouders. Voelde bij de eerste beelden van hun toch de wanhoop (kan dus de wanhoop ook zijn van hun daad)
Kreeg echt zoiets waar moeten die ouders door.
Daarna veranderen vooral Kate in de beelden (tis dan Aug) kreeg echt een idee, (lelijk om te denken) maar die spoort niet, zit een draadje los daarboven.
Ze giegelde zelfs en leek dan vol humor, dan serio maar koud, bereknd. ook geen spoortje twijfel over of ze goede ouders zijn/waren. Ikzelf vond Gerry nu veel aardiger overkomen ( dan spaans intervieuw).
Ook de filmbeelden van die vriend geven beetje reclamegevoel voor de Mcanns. Gerry print postertjes af, kate hangt de was op, twins spelen op de achtergrond. Hun tripje naar Hualva.
En dan nog even het nw's dat daar dus ook inkwam, we sluiten dus de ontvoerder in , we weten zekr dat ze leeft.
Programma is denk ik zo'n twee weken geleden echt compleet gemaakt, en nog steeds geen maddy via die privedect.
Vind het ook complete waanzin dat je blootgeeft dat je een verdachte insluit als er een levend kind in z'n bezit is.
Die breng je in gevaar.
Dus goed overzicht (doc) maar toch met wat pro Mcanns facetten erin.

Lusitana dank je voor vertaling over het boek, lijkt me interesant boek maar nog niet in het Engels he.

En Babootje ik vind het super hoor dat je alle nw's hier plaatst wel of niet vertaald/ in het Engels.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:01

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:07

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:22

katiavl schreef:
Maddie is slechts een van de drie kinderen die per dag in Engeland verdwijnen. Men heeft al meer geld en middelen aan het zoeken naar haar besteed dan aan alle in Engeland verdwenen kinderen samen

Daar val ik ook over, geld voor niks behalve hypotheek

Vind ik ook wrang. Vooral omdat er rond veel andere verdwijningen geen twijfel is over de rol van de ouders: er is daar geen lijkvocht in een huurauto gevonden.

De bewering van Gerry dat ze dachten dat iemand hen in de gaten hield (en waarop dat dan weer gebaseerd is?)en dat ze toch de kinderen alleen lieten, is ongelovelijke info.

Dat je het alleen al naar buiten durft te brengen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:21

russel schreef:
Een graf mag je volgens mij niet zomaar openen, dat is grafschennis, daar moet een last van de officier van justitie voor komen en dan moet er een reden zijn, bv autopsie, of men vermoed dat er een ander in ligt, of als er een anonieme tip is gekomen betreffende moordwapen in het kist.

Zelf even een grafje openen van familie of bekenden, zou ik maar niet gaan doen, dat komt je zuur te staan.. Haha! Knipoog Clown

Ik zelf denk dat ze nooit meer te weten komen hoe en wat precies.

Er wordt niet zomaar een graf geopend, dat gaat op order van justitie en ze vermoeden dat Maddie er in ligt...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:35

Nou, verder nog weer een leuke stunt: CBS (amerikaans TV station) heeft een Luso-Amerikaanse (half Portugees dus)privé detective betaald om te infiltreren in de Ocean club (na de verdwijning). Ze wisten dat niemand open stond voor interviews en onderzoek door privé detectives verboden is, dus stuurden ze hem als toerist.... hij heeft met diverse mensen gesproken en komt tot de conclusie dat de McCanns en vrienden niet van tafel zijn geweest tot aan het einde (dat zeiden de obers meteen, dus daar zal hij het van hebben), en dat de kidnapper, die ook wel heeft geweten dat ze elke avond om half negen gingen eten en de kinderen alleen lieten, dus alle tijd had om Madeleine mee te nemen.
enig bewijs voor wat dan ook heeft hij verder niet. Wat een gluiperige zet van de Amerikanen en wat willen ze er eigenlijk mee?

Verder denken de privé detectives dat de Duitse vriendin van Robert Murat (getrouwd maar niet meer met haar man wonend), wiens man de tuinen deed van Murat en de Ocean Club, gezien is met Maddie, twee dagen na de verdwijning. De politie heet haar trouwens in het begin al twee keer verhoord omdat ze aan Murat gelinked is, ook via werk en ze wisten dat ze met elkaar gingen, en daar is verder niks uitgekomen, ik meen zelfs dat haar auto ook is onderzocht (er zijn immers wel negen, dacht ik, auto's onderzocht). Nu is er weer een mysterieuse getuige die haar dan een kind heeft zien overhandigen. Weet je wat ik zo raar vindt, dat die allemaal na zoveel maanden ineens komen. Zowel de Britse als de Portugese politie doen er verder geen onderzoek naar. Ze hebben trouwens al duizenden tips binnen gekregen waar ze allemaal gezien zou zijn. Tja, als je een verkiezing van Maddie look-alike zou houden zul je zien hoeveel duizenden kinderen op haar lijken.

Verder kwam ik in dat verband (met de detectives) nog een column tegen, die moet ik even vertalen. Ik denk wel dat hij de spijker op de kop slaat.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 20-11-07 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:51

Citaat:
Als per ongeluk een Spaans detective bureau de zaak Maddie eerder oplost dan de Portugese politie of het ministerie, hebben we een werkelijke nationale crisis voor de boeg en na de zaken .... (niet van belang, maar binnenlandse langslepende schandaalzaken)....kan het Portugese justitie zo'n schande, en bovendien nog internationaal ook, niet meer te boven komen.
Maar we moeten nog een andere hipothese aan de orde stellen: het kan zijn dat de privé detectives meewerken aan een strategie om onze justitie in discredit te brengen, waarvoor we alert moeten blijven. We wachten op de volgende nieuwtjes.

Pedro Tadeu, in 24Horas

Gezien het feit dat ze ingehuurd zijn door de mcCanns geloof ik 100% in het laatste.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:57

randalinpony schreef:
katiavl schreef:
De bewering van Gerry dat ze dachten dat iemand hen in de gaten hield (en waarop dat dan weer gebaseerd is?)en dat ze toch de kinderen alleen lieten, is ongelovelijke info.
Dat je het alleen al naar buiten durft te brengen...

Ja en ook, dat Gerry zei dat ze vlakbij het appartement waren en dat ze dit goed konden zien vanuit de tapas bar is bewezen niet het geval geweest. Ze (de McCanns en hun vrienden) hebben gewoon duidelijk zoveel mogelijk gedaan om zichzelf schoon te praten maar dat heeft zich dus tegen hen gekeerd. Stel dat de andere getuigenissen ook niet waar zijn geweest, over het regelmatig checken en zo, dan is er dus voor een ontvoerder wel gelegenheid geweest. Dat is waar de PJ tracht achter te komen denk ik. Als dat zo is hebben ze zelf op een onvergeeflijke manier het onderzoek gehinderd.
Maar dat verklaart dan niet het lijkvocht in de auto. Kortom, ze liegen in ieder geval ergens over en ik geloof ze gewoon niet. Ook al vind ik het vreselijk om te moeten geloven dat ze hun eigen kind (zij het per ongeluk) hebben gedood en laten verdwijnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:23

Dat gebeurt veel vaker dan men denkt. Bij een heleboel kidnap zaken (soms heel goed in scene gezet en met huilende moeders in het nieuws en al) blijken uiteindelijk toch de ouders het kind te hebben gedood en laten verdwijnen. Ook mensen waarbij je het echt niet verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:26

sarabande schreef:
Maar dat journalisten alles opschrijven van mensen die over de ellende van zon meiske heen, er beter van willen worden, er geld aan verdienen, in de media willen komen, hun fouten willen verdoezelen, de boel bij elkaar liegen, is in deze zaak wel heel erg aan de orde.

Journalisten willen er tenslotte zelf beter van worden, journalist eigen zullen we maar zeggen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:33

faye schreef:
sarabande schreef:
Maar dat journalisten alles opschrijven van mensen die over de ellende van zon meiske heen, er beter van willen worden, er geld aan verdienen, in de media willen komen, hun fouten willen verdoezelen, de boel bij elkaar liegen, is in deze zaak wel heel erg aan de orde.

Journalisten willen er tenslotte zelf beter van worden, journalist eigen zullen we maar zeggen.

Mens eigen denk ik zo. Iedereen moet zijn rekeningen betalen neh?
De manier waarop verschilt enkel lichtelijk. Er bestaat ook echt wel zoiets als integere journalistiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:48

Joris Luyendijk is journalist, ik kijk zijn programma's met plezier, zo eerlijk als hij is, hij was middenoosten verslaggever van ik geloof het NOS zelf. Zo als hij verteld hoe nieuws wordt gemaakt, zoals mensen eigenlijk voor de gek gehouden worden, dan snap je wat journalistiek is. Integere? Nee hoor, alles wat verkoopt is nieuws. Vaak krijgen ze nog regels mee hoe en wat het moet worden, maak er maar wat van.

Hier een stukje over hem: http://www.denieuwereporter.nl/?p=714

Dan geloof ik toch zeker niet dat dit boek ineens wel integer is, terwijl deze hele zaak al van af het begin niet integer is geweest en als zodanig behandeld is geweest. Verward

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:58

Nog even een toevoeging op dat ze dus denken dat ze in de gaten werden gehouden. Dit zijn ze later na de ontvoering gaan denken (volgens hun) Dus niet op het moment dat ze hun kids alleen lieten.
Maar dan zou er toch zeker iemand iets verdachts moeten hebben opgemerkt, iemand gezien moeten hebben dat iemand zich daar al pr dagen verdacht ophield.

Over coke is dus weer een discusie op gang gekomen en ik denk toch echt dat daar de sleutel ligt.
Waarom zou een groep liegen, alleen als ze allemaal erbij zouden verliezen. En gezien ze allemaal belangrijke functies hebben, dit zou hun carriere schaden, kinderen zouden ze waarschijnlijk kwijt raken, en dan de portugaal wetgeving inzake drugs.

Lustina kan jij daar eens wat over vertellen??

Hun gedrag zou dan ook een verklaring hebben. Zeker kate kwam in Panorma echt over als""" dit lijkt op""
Drugsgebruikers nemen geen verantwoordelijkheid, verdoezelen alles,hebben overal antwoorden op, hebben gedrag wat je als normaal mens niet als normaal ervaart. Geeft je vraagtekens,,, hoe kan je??

En bv coke dan kan je dus echt heel aggresief reageren op iets heel kleins, onbenulligs.

Ik dacht eerst misschien heeft Maddy wat gevonden ingenomen en alle gevolgen van dien.
Maar na Panorma waarbij ik dus echt zoiets kreeg van>>>Kate.
Denk ik dat Kate dus haarzelf is verloren onder invloed en dat heeft fatale afloop gehad voor Maddy.
Hoever de groep hier in is??? Of dingen vermoeden maar zwijgen omdat ze zelf ook heel fout zijn geweest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:08

Hoe het boek in elkaar steekt heb ik hierboven neergezet. Het is een exacte weergave van feiten en tegenstrijdigheden zoals die betonden in die 129 dagen, zoals het ook allemaal al op TV (hier, in tegenstelling tot buitenland, was het dagelijks op TV. Er is enorm veel zendtijd aan besteed, we heben zelf kunnen horen uit hun eigen monden wat de McCanns en clan beweerden) te zien is geweest. Het boek is niet meer dan een opsomming, een registratie, van wat al IS en dat zou niet kunnen/erg zijn omdat journalisten (die de zaak bij uitstek kennen) het op papier gezet hebben? Wat ik schandalig vindt is wat de buitenlandse pers spuit. Dat is allemaal, zonder uitzondering speculatie en of kwetsend/beledigend!
En om de ellende van het kindje? Het gaat om een ZAAK. Daar zijn altijd slachtoffers. Moet je er dan maar niet over schrijven?
Ik vind zo'n boek altijd beter dan een eigen idee erover.