Benzz schreef:_San87_ schreef:Ja, maar ik wil niet in noordoost Groningen wonen. En Benzz denk ik ook niet.
Ik sla even over, te ver naar mijn werk
Tss
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Benzz schreef:Cer schreef:Maar wat voor woning is dat dan? Een appartement? Een studio?
Gewoon een tussenwoning van 70m2 waar vaak nog veel aangedaan moet worden en dan wordt er ook nog flink overboden.

Cer schreef:Oh maar dan wel met tuin en etages toch?
Dat kon ik hier al nooit betalen
Of wacht? Een tussenwoning van 70m2? Dat zijn hier de meeste appartementen / 3kamerwoningen zeg maar.
Is dat dan wel met tuin? (Dat had ik altijd graag gewild, een tuin, maar dat heb ik nooit kunnen betalen)
Benzz schreef:Cer schreef:Oh maar dan wel met tuin en etages toch?
Dat kon ik hier al nooit betalen
Of wacht? Een tussenwoning van 70m2? Dat zijn hier de meeste appartementen / 3kamerwoningen zeg maar.
Is dat dan wel met tuin? (Dat had ik altijd graag gewild, een tuin, maar dat heb ik nooit kunnen betalen)
Klein tuintje en 1 slaapkamer.
Een appartement van ong. 100m2 kost hier zo 6 ton.

Benzz schreef:Gnome schreef:Dat voor iedereen betwijfel ik wel als ik en waarschijnlijk niet profiteer van een lagere belasting en wel m'n HRA misloop. Zie het vooral als winst voor een andere inkomenslaag in de samenleving.
Zie alleen nog steeds niet hoe die er winst bij hebben buiten minder belasting betalen want die huizen blijven nog heel lang duur.
Maar kun je uitleggen waarom je vind dat ik moet betalen voor jouw HRA?
Gnome schreef:Omdat je in ons stelsel altijd betaalt voor dingen waar je zelf geen baat bij hebt. Ik betaal ook voor anderen dus ik zie geen reden waarom anderen ineens niet voor dit voordeel hoeven te betalen. Zoals eerder gezegd, niet iedereen kan kopen zonder de HRA dus het is niet alleen een lekker extraatje voor de zogenaamd alleen super rijken die een huis kunnen kopen.
Swah schreef:De HRA wordt nu ook al afgebouwd bovendien. En rekenvoorbeelden laten zien dat het bij een koopwoning van 363.000 euro gaat om zo'n 3 tientjes p.m., bij afbouw in 15 jaar...
Swah schreef:De HRA wordt nu ook al afgebouwd bovendien. En rekenvoorbeelden laten zien dat het bij een koopwoning van 363.000 euro gaat om zo'n 3 tientjes p.m., bij afbouw in 15 jaar...

Gnome schreef:Vergeet ook niet dat een koopwoning in de gemeentelijke heffingen veel en veel duurder is, je je onderhoud zelf mag ophoesten ipv via de verhuurder. Ik zeg niet dat je beter kunt huren dan kopen maar het is allemaal echt niet heilig. Er komen ook een hoop extra kosten bij kijken die je in de huur simpelweg niet hebt.
Swah schreef:Ja dat forfait is nog 0,35%. Op starterswoningen stelt dat niks voor. Op heel dure huizen met een lagere HRA wel ja.
Och ja, als woningeigenaren hebben we het echt heel erg zwaar!
_San87_ schreef:Gnome schreef:Vergeet ook niet dat een koopwoning in de gemeentelijke heffingen veel en veel duurder is, je je onderhoud zelf mag ophoesten ipv via de verhuurder. Ik zeg niet dat je beter kunt huren dan kopen maar het is allemaal echt niet heilig. Er komen ook een hoop extra kosten bij kijken die je in de huur simpelweg niet hebt.
Nee, maar je bouwt wel een hoop vermogen op met een eigen woning.
Gnome schreef:Swah schreef:Ja dat forfait is nog 0,35%. Op starterswoningen stelt dat niks voor. Op heel dure huizen met een lagere HRA wel ja.
Och ja, als woningeigenaren hebben we het echt heel erg zwaar!
Waarom moet je er zo op reageren? Dat zegt toch niemand. We zeggen alleen dat er ook kosten bij een koopwoning komen kijken wat een koopwoning hebben simpelweg niet alleen maar holladijee maakt.