BigOne schreef:Dan hadden ze wel wat anders, waar of niet waar, proberen te vinden. Hij was voor een breed kabinet met vvd PvdA d66 en cda. Enige partij die dat niet wil is vvd .
Denk je?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:Hij is zelf toch opgestapt? Weet ik veel waarom hij dat doet en anderen niet
Of het is de schijn van partijdigheid die hier al een aantal keer genoemd is, voor een formateur … Wilders is geen formateur geweest meen ik?

(ik kan wel zeggen dat t een tikfout was maar dat was t niet, ik heb niet veel verstand van politiek, blijkt weer
) Saga schreef:Cer schreef:Neem aan dat iedereen hier slim genoeg is om het verschil te zien tussen o.a mensen dobbernegers noemen en het hebben over joden vergassen (daar maak je i.m.o sowieso geen grapjes over) en iemand een feeks noemen.Die satire ? Ja dat is idd wat anders
Of bedoel je wat anders?
Maar misschien onderschat ik dit.
.
) en dat doet iets met hoe mensen in het heden tegen iemand aankijken...
BigOne schreef:Een formateur is in principe partijdig, ze worden door de partij gevraagd het beste resultaat te halen. En na het eerste advies zijn ze ook weer weg want dan komt het volgende deel.
ruitje schreef:Dan nog wat anders:
Kaag een heks, Yezilgoz een feeks... wat is dat toch met sterke vrouwen die zo neergezet worden...
Marije_jiplover schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat men eerst kwam met dat hij haar een leugenaar genoemd had op de verkiezingsavond.
Toen uitkwam dat dat verkeerd verstaan was, door de journalist die die woorden zélf gezegd had in een gesprek met Weijers, zijn ze pas met gelekte screenshots van het app verkeer gekomen.
Ze waren dus sowieso op zoek naar iets om hem te laten vallen.
En tja, het is niet een woord waarvan ik vind dat je over mensen moet spreken, al helemaal niet in een groep mer anderen, maar ik vind het idd wel bijzonder dat hij nu verguist wordt en een Wilders na zijn heksenjacht tegen Kaag gewoon door mag blijven beledigen tegen alles en iedereen wat niet in zijn straatje past.
Ik denk dat het verstandig is dat Weijers niet door is gegaan als informateur (geen formateur nog, Cer, die komt later pas) na al dit gedoe.
Maar ik vind de manier waarop dit is gegaan, vanuit het lekken via de NRC ook niet echt heel netjes gegaan ofzo.
Elisa2 schreef:Marije_jiplover schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat men eerst kwam met dat hij haar een leugenaar genoemd had op de verkiezingsavond.
Toen uitkwam dat dat verkeerd verstaan was, door de journalist die die woorden zélf gezegd had in een gesprek met Weijers, zijn ze pas met gelekte screenshots van het app verkeer gekomen.
Ze waren dus sowieso op zoek naar iets om hem te laten vallen.
En tja, het is niet een woord waarvan ik vind dat je over mensen moet spreken, al helemaal niet in een groep mer anderen, maar ik vind het idd wel bijzonder dat hij nu verguist wordt en een Wilders na zijn heksenjacht tegen Kaag gewoon door mag blijven beledigen tegen alles en iedereen wat niet in zijn straatje past.
Ik denk dat het verstandig is dat Weijers niet door is gegaan als informateur (geen formateur nog, Cer, die komt later pas) na al dit gedoe.
Maar ik vind de manier waarop dit is gegaan, vanuit het lekken via de NRC ook niet echt heel netjes gegaan ofzo.
Ik snap deze verontwaardiging dan weer minder, van iedere politici is bekend dat de media gaat graven zodra ze in de belangstelling komen te staan. Hij is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn.
Was het nu een verstandige, integere persoon dan zou er niets te vinden zijn geweest.
Electra63 schreef:Elisa2 schreef:Maar welk doel zouden zij hebben om Weijers weg te krijgen? In mijn optiek klinkt dit niet echt logisch.
Wat de waarheid is dat blijft de vraag, want de een zegt dit en de ander zegt dat en wij waren er niet bij.
Omdat zijn voorkeur gaat naar een breed middenkabinet met GL/PVDA.