Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 19:42

mysa schreef:
F_T schreef:
Narcistische Grootheidswaan gecombineerd met laag IQ en dementie.

Wát een idioot.

Waar misschien een laag zelfbeeld aan ten grondslag ligt. Zoals wel vaker bij dit soort lieden.

Mocht dat inderdaad zo zijn dan is dat het allereerste puntje ooit waar ik zeg 'terecht, daar heeft hij eindelijk eens een keer echt gelijk'.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:29

Haha, maar ik denk het echt. Komt vaker voor. Niet bij puur narcisten maar wel bij mensen die zich narcistisch gedragen. Las dat boek van zijn nicht. Als haar verhaal klopt, zou het ook geen wonder zijn, met zo'n pa.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 12:47

mysa schreef:
Haha, maar ik denk het echt. Komt vaker voor. Niet bij puur narcisten maar wel bij mensen die zich narcistisch gedragen. Las dat boek van zijn nicht. Als haar verhaal klopt, zou het ook geen wonder zijn, met zo'n pa.

En dan komt het ook nooit goed met Barron. (Ik vind t nu al een griezel om eerlijk te zijn)

mysa
correspondent/vertaler

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 09:11

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 09:17

Wat een basisschool niveau dit...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 09:19

mysa schreef:
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 86535.html

Ik dacht dat dit fake was maar het schijnt echt waar te zijn: Trump heeft een tekst laten toevoegen onder de portretten van Obama en Biden, die in het Witte Huis hangen.

Citaat:
The new plaques are part of the White House’s “Wall of Fame” – a once-blank wall outside the West Wing that now hangs portraits of every president in order of office. The only one exempt is Biden, whose portrait was replaced with a photo of the autopen – a reference to the claims by Republicans that Biden staffers utilized the device in the former president’s place

OMG hoe kinderachtig, zo veel issues in het land en dan hou je je bezig met dit

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 07:11

En nu de hunger games...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:57

Misschien al gemeld, maar gisteren meldde Leavit dat de Board van het JFK Center unaniem hebben besloten dit te hernoemen tot het Trump-Kennedy Center.

Twee opmerkingen: de niet handgekozen board members van Trump stonden tijdens de stemming gemute, waardoor deze niet konden stemmen en de board kan de naam niet wijzigen omdat dat via congress moet. Bovendien is het een memorial voor JFK, dus hoogst ongepast.

Vandaag moesten overigens de epstein files worden vrijgegeven, maar dit zal niet (volledig) gebeuren.

Nog iets: gister zou gestemd worden over de subsidieregeling mbt obamacare. Na de shutdown hebben enkele democraten gestemd om weer open te gaan op voorwaarde dat die stemming zou volgen. Nog voor de stemming goed en wel gehouden kon worden, is congress vervroegd met kerstreces gestuurd tot het nieuwe jaar. De subsidieregeling verloopt 31/12, wat betekent dat miljoenen Amerika of hun zorgverzekering verliezen of meer dan 1000 dollar per maand gaan betalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 09:25

Een nieuwe Democratische president krijgt het nog druk met het terugdraaien van al deze onzin.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 11:15

DubbelFun schreef:
Een nieuwe Democratische president krijgt het nog druk met het terugdraaien van al deze onzin.

Alleen is de schade voor de VS is inmiddels wel geleden. Heel veel zaken zijn niet meer te repareren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 11:17

mylittlejoy schreef:
gister zou gestemd worden over de subsidieregeling mbt obamacare. Na de shutdown hebben enkele democraten gestemd om weer open te gaan op voorwaarde dat die stemming zou volgen. Nog voor de stemming goed en wel gehouden kon worden, is congress vervroegd met kerstreces gestuurd tot het nieuwe jaar. De subsidieregeling verloopt 31/12, wat betekent dat miljoenen Amerika of hun zorgverzekering verliezen of meer dan 1000 dollar per maand gaan betalen.

Heel erg treurig voor al die Amerikanen die niet op deze gek gestemd hebben. De Trump stemmers hebben precies gekregen wat ze graag wilden. Dus die moeten niet janken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 11:23

Loretta schreef:
DubbelFun schreef:

Alleen is de schade voor de VS is inmiddels wel geleden. Heel veel zaken zijn niet meer te repareren.

Precies; deze schade ettert nog jarenlang door. En het vertrouwen in Amerika komt niet zo snel meer terug (het gaat te paard en komt te voet) tenzij de Amerikanen hun kiesstelsel fors gaan hervormen. Want dat dit uberhaupt kan in zo'n land is bizar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 11:39

Babootje schreef:
Loretta schreef:

Precies; deze schade ettert nog jarenlang door. En het vertrouwen in Amerika komt niet zo snel meer terug (het gaat te paard en komt te voet) tenzij de Amerikanen hun kiesstelsel fors gaan hervormen. Want dat dit uberhaupt kan in zo'n land is bizar.

Het kiesstelsel is het kiesstelsel. Het probleem is de kiezer, niet het stelsel. En het probleem met de kiezer is dat you can’t fix stupid.

De 1e keer op de Sinaasappel stemmen is al behoorlijk dom. Maar er dan een 2e keer op stemmen terwijl je weet wat je weet (of behoort te weten tenzij je onder een steen geleefd hebt)…..nee sorry, ze hebben het zichzelf aangedaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:12

Babootje schreef:
Loretta schreef:

Het kiesstelsel is het kiesstelsel. Het probleem is de kiezer, niet het stelsel. En het probleem met de kiezer is dat you can’t fix stupid.

Cowboy55 schreef:
De 1e keer op de Sinaasappel stemmen is al behoorlijk dom. Maar er dan een 2e keer op stemmen terwijl je weet wat je weet (of behoort te weten tenzij je onder een steen geleefd hebt)…..nee sorry, ze hebben het zichzelf aangedaan.

Yep de Trump kiezers hebben het aan zichzelf te wijten. Maar het echte probleem is, dat er weinig te kiezen valt met een 2 partijenstelsel. In NL is het te versnipperd voor zo'n klein landje, maar in de US mag er nog wel eentje of een paar partijen bij (oneven aantal graag). Om ervoor te zorgen dat niet alle macht bij 1 poppetje komt te liggen. Ik vond het ook wel bizar trouwens dat er geen betere leiders te vinden waren dan 2 fossielen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:15

Dat is ook niet helemaal waar Cowboy. Het systeem in de VS is zo dat sommige regio’s met weinig bevolking even zwaar tellen als andere met meer bevolking en daardoor dat de ene stem zwaarder telt dan de ander. Daarnaast kan je beargumenteren dat een 2-partijensysteem polarisatie in de hand werkt en niet genoeg ruimte laat voor een echte keus, maar alleen voor een ‘lesser of two evils’. Ik denk wel zeker dat er veel betere systemen bestaan.
Ik weet niet meer of het deze of de vorige termijn was, maar Trump heeft een keer de verkiezingen gewonnen met minder dan de helft van de stemmen door het systeem met de kiesdistricten.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon dom is om op zo iemand als Trump te stemmen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:43

Het enige 'goede' wat er uit komt is dat Europa met de neus op de feiten gedrukt wordt en minder/niet op Amerika gaat steunen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:05

Overigens hebben beide partijen er een handje van om de kiesdistricten zo aan te passen dat een stemming in hun voordeel uitpakt. Gerrymandering heet dat.
Gerrymandering is het manipuleren van kiesdistrictgrenzen om een politiek voordeel te behalen. Het gebeurt wanneer de partij die aan de macht is (in de betreffende deelstaat) de grenzen zó tekent dat zij meer zetels wint dan op basis van het aantal stemmen logisch zou zijn. Dit kan op 2 manieren: alle stemmers van de tegenpartij in 1 district te proppen. Ze winnen daar dan, maar niet in de andere districten van de deelstaat. Of de stemmers van de tegenpartij te 'versnipperen' over de verschillende districten, zodat ze nergens in de meerderheid zijn.
De districten bepalen wie er in het huis van afgevaardigden (te vergelijken met onze Tweede Kamer) zit (ofwel het Huis) en het Huis gaat onder andere over wetgeving. Samen met de Senaat vormt die het Congres. Daarom is gerrymandering zo discutabel want het is politiek te sturen. Als dus 1 partij de meerderheid heeft in het Huis en ook de president (en dat is op dit moment dus zo) dan kun je als president dus heel veel. Tel daarbij op dat de Republikeinen ook een meerderheid hebben in de Senaat en door Trump gekozen Republikeinse rechters en het wordt al heel "eng".
De Republikeinen zijn dus alweer volop aan het Gerrymanderen ter voorbereiding aan de volgende verkiezingen van het Huis. In 2026 zijn de midterms. Dan kiezen de Amerikanen het Huis en 1/3 van de Senaat. Verwacht wordt dat Trump zijn macht voor een groot deel zal verliezen. Het wordt in ieder geval veel moeilijker er wetten en besluiten door het congres te krijgen als hij de meerderheid in het Huis en de senaat verliest.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:10

DubbelFun schreef:
Het enige 'goede' wat er uit komt is dat Europa met de neus op de feiten gedrukt wordt en minder/niet op Amerika gaat steunen.

Nou en dat werd tijd ook.
Beetje laat als je het mij vraagt, maar gelukkig gebeurt er nu tenminste iets.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 19:28

Babootje schreef:
Verwacht wordt dat Trump zijn macht voor een groot deel zal verliezen. Het wordt in ieder geval veel moeilijker er wetten en besluiten door het congres te krijgen als hij de meerderheid in het Huis en de senaat verliest.

'Gelukkig' voor hem vindt hij zelf toch al dat hij boven het Congress staat en de dingen die hij wil doen, helemaal niet eerst door hen goedgekeurd hoeven te worden := Hij begint gewoon lekker op eigen initiatief met het opblazen van bootjes en slopen van de east wing enzo *\%/*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 20:07

Oeps! Van alle vrijgegeven documenten, wat maar een deel is van het geheel, is het overgrote deel zwartgemaakt. Ondanks dat waren er toch wat oplettende kijkers die een foto van Trump tussen de stukken vonden. Dat stuk is vandaag ineens van de site verwijderd.

Fix heeft gisteren bevestigd dat niet alleen slachtoffers zijn zwartgemaakt of weggehaald, maar ook politici, wat tegen de regels is.

Kan je nagaan hoe slecht het moet zijn wat erin staat, als ze zover gaan om het in de doofpot te stoppen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 09:58

Het is precies wat ik al verwachtte, dus het verbaast me niets.
Ik vrees dat we de ongecensureerde versie pas zullen zien als er weer een democratische president zit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 10:06

DubbelFun schreef:
Ik vrees dat we de ongecensureerde versie pas zullen zien als er weer een democratische president zit.

Dat zal er ook aan liggen wanneer dat gebeurt: Clinton staat er (natuurlijk :roll: ) ook weer in…..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 10:38

D'r moeten een hoop mensen met de ballen op het blok

En terecht. Maar Trump eerst

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 11:13

Er schijnt ook een foto van Melania met Epstein te zijn, maar die is heel snel gewist. En de rechtzaak die Hunter Biden aan zijn broek had hangen wegens betrokkenheid van Melania is snel ingetrokken omdat hij graag voor de rechtbank uit de doeken wilde doen hoe de vork in de steel zat... }>

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 12:08

Cowboy55 schreef:
DubbelFun schreef:

Dat zal er ook aan liggen wanneer dat gebeurt: Clinton staat er (natuurlijk :roll: ) ook weer in…..

De democraten verdedigen Clinton alleen niet, dus een eventuele democratische president in de toekomst heeft er helemaal niets aan om het geheim te houden.

Er is heel veel geredacteerd onder het mom van de slachtoffers beschermen, alle Epstein slachtoffers hebben gezegd dat ze niet geredacteerd willen worden en ze met naam in de bestanden willen staan, en dus hebben degene die dit bestand naar buiten hebben gebracht geen poot om op te staan. Ik ben benieuwd!