Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:@MyChoice: Als je start bij de parkeerplaats tegenover de militairen en dan een rondje tankbaan wilt doen heb je iig ruime/brede paden met goed zicht aan de ene kant, wel bomen/bos aan de andere kant.
Koeweg/Hessenweg* (*= tankbaan naar het midden van de hei) is met mooi weer wel druk, maar de rest van de weg zul je weinig wandelaars tegen komen.Jessix schreef:Ik heb nergens kunnen vinden dat dit een werkend middel is. Sterker nog ik lees dat in Amerika er in de buurt van campsites juist NIET geurineerd mag worden omdat dit beren zou aantrekken.Ik begreep dat het zijn eigen mensen geur betreft. De associate is dan ook geur van mensen gecombineerd met een flinke tik van het stroomdraad. Dus uit de buurt van mensen blijven.
En de lucht van mensen is allang niet meer 'werend' hier in NL.
Maar als het werkt dan werkt het...
SusanH schreef:Mychoiche ik heb geen idee waar je nu kunt rijden waar geen of weinig wolven zitten. Ik woon zelf tussen de Veluwe en de Heuvelrug in ( dichtste bij het bos van de Heuvelrug) en ik weet het zelf ook niet meer zo goed. Ik ben er steeds minder gerust op. Ik zou zelf sowieso als je toch wil gaan, ergens gaan waar je goed van je af kan kijken, en mooie brede rechte paden hebt.
En idd ik vind het uitblijven van meldingen ook vreemd. Het is verdacht rustig in "mijn" hoek.
MyChoice schreef:Nu denk ik na waar het het veiligst is. Tips daarvoor op de UH en Veluwe zijn zeer welkom
_Natasja_ schreef:MyChoice schreef:Nu denk ik na waar het het veiligst is. Tips daarvoor op de UH en Veluwe zijn zeer welkom
*Meelezer breekt in*
Ik heb vorige week nog rondom de planken wambuis 2 buitenritten gereden.
Als je tussen 10:00 en 16:00 rond rijdt is het er echt nog erg druk met mensen en ook nog genoeg andere paarden gezien.
Nu reed ik wel met minstens 1 andere ruiter.
Tussen knooppunt 77 en 66 liepen zo te zien wel wolven sporen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto’s zijn niet super duidelijk
Camera had wat kuren
_Natasja_ schreef:MyChoice schreef:Nu denk ik na waar het het veiligst is. Tips daarvoor op de UH en Veluwe zijn zeer welkom
*Meelezer breekt in*
Ik heb vorige week nog rondom de planken wambuis 2 buitenritten gereden.
Als je tussen 10:00 en 16:00 rond rijdt is het er echt nog erg druk met mensen en ook nog genoeg andere paarden gezien.
Nu reed ik wel met minstens 1 andere ruiter.
Tussen knooppunt 77 en 66 liepen zo te zien wel wolven sporen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto’s zijn niet super duidelijk
Camera had wat kuren
tienus63 schreef:Mijn zaklantaarn [ Afbeelding ]
Smalle bundel
[ Afbeelding ]
Normale stand
[ Afbeelding ]
Bundel over weiland
Normale stand weiland
[ Afbeelding ]
Met deze miezer haalt ie geen driehonderd meter of ik ben te klein. Maar 150 haalt ie zeker wel.
Vanaf ons erf kon ik de berm prima verlichten.
tienus63 schreef:Nou, ik heb wat aangeschaft.
Een goede oplaadbare zaklamp. Ding schijnt 300 meter, niet te lomp groot. Niet te zwaar.
Die komt nu op de plek van de maglite die stuk is en op batterijen werkte.
Varta Night cutter F30R.
tienus63 schreef:Mijn zaklantaarn [ Afbeelding ]
Smalle bundel
[ Afbeelding ]
Normale stand
[ Afbeelding ]
Bundel over weiland
Normale stand weiland
[ Afbeelding ]
Met deze miezer haalt ie geen driehonderd meter of ik ben te klein. Maar 150 haalt ie zeker wel.
Vanaf ons erf kon ik de berm prima verlichten.
Citaat:1 november 2024/Zwitserland
Speciale jacht in Graubünden: Leidende wolven zijn niet langer taboe
Jagers met een vergunning mogen ook wolven uit roedels afschieten tijdens speciale jachtpartijen.
Tijdens de hoge jacht gold dit voor jonge wolven.
Nu mogen jagers ook op ouderdieren schieten.
https://www.suedostschweiz.ch/graubuend ... _f_qL2p6aw