Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Eigenlijk is het vooralsnog geen genocide maar een etnische zuivering. Niet dat dat minder erg is.
Maar bij genocide denk ik aan het uit willen roeien van een bepaalde bevolkingsgroep, terwijl Israël vooral de palestijnen weg wil hebben uit dat gebied. De manier waarop is vreselijk, dat wel.
Benzz schreef:dems75 schreef:Het is als tegen een muur praten....
Dat doe je ook, hij/zij is overtuigt dat ze meer kennis heeft dan de rest van het topic.
dems75 schreef:Het is als tegen een muur praten....
karuna schreef:Dus mogen babys gedood worden? Hulpverleners vernietigd en zoveelonschuldige mensen gedood worden en hun omgeving verwoest?
Kun je daar een logische reden voor bedenken dan?
bulck schreef:dems75 schreef:Het is als tegen een muur praten....
Gelukkig dat ik als Jood de humor nog kan inzien, maar eigenlijk zou ik het ook heel anders kunnen interpreteren. Kom nu eens met echt een standpunt, jouw idee van oplossen. Want inhoudelijk lees ik echt niets, thans al genoeg ruimte gelaten om over na te denken. En ik ben altijd nieuwsgierig hoe mensen denken
karuna schreef:Ik geef het open ontstip dit topic voor nu voor mijn eigen bestwil. hopelijk voel jij je Bulck helemaal fijn en blij als dadelijk heel gaza is vernietigd.
en ben je dan trots op je geloofsgenoten dat ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Ik word onpasselijk van de gedachte dat kennelijk kinderen die veel te jong zijn om een wapen vast te houden gedood mogen worden door verhongering. En hulpverleners bewust worden geliquideerd tijdens hun werk. En meer van dat fraais
journee schreef:Volgens mij een positief bericht. Nederland gaat acties van Israël harder beoordelen. Israël reageert hierop minder enthousiast.
https://www.ad.nl/politiek/pvv-ministers-scharen-zich-achter-hardere-opstelling-tegen-israel~a9cf75b8/
Electra63 schreef:bulck schreef:
Gelukkig dat ik als Jood de humor nog kan inzien, maar eigenlijk zou ik het ook heel anders kunnen interpreteren. Kom nu eens met echt een standpunt, jouw idee van oplossen. Want inhoudelijk lees ik echt niets, thans al genoeg ruimte gelaten om over na te denken. En ik ben altijd nieuwsgierig hoe mensen denken
Nu begrijp ik jouw berichten wel, zo subjectief en met gebrek aan empathie voor de slachtoffers onder de Palestijnen.
Maar hoe kan je verwachten dat een Bokker een oplossing kan hebben voor de situatie rondom Israël ?
Daar gaat het helemaal niet om hier op Bokt. Dat kunnen we helemaal niet.
Het gaat om het leed van onschuldige mensen, met name kinderen, waarop vergelding wordt gepleegd d.m.v. uithongeren, bombarderen, opjagen en wegvagen van de mensen in Gaza.
mysa schreef:Punt is dat het niet om die schietgrage jongetjes gaat maar dat de hele bevolking, inclusief baby's worden gebombardeerd en uitgehongerd.
En Israël is dader, maar niet de enige dader. Hamas is even schuldig.
bulck schreef:Maar wordt dan eens wakker in deze wereld. Die kinderen die jij te jong acht, worden al van in de kleuterklas geïndoctrineerd met haat.
dems75 schreef:Bulck je blijft maar roepen dat wij met een oplossing komen voor een probleem dat er al eeuwig ligt. Vervolgens loop je te pochen dat jij slim bent en de rest niet. Roeptoeteren dat er cijfers gegeven moetrn worden slaat helemaal nergens op. Deze dingen zijn al vastgesteld. Je blijft hameren op politieke (religieuze) redenen en het feit verdedigen dat een heel volk wordt uitgemoord, verdreven en verhongerd en je blijft het goedpraten want in jouw ogen zijn het geen mensen. Treurig hoor....zoveel haat in je hebben vanwege religie
hwn schreef:Denk je nu echt dat de Palestijnen zo achterlijk zijn dat ze schoolboeken nodig hebben om het volk te haten dat hun huizen steelt, hun familie vermoordt en verdrijft en opsluit in hun foltergevangenissen, dat kinderen voor militaire rechtbanken brengt en hen opsluit in volwassenengevangenissen? Trouwens, ik heb al beelden gezien van scholen in Israël waar de kinderen trots verkondigden dat de Arabieren enkel mochten blijven als slaven en dat de Al Aqsa moskee moest vervangen worden door de tempel (was waarschijnlijk zelfs gedeeld in dit topic) dus doe nu niet alsof de Israëli's zo'n vredesduiven zijn, met hun militair regime (en doe nu niet alsof het uit zelfverdediging is, dat is zo'n typisch fascistisch argument.
En alles wat je beweert dat Israël niet doet, hebben de Israëlische politici nochtans zelf al openlijk toegegeven hoor, misschien moet je eens wat minder selectief lezen? Ik haal het meeste van mijn info nochtans van joodse sites.
mysa schreef:@Dems: dit gaat, denk ik, niet zozeer om religie. Te vaak worden joden (genetisch) verward met het jodendom als religie. Al is het wel zo dat de huidige Israëlische regering deels uit extreem religieuzen bestaat. Ik heb zo geen cijfers paraat maar als je nagaat dat er veel meer joden buiten Israël wonen dan er binnen, kun je wel een gok doen. En in Israël wonen ook veel seculiere joden.
Ik heb vrij veel joden gekend, waaronder overlevers van de kampen. En niemand van hen is naar Israël gegaan. Omdat ze dus seculier, of in elk geval niet zo erg gelovig waren en zich Nederlander voelden.
@Bulck: wat bedoel je met de haat, die weer boven komt drijven in een ander jasje? Ik lees dat als antisemitisme? Maar dat gaat gewoon echt niet op, je mag toch het beleid aanvallen zonder meteen voor antisemiet uitgemaakt te worden?