Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:BeFunny schreef:Hoe kom je erbij dat ik zeg dat dat na de droom was?
Ik vind het echt zo raar dat je je eigen verhaal ervan maakt.
Wacht even hoor.
Ik zeg:pmarena schreef:Ik weet ook helemaal niet in hoeverre hij afstand nam toen die gevoelens begonnen te ontstaan, jullie wel...?
Toen hij die rare droom had schrok hij daar toch zelf van en heeft zich laten onderzoeken ofzo, als je vanuit jezelf die stap neemt dan neem je daarmee ook afstand lijkt me.
Waarop jij reageert:BeFunny schreef:Hij nam geen afstand
Maar ging nog lingerie "geen gewoon ondergoed" met haar kopen en bekijken hoe haar rondingen daar mooi in uit kwamen. Lingerie wordt aangeschaft voor laten we zeggen intieme gelegenheden.
Hij stuurde appjes oa waarbij hij haar aanraadde zichzelf te bevredigen.
Als hij afstand had genomen had die hele toestand niet aan de hand geweest.
Daarmee zeg je toch letterlijk dat dat lingerie incident volgens jou nog na die droom gebeurde
Wat misschien ook wel zo is hoor, ik weet het niet.
Ik ben wel benieuwd naar die tijdlijn van wat er wanneer gebeurde, als iemand die ergens heeft zien staan dan hou ik me aanbevolenWant dat ik hem niet ben tegengekomen zegt natuurlijk niet dat die niet toch ergens staat.
Wat ik juist wel mee kreeg is dat de verschillende voorvallen niet goed in de tijd geplaatst konden worden. Wat ik apart vind want met 'appjes' en 'dagboek' zou je denken dat het wel van datum voorzien zou zijn....
edit, hier wordt het genoemd dat hij die droom zou hebben gehad toen ze 14 was inderdaad
https://www.rtl.nl/boulevard/crime/arti ... -afwijking
En hij zou dat opgebiecht hebben bij moeder omdat hij er zo van geschrokken was.

Jis_ schreef:Dit is inderdaad zeer complex.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Er komt hoe dan ook geen winnaar uit om het maar even lomp te zeggen. En ik hoop dat beide partijen het kunnen laten rusten.
Babootje schreef:OM gaat niet in hoger beroep.
Plasman (advocaat van het slachtoffer) is woest. Het meisje wilde namelijk zelf wel.
Hij is van mening dat het heel goed mogelijk is dat een hogere rechter ook anders kijkt naar het bewijs dan dat deze rechter heeft gedaan. Deze rechter heeft (zoals ik ook al eens eerder aangaf) al het bewijs uit elkaar getrokken en alle stukjes op zich beoordeeld als onvoldoende, terwijl het OM van mening is dat al het bewijs integraal beschouwd wel voldoende is om als steunbewijs te dienen.
Persoonlijk denk ik er ook zo over en vindt de vrijspraak van Borsato een bizarre arbitrairheid.
Vreselijk voor het meisje dat dit is overkomen en vreselijk voor andere slachtoffers in soortgelijke situaties die zich in de kou voelen staan.
Babootje schreef:Ik begreep ook dat je als slachtoffer niet zelf kan procederen, maar dat alleen het OM dat kan doen in zedenzaken. Vind ik best raar eigenlijk.
Petpa schreef:Babootje schreef:Ik begreep ook dat je als slachtoffer niet zelf kan procederen, maar dat alleen het OM dat kan doen in zedenzaken. Vind ik best raar eigenlijk.
Als slachtoffer van een strafzaak kan je uitsluitend een artikel 12 procedure starten indien het openbaar ministerie de dader niet vervolgt.
Maar zodra een strafzaak voor de rechter wordt gebracht staat het slachtoffer aan de zijlijn en is het het OM tegen de dader.
En op zich is dit wel verklaarbaar. Het OM is niet in dienst van het slachtoffer, dat is zijn / haar advocaat.