bigone schreef:Sommige mensen , zoals Elnienjo , zijn gewoon openlijk racistisch en zo zijn er heel veel meer. Alleen zij laat het hier zien en anderen op andere social media kanalen. Daar kun je boos, verdrietig, verontwaardigd over zijn maar dat lost niets op. Bij velen zit vreemdelingenhaat en de angst voor een multiculturele samenleving zo diep dat iedereen met een andere nationaliteit per definitie een uitzuiger, oproerkraaier en opvreter is. Waarbij ze totaal voorbij gaan aan het feit dat in de jaren 60 en 70 gastarbeiders met busladingen vol werden binnengehaald want die Nederlanders verdomden om het werk te doen , nu nog vaak .
Er zitten foute mensen onder de allochtonen en onder de autochtonen en haat tegen vreemdelingen lost het probleem niet op. Verder denk ik dat mensen die er zo in staan altijd racistisch blijven. Soms gun ik mensen een pikzwarte schoonzoon of schoondochter . Gebeurt soms en dan is het meestal, ja maar die deugd wel!!
Mooi gesproken.

Mijn beste vriendin haar oom was zeer racistisch. Hij had het altijd over luie źwartjes enz.
Zijn dochter kwam thuis met een hele donkere Surinamer met een ģrote bos dreads

Het is gemeen, maar wij hebben er wat om gelachen dat zijn beide kinderen met 2 getinte partners thuis kwamen.