Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:42

Weet je, dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Alleen mensen met kinderen kunnen zich in deze situatie verplaatsen en daarom reageren die mensen veel heftiger dan mensen zonder kinderen :roll:

Het verhaal van Belgie is trouwens ook echt heftig. Dat meisje heeft zelfs al aangifte gedaan.
Als je zo'n aangifte over zo'n persoon krijgt dan ga je daar toch achteraan?
Maar then again... Het is de media en we weten niet wat de politie wel of niet heeft gedaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:49

Ik wist dat dat antwoord komen zou. Zeg het normaal dan ook echt nooit. maar in dit geval durf ik oprecht te zeggen dat dat weldegelijk verschil maakt.. maar dat merk je wellicht ooit.

M_D_H

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:54

Ja vast...
Want mensen zonder kinderen kunnen zich niet verplaatsen in anderen of hebben geen mensen waar ze veel van houden.

Nee weet je, laat maar. Dit is zo'n typische opmerking die alleen mensen met kinderen kunnen maken waardoor zij het alleenrecht op die gevoelens krijgen en je kan dat in hun ogen toch nooit weerleggen.

Dus prima, je hebt gelijk. Alleen mensen met kinderen snappen dat andere ouders een moordenaar willen vermoorden. Want dat is heel logisch als je kinderen hebt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:57

M_D_H schreef:
Ja vast...
Want mensen zonder kinderen kunnen zich niet verplaatsen in anderen of hebben geen mensen waar ze veel van houden.

Nee weet je, laat maar. Dit is zo'n typische opmerking die alleen mensen met kinderen kunnen maken waardoor zij het alleenrecht op die gevoelens krijgen en je kan dat in hun ogen toch nooit weerleggen.

Dus prima, je hebt gelijk. Alleen mensen met kinderen snappen dat andere ouders een moordenaar willen vermoorden. Want dat is heel logisch als je kinderen hebt...

IMJ schreef:
Lees eens teug? Ik zeg OOK.
Hester kan prima voor zichzelf spreken en dat had ze al gedaan. OOK dus.

Hey is heel erg onzinnig.

Ik weet ook niet wie er hier kinderen hebben. Maar ik hoop dat niemand zijn dochter op deze vreselijke manier hoeft te verliezen.. Ik vraag me dan ook oprecht af of er dan nog zo mild gereageerd wordt..

Wat is mild?
Iedereen vindt de dader afschuwelijk en wil dat hij (levenslang) gestraft wordt. Maar sommigen keuren de heksenjacht en/of de digitale schandpaal af en het opfokken van elkaar.
En ja ik heb dochters, waarvan 1 in de psychiatrie werkzaam is (net als ik zelf) en nee daar ben ik niet altijd blij mee en ben ik (soms) bang voor haar veiligheid. Maar wat Anne is overkomen, noem ik pech: verkeerde tijd, Verkeerde plaats.... dat kan iedereen overkomen. Net als een verkeersongeluk of slachtoffer worden van een terroristische aanslag. De kans is zeer klein, maar je kan (helaas) dit niet (altijd) voorkomen.
Ik leef mee met de familie van Anne en met de familie van Michael en ik hoop dat hij nooit meer de kans krijgt om iemand iets aan te doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:02

M_D_H schreef:
Ja vast...

Doe eens even rustig? Denk je dat ik met kind geboren ben?
Ik heb 36 jaar lang geen kind gehad. En jij denkt dat ik dan niet weet hoe iemand zonder kinderen denkt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:09

Michael P. zat op Lager Beroeps Speciaal Onderwijs bij mijn dochter in de klas.Hij was toen al niet honderd procent.
Laatst bijgewerkt door Murthul op 14-10-17 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Achternaam verdachte verwijderd

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:14

Gohya ik las het. Dat maakt het zo wrang dat hij geen tbs kreeg.

Hoe gaat het met je dochter, want ik neem aan dat het je niet in de koude kleren gaat zitten als je betrokkenen kent..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:20

Het is wel ff schrikken hoor.Je gaat toch denken: hij was toen al zo gestoord,blij dat er toen niks is gebeurt.Mijn dochter is gelukkig heel nuchter hier over.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:28

Marocje schreef:
Shanna schreef:
Mn moeder vertelde me dat tegelijk met Anne Faber een soortgelijke zaak ook in belgie aan de gang was of misschien nu nog is.. Weet iemand daar iets over?

Klopt, las ik hier:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... k-in-belgië-doodt-zedendelinquent-een-meisje/ar-AAtns9I?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout
Link lukt me niet..

[ [url=m/yaEBTJ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c38WsI.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WjF85B.png]Afbeelding[/url] ]

Wat hier het schokkendst aan is, is dat die kerel via elektronisch toezicht vrijkwam (alweer een stuk eerder dan zijn oorspronkelijke straf lang was) en hij 2 jaar geleden al naakt voor het meisje haar deur stond 'omdat hij seks met haar wilde'. (Het idee alleen al... Bah!) Het meisje is hierop naar de politie gestapt en in plaats van die kerel linea recta terug naar de gevangenis te sturen hebben ze niet eens een PV opgesteld! Op het nieuws werd dit vertaald als 'officieel is er eigenlijk geen aangifte gedaan'. Onbegrijpelijk... En die arme meid heeft er met haar leven voor betaald.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171013_03129250

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:38

IMJ schreef:
M_D_H schreef:
Ja vast...

Ik heb 36 jaar lang geen kind gehad. En jij denkt dat ik dan niet weet hoe iemand zonder kinderen denkt?

Ik snap jou heeeeel goed. Het verwoord moeilijk. Pas als je een kind hebt kan je je indenken hoe erg het is als dat van je wordt afgenomen door 1 of andere mafklapper waar te laks mee is gehandeld. Ik keek hiervoor ook heel anders naar zo´n zaak. Niet harteloos of laks, maar wel anders. Het gevoel dat nu bij me opkomt is intenser dan voor ik een kind had.

Dat wilt niet zeggen dat een ander zonder kind het niet erg vindt hoor, maar je kan je niet indenken hoe het is om iets te missen wat je niet kent of hebt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:42

Ik heb het topic in stilte gevolgd, niet veel gezegd hier maar wil toch even inhaken/wat gedachtes kwijt.

Op dit moment kan ik fb gewoon even niet openen. Ik word er zo niet goed van. Heksenjachten op fb, foto’s namen/daden plaatsen.. maar ook namen van de familie van P. Erbij plaatsen.. hoe hij moet worden opgehangen/ op een stoel worden gezet.. ik word er echt bijna ontoepasselijk van.
Kan best zijn dat dat is ondat ik geen eigen kind heb hoor, zoals hieboven wordt aangehaald.
Maar ik zeg altijd maar een ding:
Killing a murderer makes you a murderer.

En verder blijf ik even ver weg van fb op dit moment, alleen af en toe mensen ontvolgen/ontvrienden.. sjongejonge wat een niveau op social media zeg -O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:00

IMJ schreef:
M_D_H schreef:
Ja vast...

Hoe denkt die dan?
Is het ouderschap per defintie de meest intense liefde?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:12

GabberGill schreef:
Dat wilt niet zeggen dat een ander zonder kind het niet erg vindt hoor, maar je kan je niet indenken hoe het is om iets te missen wat je niet kent of hebt.

Ik ben kindloos en wil ook geen kind. En toch weet ik meer dan uitstekend hoe het is met zeer zwaar verlies te maken te hebben. Ik weet heel goed hoe de nabestaanden van Anne zich voelen. Ik ken de weg van verwerking en acceptatie. Ik weet hoe verdomd zwaar die is.

Ik weet niet hoe de woede na een misdrijf t.o.v een geliefde voelt. Maar ik hoop van harte voor jou dat jij dat óók niet weet.

Mijn grote liefde overleed aan een hersenbloeding. Het immense verdriet is mij wel degelijk bekend. Dus doe alsjeblieft niet alsof kinderlozen er geen snars van begrijpen. Ik begrijp meer dan jij denkt, ik heb het hele proces doorgelopen. Ik ben slechts dankbaar dat ik de bijbehorende woede niet heb hoeven meemaken.
Met dit soort verdriet, het verliezen van die geliefde, krijgt iedereen vroeg of laat in het leven te maken. Maar de bijbehorende woede en verbijstering om een misdrijf is juist datgene wat het nóg erger maakt. En waarvan ik hoop dat jij en ik dát nooit hoeven mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:15

Gaan we nou serieus ruzie maken over wie zich het beste kan verplaatsen in haar nabestaanden? Kom toch even op zeg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:24

Ik wil het geen ruzie noemen. :) Maar ik denk dat het kunnen verplaatsen in het verdriet van nabestaanden zeer zeker geen alleenrecht is voor diegenen met kinderen, zoals door sommigen gesuggereerd word. Alsof Anne geen kinderloze vrienden heeft die ook heel veel verdriet hebben nu om hun vriendin.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 02:27

Echt kansloos soms jongen. Je moet alles perfect neerzetten voor iemand begrijpt wat je bedoelt? Gaan we er een vriend en dit en dat bijhalen. Het wordt echt totaal anders bedoelt dan elke reactie die ik hierboven zie. Ik vind het helemaal mooi. Ik probeerde het nog wat beter te verwoorden, maar helaas kan ik niet goed genoeg onder woorden brengen wat ermee bedoelt wordt.

Laten we het lekker bij hetgene houden waar het over hoort te gaan. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het vreselijk veel doet en dat er helemaal niemand erger rouwt, maar het is meer dat je het je anders aantrekt. Anders is niet minder of niet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 02:29

Moet dit nou -O-

Iedereen vind het verschrikkelijk wat Anne is overkomen, voor zowel Anne als voor de nabestaanden en iedereen ervaart dat gevoel anders, feit is dat we stuk voor stuk met de nabestaanden meeleven. En hoe we ons daar verder bij voelen of in hoeverre we ons kunnen inleven doet er toch helemaal niet toe? :roll:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 02:32

Dat was ook zekr mijn intentie niet. Ik snapte alleen heel goed wat er met de eerdere reactie bedoelt werd. Ik denk ik leg hem beter uit, maar ik heb geen zin in een discussie die totaal niet van toepassing is omdat het helemaal geen nut heeft. Je krijgt haar er niet mee terug en het is allemaal al vreselijk genoeg.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 02:39

Precies.

Ik hoop dat de zaak Anne Faber geschiedenis gaat maken, haar overlijden was volkomen zinloos en niet nodig en had (waarschijnlijk?) voorkomen kunnen worden, Laten we hopen dat ze het leven niet volledig voor niets gelaten heeft, maar dat haar overlijden er eens en altijd voor zorgt dat ons rechtssysteem op de schop gaat en dat falende instanties grondig onder de loep worden genomen en worden aangepakt, dat is wel het minste wat gedaan kan worden uit respect en eerbetoon naar Anne.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 06:52

Wat een vreselijk verhaal van België ook.
En dat hij al eens naakt bij haar in huis stond.
Ze hadden hem met dat verleden gelijk weer vast moeten zetten.

Pedofielen en verkrachters komen er veel te makkelijk mee weg.
En jezelf beschermen mag bijna ook niet.
Kan jezelf nog worden aangeklaagd.
Hetzelfde ellende met inbrekers.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 06:59

Och nee. Het is ook niet dat de 1 erger rouwt dan de ander! Het is de manier waarop met rouw omgegaan wordt.. en dat doet iedereen anders.
Dé grootste rouw is nu door de ouders.

En ik denk dat het voor de ouders van michael P voelt alsof ze ook hun kind verloren hebben. Hoewel ik denk dat ze daar meer maar 'toe geleefd' hebben omdat het natuurlijk van kwaad tot erger werd met hem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:37

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:57

En die jas lag op de mesthoop bij een vriendin van Koper???

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:10

Dat zei ze wel ja.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:12

Dat stukje heb ik even gemist over de vriendin van Koper.
Ik ben geen fan van Televaag, maar dit stuk is van John vd Heuvel en die is altijd wel redelijk goed op de hoogte.