Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Moslim is een volger van een religie, geen ras. Agressie tegen een moslim is dus geen racisme.
Antisemitisme = jodenhaat, ook niet gericht tegen moslims dus.
SandraVerl schreef:Ik ben het echt beu dat we met 2 maten en gewichten moeten wegen, omdat we anders een hoop verwijten krijgen. Heb ik een blanke pt, is er geen probleem om de familie aan het eind van het bezoekuur aan de deur te zetten. Zijn het moslims, dan moet ik eerst proberen in te schatten hoe deze mensen zijn, vervolgens moet ik naar een manier zoeken om hen op een zo zacht mogelijke manier buiten te krijgen. Ben ik te soft, zitten ze er na een half uur nog of verzinnen ze allerlei excuses om toch te blijven zitten en ben ik te kordaat, dan schelden ze me uit of ze dienen klacht in bij onze ombudsdienst.
Afspraken zijn afspraken, of dit nu gaat over een ziekenhuis, school of land, dat maakt geen verschil, maar als je ergens gaat wonen, dan hou je je aan de bestaande afspraken ipv het naar jou hand te willen zetten en onrecht te roepen als je uw zin niet krijgt.
Mixje90 schreef:tamary schreef:Moslim is een volger van een religie, geen ras. Agressie tegen een moslim is dus geen racisme.
Antisemitisme = jodenhaat, ook niet gericht tegen moslims dus.
Ben jij toevallig die stem bij lingo die afentoe de betekenis van een woord geeft? :p
Je hebt helemaal gelijk mbt de definitie van racisme. Al koppelen mensen bepaalde rassen wel aan een religie.
Arabieren zijn ook semietendus eigenlijk staat anti semitisme niet gelijk aan jodenhaat....
Het ging erom dat ik het vreemd vind dat een hakenkruis op een moskee zo geregistreerd wordt.
Mixje90 schreef:SandraVerl schreef:Ik ben het echt beu dat we met 2 maten en gewichten moeten wegen, omdat we anders een hoop verwijten krijgen. Heb ik een blanke pt, is er geen probleem om de familie aan het eind van het bezoekuur aan de deur te zetten. Zijn het moslims, dan moet ik eerst proberen in te schatten hoe deze mensen zijn, vervolgens moet ik naar een manier zoeken om hen op een zo zacht mogelijke manier buiten te krijgen. Ben ik te soft, zitten ze er na een half uur nog of verzinnen ze allerlei excuses om toch te blijven zitten en ben ik te kordaat, dan schelden ze me uit of ze dienen klacht in bij onze ombudsdienst.
Afspraken zijn afspraken, of dit nu gaat over een ziekenhuis, school of land, dat maakt geen verschil, maar als je ergens gaat wonen, dan hou je je aan de bestaande afspraken ipv het naar jou hand te willen zetten en onrecht te roepen als je uw zin niet krijgt.
Dat moet je ook niet doen in dat geval met twee maten meten... Geef ik je groot gelijk in.
Helaas gebeurt het ook veel in negatieve zin tegenover allochtonen.
Citaat:We zijn niet per definitie tegen een asielzoekerscentrum in Heesch. Waar we wel tegen zijn is tegen de grootte en de duur."
Mixje90 schreef:SandraVerl schreef:Mixje90, ik denk dat je het volgende eens goed moet lezen.
http://www.rosadoc.be/pdf/litlijsten/mi ... %20dec.pdf
The Married Women's Property Act 1870 (33 & 34 Vict. c.93) was an Act of the Parliament of the United Kingdom that allowed women to be the legal owners of the money they earned and to inherit property.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Married ... y_Act_1870
Ik hoop dat je begrijpt met alle linkjes en iedereen die reageert etc. dat het handiger is als je gewoon de duidelijke quotes eruit haalt...
ceasario schreef:Boeren lompheid !!
http://www.nu.nl/binnenland/4197345/dod ... g-azc.htmlCitaat:We zijn niet per definitie tegen een asielzoekerscentrum in Heesch. Waar we wel tegen zijn is tegen de grootte en de duur."
We hadden die boeren moeten laten barsten toen ze daar de Q-koorts hadden.
ceasario schreef:Boeren lompheid !!
http://www.nu.nl/binnenland/4197345/dod ... g-azc.htmlCitaat:We zijn niet per definitie tegen een asielzoekerscentrum in Heesch. Waar we wel tegen zijn is tegen de grootte en de duur."
We hadden die boeren moeten laten barsten toen ze daar de Q-koorts hadden.
Sammie schreef:Hij heeft helemaal niet vaak gelijk en dat kan ook prima weerkracht worden. Het feit dat iemand een ander een testosteronbom noemt geeft m hierin nog geen gelijk. Had ie gezegd het aantal verkrachtingen gaat toenemen, want zus enzo... ja dan had ie gelijk. Maar nu niet, Wilders roept populistische taal en af en toe komt ie in de buurt en vervolgens wordt enkel dat onthouden.. Er zit een heel marketingteam en jursitenteam achter Wilders..
sneeuwpop schreef:ceasario schreef:We hadden die boeren moeten laten barsten toen ze daar de Q-koorts hadden.
"We" hebben ze toen ook laten barsten!
Overheid had het te druk met andere dingen.
Daarbij vind ik het erg dat je mensen wat heel ergs toe wenst (ziekte, verlies van bedrijf, huis en hun dieren) en dan dus alle mensen uit doe plaats....
Waar sta je nu voor? Want vredelievend kom je niet over.