Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:04

[quote="Blue_Eyes]
Het gaat me niet om de inhoud van je berichten, maar om de vijandige toon. Die zie ik in dit bericht ook weer.[/quote]

Dat kan. Ik bedoel het niet zo. Ben gewoon heel direct en maak van mijn hart geen moordkuil.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:08

tamary schreef:
Moslim is een volger van een religie, geen ras. Agressie tegen een moslim is dus geen racisme.
Antisemitisme = jodenhaat, ook niet gericht tegen moslims dus.

Ben jij toevallig die stem bij lingo die afentoe de betekenis van een woord geeft? :p
Je hebt helemaal gelijk mbt de definitie van racisme. Al koppelen mensen bepaalde rassen wel aan een religie.

Arabieren zijn ook semieten ;) dus eigenlijk staat anti semitisme niet gelijk aan jodenhaat....

Het ging erom dat ik het vreemd vind dat een hakenkruis op een moskee zo geregistreerd wordt.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:11

SandraVerl schreef:
Ik ben het echt beu dat we met 2 maten en gewichten moeten wegen, omdat we anders een hoop verwijten krijgen. Heb ik een blanke pt, is er geen probleem om de familie aan het eind van het bezoekuur aan de deur te zetten. Zijn het moslims, dan moet ik eerst proberen in te schatten hoe deze mensen zijn, vervolgens moet ik naar een manier zoeken om hen op een zo zacht mogelijke manier buiten te krijgen. Ben ik te soft, zitten ze er na een half uur nog of verzinnen ze allerlei excuses om toch te blijven zitten en ben ik te kordaat, dan schelden ze me uit of ze dienen klacht in bij onze ombudsdienst.
Afspraken zijn afspraken, of dit nu gaat over een ziekenhuis, school of land, dat maakt geen verschil, maar als je ergens gaat wonen, dan hou je je aan de bestaande afspraken ipv het naar jou hand te willen zetten en onrecht te roepen als je uw zin niet krijgt.

Dat moet je ook niet doen in dat geval met twee maten meten... Geef ik je groot gelijk in.
Helaas gebeurt het ook veel in negatieve zin tegenover allochtonen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:20

Mixje90 schreef:
tamary schreef:
Moslim is een volger van een religie, geen ras. Agressie tegen een moslim is dus geen racisme.
Antisemitisme = jodenhaat, ook niet gericht tegen moslims dus.

Ben jij toevallig die stem bij lingo die afentoe de betekenis van een woord geeft? :p
Je hebt helemaal gelijk mbt de definitie van racisme. Al koppelen mensen bepaalde rassen wel aan een religie.

Arabieren zijn ook semieten ;) dus eigenlijk staat anti semitisme niet gelijk aan jodenhaat....

Het ging erom dat ik het vreemd vind dat een hakenkruis op een moskee zo geregistreerd wordt.

Rascisme is bij een aantal groepen de manier om iemand de mond te snoeren als je commentaar krijgt wat je niet bevalt. En dat is veel funester dan die paar idioten die denigrerende namen/meningen/etc. hebben voor mensen die andere "ras" kenmerken hebben dan zijzelf.

Hakenkruis = Hitler en dan is de link met jodenhaat er automatisch.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:33

Mixje90 schreef:
SandraVerl schreef:
Ik ben het echt beu dat we met 2 maten en gewichten moeten wegen, omdat we anders een hoop verwijten krijgen. Heb ik een blanke pt, is er geen probleem om de familie aan het eind van het bezoekuur aan de deur te zetten. Zijn het moslims, dan moet ik eerst proberen in te schatten hoe deze mensen zijn, vervolgens moet ik naar een manier zoeken om hen op een zo zacht mogelijke manier buiten te krijgen. Ben ik te soft, zitten ze er na een half uur nog of verzinnen ze allerlei excuses om toch te blijven zitten en ben ik te kordaat, dan schelden ze me uit of ze dienen klacht in bij onze ombudsdienst.
Afspraken zijn afspraken, of dit nu gaat over een ziekenhuis, school of land, dat maakt geen verschil, maar als je ergens gaat wonen, dan hou je je aan de bestaande afspraken ipv het naar jou hand te willen zetten en onrecht te roepen als je uw zin niet krijgt.

Dat moet je ook niet doen in dat geval met twee maten meten... Geef ik je groot gelijk in.
Helaas gebeurt het ook veel in negatieve zin tegenover allochtonen.

tja...waar rook is,is vuur.De linkjes liegen er niet om toch?
Feiten benoemen zou goed zijn...geen vreselijke dingen verzinnen om expres mensen in een kwaad daglicht te zetten,daar ben ik niet voor.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:44

tamary schreef:

En dan is het logisch dit als antisemitisme te registreren als een moskee ermee beklad wordt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:08

Mixje90 schreef:
tamary schreef:

En dan is het logisch dit als antisemitisme te registreren als een moskee ermee beklad wordt?

Moet een automatische reactie logisch zijn?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:22

tamary schreef:

Moet een automatische reactie logisch zijn?[/quote]

Ja,vind ik wel in dit geval.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:34

Boeren lompheid !!

http://www.nu.nl/binnenland/4197345/dod ... g-azc.html

Citaat:
We zijn niet per definitie tegen een asielzoekerscentrum in Heesch. Waar we wel tegen zijn is tegen de grootte en de duur."

We hadden die boeren moeten laten barsten toen ze daar de Q-koorts hadden. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 02:01

Mixje90 schreef:
SandraVerl schreef:
Mixje90, ik denk dat je het volgende eens goed moet lezen.

http://www.rosadoc.be/pdf/litlijsten/mi ... %20dec.pdf

The Married Women's Property Act 1870 (33 & 34 Vict. c.93) was an Act of the Parliament of the United Kingdom that allowed women to be the legal owners of the money they earned and to inherit property.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Married ... y_Act_1870

Ik hoop dat je begrijpt met alle linkjes en iedereen die reageert etc. dat het handiger is als je gewoon de duidelijke quotes eruit haalt...

Het is een pdf van 16 blz, daar quotes uitpikken is het verhaal uit zijn context halen, je moet gewoon het geheel lezen.

Wat die gids betreft, hij is tegen het terug verstrengen van het beleid in Turkije en vindt het terug toenemen van de hoofddoek geen goede zaak. Daar was hij heel eerlijk over, hij was aanhanger van Ataturk niet van Erdogan.

Het vrije westen wil ook zeggen dat werkgevers, scholen, recreatiedomeinen en al wat je maar kan verzinnen ook het recht hebben om bepaalde voorwaarden te stellen. Zoek ik een poetsvrouw, dan moet het iemand zijn die niet rookt, van honden houdt en Nederlands spreekt, tja, dan vallen er al een pak nieuwe Belgen af al zou ik geen probleem hebben met iemand van een andere origine zo lang ze maar aan mijn 3 eisen voldoet. Als ik wil zwemmen in een zwembad waar mijn haar vast moet en ik een badmuts op moet, aanvaard ik die regels of ik ga ergens anders naartoe. Idem dito met uniformen op school of op het werk, wil je je daar niet aan houden, dan ga je ergens anders naartoe. Wie zich niet kan vinden in de gang van zaken, moet zelf maar iets oprichten of een politieke partij starten en hopen dat je genoeg kiezers kan sprokkelen om wetten op een democratische manier te kunnen aanpassen. Wat ze nu doen, is gewoon hun wil doordrijven en eisen. De wet, die geld niet voor hen.

geerke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:33

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:10

ceasario schreef:
Boeren lompheid !!

Citaat:
We zijn niet per definitie tegen een asielzoekerscentrum in Heesch. Waar we wel tegen zijn is tegen de grootte en de duur."

Jij woont zeker niet in Heesch? Heesch is veel te klein voor dit soort dingen.
Er loopt ook een druk fietspad langs waar veel scholieren overheen fietsen, die durven straks niet meer over straat (wat ook niet zo gek is als ik geerke's artikel moet geloven...).

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:37

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:56

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:55

En t eindigt met 'maar eerst moet dat kalf dood zijn'. Oftewel exact hetgeen ik heel in het begin van dit topic al aangegeven heb, voor gewaarschuwd heb. In NL is men zo ontzettend goed in 'het paard achter de wagen spannen'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:05

Er wordt iig een aantal punten aangehaald die ik wel schokkend vind.. Waarom het COA het lijkt ondertussen de maffia te worden.. Als er ergens geld te verdienen valt :z

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:14

drie kwart van de verkrachters in grote steden is allochtoon....En nu ontkennen sommige nog dat er een probleem is,het valt allemaal wel mee :7

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:19

Had Wilders het niet over testosteronbommen die door Rutte naar ons land werden gehaald? Hoorde ik vandaag ergens iemand over praten. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:21

PortRoyal schreef:
Had Wilders het niet over testosteronbommen die door Rutte naar ons land werden gehaald? Hoorde ik vandaag ergens iemand over praten. :D

tja...ik als PVV stemmer vond dat zelfs ietwat overdreven,maar kijk nu eens.Hij krijgt nog gelijk ook :7

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:27

Hij heeft zo vaak gelijk. Al komt hij er soms wat raar mee aan. Dat kan niemand ontkennen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:37

Hij heeft helemaal niet vaak gelijk en dat kan ook prima weerkracht worden. Het feit dat iemand een ander een testosteronbom noemt geeft m hierin nog geen gelijk. Had ie gezegd het aantal verkrachtingen gaat toenemen, want zus enzo... ja dan had ie gelijk. Maar nu niet, Wilders roept populistische taal en af en toe komt ie in de buurt en vervolgens wordt enkel dat onthouden.. Er zit een heel marketingteam en jursitenteam achter Wilders..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:49

ceasario schreef:
Boeren lompheid !!

Citaat:

"We" hebben ze toen ook laten barsten!
Overheid had het te druk met andere dingen.

Daarbij vind ik het erg dat je mensen wat heel ergs toe wenst (ziekte, verlies van bedrijf, huis en hun dieren) en dan dus alle mensen uit doe plaats....
Waar sta je nu voor? Want vredelievend kom je niet over.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:00

Sammie schreef:
Hij heeft helemaal niet vaak gelijk en dat kan ook prima weerkracht worden. Het feit dat iemand een ander een testosteronbom noemt geeft m hierin nog geen gelijk. Had ie gezegd het aantal verkrachtingen gaat toenemen, want zus enzo... ja dan had ie gelijk. Maar nu niet, Wilders roept populistische taal en af en toe komt ie in de buurt en vervolgens wordt enkel dat onthouden.. Er zit een heel marketingteam en jursitenteam achter Wilders..

Dat zal best. Maar dat geldt ook voor andere politici lijkt me.
Ik ben zeker niet altijd pro Wilders, maar ook niet altijd per definitie tegen de dingen die hij zegt. Vind het dan ook een slechte zaak dat een PVVer geen kans op het voorzitterschap 2e kamer heeft, puur omdat hij PVVer is. Hij schijnt er heel geschikt voor te zijn.
Wat voor signaal geven onze politici dan zelf? Klopt ook van geen kant. Dan wordt iemand puur uitgesloten vanwege een ongegronde reden toch?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:04

sneeuwpop schreef:
ceasario schreef:

"We" hebben ze toen ook laten barsten!
Overheid had het te druk met andere dingen.

Daarbij vind ik het erg dat je mensen wat heel ergs toe wenst (ziekte, verlies van bedrijf, huis en hun dieren) en dan dus alle mensen uit doe plaats....
Waar sta je nu voor? Want vredelievend kom je niet over.

Nou idd. ze hebben al die mensen idd. laten barsten.Veel mensen zijn dood en doodziek geweest en sommige nu nog steeds.Ik geloof dat er zelfs iemand aan overleden was?
Je wenst zeker niemand een ziekte toe!