Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:24

Miepie77 schreef:
Ik en meer op stal hebben besloten geen Russische producten meer te kopen, lees de etiketten wel, de VN gaat toch niets doen.

Want? Je weet zeker dat Rusland erachter zit?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:42

Ik heb nog nooit een stille tocht gelopen........is dat stom??
Wij houden met respect stilte, praten er over met onze dochter van 13.
Proberen haar in te laten zien waarom wij het erg vinden.
En dan zo een kind gaat daarna gewoon door waar ze gebleven was........zo gaan die dingen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:44

Nee hoor ik vind het niet stom. Ik denk dat je moet doen waar je behoefte aan hebt en wat jij vindt dat goed is. Dus stilte, praten, stille tocht allemaal prima toch.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:46

Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-07-14 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:47

Ik loop ook niet mee in stille tochten, nadat het echt als paddenstoelen uit de grond schoten...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:48

quartel schreef:
Ik heb nog nooit een stille tocht gelopen........is dat stom??
Wij houden met respect stilte, praten er over met onze dochter van 13.
Proberen haar in te laten zien waarom wij het erg vinden.
En dan zo een kind gaat daarna gewoon door waar ze gebleven was........zo gaan die dingen.

Nee hoor, ik heb er ook nog nooit mee meegelopen en zou daar ook nu geen behoefte aan hebben. Met mijn gedachte ben ik bij de omgekomen mensen en hun nabestaande. Iedereen doet (en eventueel rouwt) op zijn/haar eigen manier. Daar is geen goed of fout in. Doe wat goed voor jou voelt.

SAKKIA

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:50

Heb ook nog nooit meegelopen in een stille tocht en ga dat nu ook niet doen.
Ik zet om 4 uur even de tv aan en ik denk dat ik de dienst s avonds op tv ook even ga kijken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:52

Sammie schreef:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen

http://edition.cnn.com/2014/07/18/world ... ?hpt=hp_t2 maar deze site heeft een aantal namen van een foto voorzien. Ik heb alleen wel het idee dat ze soms gewoon een foto van FB (wrs zonder toestemming dus) hebben gepakt :=

Jeetje....kinderen.....gezinnen....word wel een stuk ....uhm....realistischer zo.
Heftig hoor.....mensen zoals jij en ik........die niks verkeerd hadden gedaan.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:53

Bij een paar van de oudere cliënten riep het beeld van de treinen met lichamen hele heftige gevoelens op; die van de deportatietreinen die zij zelf als jongere meiden hadden zien vertrekken. Dus een paar zijn echt vreselijk van slag nu, heel verdrietig dat hun ergste nachtmerrie weer naar boven komt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:55

Die Nederlandse man en Indonesische ? vrouw met die twee kinderen vond ik op de een of andere manier best heftig. Lachend op de foto. Ik had hun verhaal al eerder gelezen. Ze kwamen elk jaar naar opa en oma in Nederland, alleen nu een maandje eerder omdat de jongste dan nog geen twee jaar was. En dat was goedkoper vlieger.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:56

Sammie schreef:

http://edition.cnn.com/2014/07/18/world ... ?hpt=hp_t2 maar deze site heeft een aantal namen van een foto voorzien. Ik heb alleen wel het idee dat ze soms gewoon een foto van FB (wrs zonder toestemming dus) hebben gepakt :=

Heel confronterend vooral - het is nu geen nummer, het zijn geen 298 namen, het zijn foto's van mensen die er nu niet meer zijn.

Ik vind het een eerbetoon - al is de manier waarop ze aan de foto's zijn gekomen misschien niet in alle gevallen correct.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:04

Sammie schreef:

Heftig. Jammer dat ik bij CNN een Televaag gevoel krijg. Zeker gezien het feit dat een Nederlander, vliegend op een Filippijns paspoort, niet terugkeerde van vakantie maar juist met het hele gezin op familiebezoek zouden gaan. http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... MH17.dhtml

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:07

CNN is nu niet echt Telegraaf-achtig. Ja, ze zullen best wel een foutje maken (ik heb vorig jaar de Zwarte pieten discussie ook in de buitenlandse media gevolgd en wat er dan wel niet voorbij kwam..) en het blijft een Amerikaanse zender, dus sentiment weten ze wel te brengen. Maar CNN is imo toch wel een van dé nieuwszenders.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:10

Blanket schreef:
Heftig. Jammer dat ik bij CNN een Televaag gevoel krijg. Zeker gezien het feit dat een Nederlander, vliegend op een Filippijns paspoort, niet terugkeerde van vakantie maar juist met het hele gezin op familiebezoek zouden gaan. http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... MH17.dhtml

Dat wilde ik ook al schrijven.. Zijn vader werkte bij MAS en was een collega van een kennis van mij.

Het is treurig hoeveel informatie simpelweg net niet klopt.

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:10

Stuur ze een e-mail :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:11

Als ik die foto's zie voel ik echt bijna paniek om die kinderen. Gezinnen met kleine kinderen die uit elkaar gerukt zijn. Die kinderen helemaal alleen. ......in een veld.....in een trein......de ouders ergens anders.....echt ik word daar fysiek naar van.

Je kan denken tja ze merken er niks meer van. Maar toch is dat nog iets wat in mijn hoofd niet kan en mag gebeuren.

Ik heb de afgelopen week daar zo veel bij stil gestaan. En moet dan ook echt even mijn eigen kinderen even aanraken. Zij zijn nog bij me....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:12

Salsa schreef:
Als ik die foto's zie voel ik echt bijna paniek om die kinderen. Gezinnen met kleine kinderen die uit elkaar gerukt zijn. Die kinderen helemaal alleen. ......in een veld.....in een trein......de ouders ergens anders.....echt ik word daar fysiek naar van.

Je kan denken tja ze merken er niks meer van. Maar toch is dat nog iets wat in mijn hoofd niet kan en mag gebeuren.

Ik heb de afgelopen week daar zo veel bij stil gestaan. En moet dan ook echt even mijn eigen kinderen even aanraken. Zij zijn nog bij me....

Woooow dit raakte me heeeel erg...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:18

drawerlover schreef:
Oh trouwens is misschien even vreemd maar het kan mensen wel geruststellen zoals ik op een of ander manier. Wie wil lichamen zien dan stuur ff pb. Ik heb heel wat lichamenfotos gezien en je kunt kiezen of je lichamen wilt waar je flinke verwingen ziet of lichamen die nog redelijk intact zijn of juist alleen maar benen en armen. Mag je zelf kiezen. Maar stuur wel even in pb of je dat wilt want mensen hier vinden het misschien niet zo smakelijk

kun je uit dit topic weggaan aub?
Ik lees alles mee en heb veel medeleven met alle nabestaanden en dit soort posts maken me gewoon misselijk. Niemand hier zit erop te wachten. Sorry, maar dit is nu al de zoveelste post en mijn grens is wel bereikt. Ik word hier gewoon misselijk van. Het gaat hier wel om echte mensen die daar liggen/ hebben gelegen en dit is ronduit respectloos. Wat jij post lijkt niet op verwerking, maar op aandachttrekkerij. Echt meisje, zoek alsjeblieft een ander topic :n.
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 22-07-14 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:18

Salsa ik deel dit gevoel met je.

Die kleine kinderen, naast of op of onder een vreemde in de trein in het veld.
Zonder hun ouders. Hun moeder, vader :(

Gewoon alleen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:19

Miepie77 schreef:
Ik en meer op stal hebben besloten geen Russische producten meer te kopen, lees de etiketten wel, de VN gaat toch niets doen.

Waarom wil je dat precies gaan doen en hoe wil je dat in de praktijk gaan doen?
Ga je bijvoorbeeld ook de Cv-ketel niet meer aan zetten omdat die mogelijk op russisch gas brand?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:19

Als er een hemel bestaat zijn ze niet alleen :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:22

Mensen... laat de berichten van drawerlover nu even voor wat het is ! Het maakt het er niet beter op om ze telkens te quoten, tem een mod of pb er 1 zodat die er iets aan kan doen. Het topic wordt er niet beter op nu.

Pfoe het blijft maar in je hoofd malen.... wat heb ik een diep diep diep respect voor een ieder die zich zo inzet om alle geliefden weer terug naar huis te krijgen, waar thuis dan ook is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:24

Ik hoop ook dat de identificatie snel gaat en mensen snel naar huis, herenigt en naar hun laatste rustplaats kunnen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:25

Ik krijg trouwens wel de kriebels van de docu van SBS6 :o IMO komt dit veel te vroeg.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:26

Sammie schreef:
Als er een hemel bestaat zijn ze niet alleen :)

Ja maar laat ik daar nou zelf niet in geloven.

Mocht dat er wel zijn weet ik niet of ik dan wil weten wat er allemaal gebeurd is. Of je moet echt het ideaal beeld hebben vd hemel.

Hoop echt met je mee alleen geloof ik gewoon echt niet. Maar hopen en wensen mag altijd.

Sbs en docu over een ramp vind ik sowieso een slechte combinatie.