2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:24

Chocobroodje dat lijkt me niet helemaal waar, hij zou het misschien tegen vrienden hebben gezegd (die niets wisten van die afspraak op 7 mei) dat geloof ik best maar dit stukje zegt toch iets anders:
Citaat:
Zo staat het in het rapport van de Raad voor de Kinderbescherming, die besluit de kinderen onder toezicht te plaatsen om een "stabiele, voorspelbare en rustige opvoedsituatie" te creëren. Het rapport wordt beide ouders toegestuurd op 22 april. Er wordt een afspraak gepland op 25 april om het te bespreken. De vader laat weten dan niet te kunnen. Op de dag van de nieuwe afspraak, op 7 mei, wordt zijn lichaam gevonden in een recreatiegebied in Doorn.
Bron: nrc.nl

Hij zou dan toch nooit tegen bijvoorbeeld de moeder hebben kunnen zeggen dat ze op vakantie gaan? Omdat die natuurlijk weet van die afspraak op 7 mei. ;)

pmarena

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:44

Dat vind ik inderdaad ook zo raar, je gaat er vanuit dat moeder dan ook van die afspraak af weet.

Lijkt me raar dat zij die kinderen dan een dag voor die afspraak mee geeft voor "een korte vakantie".

Daar zal vast ook nog wel een verhaal achter zitten :(:)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:10

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:12

Even in het algemeen: dit soort zaken zijn de laatste 20 jaar zo gestegen, mede door de echtscheidingscultuur van tegenwoordig.

Mensen gaan zò gemakkelijk uit elkaar tegenwoordig. Ten koste van de kinderen. Ik denk dat er vaak veel te weinig moeite wordt gedaan om bij elkaar te blijven. Je kiest toch niet voor niets voor elkaar?
De mentaliteit van mensen tegenwoordig is zo individualistisch, dat men niet meer wil/kan rekening houden met elkaar..
Moet je nagaan: 1 op de 3 (!!!) bruiloften eindigt in een scheiding. Dan kun je zeggen: ''Ja, de karakters botsten'' of iets dergelijks. Zijn de mensen die het wèl 50 jaar met elkaar volhouden dan perfecte stellen, en voor elkaar gemaakt? Nee, helemaal niet. Zij zijn alleen degenen die het niet zomaar opgeven. Degenen die zich aanpassen aan de ander en niet alleen hun eigen belangen voorop stellen.

Uitzonderingen daargelaten.

MargreetW

Re: 2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:51

Mijn vriendin werkt op een medisch kinderdagverblijf en uit onderzoek is komen vast te staan dan in 1 : 5 gezinnen incest voorkomt. En wat nog erger? is dat in meer dan 65% van de gevallen het de moeder is.
En dan kijk ik bij mij in de straat, maar daar komt in mijn ogen niemand voor in aanmerking terwijl zij zegt dat ze ook in ons dorp van 700 mensen enkelen kent.
Er zijn hele vreemde mensen in de wereld.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:21

Beste mensen,

De familie van Ruben en Julian beseft dat u zeer meeleeft en ervaart dit ook als erg positief!
Zij merken dat er veel behoefte is aan een uiting in de vorm van bloemen en/of kaarten.

Omdat een van de jongens zich bezig hield met duurzaamheid en het milieu heeft de familie het dringende verzoek om geen bloemen of kaarten te sturen. De familie wil graag rekening houden met de wens van de kinderen.

In overleg met de familie en de gemeente hebben wij besloten om een stichting op te richten.
Dit om geld in te zamelen voor een nader te bepalen doel om de kinderen te blijven herinneren. Wanneer dit doel bepaalt is door de familie dan wordt u hierover door ons zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

De Stichting gaat de naam dragen: Stichting RuJu

Volg ook ons nieuwe facebookpagina:

https://www.facebook.com/stichting.ruju?fref=ts

Leter vandaag zullen wij meer informatie bekendmaken.

Met vriendelijke groet,

StichtingRuJu

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:25

Mooi initiatief...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:27

Niet om het een of ander hoor, maar de aandacht hiervoor vind ik niet in verhouding staan tot alle andere kinderen die op dit moment vermist zijn, of vermoord zijn door hun vader...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar er zijn hordes met kinderen vermist waar geen burgerzoekacties, facebookpagina's en stichtingen voor worden opgezet. Hoe kan het dat deze zaak zo groot wordt?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:33

Ik ben van mening dat het oprichten van een stichting wel een beetje ver gaat. Er verdwijnen zoveel kinderen, er worden er vele omgebracht. Ik krijg hier toch een beetje een naar gevoel bij. Ook op dit moment worden er kinderen vermist die in de vergetelheid raken door de media hype rondom deze jongetjes.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:35

Sorry hoor maar.. 8)7

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:38

Het gaat er niet zo om wat wij ervan vinden, het gaat erom hoe de nabestaanden hun verdriet een plekje willen geven. Zij hebben hiervoor gekozen in plaats van voor een stroom aan bloemen en knuffels en respect daarvoor...

Dat de ene zaak meer aandacht vraagt als de andere, ja zeg het maar. De zaak Marianne Vaatstra heeft ook heel Nederland in zijn greep gehad en zo zijn er wel meerdere te noemen. Het is goed dat het de publiciteit getrokken heeft en laten we hopen dat dit in het vervolg ook meer aandacht trekt waardoor burger en overheid sneller en efficienter tot actie kunnen overgaan.

Daarnaast maakt al deze aandacht rondom dit wederom schrijnende geval wel dat opnieuw de wegen binnen de hulpverlening onder de loep wordt genomen. Niet zozeer wie wat goed of fout gedaan heeft, maar ook eens om te kijken waar men tegenaan loopt (wetgeving, procedures, richtlijnen etc.).

Doodzwijgen lost ook weinig op...

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:41

verootjoo schreef:
Niet om het een of ander hoor, maar de aandacht hiervoor vind ik niet in verhouding staan tot alle andere kinderen die op dit moment vermist zijn, of vermoord zijn door hun vader...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar er zijn hordes met kinderen vermist waar geen burgerzoekacties, facebookpagina's en stichtingen voor worden opgezet. Hoe kan het dat deze zaak zo groot wordt?

Ik denk dat dit zo buiten proporties geblazen wordt omdat:
- de vader dood gevonden werd en er geen spoor te bekennen was van de jongens (=mysterisch)
- er steeds meer "aanwijzingen" kwamen (alsof het een speurtocht was..): de (mogelijke) route van de vader, vermiste of juist gevonden voorwerpen.. kennelijk spreekt dat tot de verbeelding, kijk maar hoe massaal vrijwilligers uitrukten om de jongens (levend) te vinden, alsof het iets was dat zomaar iemand even kon "oplossen".
- met het doorlopende vrijgeven van details over de familie (wat niet in deze mate gebeurd zou zijn als de kinderen gelijk dood gevonden waren bij de vader), steeds meer mensen hun eigen ideeën over de zaak zijn gaan vormen en daarover in discussie willen gaan.. het is ook wel een beetje typisch voor de tijd waar we in leven (internet)

Zoland er iets positiefs uitkomt zoals een stichting of een landelijk netwerk van vrijwilligers is dat alleen maar goed. Misschien realiseren meer mensen zich nu tenminste ook dat dit soort drama's echt niet zo heel zeldzaam zijn. En/of kunnen opgedane ervaringen uit deze zaak in de toekomst andere kinderen helpen, of af en toe vergelijkbare drama's voorkomen worden? ..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:56

zijn er nog mensen die zondag tussen 19/20 uur een kaarsje gaan branden voor de kinderen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:11

Lauren_ schreef:
Ik ben van mening dat het oprichten van een stichting wel een beetje ver gaat. Er verdwijnen zoveel kinderen, er worden er vele omgebracht. Ik krijg hier toch een beetje een naar gevoel bij. Ook op dit moment worden er kinderen vermist die in de vergetelheid raken door de media hype rondom deze jongetjes.

Ben ik het helemaal mee eens! :j
Je kan het ook gaan overdrijven.
Zoveel kinderen meer die vermist of om het leven zijn gebracht!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:13

gohya schreef:
Lauren_ schreef:

Ben ik het helemaal mee eens! :j
Je kan het ook gaan overdrijven.
Zoveel kinderen meer die vermist of om het leven zijn gebracht!

Ik denk niet dat het aan ons is om hier een oordeel over te hebben. Het is de keuze van de nabestaanden en daar kun je enkel respect voor tonen. Zij zijn op gruwelijke wijze 2 kinderen verloren, wij niet...

Hun verdriet, hun rouwproces, hun keuze...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:16

Volgens mij hebben de nabestaanden niet gevraagd om een stichting maar gewoon akkoord gegeven... Het zijn niet de nabestaanden die hier een grote zaak van maken.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:19

Alja schreef:
zijn er nog mensen die zondag tussen 19/20 uur een kaarsje gaan branden voor de kinderen?

Ja ik....En ik hoop dat ik het dan voor mezelf af kan gaan sluiten :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:21

ik ga het ook doen, samen met mijn vriend hoop ik ( hij is niet zo van de kaarsjes branden)
en hoop dat we er dan bij stil kunnen staan mochten er ooit kids komen bij ons dat dit dan nooit mag gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:28

Het is enorm verschikkelijk wat er met de beide jongens is gebeurd.
Het had misschien voorkomen kunnen worden, misschien ja. We kunnen met schuldige finger wijzen naar de hulpverlening dat kan ja.......
Maar hoe voorspelbaar mensen soms ook lijken te zijn in hun gedrag, je kunt niet echt in de gedachten van mensen kijken.
Je weet alleen wat prijsgegeven wordt maar de donkere gedachten van iemand kun je nu eenmaal niet lezen.
Iemand kan altijd heel beleefd zijn, jaren lang vriendelijk tegen je zijn maar tegelijkertijd een tijdbom zijn die vroeg of laat tot uitbarsting komt.
Waar sta je als hulpverlening als beide ouders claimen dat het kind het niet goed heeft bij de ander?
Je kunt nog zo goed onderzoek doen maar als ouders vechten om de kinderen dan gaan ze altijd voor hun eigen gewin en zullen altijd aangeven dat het kind het niet goed heeft bij die ander.

Het idee van een stichting is misschien voor ons gevoel too mutch maar als de nabestane dit graag willen dan prima toch.
Wat mij betreft richten ze die stichting op voor kinderen met gescheiden ouders.

Martine_R jij slaat de spijker op zijn kop.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:38

OsMo schreef:
Het idee van een stichting is misschien voor ons gevoel too mutch maar als de nabestane dit graag willen dan prima toch.
Wat mij betreft richten ze die stichting op voor kinderen met gescheiden ouders.

Ja, daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:42

Er zijn heel veel mensen die een blijk van medeleven willen betuigen. De familie wenst dat niet in de vorm van bloemen, ballonen of kaarten omdat 1 van de jongens veel met milieu en duurzaam bezig was. Als mensen dan via een gift aan de stichting hun blijk van medeleven kunnen tonen snijdt het mes aan twee kanten.
Er zijn heel veel stichtingen die opgericht zijn ter nagedachtenis aan overleden/vermoorde personen dus waarom in dit geval niet?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:08

yvonnedv schreef:
Er zijn heel veel mensen die een blijk van medeleven willen betuigen. De familie wenst dat niet in de vorm van bloemen, ballonen of kaarten omdat 1 van de jongens veel met milieu en duurzaam bezig was. Als mensen dan via een gift aan de stichting hun blijk van medeleven kunnen tonen snijdt het mes aan twee kanten.
Er zijn heel veel stichtingen die opgericht zijn ter nagedachtenis aan overleden/vermoorde personen dus waarom in dit geval niet?

Precies, hoe beter medeleven betuigen (en daar is blijkbaar bij veel mensen die het verhaal kennen behoefte aan) dan door mogelijk iemand anders te helpen? Kaarten en bloemen verleppen/eindigen uiteindelijk bij het oud papier.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:01

Www.rtvu.nl

Er is een auto gezien op 2 tijdsstippen in de nacht, ( dat de jongens verdwenen)bij de duiker waar de browrtjes gevonden zijn. Er word gekeken of dit de auto van jeroen kan zijn.
http://m.rtvu.nl/nieuws/1001905

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:33

OsMo schreef:
Maar hoe voorspelbaar mensen soms ook lijken te zijn in hun gedrag, je kunt niet echt in de gedachten van mensen kijken.
Je weet alleen wat prijsgegeven wordt maar de donkere gedachten van iemand kun je nu eenmaal niet lezen.
Iemand kan altijd heel beleefd zijn, jaren lang vriendelijk tegen je zijn maar tegelijkertijd een tijdbom zijn die vroeg of laat tot uitbarsting komt.

mee eens, en er zijn ook mensen die sociaal wenselijke antwoorden geven op vragen van allerlei instanties, natuurlijk zouden die daardoor heen moeten kunnen prikken, maar dat is in sommige gevallen wel erg moeilijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:36

Wij willen ook kaarsjes branden, maar afsluiten zit er voor ons niet in. We blijven ze elke dag meenemen in onze gedachten...

Stichting vind ik wel een mooi idee, omdat het is opgezet in overeenstemming met de familie. Dus als zij zich daar prettig bij voelen, wie ben ik daar wat over te zeggen. Zij zijn hun lieve jongens verloren, zij moeten met het grote gemis leven. Als dat verdriet dan ook nog wat positiefs kan opleveren vind ik dat +:)+