verootjoo schreef:Niet om het een of ander hoor, maar de aandacht hiervoor vind ik niet in verhouding staan tot alle andere kinderen die op dit moment vermist zijn, of vermoord zijn door hun vader...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar er zijn hordes met kinderen vermist waar geen burgerzoekacties, facebookpagina's en stichtingen voor worden opgezet. Hoe kan het dat deze zaak zo groot wordt?
Ik denk dat dit zo buiten proporties geblazen wordt omdat:
- de vader dood gevonden werd en er geen spoor te bekennen was van de jongens (=mysterisch)
- er steeds meer "aanwijzingen" kwamen (alsof het een speurtocht was..): de (mogelijke) route van de vader, vermiste of juist gevonden voorwerpen.. kennelijk spreekt dat tot de verbeelding, kijk maar hoe massaal vrijwilligers uitrukten om de jongens (levend) te vinden, alsof het iets was dat zomaar iemand even kon "oplossen".
- met het doorlopende vrijgeven van details over de familie (wat niet in deze mate gebeurd zou zijn als de kinderen gelijk dood gevonden waren bij de vader), steeds meer mensen hun eigen ideeën over de zaak zijn gaan vormen en daarover in discussie willen gaan.. het is ook wel een beetje typisch voor de tijd waar we in leven (internet)
Zoland er iets positiefs uitkomt zoals een stichting of een landelijk netwerk van vrijwilligers is dat alleen maar goed. Misschien realiseren meer mensen zich nu tenminste ook dat dit soort drama's echt niet zo heel zeldzaam zijn. En/of kunnen opgedane ervaringen uit deze zaak in de toekomst andere kinderen helpen, of af en toe vergelijkbare drama's voorkomen worden? ..