Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:46

Krips schreef:
Ik wordt echt een beetje moe van die enorme quotes constant. Via het internet is het altijd heel makkelijk om precies het artikel te vinden dat aansluit bij jou gedachte goed. Er wordt zo ontzettend veel op internet gezet. Ik ben veel geinteresseerder in de gedachten van de forumleden zelf. Bovendien hebben we dan veel meer 'tijd' en mogelijkheid goed op elkaar te reageren. Een heleboel posts beginnen dan een discussie maar al snel is het onderwerp al weer een andere kant op gegaan en een stuk waar iemand dan moeite voor gedaan heeft om te typen enzo wordt genegeerd. Artikelen op internet vinden kan ik ook. Ben veel geinteresseerder in de discussie.

@ Sarabande. Precies. Niet te vergelijken met de PVV

Dat laatste stuk is van mijn hand!
Is helemaal geen quote of opiniestukje dat ik van het internet geplukt heb.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:49

slokkie, wil je een eerlijk of een tactvol antwoord? :D ;)

jantergouw, bepaalde passages ben ik volgens mij eerder op internet tegengekomen.
Vooral toen je het nog niet tig keer bewerkt had. Is verder geen punt hoor.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:53

Ann schreef:
janderegelaa schreef:
Wel het volledige stuk erbij zetten want dit is mijn antwoord op iets anders.

Als je die lange quote bedoelt, die heb ik inderdaad niet gelezen. Maar misschien wil je het nog een keer kort toelichten? :)

Het ging niet over de lange quote. Dat bedoel ik dus, je leest niet eens. Zoek het zelf maar terug. Geen inspanning van jouw kant betekent niet automatisch dat ik me wel inzet voor jou.

Ann

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:01

Je andere berichten heb ik wel gelezen. Maar goed, ik heb niet het idee dat we constructief bezig zijn, dus laat maar waaien.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:06

Ann schreef:
Je andere berichten heb ik wel gelezen. Maar goed, ik heb niet het idee dat we constructief bezig zijn, dus laat maar waaien.

Het ging over dat het motief van Volkert anders was dan ik suggereerde maar Volkert heeft nooit een motief gegeven omdat hij zich beriep op zijn zwijgrecht.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 26-08-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:11

Oké, op die manier. Thnx voor je uitleg.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 20:17

Ann schreef:
slokkie, wil je een eerlijk of een tactvol antwoord? :D ;)

jantergouw, bepaalde passages ben ik volgens mij eerder op internet tegengekomen.
Vooral toen je het nog niet tig keer bewerkt had. Is verder geen punt hoor.

Het is wel een punt, want je hebt geen enkele passage op het internet kunnen lezen, daar iedere letter van mijn eigen hand is.
Laat staan dat je meerdere passages bent tegengekomen op het internet.

Misschien kun je een linkje geven naar de passages die je tegengekomen bent?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:22

Ann schreef:
Oké, op die manier. Thnx voor je uitleg.

Buiten het motief dat hij had vind ik het schandalig dat iemand wordt vermoord om een denkbeeld. Toen Marijnissen zoveel zetels won met de SP was er toch ook geen rechtse club die hem zo naar het leven stond dat hij op geheime plaatsen moest wonen en continu met een kogelvrijvest en een legertje beveiligers rond moest lopen.

Maar uit de hoek van de tegenstanders van Wilders zegt niemand dat hij of zij het zielig vindt voor Wilders dat hij nu al jaren zo moet leven. Ze zeggen allemaal: Eigen schuld!

Dus...als een imam zegt dat het iemand zijn eigen schuld is dat hij vermoord wordt omdat hij tegen de islam is vinden we zo iemand radicaal.

Hoe moeten we dan iemand noemen die gewoon Nederlander is maar ook zegt dat het Wilders zijn eigen schuld is als hij ook onfortuynlijk tegen een kogel oploopt? Radicaal...misschien?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:26

Ik geloof niet dat Marijnissen op die manier op een bevolkingsgroep of ideologie of geloof heeft afgegeven zoals Wilders al een paar jaar doet.
Daarbij huilden ze niet dat er niet naar het volk geluisterd werd toen ze niet mee regeerden en wel flink gewonnen hadden.
Kortom ze gedroegen zich als vertegenwoordigers van hun keizers en niet als een opschepper in een kroeg.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:27

jantergouw schreef:
Het is wel een punt, want je hebt geen enkele passage op het internet kunnen lezen, daar iedere letter van mijn eigen hand is.

Zoeken gaat een beetje moeilijk nu er een paar keer bewerkingen zijn gedaan. Maar als jij zegt dat het helemaal van jouw hand komt, geloof ik dat best hoor. :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 20:32

sarabande schreef:
Ik geloof niet dat Marijnissen op die manier op een bevolkingsgroep of ideologie of geloof heeft afgegeven zoals Wilders al een paar jaar doet.
Daarbij huilden ze niet dat er niet naar het volk geluisterd werd toen ze niet mee regeerden en wel flink gewonnen hadden.
Kortom ze gedroegen zich als vertegenwoordigers van hun keizers en niet als een opschepper in een kroeg.

Ten eerste zijn de rijken onder ons ook een bevolkingsgroep en daar wordt heel wat op afgegeven door links.
Ten tweede heb ik nog nooit zoveel huilen gezien als nu aan de kant van links dat ze niet mee mogen doen.
Dat die gepasseerde linkse politici zich gedragen als hun kiezers, dat ben ik weer wel met je eens, want die huilen zo mogelijk nog veel harder. ^)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 20:36

Ann schreef:
jantergouw schreef:

Zoeken gaat een beetje moeilijk nu er een paar keer bewerkingen zijn gedaan. Maar als jij zegt dat het helemaal van jouw hand komt, geloof ik dat best hoor. :)

De enige bewerkingen die ik heb gedaan waren foutjes corrigeren. Zo had ik Lubber zonder s geschreven, en deccenia terwijl het decennia moest zijn. Ja, helemaal van mijn hand. Ieder woord, iedere passage.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:38

Het zou zo fijn zijn als we de links & recht-toestanden eens achterwege zouden laten, en gewoon de partijen zouden benoemen. Dat klinkt volgens mij een stuk beter.

En over het huilen van politici, dat heb ik liever dan het geraas en getier van sommige andere politici. (Ik vind het zo niet getuigen van respect om een collega politicus via Twitter -lekker veilig- uit te maken voor zeurpiet)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:39

sarabande schreef:

Dus jij bent akkoord als Wilders vermoord wordt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:40

Alet74 schreef:
Het zou zo fijn zijn als we de links & recht-toestanden eens achterwege zouden laten, en gewoon de partijen zouden benoemen. Dat klinkt volgens mij een stuk beter.

En over het huilen van politici, dat heb ik liever dan het geraas en getier van sommige andere politici. (Ik vind het zo niet getuigen van respect om een collega politicus via Twitter -lekker veilig- uit te maken voor zeurpiet)

Ga eens in op mijn stukje over Wilders zijn doodbedreigingen want daar wil ik jullie standpunt wel eens over weten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:49

Ik vind het vervelend voor Wilders dat hij met de dood bedreigd wordt. Dat zou in mijn ideale weleld niet gebeuren. In mijn ideale wereld kan ik echter ook in minirok in het donker door het Vondelpark lopen, maar dat doe ik ook maar niet :+

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 20:55

Alet74 schreef:

Daar heb ik geen enkel probleem mee. Nadat ze hem al jaren voor fascist en racist uitgemaakt hebben, vind ik dat hij voor zijn doen nog heel braaf gebleven is. :-)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:03

Heeft Bleker Wilders voor racist en/of fascist uitgemaakt dan? Bron?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:14

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:19

@jantergouw: ten eerste hoeft Wilders kwaad niet met kwaad te vergelden. Ten tweede zou hij de wijste kunnen zijn en er niet op deze manier aandacht aan besteden. Ten derde is zo'n actie als dit toch niet erg stijlvol - hij zou toch het goede voorbeeld moeten geven en zich niet verlagen tot het niveau van anderen (vanuit hem gezien).

@janderegelaa: wie bedoel je precies met jullie? Ik ben maar 1 persoon, mij zul je wel niet bedoelen denk ik?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:22

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:09

sarabande schreef:
Wat vreemd om dat soort tirannen links te noemen. Stalin had weinig met de huidige linkse ideologie te maken.

Wat apart om dit te zeggen, sorry.
Maar waar denk je dat de huidige verzorgingsstaat vandaan komt? :?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dictatuur_ ... oletariaat

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:25

PattyOosten schreef:
janderegelaa schreef:
Ik vind zeurpiet eigenlijk een hele nette benaming. Valt zeker niet onder rotte vis.

Daar gaat het niet om. "Jullie" vonden het gerechtvaardigd van Wilders om Bleker voor zeurpiet uit te maken, omdat andere politici hem ook voor van alles hebben uitgemaakt. Dat is een kromme redenatie. Als Bleker altijd correct geweest is naar Wilders toe, is het dus niet gerechtvaardigd.

Beetje het fietsenjatidee: 'ja maar ze hebben die van mij ook al zo vaak gejat.' En dan jat je zelf maar de fiets van een willekeurig iemand. Die redenering heb ik altijd belachelijk gevonden.
Overigens vind ik al dat gezeur over zeurpieten zwaar oninteressant. Nederland heeft belangrijkere dingen aan zijn hoofd.

@Janderegelaa: ten eerste is het in het algemeen diep triest dat moslimterroristen anderen de mond willen snoeren en daarvoor het geweld niet schuwen. Dat leidt al op veel plaatsen in de wereld tot groffe ellende en heeft in ons land in ieder geval 1 gekend slachtoffer gemaakt: Theo van Gogh.
Fortuyn is geen slachtoffer van moslimterroristen, noch van 'links'. Hij is het slachtoffer van een totaal verwarde dierenactivist die nooit een motief voor de moord heeft willen geven, dus dat hoeven we hier ook niet in te vullen naar goeddunken.

Maar. Als je wéét dat moslimterroristen het gemunt hebben op iedereen die maar milde kritiek heeft, neem je zelf wel een weloverwogen keuze als je dan toch de dingen roept die Wilders roept. En hij benoemt de zaken niet normaal, hij schijnt er een soort levenskunst van te maken iedere moslim zoveel mogelijk te beledigen.
In een ideale wereld zouden moslims het debat met hem aan willen gaan. En dat willen ze ook wel, maar Wilders wil niet. Het is strategisch gezien niet handig voor hem om met een welsprekende, genuanceerde en redelijke moslim in gesprek te gaan.

Kortom, het is verschrikkelijk dat je hier in Nederland niet kan zeggen wat je denkt. Maar als je dat weet en je doet het toch, dan neem je daar zelf de verantwoordelijkheid voor (in het geval van Wilders neemt de staat ook die verantwoordelijkheid, afvallige moslims hebben die luxe waarschijnlijk een heel pak minder.)
Ik vind Wilders uitspraken discriminerend, ridiculiserend, ronduit grof en onnodig. Maar ik vind niet dat hij daarom vermoord zou mogen worden.

Beetje wat PattyOosten al zei over het vondelpark.

Ik ben de belachelijke persoonlijke uithalen hier trouwens een beetje zat aan het worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:58

randalinpony schreef:
Kortom, het is verschrikkelijk dat je hier in Nederland niet kan zeggen wat je denkt.

Ik vind dat raar. We waren nooit zo.

Enne, de geschiedenis werd er telkens bij gehaald aan het begin van het topic.
Maar als Stalin erbij gehaald wordt heeft dat niets met nu te maken. Stalin heeft héél veel met nu te maken.
Stalin en Lenin vochten samen tegen de tsaar en de veel te rijke adel en voor de miljoenen arme Russen. Ze kwamen op voor de arbeidersklasse.
Lenin, Mao, Marx, ook Stalin (die van Rusland een wereldmacht heeft gemaakt door o.a. scholing) zijn een voorbeeld geweest voor de huidige partijen GL, SP en PvdA.

Als je ook zegt, Marijnissen doet zoiets niet, nee Marijnissen misschien niet nee. Maar in de jaren 60 net na de oorlog stonden linkse partijen wel met demonstraties "Weg met bezit" "Weg met rijkdom" terwijl miljoenen Nederlanders net heel heel hard hadden gewerkt (en bezit vergaard) in de wederopbouw.

Om weer terug te komen op Stalin, hij was niet alleen dictator, hij had ook uiterst linkse ideeën. Alleen is het heel apart, dat hij uiteindelijk als een groter onderdrukker is gestorven dan zijn zo gehate Tsaren.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:01

PattyOosten schreef:
Ik vind het vervelend voor Wilders dat hij met de dood bedreigd wordt. Dat zou in mijn ideale weleld niet gebeuren. In mijn ideale wereld kan ik echter ook in minirok in het donker door het Vondelpark lopen, maar dat doe ik ook maar niet :+

Loop ik toch een eindje met je op.
Al geloof ik niet dat mijn harige billen veel bekijks trekken.