wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:52

In het leven ja, maar niet in een discussie over politiek. Je moest eens weten wat voor een positieve insteek ik heb in het leven, Echt waar!
Helaas kan ik niet iedereen persoonlijk kennen in deze discussie... maar ik weet zeker dat mijn beeld dat anders is. Woorden vertekenen de insteek vaak.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:53

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Idd... belachelijk voorstel van shadow & heino. Maar ik wens ze veel succes met de discussie voortzetten met mensen die ze wel aanstaan... Misschien met elkaar?

Als je GOED had gelezen had je begrepen dat ik geen zin heb om te discussiëren met mensen die dat niet kunnen (of willen?). Mja, die negeer ik dan, daar verspil ik verder geen tijd aan. Hoe je me nu weer wegzet zegt mij alweer genoeg en bevestigt alleen maar hoe verstandig mijn besluit was ;)
Have fun met destructief discussiëren!

En als laatste argument gebruiken we het cliché: Je kunt niet goed lezen

resultaat: niet onder de indruk.

Maar idd, succes ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:54

christel1857 schreef:
Dreigen met negeren supporten valt ook onder de categorie respectvol discussiëren waar blijkbaar alleen jullie de spelregels van kennen.

Oh nee hoor :) Dit topic valt al tijden niet meer onder mijn opvatting van respectvol discussieren.

En ik kan die spelregels ook wel geven. Ik discussieer graag met discussiepartners die zorgvuldig met de discussie omgaan: dat houdt in dat feiten kloppen (of men in elk geval in alle zorgvuldigheid probeert de juiste feiten te geven en niet onjuiste dingen roept terwijl je weet dat ze onjuist zijn, dat is liegen, niet zomaar iets roepen terwijl je geen idee hebt, da's namelijk gewoon erg vermoeiend), dat de logische en statistische gevolgtrekkingen voldoen aan de logica / statistiek, en dat meningen meningen zijn.

Dat is hier al tijden niet meer het geval, dus ik beschouw dit niet als respectvolle discussie... en voel me ook niet meer echt geroepen om daar aan mee te doen. Ik ben helemaal voorstander van een constructieve discussie hoor, die ergens naartoe gaat. Maar er is altijd een plan B, en er zijn goede redenen om me nu op plan B te verlaten.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:55

Ook in de politiek misstaat een enigszins positieve instelling niet, dat maakt namelijk ook dat iedereen ervoor wil gaan en samen wil werken aan een fijne samenleving.. Met alleen maar negativiteit motiveer je mensen niet hoor (in mijn ogen) het zorgt alleen maar voor onbegrip en afstand naar elkaar toe.. En krijg je een sfeer waarin je alleen maar met de vinger naar de ander wijst.. 'beschuldigingspolitiek' noem ik dat... maar goed dan zijn we het daarin oneens..

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:57

CtjeLief schreef:
Ook in de politiek misstaat een enigszins positieve instelling niet, dat maakt namelijk ook dat iedereen ervoor wil gaan en samen wil werken aan een fijne samenleving.. Met alleen maar negativiteit motiveer je mensen niet hoor (in mijn ogen) het zorgt alleen maar voor onbegrip en afstand naar elkaar toe.. En krijg je een sfeer waarin je alleen maar met de vinger naar de ander wijst.. 'beschuldigingspolitiek' noem ik dat... maar goed dan zijn we het daarin oneens..

Nee daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.

CtjeLief

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:02

En ik denk dat dat ook is wat Heino en Shadow duidelijk proberen te maken, soms is het nuttig om ook eens naar de positieve dingen te kijken en na te denken hoe je deze kunt uitbreiden, en kracht kunt geven... Tuurlijk zijn er problemen, die erkennen we ook allemaal, maar door constant een groep in een negatief daglicht te zetten/beschuldigen komen we toch niet verder? Het maakt de sfeer alleen maar grimmiger.. Zo zie ik dat..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:04

CtjeLief schreef:
En krijg je een sfeer waarin je alleen maar met de vinger naar de ander wijst.. 'beschuldigingspolitiek' noem ik dat... maar goed dan zijn we het daarin oneens..

Hoewel ik het vreemd vind dat mensen het daar oneens mee kunnen zijn. Er is namelijk zo'n gigantische hoeveelheid bewijslast die aantoont dat wat je ook wilt bereiken, het altijd beter gaat als je de mensen samen kunt laten werken naar iets toe, ipv ze tegenover elkaar te zetten en alleen maar de haat en onrust aanwakkert. We hebben een paarduizend jaar om dat te bewijzen. Op individueel niveau, op groepsniveau, op landsniveau en op wereldniveau, er is nog nooit iets zinvols bereikt met alleen maar blokkeren en repressie. Ik snap niet eens wat daar nog voor mening aan vast zit - het is gewoon een ruim bewezen feit.

Ik zou zeggen dat als je een bepaald doel wilt bereiken (bv meer veiligheid) dat je dan kiest voor de methode die het beste werkt. Die daadwerkelijk tot gevolg heeft dat de veiligheid het meeste terugloopt, bij zo min mogelijk kosten. (De afweging tussen hoeveel effect en hoeveel kosten is een keuze, waar elke partij een andere insteek op heeft. Maar het algemene principe... daar is geen partij het (openlijk) mee oneens.)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:06

Shadow0 schreef:
Ik snap niet eens wat daar nog voor mening aan vast zit - het is gewoon een ruim bewezen feit.

Tja, mensen leren slecht van de geschiedenis (en andere landen), die blijft zich namelijk maar herhalen, helaas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:07

christel1857 schreef:
IK heb niet zo'n onderschrift. Mijn commentaar was dan ook dat ik het IRONISCH vind dat iemand als Sarabande zo'n onderschrift heeft.

Zeg ik dat ze niet mag vinden dat ze gelijk heeft? Nee.

Waarin gelijk heeft???

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:07

Geweldig topic dit, zullen we verhuizen naar de huiskamertopics? Laatste post van Shadow vind ik wel goed maar ik vind niet dat Christel en Janedinges de boel zo negatief benaderen, wel kritisch en daar hou ik wel van.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:10

[/quote] HEINO
Tja, mensen leren slecht van de geschiedenis (en andere landen), die blijft zich namelijk maar herhalen, helaas.[/quote]

STel jij eens voor dan wat we daaraan zouden doen.
IK denk veel aandacht voor goed onderwijs om te leren van die geschiedenis. Gisteren was er overigens bericht in het journaal dat gemengde scholen minder goed presteren dan of witte of zwarte scholen. Op gemengde scholen (dit wordt meestal verplicht, anders kiezen ouders voor een school in eigen kleur) zijn ze te druk om de witte kinderen aan de zwarte aan te passen en andersom.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:17

Jade15 schreef:
Geweldig topic dit, zullen we verhuizen naar de huiskamertopics? Laatste post van Shadow vind ik wel goed maar ik vind niet dat Christel en Janedinges de boel zo negatief benaderen, wel kritisch en daar hou ik wel van.

Janesmith begon er al mee dat linkse stemmers een hekel hebben aan rechtse stemmers en vice versa. Sorry maar dat vind ik niet echt een positieve benadering :)

Ik betwijfel of exta/verbeterd geschiedenisonderwijs er voor zorgt dat mensen meer van de geschiedenis leren (alsin niet dezelfde fouten maken). Daarvoor moet je toch als een soort helikopter boven je maatschappij uit kunnen vliegen en de situatie overzien, en da's best lastig!
Mijn vriend stelt dat de geschiedenis zich herhaalt om overbevolking etc. te voorkomen, vind het opzich wel een interessant uitgangspunt, en het is ook logisch (evolutionair gezien). Het is alleen zo ontzettend wreed af en toe..

Kan me trouwens wel voorstellen dat gemengde scholen zulke problemen opleveren ja. Maar enkel zwarte en witte scholen lijkt me ook weer geen oplossing. Lastig..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:19

Jade15 schreef:

Lijkt me niet zo'n goed idee, dat verhuizen :D
Huiskamertopics zijn toch meestal voor de gezelligheid? Nou dat is het hier niet hoor.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:21

hm hm maar om dan maar af te spreken iemand te negeren vind ik ook niet erg sociaal. Ja dat van die geschiedenis herhalen kan ik me wel in vinden.
Waarom anders muteren virussen steeds en worden schimmels immuun voor de middelen om ze te doden. De mensheid heeft er een hele kluif aan om maar door te blijven groeien. We worden van alle kanten tegengezeten. Ziektes, oorlogen, aswolken en overstromingen. Heerlijk dat we ons nog druk kunnen maken om Wilders of Coheh hehehe

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:22

Gezellig houden heb je zelf in de hand denk ik. Voor ruzie heb je er altijd 2 nodig. Als iets je niet zint hoef je niet gelijk "heftig"te reageren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:24

Jade15 schreef:
hm hm maar om dan maar af te spreken iemand te negeren vind ik ook niet erg sociaal.

*zucht*
Ik zeg, ik heb geen zin in discussies met mensen die niet kunnen discussiëren. Daarmee bedoel ik mensen die hun eigen draai geven aan onderzoeken en feiten en daarmee groepen in een onterecht negatief daglicht zetten. Mensen die op serieuze argumenten met oneliners reageren. Mensen die voornamelijk zeuren en niet proberen inhoudelijk te discussiëren. Ik kom hier voor mijn plezier en aan dat soort mensen erger ik me, dus die negeer ik. Vandaar de vraag of ze constructief mee wou doen of dat ik dr maar moest negeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:25

Daar heb je gelijk in Jade, maar in zulke discussies wordt al snel heftig gereageerd. En als je een tijdje in zulke topics zit, dan merk je als snel welke "kampen" er zijn.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:29

Okee begrijp je punt (heino)

IK heb heel veel pagina's van dit topic doorgeworsteld en kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste mensen maar 1 ding willen en dat is gelijk krijgen. Krijg je geen gelijk met woorden dan ga je harder schreeuwen om gelijk te krijgen. In de politiek gaat het niet om gelijk krijgen (denk ik). Alleen tijdens de verkiezingen is het belangrijk en daarna niet meer. Ik zou wel willen weten wat jullie op dit moment het meest ideale kabinet zouden vinden.

Ik dacht zelf aan rechts omdat deze (volgens mij) beter zijn in bezuinigingen. Dit lijkt nu niet meer haalbaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:34

Gelijk krijgen moet in mijn ogen nooit je doel zijn in mijn ogen, zeker niet in een maatschappelijke discussie. Mijn doel is om met elkaar een oplossing proberen te vinden waar iedereen zich in kan vinden. En mensen proberen te overtuigen waarom míjn aanpak beter zal werken dan die van anderen. We hebben nu eenmaal een probleem, meerdere zelfs, die zich niet vanzelf oplossen. Maar die stuk voor stuk ook niet beter worden door de problemen erger te maken dan ze werkelijk zijn.

Ik weet niet wat voor kabinet ik wil. Het liefst een links kabinet, omdat ik rechts te veel gericht vind op het zo snel mogelijk bezuinigen. En daarmee loop je een heel groot risico, namelijk dat de zwakkeren in de samenleving nog zwakker worden en dat vind ik niet tof.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:38

Dat ligt er aan waar ze op gaan bezuinigen i.m.o. Dat vond ik juist wel aardig in het partijprogramma van PVV dat ze op bepaalde zaken juist niet wilden bezuinigen. Sinds het kwartje van Kok (haha) vertrouw ik het bezuinigen van de PvdA niet zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:40

bezuinigen moet je mijnsinziens altijd aan de top......... laten we beginnen met het koningshuis, achtelijke bonussen, ere baantjes......... Als je hard werkt mag je best geld verdienen......... ik vind belasting op bezittingen beter dan belasting op dagelijkse boodschappen......... duur huis, betalen..... dure auto, betalen.... gouden ring kopen voor je maitresse, betalen........

brood, melk, eieren, vlees en groenten btw vrij.........

maargoed ik zal wel weer krom denken :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:43

Ik weet ook niet wat het beste kabinet nu zou zijn.
De zetels zijn erg verdeeld, dus er zullen veel compromissen gesloten moeten worden. En dat zo'n kabinet dan 4 jaar blijft zitten, dat geloof ik niet.

Ik ben ook voor een links kabinet, maar dat zit er niet in.
Om dezelfde redenen als Heino.
En ik ben niet voor de PVV, omdat zij bepaalde bevolkingsgroepen wegzetten. Vooral het registreren op ethnische afkomst is voor mij een groot issue.
En omdat ik vind, dat de PVV een hoop beloftes in hun visie, niet kunnen waarmaken. Financieel en wettelijk niet.
In mijn ogen is het een one-liner-partij.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:44

Nee vind ik niet krom gedacht eigenlijk. Het gevaar van het bezuinigen door rechts is dat er vaak te weinig bezuinigd wordt op de echte rijken (maar is mijn gevoel). Bij links is mijn gevoel, links banketstaaf en rechts zakken vullen. Maar hoe dan ook bezuinigen moeten ze. De kinderopvang zal het eerste wel zijn vrees ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:44

Ben het met je eens hoor kiwiko, denk alleen dat de "top" dat niet zo ziet zitten en helaas hebben die een flinke vinger in de pap ;)

PVV wil ook bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg, en dat vind ik niet zo slim. Omdat je daarmee weer in de kosten loopt met uitkeringen en dergelijke.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:45

KiWiKo schreef:
bezuinigen moet je mijnsinziens altijd aan de top......... laten we beginnen met het koningshuis, achtelijke bonussen, ere baantjes......... Als je hard werkt mag je best geld verdienen......... ik vind belasting op bezittingen beter dan belasting op dagelijkse boodschappen......... duur huis, betalen..... dure auto, betalen.... gouden ring kopen voor je maitresse, betalen........

brood, melk, eieren, vlees en groenten btw vrij.........

maargoed ik zal wel weer krom denken :)

Kiwiko, laatst stond er in de krant wat het koningshuis oplevert.
Ik denk dat je niet alleen moet kijken wat iets kost, maar ook wat het opbrengt.
En een president is ook niet goedkoop. Dan heb ik liever een koningshuis, dat is stabieler dan een president.