Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:41

Ik vind dit echt verschrikkelijk! Hier heb je toch geen woorden voor! Ben zo geschrokken, die beelden van reanimatie, kindertjes die op de grond liggen. VERSCHRIKKELIJK
Ik vind het ook echt erg dat de dader is overleden. Hij komt er veelste makkelijk vanaf zo. Er is geen straf in nederland die hij verdient! Hij moet veel erger gestraft worden dan dat hier kan!

Ik wil alle mensen heel veel sterkte wensen! Vooral de nabestaande slachtoffers, en de mensen die het in Real live hebben zien gebeuren. Het lijkt me echt vreselijk om dit allemaal te zien gebeuren!
Azzaro ik duim voor je collega, en we hopen met zijn allen dat die er boven op komt!
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 01-05-09 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:44

Bellatrix, ik denk dat deze man misschien alleen het doel voor ogen heeft gezien, en niet zozeer heeft stilgestaan bij de mensen die hij op zijn weg mee zou nemen. Let op, dit is speculeren, want we zullen het helaas nooit weten. Ook weten we niet de gemoedstoestand van de man voordat hij deze daad beging, dus in hoeverre hij helder was en dit in een 'clear state of mind' heeft gedaan weten we dus niet.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:46

Dit is toch niet normaal, wat voor mensen bestaan er toch tegenwoordig op de wereld.
Jammer genoeg is die dader overleden, als die het overleefd had hadden ze hem pijnlijk moeten straffen.
Voor de mensen die dit enorme drama niet overleefd hebben, RUST ZACHT! Y;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:47

Nee ok, maar dat bedoel ik dus, dan zal hij misschien wel 'ziek' in zijn hoofd zijn geweest. Want een beetje rationeel, weldenkend mens zou zoiets niet doen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:48

De vraag is alleen nog maar Hoe dit heeft kunnen gebeuren.

bell, tenzij het doelbewust een aanslag op de koningin was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:49

Ja ok.

*is nog niet helemaal wakker blijkbaar :=

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:50

Noor, dan nog moet het iemand zijn geweest die het koudliet dat er meer slachtoffers zouden vallen.
Althans, ervan uitgaand dat het dus iemand was die dat niet kon schelen, maargoed dát zullen we nooit weten! :)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:51

Nu is de dader ook aan zijn verwondingen overleden.
Dat vind ik wel erg jammer. Hij had gewoon vervolgd moeten worden voor wat hij vele mensen heeft aangedaan!

Ik zag het gisteren ook life op tv gebeuren en schrok me dood, zat met tranen in me ogen te kijken hoe al die gewonde mensen daar door de lucht gingen en daarna zonder enige beweging daar lagen.. En het gegil van alle omstanders.. verschrikkelijk vond ik het om te zien.

Er stond ook onder het bericht bij telegraaf.nl dat de man een extreem rechts, met opgerolde broek en legerkisten aan, persoon was. en dat hij teruggetrokken leefde. Dus helemaal goed in zn hoofd was hij zoiso niet.

Ik wens de gewonden en familie daarvan en de families van de overleden slachtoffers heel erg veel sterkte toe..

Dat dit hier in nederland zo makkelijk kan gebeuren is niet te geloven..
Laatst bijgewerkt door Billy12 op 01-05-09 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:51

zijne er meer mensen die het beeld van dat vliegende meisje en die man maar niet kwijt kunnen raken?
ik zit telkens te denken, hoe zou het zijn met ze.
ik vind het echt afschuwelijk, het lijkt net een film.
gister nog op de paardenamrkt geweest. toen ik om 2 uur thuis kwam hoorde ik het pas.
mensen die 5 minuten daarvoor nog stonden: daar komt ze! daar komt ze! werden daarna over de weg geslingerd en sommige gedood.
ik kan hier echt niet bij, heb er geen woorden voor.........
sterkte voor iedereen.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:53

gekvanfleur schreef:
zijne er meer mensen die het beeld van dat vliegende meisje en die man maar niet kwijt kunnen raken?
ik zit telkens te denken, hoe zou het zijn met ze.
ik vind het echt afschuwelijk, het lijkt net een film.
gister nog op de paardenamrkt geweest. toen ik om 2 uur thuis kwam hoorde ik het pas.
mensen die 5 minuten daarvoor nog stonden: daar komt ze! daar komt ze! werden daarna over de weg geslingerd en sommige gedood.
ik kan hier echt niet bij, heb er geen woorden voor.........
sterkte voor iedereen.

het is gewoon verschrikkelijk. in de telegraaf staan ook fotos van vliegende mensen verschrikkelijk gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:56

In de telegraaf staat dat er in de loop van de ochtend meer bekend wordt over de slachtoffers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:57

Judith_M schreef:
Ik vind het ook jammer ( verkeerde woord ) dat de dader nu ook overleden is.

Zelf dénk (dénk dénk!) ik dat deze dader wilde dat meer mensen verdriet en pijn hadden. Hij had zelf meerdere problemen de laatste tijd, financiele problemen, weinig vrienden, bijna zijn huis uit gezet etc..
Dat hoor je vaker bij moorden, dat de dader veel problemen heeft en graag wil dat anderen ook verdriet hebben. Hoe walgelijk ook.

Ik leef vooral zo mee met de mensen die vanochtend wakker werden en hoopten dat ze naar gedroomd hadden, en dat papa of mama niet echt dood was.. En dan kom je beneden en dan weet je weer dat het echt zo is, vreselijk.

Ik denk dat hij er zelf een einde aan wou maken, maar dan idd op deze manier....

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:00

Maar, stel,dat het gelukt was.. Dan kwam ie tegen die bus aan... Ik denk dat die bus dan flink beschadigd was, maar meneer had geen wapens/explosieven in de auto... Wat was er dan gebeurd..? (Enige wat ik bedenken kan, is dat als ie het goed gemunt heeft op de tank, dat ie in de vlam zou raken, maar zou dat zo snel gebeuren?) Ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat er anders gebeurd zou kunnen zijn.. Ja, een deuk in de bus en ook geschrokken leden van het koningshuis...?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:01

Ik was in Amsterdam, kreeg een smsje van een vriendin van mij: Is er nog wat te doen in A'dam of ligt het stil? Ik terug gesmst nee hoeso? Hetwordt allemaal plat gelegd. Nou uiteindelijk verder gevraagd en toen hoorde ik het ook, heb dat filmpje wel 100 keer ofzo gezien, je ziet de mensen omhoog geslingerd worden!! :-| Vriendin van mij moest daaro voor de konninglijke marcheasseu de paarden verzorgen, hopelijk heeft ze niks er van gezien.. Wil haar nu aanspreken, maar telefoon en sms lijkt me zo poedersuiker en msn al hellemaal.. Maar echt verschikkelijk wat er gebeurd is.. Zoals vele al zeiden

Konningedag zal nooit meer het zelfde zijn..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ja, volgens mij zou hij alsnog niet geslaagd zijn..

Alet74

Ergens kan ik me niet voorstellen dat de man echt het idee had om de bus van de koninklijke familie zo te kunnen raken (of doden), want dat doe je toch niet met zo'n klein autootje.
Hij heeft ze nu wel geraakt door al die gewonden en vijf doden te veroorzaken. Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn denk ik. Als ik de koningin was, hoefde het van mij niet meer (althans, zo zou ik er nu over denken).

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:03

Alet74 schreef:
Ergens kan ik me niet voorstellen dat de man echt het idee had om de bus van de koninklijke familie zo te kunnen raken (of doden), want dat doe je toch niet met zo'n klein autootje.
Hij heeft ze nu wel geraakt door al die gewonden en vijf doden te veroorzaken. Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn denk ik. Als ik de koningin was, hoefde het van mij niet meer (althans, zo zou ik er nu over denken).

Denk dat de koningin ook zo iets heeft. Hoe down ze niet was gister toen ze die toespraak hield je kon echt zien dat het er echt aan het hart ging.

Alet74

Dat was hem niet gelukt denk ik met een Swiftje, een bus is veel zwaarder en groter.

_merel_

Wij stonden gisteren in de efteling toen er een man die voor ons stond gebeld werd met dit vreselijke nieuws! Hier zijn gewoon de juiste woorden niet voor te vinden! Walchelijk! Deze man had vervolgd moeten worden! Ik leef mee met de slachtoffers en hun familie maar ook met de familie van de dader! Hoe ga je hiermee om! Het zal je kind/neefje of broer maar zijn!

furious

Ik kan mij ook niet voorstellen wat hij nou precies wilde bereiken met zijn actie. Maar dat zullen we nu ook niet meer weten :n

kazary

Ik denk dat je aan zijn manier van actie wel kunt zien dat hij erg in de war was.
Wij rustig nadenkende mensen kunnen beredeneren dat er hoogstens een deuk in de bus gezeten zou hebben.
Waarschijnlijk dacht hij daar in zijn toestand toch anders over.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:04

Dat lukt je nooit met een personenvoertuig :n
Hoe hard je ook tegen een bus aanrijd, je zal hem niet kunnen laten kantelen

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:04

Judith_M schreef:
Karin_88 schreef:
Maar, stel,dat het gelukt was.. Dan kwam ie tegen die bus aan... Ik denk dat die bus dan flink beschadigd was, maar meneer had geen wapens/explosieven in de auto... Wat was er dan gebeurd..? (Enige wat ik bedenken kan, is dat als ie het goed gemunt heeft op de tank, dat ie in de vlam zou raken, maar zou dat zo snel gebeuren?) Ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat er anders gebeurd zou kunnen zijn.. Ja, een deuk in de bus en ook geschrokken leden van het koningshuis...?

Vroeg ik me ook al af, misschien wilde hij de bus laten omkiepen met de enorme vaart die die had?

mss wilde hij gewoon een statement maken (vraag me niet wat) en was het de bedoeling zich op een hoop te rijden tegen de bus..