ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:13

Stelletje draadvervuilers. Haha! Clown Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:22

Ik heb niet alles kunnen lezen, zit op een computer die niet meewerkt.
Maarik wil even zeggen dat de engelse stukken vertalingen zijn van de Portugese krant, waar ik dus ook uit vertaal en soms hebben we gewoon geen tijd om het in het nederlands te zetten. Ik pak dan gewoonlijk de hoogtepunten eruit. Maar engels is al handiger dan Portugees.

Dat "doek" blijkt dus ook gewoon een vertaalfout van "cobertor" dat letterlijk "bedekker" is, maar gewoon "deken" betekent.

Heel apart dat ineens er van alles naar boven komt via de privé detectves wat niet eerder aan de politie is gemeld.

Waar ik nu weer van steil achterover val: Gerry zegt dat iedereen zich concentreert op de achterkant van het appartement, maar dat hij er van overtuigd is dat ze in de gaten werden gehouden en er gewoon via de deur is geroofd. Nou Gerry, dan zou ik wel eens willen weten waarom julie eerste excuus voor het rustig uit eten gaan terwijl de kinderen alleen waren dat jullie het appartement, en dat is die deur, van daar konden zien?

Dat rijmt dan toch niet? Eerst roepen van we hielden het appartement in de gaten (en ik had nooit gedacht dat een kind ontvoerd zou kunnen worden daar) en vervolgens had iemand zogenaamd de gelegenheid om daar gewoon in te wandelen en uit te komen met een kind, en hadden ze het idee dat ze in de gaten werden gehouden (dan laat je je kind toch helemaal niet meer alleen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:47

Juist door dit gebeuren zullen er nu een heel leger mensen zich wel 2 keer bedenken om een deur niet op slot te doen in geval van kinderroof. Iets wat (nog) niet als alledaags leeft bij mensen, inbraak dus wel. Ik vraag mij nl af hoeveel mensen er bij stil staan dat hun kind geroofd kan worden.

Ik ga ook vaak zat even weg en doe mijn achterdeur niet op slot, heb wel een hond thuis zitten, maar ook honden worden gestolen...pas als het hier in de buurt gebeurd, zal ik denk ik mijn lesje wel geleerd hebben.

Een Nederlandse waarzegster die een programma hier gewonnen had, claimt dat Maddy zelf is gaan lopen en verdwaalde. Tja of dat waar is, maar kennelijk hebben ze er ook niet bij stil gestaan dat de kinderen gewoon zelf weg zouden kunnen gaan lopen. Dan ken ik weer mensen die het niet fijn vinden als deuren op slot zitten ivm brand.

Zij zullen zelf nooit uitgegaan zijn van kinderverwaarlozing door geen kinderoppas te nemen, omdat ze zelf steeds gingen kijken en dachten dat het ook zo kon, zich kennelijk helemaal veilig voelende in een omgeving zonder kinderrovers en inbrekers. Het is hun noodlottig geworden, mocht hun verhaal kloppen. En waarom niet? Althans ik ben nog steeds niet overtuigd van een dood door schuld ongeval.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:00

Wat niet klopt is dat ze zeggen dat ze van waar ze aten het appartement in de gaten konden houden. Dat was zelfs hun eerste excuus voor het niet nemen van een babysitter. Als dat zo is, hoe kan iemand dan gewoon met een kind die deur uit wandelen? Het gaat om het verband ertussen, van het in de gaten houden van daar af, maar ondertussen kon wel iemand door de deur?
Dat ze zogenaamd gingen kijken om de zoveelt tijd is pas later die avond, voor het bellen van de politie bedacht, dat blijkt helemaal niet te kloppen, of niet helemaal, althans. Wat ook niet klopt is dat ze dan rustig uit eten gaan en de kinderen alleen laten als ze al het gevoel hadden in de gaten gehouden te worden....iets waar ze dan nu mee komen. Vooral omdat ze zo achteraf met een boel komen en hun verhaal steeds weer aanpassen naar hoe het het gunstig uitkomt in een kidnap verhaal, staat me tegen. En dat begon al met het feit dat Kate riep dat het om kidnapping zonder vraag om losgeld ging. Dat kon ze nooit weten de eerste dag(en).

(Dat je er niet op rekent dat je kind ontvoerd kan worden snap ik op zich wel, dat komt hier in Portugal al helemaal heel weinig voor!)

Het is vreselijk logisch dat een kind zelf uit bed stapt als het wakker wordt en op zoek gaat naar papa en mama, maar weer apart dat ze dan niet door iemand naar de receptie wordt gebracht, of zelfs niet opgemerkt. Zo stil is het daar nou ook niet op straat volgens mij, en zo'n kind gaat wel op lichtjes af, niet de donkere straat op.
Het spoor naar het andere appartement dat door twee verschillende honden gevonden is, is ook nooit verklaard.

Ja, deur op slot met kinderen binnen zou ik denk ik ook nooit doen. In de eerste plaatst heeft geen dief/ kidnapper zich ooit tegen laten houden door een slot, dus nutteloos, en in de tweede plaats moet iemand wel naar binnen kunnen in geval van nood (gillend kind). Overigens komt het nog best regelmatig voor dat kinderen opgesloten worden in huis of op balkon en dan de dood vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:54

Ik zou daarom mijn kind op die leeftijd al helemaal niet alleen laten.Buiten dat ze inderdaad de straat op kunnen wandellen kunnen ze ook aan allerlei dingen zitten die gevaarlijk voor ze zijn.Scharen ,messen ,bleekmiddellen.Noem maar op.

Goh als er nu toe echte helderziende waren, het zou toch makkelijk zijn Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:27

Citaat:
Madeleine ontvoerd door roofdier

De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.

www.nu.nl

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:15

Ja, daar doelde ik om toen Gerry verklaarde dat hij het gevoel had in de gaten gehouden te worden. Dan laat je je kinderen toch niet alleen?
Ze willen zo graag dat het publiek geloofd dat ze geroofd is....

Over helderziend, ik kan veel "zien". Ik kon in deze zaak helaas helemaal niets zien. Wat ik gisteren echter, toen ik me er op concentreerde, zag was een lichaam in ontbinding. Ik kon helemaal niet zien waar het was, het was donker, opgesloten.
Maar ik zou daar dus nooit een uitspraak over doen (naar een krant of politie) en ik kan zelfs nooit zeker weten of het Maddie is, of iets wat mijn hersenen voorspiegelen omdat ik het wil zien.
Dat is het erge met helderziendheid, je kunt het pas achteraf controleren. En als je dan zegt dát heb ik gezien, geloofd men je niet.... Clown

Wie details wil, kan pm'n, maar het is onsmakelijk.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:26

Lusitana schreef:
Ja, daar doelde ik om toen Gerry verklaarde dat hij het gevoel had in de gaten gehouden te worden. Dan laat je je kinderen toch niet alleen?
Ze willen zo graag dat het publiek geloofd dat ze geroofd is....

Over helderziend, ik kan veel "zien". Ik kon in deze zaak helaas helemaal niets zien. Wat ik gisteren echter, toen ik me er op concentreerde, zag was een lichaam in ontbinding. Ik kon helemaal niet zien waar het was, het was donker, opgesloten.
Maar ik zou daar dus nooit een uitspraak over doen (naar een krant of politie) en ik kan zelfs nooit zeker weten of het Maddie is, of iets wat mijn hersenen voorspiegelen omdat ik het wil zien.
Dat is het erge met helderziendheid, je kunt het pas achteraf controleren. En als je dan zegt dát heb ik gezien, geloofd men je niet.... Clown

Wie details wil, kan pm'n, maar het is onsmakelijk.

Wees voorzichtig met wat je zegt, het is toch al zo'n delicate zaak geworden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:30

Uphill schreef:

Ik vind het allesbehalve een delicate zaak, iedereen die wat te melden denkt te hebben gooit dat in de internationale media.
In dat kader zie ik de post van Lusitana ook.

Ik zou wel eens wat concreets willen horen, of lezen.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 20-11-07 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:50

Ik zou toch ook oppassen met zulke uitspraken Lusitana Knipoog Voor je het weet heb jij het gedaan Haha!

Maar het is wat je zegt,als je het gevoel hebt dat je begluurt word ben je toch extra alert ,zeker naar je kinderen toe.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:04

sarabande schreef:
Uphill schreef:

Ik vind het allesbehalve een delicate zaak, iedereen die wat te melden denkt te hebben gooit dat in de internationale media.
In dat kader zie ik de post van Lusitana ook.

Ik zou wel eens wat concreets willen horen, of lezen.

Het is al erg genoeg dat iedereen maar meent te kunnen zeggen wat hij/zij denkt en vermoed.
Mijn opmerking was goed bedoeld richting Lusitana, zij lijkt mij een verstandige vrouw met een goed stel hersens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:07

Waarom is dat erg, dat iedereen kan zeggen wat hij of zij vermoed. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting, plus vind ik het gewoon leuk om een zaak zo te volgen. Dat maakt je hersencellen wakker, maar momenteel ben ik theorieloos Tong uitsteken

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:12

katiavl schreef:
Waarom is dat erg, dat iedereen kan zeggen wat hij of zij vermoed. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting, plus vind ik het gewoon leuk om een zaak zo te volgen. Dat maakt je hersencellen wakker, maar momenteel ben ik theorieloos Tong uitsteken

Dat heeft met innerlijke beschaving te maken. Men kan niet zomaar ongegrond vermoedens uitspreken. De schade op termijn is niet te overzien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:14

Uphill schreef:
Dat heeft met innerlijke beschaving te maken. Men kan niet zomaar ongegrond vermoedens uitspreken. De schade op termijn is niet te overzien.

Mee eens en het gaat ook nog eens om de dood van een kindje, dat maakt het nog wranger allemaal.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:18

sarabande schreef:
Uphill schreef:

Mee eens en het gaat ook nog eens om de dood van een kindje, dat maakt het nog wranger allemaal.

Voor mij is Maddie pas dood als haar lichaampje is gevonden. Maddie's belang sneeuwt nu onder door allerlei complottheorieën.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:20

Er zijn zoveel zaken waar lichamen volledig weg zijn, en die mensen zijn ook dood

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:23

katiavl schreef:
Er zijn zoveel zaken waar lichamen volledig weg zijn, en die mensen zijn ook dood

Ze worden op een gegeven moment doodverklaard, om voor familie bepaalde zaken af te kunnen handelen, dat is dus iets anders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:27

Dat is niet zo, op gegeven moment worden sommige al dood verklaard zonder concrete bewijzen als de zaak tegen de deliquent nog bezig is. Bv weer een mooi voorbeeld pandy

Die man heeft in zijn zaak echt veel mooie voorbeelden geleverd, van de perfecte manier van lichamen wegdoen zonder bewijs, plus dat hij veel mensen zover kreeg om dingen te zeggen tegen de politie

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:46

katiavl schreef:
Dat is niet zo, op gegeven moment worden sommige al dood verklaard zonder concrete bewijzen als de zaak tegen de deliquent nog bezig is. Bv weer een mooi voorbeeld pandy

Die man heeft in zijn zaak echt veel mooie voorbeelden geleverd, van de perfecte manier van lichamen wegdoen zonder bewijs, plus dat hij veel mensen zover kreeg om dingen te zeggen tegen de politie

Hier draag je toch iets anders aan, hierbij is een verdachte aangehouden. In de zaak van Maddie zit moment niemand in hechtenis.
Rond Maddie gonst het geruchten zonder concrete bewijzen. Ook ik vind de rol van de ouders bijzonder
te noemen. Maar jij en ik weten niet wat wij allemaal zouden doen als wij in een vergelijkbare situatie zouden zitten.

Daarom pleit ik voor voorzichtigheid met uitspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:20

Volgens mij wordt iemand na 15 jaar of 20 jaar doodverklaard als iemand is vermist, dit is volgens mij om administratieve redenen, zoals bv levensverzekering.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:27

russel schreef:
Volgens mij wordt iemand na 15 jaar of 20 jaar doodverklaard als iemand is vermist, dit is volgens mij om administratieve redenen, zoals bv levensverzekering.

Das ook een feit, maar hopelijk komt het hier niet zo ver

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:39

Ik zet vragen bij tegenstrijdige uitspraken van het stel, dat doet de politie ook. Ik heb verder nergens gezegd wat ik denk dat er gebeurd is en dat zal ik ook nooit doen. Ik baseer me op wat bekend is en wat ze zelf bekend maken.
Waar het totaal mijn eigen ding (wat ik zie) is zeg ik er nog duidelijk bij dat het niet betrouwbaar is.

De kranten en TV programma´s herkauwen omdat de politie niks meer vrijgeeft.
De Britse media komt bijna uitsluitend met dingen uit de McCann clan en van de privé detectives.
Er is gewoon niet zoveel nieuws.

Kan wel even melden dat er enorme stormloop is op het boek "Maddie 129", en dat de schrijvers daarvan ook de journalisten zijn die op TV meewerken aan zeer serieuse programma´s die het geval bespreken af en toe om een en ander toe te lichten. Die hebben de zaak heel goed onderzocht en zijn zeer gerespecteerd.
Hier over het boek, als iemand wil weten wat er staat wil ik het wel vertalen.
http://q3.aeiou.pt/gen.pl?p=stories&op= ... ories/7196

Ik weet niet of dit al genoemd was:
De pater van de kerk in Praia da Luz zegt dat de politie vrij is om de kerk te onderzoeken.
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:41

Journalisten moeten het toch ook maar doen met de informatie die vrijgegeven wordt en het zelf ensceneren van situaties?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:42

Er worden juist geen situaties geensceneerd. Het gaat zuiver om de EIGEN uitspraken van de McCanns en clan (die heeft iedereen kunnen horen uit hun eigen monden op TV!!!!). Er wordt niks ingevuld, geen verhaal gemaakt. Ik zal het maar even vertalen over het boek, voor een beter beeld.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 20-11-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:43

Maar dat journalisten alles opschrijven van mensen die over de ellende van zon meiske heen, er beter van willen worden, er geld aan verdienen, in de media willen komen, hun fouten willen verdoezelen, de boel bij elkaar liegen, is in deze zaak wel heel erg aan de orde.