irmaz schreef:Alsof de huidige kinderen op de basisschool het verschil weten, die hebben toch helemaal nog geen associatie me het woord kistkalveren. Maar goed, laten we de term kistkalveren vanaf nu moderniseren en het over kratkalveren hebben.
Nee, maar wij wel. En imo moeten we de correcte terminologie gebruiken. Kistkalveren mogen niet meer.
Ik vind het niet ideaal zoals het nu gaat, kan absoluut beter, maar het is zoveel verbeterd met hoe het was, dat het niet eens meer vergelijkbaar is.
irmaz schreef:Daarnaast luisteren niet alle kinderen even goed naar de nuance en komen met halve verhalen bij de ouders aan, die zelf ook maar half luisteren, een eigen verhaal bedenken, de kliklijn bellen, de "deskundige"commissie inschakelen en de leerkracht beschadigd voor het leven. Hoeveel leraren zijn er bestand tegen zoveel controle van 'grote broer"?
Daar zal vast wel een check op zijn denk ik. Het lijkt me echt heel sterk dat ze klakkeloos aannemen wat een misschien kwaadwillend persoon zegt.
Ik vraag me af waarom jij zo een probleem hebt met waarborgen dat kinderen dingen leren die kloppen. Echt.
Er wordt zoveel misinformatie verspreid, en vergeet niet dat kinderen tot een bepaalde leeftijd niet in staat zijn tot kritisch denken, en gewoon aannemen wat er gezegd wordt. Censuur op misinformatie (ervan uitgaande dat de informatie wordt gecontroleerd door een onafhankelijke partij op feitelijke juistheid) lijkt me een heel goed ding.
pmarena schreef:Ik vind het hier bij de kaasboer toch altijd wel sneu hoor.... die piepjonge humpies op een rijtje, allemaal apart, zonder mamma of ander gezelschap om tegenaan te kruipen in van die piepkleine hokjes.... ik heb het altijd maar met ze te doenHier heb ik wel eens gezien dat er dan nog eens een keer een katje bij gekropen was, dat kalfje had mazzel dat 'ie een soort knuffeltje had om tegenaan te slapen.....
Ik snap heus het nut wel, maar je moederhart breekt toch hoor als je zo'n baby moederziel alleen opgesloten ziet..... welkom in de wereld.....
Ja eens hoor. Het is nog zeker geen ideale situatie.