Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:@Bulck,
Ik kan niet geloven dat jij zo veel haat hebt naar kinderen.
Niet alle Palestijnen zijn terroristen.
Ik vind jouw berichtgeving erg eenzijdig.
De ultra rechtse Joden zijn vreselijke lui, die bezittingen van Palestijnen met een kleine olijvengaard bijvoorbeeld gewoon onteigenen.
Dar jij het moedwillig vermoordden van hulpverleners een bijeenkomstigheid noemt, daar kan ik niet eens een normaal woord voor vinden.
Veronica2 schreef:bulck schreef:Wat zien jullie dan als oplossing? Hamas wilt geen vrede, enkel de vernietiging van voor nu Israel en dan al de rest van de afvalligen. Wat ook nog in een oorlog zal uitmonden tussen sjieten en soenieten, los van het mondiale veroveren. Dus gewoon vragen aan Israel om zich niet te verdedigen is gewoon terrorisme laten zegevieren en dus het omvallen van onze westerse samenleving.
anjali schreef:Met de aanval op 7 october heeft Hamas de doos van Pandora geopend. Wat dachten ze dan, dat Israel dit zomaar over zijn kant zou laten gaan?
dems75 schreef:Ik snap sws niet hoe een overtuigd christen deze moordpartij goedpraat. Iets met heb uw naasten lief? (Behalve als het om....vul maar in....gaat) Maar dat is waarschijnlijk precies wat ik op religies in het algemeen tegen heb.
Electra63 schreef:@Bulck,
Ik kan niet geloven dat jij zo veel haat hebt naar kinderen.
Niet alle Palestijnen zijn terroristen.
Ik vind jouw berichtgeving erg eenzijdig.
De ultra rechtse Joden zijn vreselijke lui, die bezittingen van Palestijnen met een kleine olijvengaard bijvoorbeeld gewoon onteigenen.
Dar jij het moedwillig vermoordden van hulpverleners een bijeenkomstigheid noemt, daar kan ik niet eens een normaal woord voor vinden.
hwn schreef:anjali schreef:Met de aanval op 7 october heeft Hamas de doos van Pandora geopend. Wat dachten ze dan, dat Israel dit zomaar over zijn kant zou laten gaan?
Als je toch zo vaak naar Israël gaat, zou je misschien beter eens Israëlische media lezen. Daar hebben ze intussen zelf al toegegeven dat ze beelden van tunnels getrukeerd hebben, zelf tal van hun eigen mensen gedood hebben (sommigen spreken van meer dan 600 eigen doden door het IDF, dat is meer dan de helft want het totaal is 1139, maar ik had dat hier nog niet vermeld omdat ik dit nog niet heb kunnen factchecken). De onthoofde baby's, baby's in oven, opengesneden buiken, massaverkrachtingen... zijn intussen allemaal al ontkracht, dus wat blijft er nog over? Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze veel meer militaire dan burgerdoelen aangevallen hebben, dat is een daad van oorlog, niet van terrorisme. Wat blijft er dan nog over? Een gevangen volk in een reservaat met onvoldoende om van te leven (in 2018 had al een organisatie - ik denk de VN - al verklaard dat Gaza tegen 2020 onleefbaar zou zijn) dat uitbreekt uit zijn openluchtgevangenis en gijzelaars neemt om hun eigen gevangenen vrij te krijgen. Een beetje zoals een grote ontsnappingspoging uit Auschwitz, zou je dan ook zo reageren? En ja, Hitlers reactie was dan vast wel dezelfde geweest als die van Netanyahu.
Heb jij je - als overtuigde christen - al eens geïnformeerd over de band tussen Palestijnse christenen en moslims, en de houding van de zionisten tegenover de christenen? De sleutel van de Heilig Grafkerk is al sinds de jaren 1100 in handen van moslims die de kerk iedere dag trouw gaan openen en afsluiten. Ik wou de paus nog gebruiken als argument, maar ik weet dat je geen fan was van Franciscus wegens te modern.
CharleyT schreef:@ bulck: je kunt enorme lappen tekst gebruiken maar ik sta volledig achter de reactie van Electra63. Bovenstaand tekst niet eens meer goed gelezen, je overtuigd mij er niet mee.
bulck schreef:En op dat vlak ga ik wel mee met wat eerder gezegd werd, geschiedenis herhaalt zich altijd.
Enkel kunnen wij niet weggeraken met een dooddoener; wir haben es nicht gewusst, maar eerder we keken bewust de andere kant op uit onwetenheid, schrik op represailles en een aangepraat politiek correct willen handelen en besluiteloosheid.
Het paard van Troje zit al in Europa, het is gewoon wachten wanneer die opengaat. Enkel zijn wij er met onze westerse mentaliteit, peace and love en iedereen gelijk, niet klaar voor. Maar wacht, dat is ook de schuld van de Joden zeker
karuna schreef:Ik word alleen maar verdrietig van de laatste goed pratende berichten, geen idee hoe kindjes onder de 10, zwangere vrouwen, hulpverleners, artsen, bejaarden en pakweg 95% van de bevolking afgemaakt of mag verhongeren omdat een klein deel zich mogelijkmisdragen heeft na een jaren lange treiteren en provoceren van een ander land.
Als je buurman continue je tot wanhoop drijft, dingen van je stuk maakt je land afpakt, je uit je eigen tuin verjaagd. En dan op een dag doe je iets terug. Dan zou dus de buurman het recht hebben jouw huis tuin en familie en je arts en het ziekenhuis en de school van je kinderen met de klasgenoten er nog in en alles daaromheen te vernietigen omdat je iets hebt terug gedaan.
Electra63 schreef:Waarom denk jij, dat andersdenkenden alleen mainstream media volgen?
Waarom denk jij, dat alleen jij de kennis en de waarheid weet over de situatie daar?
Zoals jij de gruwelijkheden van Hamas bijna heel de bevolking van Gaza kwalijk neemt, neem ik het de Israëlische bevolking kwalijk, dat Netanyahu daar weer aan de macht is en zijn misdaden gedogen.
Electra63 schreef:Waarom denk jij, dat andersdenkenden alleen mainstream media volgen?
Waarom denk jij, dat alleen jij de kennis en de waarheid weet over de situatie daar?
Zoals jij de gruwelijkheden van Hamas bijna heel de bevolking van Gaza kwalijk neemt, neem ik het de Israëlische bevolking kwalijk, dat Netanyahu daar weer aan de macht is en zijn misdaden gedogen.
Lau07 schreef:Electra63 schreef:Waarom denk jij, dat andersdenkenden alleen mainstream media volgen?
De vraag is echter of je ze (ze = de gewone burger) dat kwalijk kunt of mag nemen. Ik heb vrienden en familie in Israël die voor de aanslag van 7 oktober dagelijks de straat opgingen om te protesteren tegen Netanyahu en zijn regering. Massale protesten tegen de regering en hun voornemen om toentertijd de grondwet flink te gaan wijzigen. Hele mensenmassa's gingen er elke dag de straat op. Dat is hier nooit zo in het nieuws geweest, maar het was voor Israël echt ongekend. Vervolgens gebeurde 7 oktober, en werden ze allemaal massaal opgeroepen om zich te melden bij de IDF. Het nalaten om je te melden, leidt tot gevangenisstraf. Wat doe je dan als gewone burger of als soldaat die het niet eens is met een regime maar zich toch moet melden?
Daarnaast werd de noodtoestand uitgeroepen waardoor martial law in werking treedt, wat ertoe heeft geleid dat de regering en het parlement verstrekkende bevoegdheden kregen. Daar hebben democratie en de gewone burger vrij weinig mee te maken, dat is iets dat je als burger gewoon overkomt. Net zoals ons dat ook zou kunnen overkomen als de Russen hier morgen ineens op de stoep zouden staan.
Daarnaast is de kritiek op Netanyahu in eigen land op dit moment ook enorm. Zelfs binnen de legertop. Ze willen van hem af en verwijten hem dat hij te weinig doet om het conflict te beëindigen. Een poll van maart 2025 leert ons dat 70% van de Israëlische bevolking de regering van Netanyahu afkeurt en wantrouwt.
dems75 schreef:Je kunt het rechtsom draaien, je kunt het linksom draaien, feit blijft dat er genocide gepleegd wordt en dat jij dat ok vindt. Het is het dehumaniseren van een complete bevolkingsgroep en dat vind jij ok. Het moge duidelijk zijn dst iij maar 1 ding gelooft en dat is de haatretoriek. En jij verwijt anderen van het lezen van mainstream media. Dat zegt mij al genoeg: propaganda, complottheorieën en haat verspreiden.