Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
996981 schreef:Zijn er hier mensen die al Oekraïners opvangen? Hier nog niet de goede instanties gevonden helaas.
Onze Russische kennissen blijven geloven dat Rusland Oekraïne een gunst doet. Die denken echt dat Oekraïne bevrijdt moet worden van nazis
Cowboy55 schreef:Hmmmm.straaljagers in het diepe zuiden van ons land. Heeft iemand internet info? 1 a 2 vliegtuigen, van pakweg Eindhoven richting zuid-oost?
Electra63 schreef:996981 schreef:Zijn er hier mensen die al Oekraïners opvangen? Hier nog niet de goede instanties gevonden helaas.
Onze Russische kennissen blijven geloven dat Rusland Oekraïne een gunst doet. Die denken echt dat Oekraïne bevrijdt moet worden van nazis
Ik hoorde iets op de radio vanmiddag.
Ik denk dat het dit was.
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/ste ... huis-nemen
Even naar beneden scrollen, daar staat een link, ik krijg deze niet geplakt.
Cowboy55 schreef:Hmmmm.straaljagers in het diepe zuiden van ons land. Heeft iemand internet info? 1 a 2 vliegtuigen, van pakweg Eindhoven richting zuid-oost?
Citaat:2 F-16's standby op Volkel voor QRA Benelux
Besluit | 24-01-2022
Vanaf donderdag 27 januari tot en met donderdag 12 mei 2022 neemt vliegbasis Volkel de QRA (Quick reaction Alert) over voor de bescherming van het luchtruim van Nederland, België en Luxemburg.
Nederland en België voeren gezamenlijk en afwisselend de QRA uit met F-16’s. 1 van de taken van de Koninklijke Luchtmacht is het adequaat reageren op schendingen van het luchtruim van Nederland, België en Luxemburg. Er staan daarvoor permanent 2 F-16 jachtvliegtuigen paraat met een korte waarschuwingstijd.
De QRA kan binnen enkele minuten opstijgen en een ongeïdentificeerd toestel in het Benelux-luchtruim onderscheppen. Nederland voert deze taak uit onder controle van het Air Operations Control Station (AOCS) in Nieuw Milligen.
Pareltjes schreef:Cowboy55 schreef:Hmmmm.straaljagers in het diepe zuiden van ons land. Heeft iemand internet info? 1 a 2 vliegtuigen, van pakweg Eindhoven richting zuid-oost?
Boven Eindhoven is toch niet bijzonder? Vliegveld Welschap was altijd militair vliegveld.
Op de radar niets te zien, bewust zal wel...
Noord Oost Belgie niets te horen dus richting noorden, westen?
Cowboy55 schreef:Ik zit ten zuiden van E’hoven. Zo’n 50 km. Hoorde Jets richting zuid-oost, richting zuid Duitsland. Maar als je niks ziet houdt t op. Vals alarm, never mind.
Edit: tenzij het de 2 van Volkel waren. Nog steeds niks aan de hand.
Daks schreef:Heb je een link naar de ontmaskering van de ghost van Kiev (die beruchte piloot) dus waar gezegd word dat het niet waar is.
Die soldaten op het eiland wilde zich inderdaad niet overgeven. Waardoor gedacht was dat ze dood waren. "gelukkig" zijn ze nu krijgsgevangene. Ik weet niet wat in deze beter is. Is dus ook geen verdraaid feit en anders zie ik graag een link van je..
En heb je dan ook een link naar de ontkrachting van de brand in de kernreactor?
Want mocht het waar zijn ben ik je dankbaar.
Citaat:When the fact-checking website Snopes published an article debunking the video, some social media users pushed back.
“Why can’t we just let people believe some things?” one Twitter user replied. “If the Russians believe it, it brings fear. If the Ukrainians believe it, it gives them hope.”
In the information war over the invasion of Ukraine, some of the country’s official accounts have pushed stories with questionable veracity, spreading anecdotes, gripping on-the-ground accounts and even some unverified information that was later proved false, in a rapid jumble of fact and myth.
Citaat:But the Ukrainian claims on social media have also raised thorny questions about how false and unproven content should be handled during war — when lives are at stake and a Western ally is fighting for its survival against a powerful invading force.
“Ukraine is involved in pretty classic propaganda,” said Laura Edelson, a computer scientist studying misinformation at New York University. “They are telling stories that support their narrative. Sometimes false information is making its way in there, too, and more of it is getting through because of the overall environment.”
Cer schreef:Ik vind het lastig om van sommig nieuws uit te gaan van 'verdraaid / fake' nieuws of 'omdat ze toen dachten dat het zo was'. Als ze in eerste instantie dachten dat die soldaten dood waren, (die kans was ook best groot) en dat berichtte, is het dan fake (waarbij ik meer denk aan bewust foutief nieuws) of verkeerd (omdat ze een aanname deden).
Laatst was er ook uitleg dat nieuws tegenwoordig zo snel gaat, dat echt fact checken lastig is..
Als er nieuws is, en het wordt niet metéén gemeld (omdat er wel aan fact checking gedaan wordt) , is het ook weer 'oh ze willen hier geen berichten over schrijven!'.. wat dat betreft is het nooit echt goed te doen denk.
oomens schreef:Cer schreef:Ik vind het lastig om van sommig nieuws uit te gaan van 'verdraaid / fake' nieuws of 'omdat ze toen dachten dat het zo was'. Als ze in eerste instantie dachten dat die soldaten dood waren, (die kans was ook best groot) en dat berichtte, is het dan fake (waarbij ik meer denk aan bewust foutief nieuws) of verkeerd (omdat ze een aanname deden).
Laatst was er ook uitleg dat nieuws tegenwoordig zo snel gaat, dat echt fact checken lastig is..
Als er nieuws is, en het wordt niet metéén gemeld (omdat er wel aan fact checking gedaan wordt) , is het ook weer 'oh ze willen hier geen berichten over schrijven!'.. wat dat betreft is het nooit echt goed te doen denk.
Dat dus.
"Bellingcat heeft het al een uur op hun site staan, maar de NOS verzwijgt het nog steeds. Schande!"
Daks schreef:❗️According to the Pentagon #Russia deployed 95% of their forces and equipment. Agency didn't notice any significant advance of #Russian troops in last 24h.The 64-kilometer column near #Kyiv remains at the same place.Most likely they got stuck in mud and burned up all their fuel.
https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... 30QeA&s=19
Als dat waar is is het semi goed nieuws