Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:30

Saga schreef:
Ik geef op. _/-\o_

Ik ook. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:36

Babootje schreef:
pmarena schreef:
Tja ik zag dat wel overal benoemd worden. Bvb. Gewoon hier: https://nos.nl/artikel/2588222-borsato- ... et-gebeurd

Maar dat is toch de kant van het verhaal van MB? Daar kun je niet per definitie van uitgaan.

Nee en daarom doe ik dat ook niet. Ik ga nergens per definitie vanuit. Maar op het moment dat er een verhaal de wereld in geslingerd wordt dat hij ondergoed met haar ging kopen. En bij dat verhaal wordt ook gezegd op verzoek van moeder naar de winkel en op verzoek van moeder showen.

Dan vind ik het wel een beetje flauw om alleen dat stukje ondergoed / lingerie kopen te geloven en aan elkaar door te vertellen en met veel verontwaardiging erbij dat weg te zetten als een soort zedendelict. Maar dan te zeggen dat dat ene stukje wel waar is maar de rest van het verhaal er wel bij verzonnen zal zijn. Dat is wel lekker makkelijk om het beeld te bevestigen dat je wilt hebben....

Ik snap de weerstand niet zo om gewoon mee te gaan in het verhaal van de moeder en dochter die zeggen het is een goede, lieve man maar zijn handen zijn iets te ver door gegleden. Dat er dan door de buitenwereld bij bedacht moet worden dat het wel een berekenende viezerik zal zijn.

Ik denk dat zij zelf het beste kunnen beoordelen wat er wel of niet (on)gepast was in de setting waarin het allemaal gebeurde.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:39

Babootje schreef:
Saga schreef:
Ik geef op. _/-\o_

Ik ook. :=
Ik vind het vooral knap dat die nuance dan ook echt maar één kant op werkt.
Zelf heb ik geen enkele behoefte om nuance aan te brengen in deze situatie, waar gewoon feitelijk gezien écht geen verzachtende omstandigheden voor te vinden zijn.
Ik vind dit een onderwerp waarbij het écht de moeite waard is om tegenin te gaan, maar tegen zoveel fantasie kan ik echt niet op.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:43

Saga schreef:
Ik geef op. _/-\o_

Opgave is snel voorbij... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:44

Ik ben wel de laatste bij wie nuance maar 1 kant op werkt hoor, daarom stoort het me ook zo welke makkelijke conclusies hier in het topic getrokken worden.

Maar nogmaals, in de basis zijn we het eens dat hij te ver is gegaan gezien zij het zo ervaren heeft.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:44

pmarena schreef:
Het wordt pas ongepast als je daar gevoelens bij krijgt, zeker wanneer het een jongedame betreft waar je een surrogaat vader rol bij hebt. En als je je handen niet thuis kan houden dan wordt het 'goor' ja.

Citaat:
Aangeefster heeft op 13 december 2021 aangifte gedaan tegen de verdachte. Zij heeft verklaard dat de verdachte zowel op als onder haar kleding haar benen, billen, borsten, tepels, vagina en schaamlippen heeft betast. Ook volgt uit haar verklaring dat de verdachte haar zijn geslachtsdeel heeft laten betasten.

pmarena

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:49

En je bedoeling met deze post is...?

Ik heb al een keer of 84 gezegd dat het harststikke fout is als hij dat gedaan heeft.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:53

pmarena schreef:
Komop, het is toch geen gorigheid als iemand alleen maar zegt te zien dat het meisje een jongedame werd.... iedereen met ogen is anders een goorlap.

Maar het benoemen is wel van een andere orde. Van een gorigheid orde.

Zien is wat anders dan zeggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:55

Er wordt in een rechtszaak over gesproken, naar gevraagd... moet hij dan gaan huichelen van ohnee dat is me nooit opgevallen, nu u het zegt zie ik het pas!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:55

Je verhaal met nuance heb ik tot op een zekere hoogte kunnen volgen. Ik geloof daar ook in, dat niet alles met een verkeerde bedoeling hoeft te zijn. Dat werkt dan in mijn ogen twee kanten op, de moeder heeft bepaalde zaken gemist, wellicht als in nooit verwacht toch gebeurd.

Maar MB is hier wel vrijgesproken vanwege gebrek aan steunbewijs, niet omdat er nuance in zijn bedoelingen zaten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:06

Je eerste zin: uiteraard :j
Gebrek aan steunbewijs: helemaal mee eens.

Over zijn bedoelingen tijdens de verschillende gebeurtenissen zoals het naar boven gaan toen er getroost moest worden en het lingerie incident... daar kan je over twijfelen.

Als er daadwerkelijk op intieme plekken gewriemeld is dan is dat gewoon harststikke fout.
Maargoed dat ontkent hij, dat het zo ver door is gegaan. Misschien ligt de waarheid wel een beetje in het midden.

Dat dat in zijn beleving echt niet gebeurd is en in haar beleving wel... ik was er gelukkig niet bij.
In de reactie van de jongedame zelf staat notabene 'al dan niet bewust'... :

Citaat:
Uit opgenomen telefoongesprekken blijkt dat de vrouw niet denkt dat Borsato uit was op seks met haar. Dat herhaalt ze in haar verklaring. Wel wil ze dat hij verantwoordelijkheid neemt voor wat hij haar, al dan niet bewust, heeft aangedaan.

edit nogmaals de link https://nos.nl/artikel/2588270-peetdoch ... ebt-gedaan

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:08

pmarena schreef:
Toen hij die rare droom had schrok hij daar toch zelf van en heeft zich laten onderzoeken ofzo, als je vanuit jezelf die stap neemt dan neem je daarmee ook afstand lijkt me.

Na de aangifte.

Hij heeft die droom besproken met de moeder en ik begreep dat ze het niet zo'n fijn idee vond, logisch.

Je hebt geen invloed op wat je droomt, je droomt wel nogal eens over dingen die je bezig houden.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:17

Petpa schreef:
Saga schreef:
Ik geef op. _/-\o_

Opgeven om iemand wat wijsheid bij te brengen in zo'n zeer complex onderwerp die daar duidelijk niet voor open staat, is iets anders dan op niemand in het topic reageren. ;)
Maar die nuance had je zelf vast ook wel begrepen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:32

Ik snap uberhaupt niet dat deze discussie nog doorloopt, wat is er mee te bereiken.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:52

Eens, het is 'gelukkig' niet een visie die veel mensen delen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:05

Dit is inderdaad zeer complex.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Er komt hoe dan ook geen winnaar uit om het maar even lomp te zeggen. En ik hoop dat beide partijen het kunnen laten rusten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:22

Petpa schreef:
Saga schreef:
Ik geef op. _/-\o_

Jij leest niet goed :D :D :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:47

Saga schreef:
[knip] om iemand wat wijsheid bij te brengen in zo'n zeer complex onderwerp die daar duidelijk niet voor open staat [/knip]

Herkenbaar :D

Anderen die het wat minder extreem bekijken (naar goed voorbeeld van moeder en dochter zelf) hebben het al eerder opgegeven, ik heb zachtjes aan ook alles wel gezegd volgens mij.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-12-25 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:48

pmarena schreef:
Komop, het is toch geen gorigheid als iemand alleen maar zegt te zien dat het meisje een jongedame werd.... iedereen met ogen is anders een goorlap.

Het wordt pas ongepast als je daar gevoelens bij krijgt, zeker wanneer het een jongedame betreft waar je een surrogaat vader rol bij hebt. En als je je handen niet thuis kan houden dan wordt het 'goor' ja.

Ik weet ook helemaal niet in hoeverre hij afstand nam toen die gevoelens begonnen te ontstaan, jullie wel...?

Toen hij die rare droom had schrok hij daar toch zelf van en heeft zich laten onderzoeken ofzo, als je vanuit jezelf die stap neemt dan neem je daarmee ook afstand lijkt me.

Hij nam geen afstand
Maar ging nog lingerie "geen gewoon ondergoed" met haar kopen en bekijken hoe haar rondingen daar mooi in uit kwamen. Lingerie wordt aangeschaft voor laten we zeggen intieme gelegenheden.
Hij stuurde appjes oa waarbij hij haar aanraadde zichzelf te bevredigen.

Als hij afstand had genomen had die hele toestand niet aan de hand geweest.

Ik wordt langzamerhand jou reacties wel beu.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:25

Zover ik weet is de tijdlijn helemaal niet bekend van wat er precies wanneer gebeurde.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:54

Zoals ik het begrepen heb is die tijdlijn er dus wel; ze hebben een tijdlijn van 14,5 jaar oud tot 16 jaar gebruikt in het proces heb ik begrepen, omdat na 16 jaar het met wederzijds goedvinden nog lastiger is om ontucht aan te tonen. Onder de 16 mag je als volwassene gewoon echt niks, ook al geeft het kind aan dat ze wel zou willen. Na 16 jaar schijnt dat juridisch minder zwart-wit te zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:59

Dat is geen tijdlijn als in op deze datum / jaartal gebeurde voorval A. Daarna gebeurde voorval B.

Daarom durf ik niet te stellen dat hij na die droom waar hij van schrok, nog mee naar de Hunkemöller ging. Maar BF weet dat blijkbaar wel, net zoals ze schijnt te weten dat er daar iets speciaals aangeschaft werd specifiek voor intieme gelegenheden in plaats van gewoon een leuk normaal setje.

edit: overigens heb ik begrepen dat nu juist het ontbreken van een tijdlijn het probleem geeft dat men er wettelijk gezien zo weinig mee kan. Omdat er wat dingen verteld worden die gespeeld zouden hebben maar het niet te achterhalen was wat nu precies wanneer gebeurd was, dus wel of niet voor haar 16e enzo.

Wat ik vooral bij die rare appjes wel apart vind. Want als je de appjes bewaard hebt kan je toch de datum zien zou ik denken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:14

Hoe kom je erbij dat ik zeg dat dat na de droom was?
Ik vind het echt zo raar dat je je eigen verhaal ervan maakt. En dat je mb zo enorm verdedigd.

Ze weten de datums toch ook gewoon van de appjes, wat vind je daar dan raar aan?

Alles wat nu duidelijk is dat heeft zich afgespeeld toen het meisje 15 was.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:20

pmarena schreef:
Dat is geen tijdlijn als in op deze datum / jaartal gebeurde voorval A. Daarna gebeurde voorval B.

Daarom durf ik niet te stellen dat hij na die droom waar hij van schrok, nog mee naar de Hunkemöller ging. Maar BF weet dat blijkbaar wel, net zoals ze schijnt te weten dat er daar iets speciaals aangeschaft werd specifiek voor intieme gelegenheden in plaats van gewoon een leuk normaal setje.

Bij de droom was het meisje 14, lingerie en appje was niet veel later, 15 jaar en van de appjes hebben ze ook gewoon datums. Bij de beschuldiging van aanranding ontbreken datums.

Zo erg was hij niet geschrokken van die droom, lijkt het

Iets wat het meisje gezegd heeft, ''Als je de situatie met mijn moeder zo verontrustend vond, waarom greep je dan nooit in?''

Daar heeft ze een heel goed punt.

Het OM, "De verdachte zei in zijn eerste verklaring dat hij het wel spannend vond en dat zijn hoofd op hol werd gebracht". Ik ga ervanuit dat het OM niet liegt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:25

BeFunny schreef:
Hoe kom je erbij dat ik zeg dat dat na de droom was?
Ik vind het echt zo raar dat je je eigen verhaal ervan maakt.

Wacht even hoor.

Ik zeg:

pmarena schreef:
Ik weet ook helemaal niet in hoeverre hij afstand nam toen die gevoelens begonnen te ontstaan, jullie wel...?

Waarop jij reageert:

BeFunny schreef:
Hij nam geen afstand
Maar ging nog lingerie "geen gewoon ondergoed" met haar kopen en bekijken hoe haar rondingen daar mooi in uit kwamen. Lingerie wordt aangeschaft voor laten we zeggen intieme gelegenheden.
Hij stuurde appjes oa waarbij hij haar aanraadde zichzelf te bevredigen.

Als hij afstand had genomen had die hele toestand niet aan de hand geweest.

Daarmee zeg je toch letterlijk dat dat lingerie incident volgens jou nog na die droom gebeurde :?
Wat misschien ook wel zo is hoor, ik weet het niet.

Ik ben wel benieuwd naar die tijdlijn van wat er wanneer gebeurde, als iemand die ergens heeft zien staan dan hou ik me aanbevolen :j Want dat ik hem niet ben tegengekomen zegt natuurlijk niet dat die niet toch ergens staat.

Wat ik juist wel mee kreeg is dat de verschillende voorvallen niet goed in de tijd geplaatst konden worden. Wat ik apart vind want met 'appjes' en 'dagboek' zou je denken dat het wel van datum voorzien zou zijn....

edit, hier wordt het genoemd dat hij die droom zou hebben gehad toen ze 14 was inderdaad
https://www.rtl.nl/boulevard/crime/arti ... -afwijking

En hij zou dat opgebiecht hebben bij moeder omdat hij er zo van geschrokken was.