SandraVerl schreef:Als je dan toch off-topic gaat en over de 6de of 7de eeuw wil praten en dan denkt dat de Europese vrouw het toen slecht had, tja lees tekst hieronder zou ik zeggen. Maar laat me eerlijk zijn, wat vroeger fout liep is het meest belachelijke excuus ooit om fouten van vandaag te vergoeilijken.
Ben jij dan ook eerlijk om toe te geven dat ze op het gebied van vrouwenrechten 1400 jaar geleden bereikt hadden wat vrouwen hier in Europa pas een eeuw of 2 kennen en wat sommige dingen betreft nog minder lang geleden?
Citaat:
Vroeger hadden de mensen een totaal andere manier van leven, minder kennis en andere uitdagingen, gevolg totaal andere waarden en normen als nu. Vandaag de dag heeft een vrouw gevochten om terug dezelfde rechten te hebben, we werken, we rijden met de wagen en als we vermoord worden omdat we ontrouw zijn, wordt onze partner gestraft. Enkel blinde mensen zien niet dat het besnijden van vrouwen in Afrika, het stenigen van vrouwen omdat ze overspel plegen of trouwen met een niet moslim of het niet mogen autorijden vandaag nog steeds aan de gang is in moslimlanden.
Wat ik ook toegeef is dat er genoeg rotte appels zijn in die landen die misbruik maken van de religie. Maar als je de geschiedenis boeken induikt is bijvoorbeeld het besnijden van vrouwen geen islamitische traditie en mochten vrouwen 1400 jaar geleden ook gewoon paardrijden. Dat wat stinkend rijke olie-sheikhs hun macht misbruiken en vrouwen onderdrukken wil niet zeggen dat dat altijd zo geweest is. Daarnaast is volgens mij alleen saudie het land waar dat niet mag....
Citaat:
Er zijn hier genoeg bronnen van te vinden in de media en via google, wie ze niet vindt, kijkt er bewust over.
En laat ons vooral zwijgen over de kindhuwelijken, walgelijke praktijken gewoon! 1.400 jaar geleden mocht je blij zijn als je 40 werd, je kan een kind van 10 uit die tijd, niet vergelijken met een kind van die leeftijd nu. 1.400 geleden was je toen gewoon volwassen. Blijkbaar is er echter een groep mensen in die tijd blijven hangen en vinden ze het vandaag de dag nog perfect normaal om een kind van 9 te laten trouwen. En dan zijn de Europeanen de pedofielen??
Het klopt dat je een kind van 10 niet kan vergelijken met een kind van 10 van nu vind ik. Maar vertel, hoeveel eeuwen liepen zij voor als een vrouw 1400 jaar geleden daar niet gedwongen zou mogen worden om te trouwen (volgens hun "barbaarse"wetten). Daarnaast mochten vrouwen volgens die wetten zelfs van de rechters scheiden van hun man als deze hun op seksueel gebied niet konden bevredigen. Leg die jaartallen eens naast elkaar?
Citaat:
Hou dus op met hypocriet te zijn en te doen alsof er geen groot verschil is tussen onze culturen, want dat is er wel. Het is alleen door de verschillen te erkennen, dat we een oplossing kunnen vinden voor de problemen die we nu ervaren en dat we de middenweg kunnen vinden die we allemaal willen.
Bij nader inzien, google gewoon vrouwen in de middeleeuwen en lees meer dan alleen de dingen die in je plaatje passen, dan zal je zien dat ook hier een vrouw eigendom had en werkte.
Wat dus gewoon niet zo is
google jij er eens op. In Engeland was dit dus bijvoorbeeld pas in 1870.
Daarnaast, zoals ik al eerder vermelde in dit topic, is naar verluid de eerste universiteit opgericht door een moslima in Marokko, Al-Qarawiyyin. Waarom moeten we allemaal maar de verhalen geloven dat moslima's niet naar school mogen van hun geloof etc. terwijl dit gewoon een brute leugen is!
Ik denk dat er gewoon een heel vertekend beeld is door de rotte appels en de ene tijd zijn er meer dan in een andere tijd, maar deze zijn er overal. We kunnen het hebben over de aanrandingen in Duitsland, geen enkele moslim die ik ken zal het voor hun proberen op te nemen. Integendeel, de meeste zijn juist nog harder hierin dan sommige op dit forum. Maar wanneer hoor je diezelfde mensen het opnemen voor alle vrouwen met een hoofddoekje die bespuugd worden op straat, die geslagen worden, waarvan de hoofddoek word afgerrukt etc...? Of wanneer een moslima met hoofddoekje niet naar een universiteit mag(Frankrijk)? Daar is iedereen lekker stil over... of verdienen ze dat?