[/offtopic]
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Iets dat offtopic is gaat niet met de stroom mee...Laten we het zo zeggen... ik zie ook helemaal niet welke kant je nu op wil.. Maak dan gelijk die brug.. De laatste reactie van Geerke was over de homo eruit halen? Die daarvoor over DWDD. En dan iets over vrouwenhaat.. een post van gisteravond. Inmiddels ging het alweer over homo's. Vervolgens kom jij met een vraag over grondbezit voor vrouwen in Nederland en benoem je zelf een jaartal in Engeland. Welke brug wil je dan maken?
[/offtopic]
piezze schreef:Ja of moslimmannen met papadagen of die eenzelfde aandeel in de huishuidelijke taken hebben?
Mixje90 schreef:piezze schreef:Ja of moslimmannen met papadagen of die eenzelfde aandeel in de huishuidelijke taken hebben?
Hangt ervanaf wat je bedoelt met de huishoudelijke taken. Maar vaak is het zo dat de man voor de vrouw moet werken. Dat hij zijn geld moet delen en zij haar geld voor zichzelf mag houden...
Klinkt best oneerlijk tegenover de man xD
Mixje90 schreef:Ja noemt allemaal voorbeelden van Geerke waarbij zij offtopic gaat... Dan is het toch juist met de stroom mee gaan om soms ook offtopic te gaan?
Edit: Hij = zij excuses
piezze schreef:Mixje90 schreef:
Hangt ervanaf wat je bedoelt met de huishoudelijke taken. Maar vaak is het zo dat de man voor de vrouw moet werken. Dat hij zijn geld moet delen en zij haar geld voor zichzelf mag houden...
Klinkt best oneerlijk tegenover de man xD
Tuurlijk moet hij zijngeld delen als zij niet mag werken. Dat zie jebij refo s net zo goed. Het is alleen dat de man de keusmaakt voor de vrouw. Niet andersom hoor.
rapido schreef:sneeuwpop schreef:Nou idd.
Dan geef je toch aan dat het aan de homo licht.
De wet moet gewoon direct veranderen met de slechte gelijk opsluiten en daarna terugsturen.
Mensen zonder paspoort ook apart houden en goed doorlichten voor ze in aanmerking kunnen komen.
En dat kan dus niet, mensen terug sturen! Wel uit zetten maar dan zadel je een ander land er mee op is mijn mening?
Riddershow schreef:sneeuwpop schreef:Onder een vergrootglas? Er is alleen maar gedaan alsof het niet waar was....
dat keur ik ook niet goed, maar als er wel wat naar buiten komt, kan het "publiek"er ook niet neutraal naar kijken. Dus ja, ik snap het ook wel een beetje.
Wat trouwens het niet goed praat over de gebeurtenissen in keulen ed. Die randebielen mag je van mij gelijk het land uit schoppen.
rapido schreef:Blue_Eyes schreef:Vind jij de toon van jouw berichten deze discussie echt ten goede komen, rapido?
oh oliebol ja, je bent alleen welkom als je alles positief en door een roze bril ziet.echter zie je op welk nieuws dan ook steeds meer negatieve dingen over vluchtelingen voorbij komen de laatste tijd.
De beerput is open!!
Mixje90 schreef:En waar haal je vandaan dat ze niet mag werken? Genoeg moslima's die wel gewoon werken hoor... Deden ze +1400 jaar geleden ook en toen mochten ze ookal hun geld zelf houden...
Komen we meteen bij onze brug aan, vergelijk dat eens met sinds wanneer vrouwen hier in het westen hun eigen bezit mochten hebben...
En de brug daarna is dat de vele misstanden die je ziet bij moslims weinig met de islaam te maken hebben.
Wat weer een brug is naar dat er gewoon verrotte mensen bestaan, zwart,blank,dik,dun,man,vrouw die beoordeeld moeten worden op wat zij als individu doen. Ik vind het oneerlijk om daarop een hele groep af te rekenen.
SandraVerl schreef:Als je dan toch off-topic gaat en over de 6de of 7de eeuw wil praten en dan denkt dat de Europese vrouw het toen slecht had, tja lees tekst hieronder zou ik zeggen. Maar laat me eerlijk zijn, wat vroeger fout liep is het meest belachelijke excuus ooit om fouten van vandaag te vergoeilijken.
Citaat:Vroeger hadden de mensen een totaal andere manier van leven, minder kennis en andere uitdagingen, gevolg totaal andere waarden en normen als nu. Vandaag de dag heeft een vrouw gevochten om terug dezelfde rechten te hebben, we werken, we rijden met de wagen en als we vermoord worden omdat we ontrouw zijn, wordt onze partner gestraft. Enkel blinde mensen zien niet dat het besnijden van vrouwen in Afrika, het stenigen van vrouwen omdat ze overspel plegen of trouwen met een niet moslim of het niet mogen autorijden vandaag nog steeds aan de gang is in moslimlanden.
Citaat:Er zijn hier genoeg bronnen van te vinden in de media en via google, wie ze niet vindt, kijkt er bewust over.
En laat ons vooral zwijgen over de kindhuwelijken, walgelijke praktijken gewoon! 1.400 jaar geleden mocht je blij zijn als je 40 werd, je kan een kind van 10 uit die tijd, niet vergelijken met een kind van die leeftijd nu. 1.400 geleden was je toen gewoon volwassen. Blijkbaar is er echter een groep mensen in die tijd blijven hangen en vinden ze het vandaag de dag nog perfect normaal om een kind van 9 te laten trouwen. En dan zijn de Europeanen de pedofielen??
Citaat:Hou dus op met hypocriet te zijn en te doen alsof er geen groot verschil is tussen onze culturen, want dat is er wel. Het is alleen door de verschillen te erkennen, dat we een oplossing kunnen vinden voor de problemen die we nu ervaren en dat we de middenweg kunnen vinden die we allemaal willen.
Bij nader inzien, google gewoon vrouwen in de middeleeuwen en lees meer dan alleen de dingen die in je plaatje passen, dan zal je zien dat ook hier een vrouw eigendom had en werkte.
Mixje90 schreef:Off-topic @geerke gezien jij zoveel om vrouwen rechten geeft, weet jij toevallig sinds wanneer vrouwen recht hadden op eigen bezit in Nederland? In Engeland was dit in 1870...
Riddershow schreef:Je moet niet vergeten dat in elke situatie als er veel vreemde mensen samen worden gezet er mensen zijn die pesten, gepest worden, gevechten uitbreken ect. Dit is natuurlijk bij noodopvang en azc niet anders dan bij bijvoorbeeld kostscholen, en zou ik het weten wat voor andere situatie... of het nu nederlanders, christenen, voetballers ect
En wie wordt er dan gepest? vaak de minderheden of diegenen buiten het standaart plaatje vallen. En het wordt nu bij de vluchtelingen allemaal onder het vergrootglas gelegd. Natuurlijk moeten ze zich ook gedragen, maar het zijn en kunnen natuurlijk niet allemaal heiligen zijn.
geerke schreef:geen idee...ik schrijf ook onder andere van uit mijn eigen ervaringen met vrouwonvriendelijke Marokkanen.
Die mij geen hand willen geven en ook niet met mij af willen rekenen.Helemaal goed hoor,heb er ook nooit een probleem van gemaakt.Je moet je vooral niet aanpassen en vrouwen vooral zien als iets minder waardevol als een hond.
Dit gaat over Marokkanen die al een jaar of dertig in frankrijk wonen en inmiddels heel veel kinderen op de wereld hebben gezet.
SandraVerl schreef:Mixje90, ik denk dat je het volgende eens goed moet lezen.
http://www.rosadoc.be/pdf/litlijsten/mi ... %20dec.pdf
SandraVerl schreef:En wat het verbieden van hoofddoek betreft, waarom aanvaarden Turkse en Tunesische vrouwen het wel dat ze in bepaalde omstandigheden geen hoofddoek op mogen, terwijl het daar toch moslimlanden zijn? Weet je wat een Turkse gids me ooit zei? Jullie zijn veel te laks tegen de moslimgemeenschap, jullie land, jullie wetten. De man was een vrome gelovige, die constant zijn gebedskraaltjes vast had, we vielen gewoon van onze stoel bij zijn straffe uitspraken.
SandraVerl schreef:Ik ben het echt beu dat we met 2 maten en gewichten moeten wegen, omdat we anders een hoop verwijten krijgen. Heb ik een blanke pt, is er geen probleem om de familie aan het eind van het bezoekuur aan de deur te zetten. Zijn het moslims, dan moet ik eerst proberen in te schatten hoe deze mensen zijn, vervolgens moet ik naar een manier zoeken om hen op een zo zacht mogelijke manier buiten te krijgen. Ben ik te soft, zitten ze er na een half uur nog of verzinnen ze allerlei excuses om toch te blijven zitten en ben ik te kordaat, dan schelden ze me uit of ze dienen klacht in bij onze ombudsdienst.
Mixje90 schreef:Ben benieuwd wat hij vind van alle moslima's die hier te maken hebben met racistisch geweld... En alle moskeeën die brandbommen naar binnen gegooid krijgen en waar hakenkruizen op gespoten worden.(wat dan vervolgens als antisemitisme geregistreerd wordt)