Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:09

Sammie schreef:
purny schreef:
Dit is toch internationaal? Er zijn internationale slachtoffers dus ik vind het niet meer dan respect en mooi om dit te spelen...

Nee, de herdenking is nationaal. Alleen Nederland dus :)

Dan gok ik op de taptoe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:09

Zou ook heel erg opvallen als er iemand met een vlag vandoor zou gaan... Het is ook wel een mooi stuk vind ik die taptoe.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:14

vuurneon schreef:
Ik heb de jeugd gekkere dingen zien meenemen en zien doen (onze boom omgezaagd voor op hun vuur bv :+), dus ik durf het niet aan :=

:') in welke ghetto woon jij in vredesnaam

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:16

Rustige buurt hoor, maar op een doorgaande weg naar oa de stad dus trekt veel volk langs (al kwam de jeugd van de omgezaagde boom uit een slecht stuk achter ons huis al zijn die gelukkig verhuisd en zie ik de politie daar niet meer elke week en nu zelfs zelden) en er hoeft maar 1 mafketel bij te zitten en mijn vlag is mij heilig :o
O wee als die de grond raakt of verkeerd wordt gehesen :o

Dus dan maar niet, dan alleen maar in gedachten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:20

Is het trouwens echt volledig uitgesloten dat er geen mensen op de grond dodelijk zijn geraakt door brokstukken cq lichamen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:23

vuurneon schreef:
Is het trouwens echt volledig uitgesloten dat er geen mensen op de grond dodelijk zijn geraakt door brokstukken cq lichamen?

Er zijn wel mensen gevonden (half) onder brokstukken, dus dat ze alsnog geraakt zijn kan zeker. Alleen weet ik wel zeker dat ze dan allang dood waren. En ook al is dat niet zeker, voor mijn gemoedsrust is dat beter :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:24

Cyella schreef:
vuurneon schreef:

Er zijn wel mensen gevonden (half) onder brokstukken, dus dat ze alsnog geraakt zijn kan zeker. Alleen weet ik wel zeker dat ze dan allang dood waren. En ook al is dat niet zeker, voor mijn gemoedsrust is dat beter :(

Ik bedoel niet de passagiers, maar de mensen van het dorp daar.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:25

vuurneon schreef:
Ik bedoel niet de passagiers, maar de mensen van het dorp daar.

Oh zo, excuses. Nee, dat denk ik niet. Het is een dunbevolkt gebied, en als dat zo was, was dat al lang breed uitgelicht op de TV geweest ben ik bang :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:28

Weet nog niet of hier de vlag uit gaat.
En vlag stelen doen ze hier niet trouwens.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:29

Ik vind de post alleen al niet smakelijk :n

Ik heb een video gekeken van de crash site, en daar is genoeg te zien. Ik wilde me inleven in de situatie, in de mensen, de taak die iedereen daar te wachten staat. Maar iedereen die echt close-ups van lijken wilt zien in zo'n vreselijke ramp... Je zal je geliefde maar zien liggen :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:41

Shadow, dat jij er niet aan mee doet moet jij weten. Dat zegt niks over mij. Ik deel het niet op Tb of Twitter, ik lees alleen alles wat los en vast zit, en tja, dan kom je zoiets dus ook tegen.
Dat mag ik hier imo gewoon uitspreken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:46

LadyMadonna schreef:
Shadow, dat jij er niet aan mee doet moet jij weten. Dat zegt niks over mij. Ik deel het niet op Tb of Twitter, ik lees alleen alles wat los en vast zit, en tja, dan kom je zoiets dus ook tegen.

Het ging ook niet alleen om dit hoor, er zijn immers al meer erg vergezochte en vreemde zaken voorbij gekomen. Maar delen via Bokt is toch ook delen. Het levert allemaal bezoekers op, en dat wakkert zulke zaken alleen maar aan. Dat is iets om toch wel in het achterhoofd te houden. Als jij denkt dat het goed en nuttig is om het hier te delen dan moet je dat vooral doen overigens hoor :j Dat is echt ieders persoonlijke keuze. Maar ik wil dan graag daarover delen dat ik het persoonlijk meestal niet verstandig vind.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:51

Shadow0 schreef:
LadyMadonna schreef:

Het ging ook niet alleen om dit hoor, er zijn immers al meer erg vergezochte en vreemde zaken voorbij gekomen. Maar delen via Bokt is toch ook delen. Het levert allemaal bezoekers op, en dat wakkert zulke zaken alleen maar aan. Dat is iets om toch wel in het achterhoofd te houden. Als jij denkt dat het goed en nuttig is om het hier te delen dan moet je dat vooral doen overigens hoor :j Dat is echt ieders persoonlijke keuze. Maar ik wil dan graag daarover delen dat ik het persoonlijk meestal niet verstandig vind.

Het is ook een manier om je frustratie kwijt te kunnen......
Misschien niet netjes maar wat moet je er dan mee?
Soms kom je gewoon dingen tegen die blijven knagen......omdat je zelf niet zo bent.
Iedereen is er door geraakt...nou ja...bijna dan......soms zitten er gewoon vreemdelingen tussen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:52

Ik ben net even op Schiphol geweest. Wat een bloemen, knuffels, kaarsen en tekeningen.. Werd er even stil van. Plekje zat vol dus wij konden onze bloemen op een nieuw ingericht plekje leggen en ik weet zeker dat die plek ook helemaal vol komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:54

Quartel, snap ik wel. Maar toch... denk er eens over na. Wat aandacht geeft groeit, en sommige dingen hoeven van mij niet zo nodig te groeien.

PS: dit is ook heel erg van toepassing op de rest van de laatste pagina's van dit topic :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:55

Ik heb de foto's ook gezien, maar niet vanwege sensatiebelustheid maar puur vanuit een meer wetenschappelijk/onderzoekers oogpunt (om die reden vind ik de bodyfarm ook reuze interessant). Maar ik zou er niet zo mee geconfronteerd willen worden wat dat betreft, ik wil zelf zoeken als keuze niet als 'verrassingaanval' of als kop in een krant :n
Ik vond die smeulende hopen ook zo vreselijk, gewoon 'poef' heel vliegtuig en mensenlevens verloren en een nietig hoopje blijft er over van een imposant toestel.... Dat beeld lijkt mij voor nabestaanden ook vreselijk confronterend. Dan weet je al gelijk; er is geen hoop meer.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:57

Shadow0 schreef:
Quartel, snap ik wel. Maar toch... denk er eens over na. Wat aandacht geeft groeit, en sommige dingen hoeven van mij niet zo nodig te groeien.

PS: dit is ook heel erg van toepassing op de rest van de laatste pagina's van dit topic :)

Dat is ook precies de reden waarom ik het op mijn eigen onderwerp houd.

Je hebt wel een punt....van dat groeien......
Ik wilde het ook niet zo nodig lezen maar werd er wel mee geconfronteerd.
Ik ben een beetje een meelever en voel me dan gelijk rot tegenover de nabestaanden........dat kan best knagen

xNathaliee

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:08

Wie gaan morgen meelopen met de stille tocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:10

Helaas ik heb vrijwilligerswerk morgen de start. ..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:10

Ik niet. Ben niet meer van de stille tochten. Heb in een van de eerste (schiet incident bachus Gorinchem) mee gelopen, maar sinds die tijd wordt er voor elke scheet die overdwars zit een stille tocht georganiseerd. Daardoor heeft het begrip stille tocht voor mij een ander perspectief gekregen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:12

Dat en morgen is men het weer 'vergeten' (meer doelend op zinloos geweld e.d.).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:14

Geen stille tocht hier. Maar heb wel wat kaarsjes klaar staan om voor het raam te zetten morgen. Voor als ze thuis komen zeg maar...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:21

Stille tocht is ook niet mijn ding, eerder een minuut stilte uit respect of idd thuis een kaarsje.

Morgen zullen waarschijnlijk de eerste slachtoffers arriveren in Eindhoven...mijn werk zit 2 km
van Eindhoven Airport vandaan, dus de luidende klokken zal ik wel meekrijgen, neem dan wel mijn minuut stilte.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:22

Ik en meer op stal hebben besloten geen Russische producten meer te kopen, lees de etiketten wel, de VN gaat toch niets doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:22

Dit had ik gelezen: 'De verwachting is dat twee militaire vliegtuigen landen rond 16.00 uur. Na de landing wordt er een minuut stilte in acht genomen. ''Iedereen kan zich hierbij aansluiten'', meldde het ministerie van Veiligheid en Justitie dinsdag.'

Waarschijnlijk gaat bij ons thuis de Nederlandse vlag ook op half stok