2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:16

gohya schreef:
Wat er ook gebeurd is,wij zullen nooit weten wat deze vader tot deze waanzin heeft gedreven,wat de druppel was.Want nogmaals,ik kan me niet voorstellen dat een vader zijn bloedeigen kinderen in koele bloede om het leven brengt.Dat bestaat gewoon niet,die kinderen kijken hem recht in de ogen aan! Vader kijkt ze recht in de ogen aan.

spijtig genoeg is het de realiteit.. er zijn oa. genoeg die hun eigen kinderen misbruiken, zowel mentaal als fusiek..
en wat deze vader over de ultime lijn heeft getrokken om zijn kinderen uiteindelijk bewust te doden zullen we waarschijnlijk nooit weten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:41

Over dat "winnen". Een kennis van me ligt in het ziekenhuis en is depressief na een coma. Hij heeft ontzettend veel meegemaakt in zijn leven en nu kwam de druppel. Hij heeft ook letterlijk gezegd dat zijn vader nu heeft gewonnen. Niet zozeer omdat ze in gevecht waren (hij heeft hem al jeren niet meer gezien), maar omdat hij nu het leven opgeeft en vader, die hem wel graag dood ziet, hem dus "klein gekregen heeft."
Het winnen is dus meer het breken.

Wat betreft instanties, mijn ex werkte voor een instantie en ik ergerde me dagelijks groen en geel aan de lakse houding en niet willen zien van bepaalde signalen en vervolgens als ze wel gezien werden het niet optreden, want dat kost zoveel moeite qua papiermolen, plus dat niet iets accuut gedaan kan worden gezien de verplichte papiermolen. Ik heb zelf zeer ernstige dingen gezien die voorkomen hadden kunnen worden. Ik neem zo maar aan dat dit bij al dat soort instanties ongeveer hetzelfde gaat.
Hun bedoelingen zijn goed, de opzet is goed, maar de uitvoering deugt gewoon niet.
Ik snap heus dat het heel moeilijk is soms om beslissingen te nemen, maar ik heb wel zo iets beter tien keer te vroeg dan 1 keer te laat.

Wat motief van de vader betreft, het is niet zo onlogisch in de brein van bepaalde mensen om uit wraak eigen kinderen te vermoorden. Dit gebeurd helaas met enige regelmaat.
Net zoals mensen uit jaloezie hun ex vermoorden (als ik je niet mag, mag niemand je), hebben sommigen diezelfde drang om kinderen niet te gunnen.
Maar als er altijd al spraken was van mishandeling, kan het ook gewoon het ultieme sadisme zijn naar hen zelf toe.
Teruggrijpend op de kennis in het ziekenhuis, zijn vader wil hem dood en heeft ook gezegd dat hij daar voor zal zorgen... Ik bedoel maar.
Het brein kan door allerlei omstandigheden in onbalans komen en dan zijn mensen niet meer zo "normaal" en rationeel meer. Dan zijn ze niet meer te begrijpen door anderen.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:53

gohya

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:05

Het heeft dus wel met de psychische toestand te maken,als ik het goed gelezen heb.
Met een normaal verstand kan iemand niet zijn eigen kind ombrengen.
Er knapt iets in zo'n persoon en ze zijn zichzelf dan niet meer.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:23

de kinderen worden in besloten kring begraven , hoop dat de media zich ver daar vandaan houdt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:25

gohya schreef:
Het heeft dus wel met de psychische toestand te maken,als ik het goed gelezen heb.
Met een normaal verstand kan iemand niet zijn eigen kind ombrengen.
Er knapt iets in zo'n persoon en ze zijn zichzelf dan niet meer.

Net zoals mensen kunnen doorslaan als ze bedrogen worden of zelfs gewoon als hun vriend het uitmaakt met ze... Niet kunnen verwerken van dingen leidt soms tot uiten in geweld dat kan naar binnen slaan (zelfmoord, automutilatie) of naar buiten. In het wilde weg, gericht naar een groep, of gericht naar 1 persoon .
Een en ander heeft ook te maken met je eigen dispositie, je opvoeding (cultuur) en wat je voor handen hebt. Zo zijn ze hier in Portugal, maar ook in de Verenigde Staten bv, erg snel van neerschieten als ze zich ergens kwaad over maken...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:26

dipstaartje schreef:
de kinderen worden in besloten kring begraven , hoop dat de media zich ver daar vandaan houdt

Daar wordt vast wel voor gezorgd.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:39

dipstaartje schreef:

Dat hoop ik ook!

Ik vind de gedachte trouwens ipv een stille tocht een kaarsje branden erg mooi :j

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:53

De mooiste opmerking van een bevriende politieagente die nogal eens met kindermishandeling te maken krijgt: de grootste vijanden van een kind zijn over het algemeen de eigen ouders.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:59

Precies. Hetzelfde geldt voor sexueel misbruik. Ouders hebben de neiging om de kinderen te waarschuwen voor vreemden, maar over het algemeen zijn het familie of bekenden van de kinderen die ze misbruiken. Maar dat is verder een ander verhaal.
Waar het om gaat is dat het gevaar meestal eigenlijk heel dichtbij zit.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:03

1 van de jongens was erg bezig met duurzaam en milieu, daarom wordt er gevraagd om geen ballonnen of wensballonen op te laten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:13

Vala schreef:
De mooiste opmerking van een bevriende politieagente die nogal eens met kindermishandeling te maken krijgt: de grootste vijanden van een kind zijn over het algemeen de eigen ouders.

Zo triest, en dat zijn dan degene die je juist het hardst nodig hebt om fijn op te kunnen groeien tot evenwichtige, sociale, liefhebbende volwassenen.

Mijn hart gaat uit naar Ruben en Julian.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:39

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:43

Even buiten de moeder om (en sommige reactie's hier op hoe de moeder haar verdriet uit - die zijn pas ongepast...!)..

Behalve voor de ouders/familie/vrienden van de vader moet het ongeloof en de pijn ook enorm zijn voor zijn nieuwe vriendin, met wie hij samenwoonde. Die is ook nog eens op een keiharde manier aan de kant geschoven door deze egoistische daad. En als de versie van zijn afscheidsbericht aan haar waar is - wat een koude paar regels zijn het dan. :( Die kwamen op mij over alsof hij (het wilde doen lijken alsof hij) zelf totaal niets meer voelde. En dat hij niets over de kinderen zei, terwijl hij de moord op dat moment al minstens een maand aan het plannen (van de aanwijzingen/bekende feiten uitgaande), is ook al zo tekenend...

Wat een afschuwelijk geval. Was het maar een eenmalig gebeuren. Helaas komt het blijkbaar vaker voor dat een van de ouders volledig doorslaat. Hopelijk kunnen tenminste de twee jongens nu rust krijgen. Hun moeder nooit meer. :(

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:50

geerke schreef:
vreemd,uit dat artikel maak ik op dat het meestal de vrouw is die er een punt achter zet...dat zal toch niet?

Ik heb er een interessant artikel over gelezen (naar aanleiding van dit hele trieste gebeuren), daar werd beweerd dat vrouwen die dit doen meestal hun kinderen in een psychose doden (en meestal zijn die kinderen 0 - 2 jaar oud), vaders doden hun kinderen meestal uit wraak op een (ex)partner, en die kinderen zijn dan meestal iets ouder, maar wel jonger dan 12. Geen info die je zou willen weten, eigenlijk. :\

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:46

ElineS schreef:
Die kinderen zijn wel wat meer dan de dupe, die zijn namelijk dood.

Natuurlijk hebben de ouders beide een rol gespeeld in hun ruzies en strijd... Aan hun scheiding. In een relatie is nooit één schuld. Dat heeft inderdaad twee kanten.

Maar die vrouw heeft absoluut niet bijgedragen aan dat haar exman haar kids om het leven heeft gebracht. Daar heeft zij absoluut niet voor gezorgd.

Wat er ook ooit aan is vooraf gegaan. Hoeveel ruzies, strijd en drama ook tussen man en vrouw, de beslissing om zijn kinderen om te leggen en ook nog eens te verstoppen om het haar moeilijk te maken, dat kwam van hem. Al zou die vrouw (en wie zegt dat ze dat deed?) zich gedragen hebben als een secreet en al zou ze het hem ontzettend lastig hebben gemaakt, elke keer weer... Dat is geen reden - geen excuus - voor deze daad. Al zitten er 20 kanten aan het verhaal.. De beslissing om die kinderen om te leggen, was de beslissing van hem en hem alleen.. En er is geen enkele kant van het verhaal die zo'n beslissing en daad kan goedpraten. Hoe die man zich ook in het nauw voelde gedreven..

@knetterhard: Precies, een belachelijke redenering. Ow, ik heb constant ruzie met mijn ex en ze is totaal niet rechtvaardig. Nou, laat ik dan maar mijn kids vermoorden en dan is dat de schuld van ons beide... Ehh...

Dat dikgedrukte is ook speculatie. Wie zegt dat hij het haar moeilijker heeft willen maken, ook dat weten we niet. Het kan ook zijn dat hij in dissociatieve staat was, wanen had, of dat hij oprecht dacht dat de kinderen dood beter af waren dan bij zijn ex, of dat hij zichzelf nog aan wilde geven maar toch besloot zichzelf van kant te maken... we zullen het nooit weten.

De opmerking 'je hebt gewonnen' geeft wel aan dat het een strijd was met als inzet de kinderen. Dat is inderdaad diep, diep triest.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:53

Iris van der Schuitheeft iets geplaatst opSTEUN DE MOEDER VAN RUBEN EN JULIAN

Ik waardeer jullie betrokkenheid enorm, het is hartverwarmend dat er zo veel mensen mee leven en net als ik op een goede afloop hadden gehoopt. Ik mis mijn jongens verschrikkelijk :'-(. Dank jullie wel voor alles.

Vind ik leuk · · Delen · 20 minuten geleden via mobiel ·

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:44

Nouska schreef:
Even buiten de moeder om (en sommige reactie's hier op hoe de moeder haar verdriet uit - die zijn pas ongepast...!)..

Behalve voor de ouders/familie/vrienden van de vader moet het ongeloof en de pijn ook enorm zijn voor zijn nieuwe vriendin, met wie hij samenwoonde. Die is ook nog eens op een keiharde manier aan de kant geschoven door deze egoistische daad. En als de versie van zijn afscheidsbericht aan haar waar is - wat een koude paar regels zijn het dan. :( Die kwamen op mij over alsof hij (het wilde doen lijken alsof hij) zelf totaal niets meer voelde. En dat hij niets over de kinderen zei, terwijl hij de moord op dat moment al minstens een maand aan het plannen (van de aanwijzingen/bekende feiten uitgaande), is ook al zo tekenend...

Wat een afschuwelijk geval. Was het maar een eenmalig gebeuren. Helaas komt het blijkbaar vaker voor dat een van de ouders volledig doorslaat. Hopelijk kunnen tenminste de twee jongens nu rust krijgen. Hun moeder nooit meer. :(

Ze woonden niet samen. Hij woonde in Vleuten en zij in Limburg. Pijnlijk blijt het, je zal maar zo achter blijven.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:29

Lauren_ schreef:
Ze woonden niet samen. Hij woonde in Vleuten en zij in Limburg. Pijnlijk blijt het, je zal maar zo achter blijven.

Bron AD:
"Sinds een jaar woont hij samen met een nieuwe vriendin in Vleuten."

Bron Telegraaf:
een ex-vriendin van Jeroen woont in Limburg.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:19

In navolging over de discussie over Jeugdzorg, een paar pagina's geleden (misschien een nieuw topic over openen, als het hier ongepast/offtopic is?)..

Ben het zeker met een hoop mensen eens dat er in jeugdzorg/hulpverleningsland veel te winnen is op het gebied van samenwerking, afstemming en overleg. Er wordt nu nog veel te vaak en veel te veel langs elkaar heen gewerkt, ten koste van kinderen.. Dat is heel triest en frustreert niet alleen de betreffende gezinnen, maar ook de hulpverleners die te maken hebben met hen. Niemand begint met een baan binnen jeugdzorg met de gedachte "laat ik eens lekker zo min mogelijk gezinnen niet helpen!".. Dus helemaal eens dat er veel beter samengewerkt moet worden, om ervoor te zorgen dat hulpverlening veel váker effect heeft!

Maar dat jeugdzorg in dit geval iets van schuld heeft... die uitspraken kan ik me echt heel boos om maken. Gewoonweg omdat geen enkele hulpverlener kan voorkomen dat een ouder doordraait en tot zo'n verschrikkelijke daad komt.

Het is natuurlijk wel erg makkelijk om met een vinger naar Jeugdzorg te wijzen, maar de enige manier waarop dit voorkomen had kunnen worden, was door middel van een gezinsvoogd die 24/7 op de achterbank van vaders auto had gezeten. En zelfs dan?

Op de website van de Volkskrant staat daar een leuk stuk over:

Citaat:
"Telkens als er een dramatisch incident plaatsvindt, en dat is eens in de paar jaar, staat Jeugdzorg volop in de schijnwerpers. We horen in de tussentijd nooit welke drama's zijn voorkomen. We horen ook nooit hoeveel vergelijkbare gevallen er waren die niet geleid hebben tot moord en doodslag.

Menselijk gedrag voorspellen is een van de moeilijkste dingen die er zijn. Mensen kunnen veranderen, omstandigheden kunnen veranderen, toevalsfactoren kunnen een situatie ten goede of juist ten kwade keren. Vergelijkbaar gedrag in vergelijkbare situaties hoeft niet dezelfde gevolgen te hebben. Als we alle vaders moeten vrezen die hun kind weleens hardhandig vastpakken en een keer onder de douche zetten om af te koelen, lopen er aardig wat potentiële kindermoordenaars in Nederland rond. "

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6177/Mal ... omen.dhtml

(natuurlijk is mijn mening vast enigszins gekleurd :D maar wil wel altijd graag opkomen voor mijn duizenden collega's die er echt niet allemaal alleen maar een potje van maken O:) )

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:37

Als ouders kinderen nemen zouden ze al meteen een soort van contract moeten opstellen. Wie gaat er voor ze zorgen en hoe gaan we dat betalen.

Vechtscheidingen zijn vreselijk voor de kinderen. Ook in co-ouderschap. Kinderen mogen nooit de dupe zijn van ruzie tussen de ouders.

Hier, bij de broertjes is het weer eens geëscaleerd, op de dag dat er onder toezichtstelling zou komen heeft de vader de kinderen meegenomen en ze omgebracht, en zichzelf.

Er moet echt meer toezicht komen, kinderen mogen niet de dupe zijn van de ruzies tussen hun ouders.
En, denk na voordat je aan kinderen gaat denken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:48

flicka schreef:
Als ouders kinderen nemen zouden ze al meteen een soort van contract moeten opstellen. Wie gaat er voor ze zorgen en hoe gaan we dat betalen.

Vechtscheidingen zijn vreselijk voor de kinderen. Ook in co-ouderschap. Kinderen mogen nooit de dupe zijn van ruzie tussen de ouders.

Hier, bij de broertjes is het weer eens geëscaleerd, op de dag dat er onder toezichtstelling zou komen heeft de vader de kinderen meegenomen en ze omgebracht, en zichzelf.

Er moet echt meer toezicht komen, kinderen mogen niet de dupe zijn van de ruzies tussen hun ouders.

Het probleem is alleen dat mensen door de emoties van zulke gebeurtenissen onredelijk worden. Hoe redelijk ze waren toen ze de huwelijkse voorwaarden (of een 'kindercontract') hebben opgesteld; dat wil niet zeggen dat ze zich daaraan (kunnen) houden als het echt menens is.

Niemand denkt toch bij een scheiding "ik ga eens even lekker mijn kinderen de dupe laten worden"? Nee de betrokkenen wijzen elk naar de ander, de kinderen krijgen dat mee, betrekken het op zichzelf, gaan zich anders gedragen, de ouders wijzen weer naar elkaar en zo is de cirkel rond.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:57

sallandval schreef:
ElineS schreef:
Die kinderen zijn wel wat meer dan de dupe, die zijn namelijk dood.

Natuurlijk hebben de ouders beide een rol gespeeld in hun ruzies en strijd... Aan hun scheiding. In een relatie is nooit één schuld. Dat heeft inderdaad twee kanten.

Maar die vrouw heeft absoluut niet bijgedragen aan dat haar exman haar kids om het leven heeft gebracht. Daar heeft zij absoluut niet voor gezorgd.

Wat er ook ooit aan is vooraf gegaan. Hoeveel ruzies, strijd en drama ook tussen man en vrouw, de beslissing om zijn kinderen om te leggen en ook nog eens te verstoppen om het haar moeilijk te maken, dat kwam van hem. Al zou die vrouw (en wie zegt dat ze dat deed?) zich gedragen hebben als een secreet en al zou ze het hem ontzettend lastig hebben gemaakt, elke keer weer... Dat is geen reden - geen excuus - voor deze daad. Al zitten er 20 kanten aan het verhaal.. De beslissing om die kinderen om te leggen, was de beslissing van hem en hem alleen.. En er is geen enkele kant van het verhaal die zo'n beslissing en daad kan goedpraten. Hoe die man zich ook in het nauw voelde gedreven..

@knetterhard: Precies, een belachelijke redenering. Ow, ik heb constant ruzie met mijn ex en ze is totaal niet rechtvaardig. Nou, laat ik dan maar mijn kids vermoorden en dan is dat de schuld van ons beide... Ehh...

Dat dikgedrukte is ook speculatie. Wie zegt dat hij het haar moeilijker heeft willen maken, ook dat weten we niet. Het kan ook zijn dat hij in dissociatieve staat was, wanen had, of dat hij oprecht dacht dat de kinderen dood beter af waren dan bij zijn ex, of dat hij zichzelf nog aan wilde geven maar toch besloot zichzelf van kant te maken... we zullen het nooit weten.

De opmerking 'je hebt gewonnen' geeft wel aan dat het een strijd was met als inzet de kinderen. Dat is inderdaad diep, diep triest.

onrechtstreeks weet je dat wel.. hij heeft dit gepland, dat is duidelijk. Bewust zijn telefoon uitgezet.. ik vind dit geen speculatie meer maar realiteit...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:15

WilmaBoy schreef:
sallandval schreef:

onrechtstreeks weet je dat wel.. hij heeft dit gepland, dat is duidelijk. Bewust zijn telefoon uitgezet.. ik vind dit geen speculatie meer maar realiteit...

Bewust een dwaalspoor uitgezet, bewust de kinderen verstopt en ga zo maar door... Zoals iemand al mooi aanhaalde, 'de haat jegens zijn ex, verstikte de liefde voor zijn kinderen... '

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:20

Flicka je feiten kloppen niet... Kinderen zijn niet opgehaald op de dag dat ze onder toezicht zouden komen.. Vader zou gewoon een paar dagen met ze op vakantie gaan...

flicka schreef: