wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:25

Electra63 schreef:
Ach, ik heb het niet over de mening van Sarabande, ook al ben ik het wel vaak met haar eens.
Maar ik vind haar netjes reageren en haar mening goed onderbouwd. Maar dat vind ik van meer mensen hier.

Misschien, maar ze is ook een prachtig voorbeeld van iemand die overtuigd is van haar eigen gelijk. En dan moet je niet denken dat ik zelf niet overtuigd ben van mijn waarheid. Dat ben ik wel. Ik ga alleen niet net doen alsof er ook maar een minieme kans bestaat dat ik het eens kan worden met partijpunten waar ik het niet mee eens ben. Jammer, maar helaas. Ik heb ook niet de illusie dat ik jullie kan overtuigen om op de pvv te stemmen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:25

Het wordt weer gezellig in het topic.
Ik ga maar weer verder naar het CHIO kijken.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:26

Electra63 schreef:
Kijk Christel, nu doe je precies hetzelfde!
Ik vind dit een belachelijke reactie.

Precies hetzelfde als wat of wie?

Shadow0

janesmith schreef:
We? Voor wie spreek jij nog meer dan? Of ben je van koninklijk bloed dat je het over we hebt?

Nee, ze spreekt ook namens mij :)

janesmithJarig

Ik vind dat Christel helemaal gelijk heeft, die ziet heel goed wat hier aan het gebeuren is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:27

Het gaat er niet om wie gelijk heeft.
Maar als Janesmith met allerlei artikelen aankomt, die allemaal negatief zijn, dan mag daar wel op gereageerd worden, neem ik aan?
Want anders is het geen discussie meer.
En al ben je het niet eens met elkaar, dan kan je nog wel normaal reageren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:27

janesmith schreef:
We? Voor wie spreek jij nog meer dan? Of ben je van koninklijk bloed dat je het over we hebt?

Ik geloof niet dat ik de enige ben die zich behoorlijk aan je manier van discussiëren stoort.
Ik krijg de indruk dat een deel hier niet eens wíl dat Nederland een samenleving is, dat problemen opgelost worden ipv verergeren...
Daarom hou ik het ook maar weer voor gezien, heb geen zin in moddergooien.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:28

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Nee, ze spreekt ook namens mij :)

Succes met buitensluiten dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:29

christel1857 schreef:
Electra63 schreef:
Kijk Christel, nu doe je precies hetzelfde!
Ik vind dit een belachelijke reactie.

Misschien moet je dan een knuffelclubje oprichten waarbij je geen tegenspraak krijgt? Accepteer dat je het niet eens bent. Agree to dissagree of hoe je het ook wilt noemen. Maar ga aub niet dreigen met buitensluiten want daar raakt echt niemand van onder de indruk. plus het feit dat jij daar helemaal niet over gaat aangezien je geen mod bent. Dus verhef jezelf (en vele andere hier) weer even tot het niveau volwassene en laat die kleuterpolitiek maar ff voor wat het is.

ZO

Sorry, Christel, maar door deze manier van reageren worden dit dus van die reltopics

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:30

Electra63 schreef:
christel1857 schreef:

Sorry, Christel, maar door deze manier van reageren worden dit dus van die reltopics

Das geen antwoord op mijn vraag.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:32

Christel, gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janesmith op 19-06-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:33

christel1857 schreef:
Electra63 schreef:
Precies Heino.

We zouden wat met het onderschrift van Sarabande moeten doen.

Daar mag iedereen wel eens een voorbeeld aan nemen, en dan heb ik het niet over Sarabande, want wat dat betreft vind ik het ironisch dat juist de persoon die tot nu toe nog geen water bij de wijn heeft gedaan een dergelijk onderschrift heeft.

Op deze dan, dat Sarabande tot nu toe geen water bij de wijn doet.
Net of jij dat wel doet.

Dat hoeft wat mij betreft ook niet, ieder haar mening.

christel1857

janesmith schreef:
Shadow0 schreef:
Ook namens jou? Ik zou zeggen probeer het maar dan om me te negeren. Dat houd jij geen dag vol, want dat zou betekenen dat ik van alles kan schrijven en beweren en jij dit niet kunt weerleggen terwijl die drang zo groot is bij je. Stel je voor dat mensen geloven wat ik beweer en schrijf, dat zou je niet kunnen verkroppen. Maar ik druk de stopwatch in. :-)

Idd... belachelijk voorstel van shadow & heino. Maar ik wens ze veel succes met de discussie voortzetten met mensen die ze wel aanstaan... Misschien met elkaar?

Je kunt niet discussieren met mensen die het met elkaar eens zijn, dan is er namelijk geen discussie.

Thanks voor de felicitatie janesmith :D

CtjeLief

Er zijn hier een aantal mensen die problemen erkennen, en op zoek gaan naar oplossingen, en daarin een positieve benadering innemen.. Een ander aantal mensen heeft het inderdaad drukker te benadrukken en te 'bewijzen' hoe negatief de punten zijn waar het om gaat, en is daarin ontzettend star, en lijken haast 'allergisch' voor enige positiviteit.. En dat maakt het inderdaad lastig discussieren.. (vandaar dat ik inmiddels meer aan het meelezen ben dan reageren)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:35

christel1857 schreef:
Ik heb ook niet de illusie dat ik jullie kan overtuigen om op de pvv te stemmen....

Maar het gaat hier helemaal niet meer om de partijpunten... Dat is nu juist zo jammer. Ik heb tig pagina's terug al behoorlijk duidelijk betoogd dat ik eerst en vooral vind dat we het land moeten gaan besturen. IK zou al enigzins gerustgesteld zijn als dat zou gebeuren door kundige bestuurders. Dat die niet mijn mening uitdragen zou ik niet zo'n ramp vinden als ze op z'n minst kundig zijn (en met kundig bedoel ik: fatsoenlijk kunnen rekenen en boekhouden, feiten kunnen onderkennen en helder kunnen communiceren.)

Ik vind dus dat alle partijen, geen uitgezonderd, eerst en vooral moeten toewerken naar een regering. En dan een aantal goede beleidspunten. Er wordt (met enige bewondering soms) gesproken over het politieke spel, en waarom de een niet met de ander samen kan, want dat zou ze een volgende keer benadelen, en hoe het onderhandelingen zijn, en hoe verantwoord het is dat politici eerst keihard het ene beweren en nog een halve dag later keihard het andere. (En nee, dit is zeker geen steek naar Wilders alleen.)

Ik vind dat vreselijk - het draait het doel en het middel om. De regering is namelijk het middel waarmee ons land bestuurd wordt. Het land is NIET het middel om je populariteit te meten.

Hier in het topic gebeurt hetzelfde. Mensen maken er een steekspel van met retoriek en aparte argumenten... maar het leidt nergens naartoe. Er wordt niks constructiefs gezegd, alleen maar afgebroken. Daar wordt niemand beter van, echt helemaal niemand. Het maakt alleen maar kapot.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:36

Electra63 schreef:
christel1857 schreef:
Daar mag iedereen wel eens een voorbeeld aan nemen, en dan heb ik het niet over Sarabande, want wat dat betreft vind ik het ironisch dat juist de persoon die tot nu toe nog geen water bij de wijn heeft gedaan een dergelijk onderschrift heeft.

Op deze dan, dat Sarabande tot nu toe geen water bij de wijn doet.
Net of jij dat wel doet.

Dat hoeft wat mij betreft ook niet, ieder haar mening.

Ik zou zeggen lees de post van 10 minuten geleden van mij terug waar in staat dat ik me bewust ben van het feit dat ik overtuigd ben van mijn eigen waarheid. Ik ben me dus al lang bewust van waar jij mij op wijst. Dus vanwaar de verwijzing? Is dat dan wel constructief discussiëren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:37

janesmith schreef:
Ook namens jou? Ik zou zeggen probeer het maar dan om me te negeren.

Ik peins er inderdaad niet over om dat te negeren. Wat zegt je stopwatch?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:40

CtjeLief schreef:
Er zijn hier een aantal mensen die problemen erkennen, en op zoek gaan naar oplossingen, en daarin een positieve benadering innemen.. Een ander aantal mensen heeft het inderdaad drukker te benadrukken en te 'bewijzen' hoe negatief de punten zijn waar het om gaat, en is daarin ontzettend star, en lijken haast 'allergisch' voor enige positiviteit.. En dat maakt het inderdaad lastig discussieren.. (vandaar dat ik inmiddels meer aan het meelezen ben dan reageren)

Ooit een discussie bijgewoond over positieve dingen dan? of een debat die alleen maar gaat over hoe goed het gaat? Dat werkt niet, dat is niet realistisch, en boven alles is dat nog minder constructief dan de problemen op de kaart zetten, wat hier valselijk wordt geportretteerd als een vorm van doemdenkerij.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:40

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Ook namens jou? Ik zou zeggen probeer het maar dan om me te negeren.

Ik peins er inderdaad niet over om dat te negeren. Wat zegt je stopwatch?

Dat je na 10 minuten al hebt gefaald met het negeren van janesmith....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:41

Christerl,
Dus jij mag wel vinden dat je gelijk hebt en Sarabande niet?

Maar laat maar ................ beetje nutteloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:42

christel1857 schreef:

Ik heb niet gezegd dat ik haar ga negeren ;) Dus falen is maar betrekkelijk
Ik heb de woorden van Heino onderschreven om niet met modder meer te gaan gooien.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:43

Electra63 schreef:
Christerl,
Dus jij mag wel vinden dat je gelijk hebt en Sarabande niet?

Maar laat maar ................ beetje nutteloos

IK heb niet zo'n onderschrift. Mijn commentaar was dan ook dat ik het IRONISCH vind dat iemand als Sarabande zo'n onderschrift heeft.

Zeg ik dat ze niet mag vinden dat ze gelijk heeft? Nee.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:46

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:

Ik heb niet gezegd dat ik haar ga negeren ;) Dus falen is maar betrekkelijk
Ik heb de woorden van Heino onderschreven om niet met modder meer te gaan gooien.

Je hebt helemaal gelijk. Dreigen met negeren supporten valt ook onder de categorie respectvol discussiëren waar blijkbaar alleen jullie de spelregels van kennen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:48

christel1857 schreef:
CtjeLief schreef:

Ooit een discussie bijgewoond over positieve dingen dan? of een debat die alleen maar gaat over hoe goed het gaat? Dat werkt niet, dat is niet realistisch, en boven alles is dat nog minder constructief dan de problemen op de kaart zetten, wat hier valselijk wordt geportretteerd als een vorm van doemdenkerij.

Je vragen slaan niet op mijn post.. ik heb het niet over 'het alleen maar hebben over positieve dingen' namelijk.. Maar zaken alleen maar negatief benaderen werkt simpelweg niet, met enige positiviteit bereik je veel meer in het leven :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:50

christel1857 schreef:
Idd... belachelijk voorstel van shadow & heino. Maar ik wens ze veel succes met de discussie voortzetten met mensen die ze wel aanstaan... Misschien met elkaar?

Als je GOED had gelezen had je begrepen dat ik geen zin heb om te discussiëren met mensen die dat niet kunnen (of willen?). Mja, die negeer ik dan, daar verspil ik verder geen tijd aan. Hoe je me nu weer wegzet zegt mij alweer genoeg en bevestigt alleen maar hoe verstandig mijn besluit was ;)
Have fun met destructief discussiëren!