ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:04

@leugendetector:
Soms komt het voor dat mensen zo in zichzelf geloven dat ze denken de waarheid te spreken, en doen dit op zo'n overtuigende manier dat de leugendetector voor de gek worden gehouden. Daarom is het niet 100% betrouwbaar als bewijslast bij mijn weten.

Link over de betrouwbaarheid ervan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Leugendetector

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:07

correio da manha 18 de Novembro de 2007

Interview: Alipio Ribeiro says he does not know if there will be arrests

British seek evidence

The PJ still believes it is possible to accuse the parents of Madeleine for her disappearance. At a time when researchers are in a real fight against time - the process could be accessible to defendants from 3rd or 14th January, depending on the understanding of the public prosecutor of Portimao, the PJ awaits the results of the quests required to England . Only after that it will be sent the rogatory letters , but judicial sources contacted by CM believe it will be possible to elaborate a public prosecution with the evidence already collected.

To request the modification of the coercion measures - Kate and Gerry are only subject to term of identity and residence - that seems to be increasingly difficult. As said yesterday by Alipio Ribeiro, in an interview to 'Expresso', he said that he did not know if someday "arrests would be made in the Maddie's case."

However, several sources contacted by CM believe it will be possible to prevent the closing of the file by waiting for better proof. This is at least the expectation of researchers who, already in possession of almost all the examinations for biological traces collected in the car and the apartment of McCann, try to distinguish the genetic profiles and rebuild, more faithful the 'movie' of the night of the disappearance of the girl and the subsequent steps of her family.

What will be the result of eight months of research -Maddie disappeared on 3 May and the first defendant to be questioned was Robert Murat, heard on 14 - is still uncertain. It could be negligent homicide, homicide with possible fraud or even a scene of an accident. To know the juridic qualification of the crime is central in criminal terms, as different scenarios worsen or lessen the penalty.

INSPECTORS WENT FOR THE ALGARVE

Investigators of the Judicial Police who are collaborating with the Department of PJ of Portimao, in the clarification of Maddie's case - the British girl who was last seen in Praia da Luz-, have been in Algarve in recent days to exchange information concerning the process. The inspectors, assigned to various areas of PJ, including homicides, had brought copies of the process to Lisbon, to be digitalized in order to assess all the information collected over the months. The strategy was exactly make an analysis of the documents, without being 'infected' with the existing information on the spot - but now the final stage of the case requires crossing all the information collected, in order to suggest new steps to the colleagues in the Algarve .
NEW PHOTOS DIVULGED

In an effort to make the disappearance of the British child to continue to be spoken in the press, "even though the investigation appears to be stagnating," a McCann's friend provided the British newspapers new photographs of Madeleine. The images show Maddie in the lap of her parents when she was just over a year old. Happy and caring. This is how Kate and Gerry appear in the photographs collected in their home in Leicestershire, where they are playing with the child. The sites English press on-line of yesterday give prominence to the emotional interview that Jane Tanner gave the BBC Panorama two days ago. The thesis of abduction gains consistency for the British press. Jane says it has experienced difficult times and feels badly for not having done anything. The woman's partner of doctor Russell O'Brien says she have seen the raptor that took Madeleine and only later she realized this was the daughter of the couple friend.

EXPLANATIONS

KIDNAPPING

The possibility of kidnapping was the first to be suggested. Guilhermino Encarnacao, director of the PJ in Faro, began by saying that that was the line of research, and believed that the case would be quickly clarified.

SEXUAL ABUSES

Another of the thesis investigated by PJ tried to frame the disappearance of Madeleine in a framework of sexual abuse. Robert Murat was added to this scenario, the PJ assuming that he could have abducted the child to sell her or to abuse her. The lack of clues led the investigators to abandon that line of investigation.

HOMICIDE

The death of Maddie and the involvement of parents just started to be investigated some time after the disappearance of the child. PJ ensured that the parents were not suspects, but in September they were made defendants.

Eduardo Damaso / Tania Laranjo

http://www.correiodamanha.pt/noticia... ... l=10&p=200

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:09

Ik vind die grote engels talige stukken reuze irritant.Kan je niet gewoon een link geven?
En ze anders gewoon vertaald hier neer zetten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:10

Als ik tijd heb, vertaal ik soms; als je geen Engels kunt lezen, sla je ze toch gewoon over.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:12

Vager en vager....

Vind het wel gek dat er nu ineens een ooggetuige opduikt die de vriendin van Murat een kindje heeft zien overhandigen. Die niet naar de PJ stapt maar naar de privedetective.

Net zo gek als die beschrijvingen van die Tanner, die Murat zogezegd met Maddie heeft zien lopen maar eerst een blonde man had gezien.
Waarna het hoogbegaafd gezelschap eerst nog 40 minuten overleg nodig had om de politie te bellen.

Vertrouwen in de PJ of niet, in zon geval lijkt me dat het erg eigenaardig is om niet meteen aan de bel te trekken.

1+1=2

Dit lijkt meer op een setup om Murat er alsnog in te luizen. Gek.

Apart ook dat deze man eerst vertaler was, en later op grond van beschrijvingen van die Tanner ineens verdachte werd.
Waarna zijn vertaalwerk natuurlijk ook in discrediet werd getrokken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:20

De getuigen in de zaak gaan nu meer en meer (terwijl ze dat feitelijk van de PJ niet mogen) via de media hun verklaringen afleggen.
Zo beschuldigt de moeder van Murat de 3 Tapas vrienden die hebben verklaard Murat die avond bij het appartement te hebben gezien ervan, dat ze liegen. Murat is volgens haar de hele avond (vanaf 20.00 uur) bij haar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:24

Ik ken wel engels maar heb geen zin en tijd om me in die lappen tekst te verdiepen.Ik stoor me er al langer aan.

En er zijn hier nog mensen die geen engels kennen.Als het een klein stukje is vind ik het niks, maar regelmatig moet je hele lappen doorscrollen.

Verder heb ik het idee dat er weinig nieuws nog is in het onderzoek.Alle nieuwtjes heb ik onder tussen al eens gelezen.Het blijft een herhaling van.

Maar dat maddie nog leeft daar geloof ik onder tussen niet meer in.Het valt me mee dat ze Char nog niet ingeschakeld hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:26

Ik geloof dat er well meer mensen op bokt zitten dan jij alleen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:29

Oké, nu weer aardig voor elkaar zijn? Haha! Knipoog Het zou zonde zijn als het topic op slot gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:40

Ik ben toch niet onaardig?Ik vraag alleen maar wat

Blijkbaar mag je op bokt alleen de mening van een aantal mensen volgen(dit is trouwens wel onaardig bedoelt)
Lusitana geeft toch ook Links naar dingen die niet vertaald zijn.En voor de rest neemt ze toch ook de moeite om te vertalen.

Ik heb Bokt altijd een heel leuk forum gevonden,maar krijg toch wel een beetje moeite met dat hebben van een eigen mening blijkbaar niet gewaardeerd word.

ik kat niet, snauw niet,vraag alleen maar of ze die lange lappen tekst in een link kan stoppen.Dan kan ze zeggen ik vind het zo makkelijker of mischiens is dat een goed idee.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:47

Kijk even naar de smilies achter mijn berichtje. Lachen
Ik begrijp beide standpunten wel. En natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben. Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:56

heb altijd meegelzen hier maar de laatste 25 bladzijden niet meer.. maar zag op de msn pagina dat de ontknoping dichtbij is omdat maddie gezien is in een auto..
is er wat van waar??
en nee ga niet terug lezen want kan geen engels Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:00

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:02

Ik heb het idee dat de ontknoping nog lang niet in zicht is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:06

Ik vrees het ook,ik denk dat het zo'n zaak is ,waar van we nooit gaan weten hoe hij afloopt.

Het zou toch heel vreems zijn als ze idd ontvoerd zijn.Waarom zou iemand die moeite doen om in een huis in te breken waar meerdere kinderen zijn.Waarom neem je dan niet de jongste kinderen mee,Die praten nog niet goed zijn toch gemakkelijker,ook gemakkelijker verkoopbaar lijkt mij als het daarom zou draaien.

Ik hoop dat de ouders er niks mee te maken hebben,maar het lijkt er gewoon zo veel op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:19

silvana schreef:
Ik ken wel engels maar heb geen zin en tijd om me in die lappen tekst te verdiepen.Ik stoor me er al langer aan.

En er zijn hier nog mensen die geen engels kennen.Als het een klein stukje is vind ik het niks, maar regelmatig moet je hele lappen doorscrollen.

Verder heb ik het idee dat er weinig nieuws nog is in het onderzoek.Alle nieuwtjes heb ik onder tussen al eens gelezen.Het blijft een herhaling van.

Maar dat maddie nog leeft daar geloof ik onder tussen niet meer in.Het valt me mee dat ze Char nog niet ingeschakeld hebben.

C'est le tone qui fait la musique, of wel: gaat er niet om wat je zegt of hoe je het zegt. Ik doe vrij veel moeite om al het nieuws te verzamelen wat ik kan vinden en dat hier op bokt te delen. Alles vertalen lukt me niet altijd (wegens de tijd).
Dan klinkt dit heel erg onaardig (overigens heb ik vaak ook de links aangegeven in verkorte berichten, maar die blijken niet te werken, zie eerdere posts). Als jij je eraan stoort is dat jammer, misschien dat anderen het wel waarderen. Zo niet, mag de rest me dat laten weten, dan stop ik er wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:48

Silvana, dan moet je wel in Char geloven en als je erg van de kerk bent, dan mag je je niet eens met dat soort dingen bezig houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:50

russel schreef:
Silvana, dan moet je wel in Char geloven en als je erg van de kerk bent, dan mag je je niet eens met dat soort dingen bezig houden.

Geen idee of ze moeten de kant opgaan dat char haar gave heeft gekregen van god, om hun te helpen. En er waren voorafgaand al mensen met gave in onderzoek betrokken

Die geven die zij dat ze op het strand lag ofzo

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:54

russel schreef:

Inderdaad dat zou je zeggen. In de bijbel wordt het gebruik van magiers en waarzeggers en spiritisme veroordeeld als afgoderij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:56

Ja en als je ook nog eens erg bijgelovig bent, dan wordt je bang het kwade binnengehaald te hebben, dus als ze steun en kracht van de paus hebben gevraagd, kan ik mij dat wel voorstellen dat ze niet in dat circuit gaan proberen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:58

Ach dan zullen ze het op forensische technieken moeten doen, wat eigelijk niet slecht is. Ben meer voor die dingen.
Waarheid welke ook komt ooit aan bod, niet alle zaken worden in korte tijd opgelost

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:00

Tenzij Char heilig verklaard wordt... Iets met een H... Iets met een E....Oh, is het een A... Nancy? Janny? Manny? Maddie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:02

Ze zal vast wel zeggen, "ik zie een klein meisje met blond haar, klopt dat?" Haha! Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:07

russel schreef:
Ze zal vast wel zeggen, "ik zie een klein meisje met blond haar, klopt dat?" Haha! Clown

Dat zie ik ze dus echt zeggen ROFL en ze is verloren, en alleen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:10

Ja en... Er is iets vreemds met haar ogen, En ik zie iets met water, Etc Etc.