Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Ik lees toch wel wat mensen die tijdens de afgelopen (afbraak-)regeerperiodes die rechts waren, toch aardig wat kapitaal op hebben kunnen bouwen en nu dus hun familie kunnen helpen.. en als bijv een Gnome iets gelijks wil voor zichzelf dan zou dat niet solidair zijn? Of lees ik het dan niet goed?
Ik snap wel dat het makkelijker delen is als je geld hebt
Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee
Cer schreef:Ik lees toch wel wat mensen die tijdens de afgelopen (afbraak-)regeerperiodes die rechts waren, toch aardig wat kapitaal op hebben kunnen bouwen en nu dus hun familie kunnen helpen.. en als bijv een Gnome iets gelijks wil voor zichzelf dan zou dat niet solidair zijn? Of lees ik het dan niet goed?
Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee
juval schreef:Benzz schreef:dus als ze geen interesse hebben is het niet goed, en als er wel interesse is, dan is het voor de bühne.
Benzz schreef:juval schreef:dus als ze geen interesse hebben is het niet goed, en als er wel interesse is, dan is het voor de bühne.
Zeg ik dat? Nee.
Alleen alles breed uitmeten in de Socials is wel puur voor de buhne.
journee schreef:Voorlopig lijkt de enige mogelijkheid een minderheidskabinet van drie partijen. Maar steun vanuit oppositiepartijen lijkt (op zijn zachtst gezegd) niet vanzelfsprekend. Ik vraag me oprecht af of hier enige toekomst in zit?
https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10589505/minderheidscoalitie-in-beeld-nieuwe-politieke-cultuur-noodzakelijk
https://www.nu.nl/formatie/6378759/formatie-nu-door-in-minst-slechte-variant-ik-hemel-deze-combinatie-niet-op.html

IMANDRA schreef:Maar als je die financiële verlichting op een ander vlak terugkrijgt (bijv loonbelasting), en het als resultaat heeft dat huizen minder duur worden dus toekomstige woningbezitters sowieso financieel beter uit zijn? Anders gezegd, willen we vooral naar de korte termijn of de lange termijn kijken?
xPabloBokt schreef:@mce hoezo levert het ze niet veel op? Het leverde de PVV de vorige verkiezingen 37 zetels op, terwijl ze in de tweede kamer op alle voorstellen die in lijn met hun publieke uitspraken staan afwijzen.
Partijen als de PVV (ergo: Wilders, want dat ís de PVV) weten heel goed hoe ze hun doelgroep moeten bereiken en dat is via socials door vooral heel hard te roeptoeteren en op emoties in te spelen. Een heel groot deel van de PVV stemmers is daarvoor extreem gevoelig. Daar hebben ze geen marketingbureau voor nodig.
mce schreef:xPabloBokt schreef:@mce hoezo levert het ze niet veel op? Het leverde de PVV de vorige verkiezingen 37 zetels op, terwijl ze in de tweede kamer op alle voorstellen die in lijn met hun publieke uitspraken staan afwijzen.
Partijen als de PVV (ergo: Wilders, want dat ís de PVV) weten heel goed hoe ze hun doelgroep moeten bereiken en dat is via socials door vooral heel hard te roeptoeteren en op emoties in te spelen. Een heel groot deel van de PVV stemmers is daarvoor extreem gevoelig. Daar hebben ze geen marketingbureau voor nodig.
VORIGE verkiezingen 37, nu 26
dus dat valt reuze mee, en ja hij zal blijven roeptoeteren, dat is zijn manier van aanwezig zijn,
Cer schreef:Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee
fransje23 schreef:Wat vinden we van dit wetsvoorstel?
https://nos.nl/artikel/2594018-ledenplicht-voor-pvv-en-toekomstige-politieke-partijen-in-de-maak
Ledenplicht voor politieke partijen?
Ik ben voor, een partij kan alleen m.i. alleen meedoen aan een democratie als het zelf ook democratisch is
Benzz schreef:fransje23 schreef:Wat vinden we van dit wetsvoorstel?
https://nos.nl/artikel/2594018-ledenplicht-voor-pvv-en-toekomstige-politieke-partijen-in-de-maak
Ledenplicht voor politieke partijen?
Ik ben voor, een partij kan alleen m.i. alleen meedoen aan een democratie als het zelf ook democratisch is
Ik ben voor.
Benzz schreef:Cer schreef:Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee
Ik heb ook geen rijke familie. Of uberhaupt iets wat kan opvangen. Maar ik mag wel maandelijks 1400 euro naar mijn huurbaas overmaken. Zonder enig subsidie potje.
Dus ja, als het via lastenverlichting kan zou het een stuk eerlijker zijn voor iedereen.
Gnome schreef:Dat voor iedereen betwijfel ik wel als ik en waarschijnlijk niet profiteer van een lagere belasting en wel m'n HRA misloop. Zie het vooral als winst voor een andere inkomenslaag in de samenleving.
Zie alleen nog steeds niet hoe die er winst bij hebben buiten minder belasting betalen want die huizen blijven nog heel lang duur.
Gnome schreef:Cer schreef:Ik denk ook dat de schaarste voor de prijzen zorgt.. dat is met alles wat schaars is toch?
Eens. Ze mogen eerst weleens goedkopere huizen bouwen of kleiner maar dat zal ook wel weer opgedreven worden doordat alle materialen en mensen ook weer veel duurder zijn geworden.

Benzz schreef:Cer schreef:Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee
Ik heb ook geen rijke familie. Of uberhaupt iets wat kan opvangen. Maar ik mag wel maandelijks 1400 euro naar mijn huurbaas overmaken. Zonder enig subsidie potje.
Dus ja, als het via lastenverlichting kan zou het een stuk eerlijker zijn voor iedereen.