Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:49

@juval Nee, dat klopt mijns inziens niet. Maar ik vind het bij Wilders wel duidelijk dat hij zich laat zien op plekken waar précies op dat moment publieke reuring over is. Moerdijk heeft hij het nooit eerder over gehad voor zo ver ik weet, tot het moment dat het groot in het nieuws kwam. Wilders is een typische populist, die speelt maximaal in op ongenoegen van burgers om zijn eigen populariteit te vergroten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:51

juval schreef:
dus als ze geen interesse hebben is het niet goed, en als er wel interesse is, dan is het voor de bühne. :+

Zeg ik dat? Nee.

Alleen alles breed uitmeten in de Socials is wel puur voor de buhne.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:53

Cer schreef:
Ik lees toch wel wat mensen die tijdens de afgelopen (afbraak-)regeerperiodes die rechts waren, toch aardig wat kapitaal op hebben kunnen bouwen en nu dus hun familie kunnen helpen.. en als bijv een Gnome iets gelijks wil voor zichzelf dan zou dat niet solidair zijn? Of lees ik het dan niet goed?
Ik snap wel dat het makkelijker delen is als je geld hebt :j

Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee

Dat is ietwat kort door de bocht vind ik. Je kan beide bewerkstelligen misschien? Maar ik ben het aan de andere kant wel met je eens: de een heeft een makkelijkere financiële start in het leven dan de ander.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:58

Cer schreef:
Ik lees toch wel wat mensen die tijdens de afgelopen (afbraak-)regeerperiodes die rechts waren, toch aardig wat kapitaal op hebben kunnen bouwen en nu dus hun familie kunnen helpen.. en als bijv een Gnome iets gelijks wil voor zichzelf dan zou dat niet solidair zijn? Of lees ik het dan niet goed?

Zelf zou ik de hra willen houden want het helpt mij financieel wel .. en ik heb geen rijke familie of erfenis of iets die me kunnen opvangen ergens mee

Maar als je die financiële verlichting op een ander vlak terugkrijgt (bijv loonbelasting), en het als resultaat heeft dat huizen minder duur worden dus toekomstige woningbezitters sowieso financieel beter uit zijn? Anders gezegd, willen we vooral naar de korte termijn of de lange termijn kijken?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:59

juval schreef:
Benzz schreef:
dus als ze geen interesse hebben is het niet goed, en als er wel interesse is, dan is het voor de bühne. :+

Die bezoeken zijn áltijd voor de buhne. Als je lief op bezoek gaat, maar ondertusern beleid steunt wat nadelig is zijn de bewoners zijn die bezoeken ook weinig waard.

Volgens mij was Jetten wel in Groningen geweest?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:04

Benzz schreef:
juval schreef:

Zeg ik dat? Nee.

Alleen alles breed uitmeten in de Socials is wel puur voor de buhne.

dat valt wel mee, zoveel levert het hun niet op,

wil je echt iets via de Bühne doen dan moet je een goed marketingbureau je laten helpen, in de slimste mens gaan zitten b.v. (denk ik)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:10

journee schreef:
Voorlopig lijkt de enige mogelijkheid een minderheidskabinet van drie partijen. Maar steun vanuit oppositiepartijen lijkt (op zijn zachtst gezegd) niet vanzelfsprekend. Ik vraag me oprecht af of hier enige toekomst in zit?

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10589505/minderheidscoalitie-in-beeld-nieuwe-politieke-cultuur-noodzakelijk

https://www.nu.nl/formatie/6378759/formatie-nu-door-in-minst-slechte-variant-ik-hemel-deze-combinatie-niet-op.html

Aboutaleb legt uit waarom liever geen minderheidskabinet
https://www.facebook.com/reel/1161945702816963

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:13

Cer schreef:

Tja, ik weet niet hoe anderen het gedaan hebben om tijdens de afbraak periode toch financieel erop vooruit te gaan maar om even iets inzicht te geven,
Studiegeld kinderen betaald = 6 jaar flink hand op de knip en geen vakanties.

Appartement gekocht in studentenstad=
Verhoging eigen hypotheek en lening familie op dieptepunt huizencrisis, lukte net,kinderen moesten huur betalen.

Man vijf jaar eerder met pensioen =
10 jaar hard voor gespaard, geen vakanties en zeer sober geleefd.

We zijn nooit mensen van nieuwe gadgets, auto’s en meubels geweest.
We halen “ nieuwe” meubels van marktplaats bvb, huis inrichting , gordijnen IKEA zijn ook goed .

Enige nadeel van deze levensstijl ? Je kijkt met andere ogen naar consumeren en ontzegt jezelf soms dingen die je misschien toch had moeten kopen ;)

En laat duidelijk zijn, ik ben niet rechts.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-12-25 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:13

@mce hoezo levert het ze niet veel op? Het leverde de PVV de vorige verkiezingen 37 zetels op, terwijl ze in de tweede kamer op alle voorstellen die in lijn met hun publieke uitspraken staan afwijzen.

Partijen als de PVV (ergo: Wilders, want dat ís de PVV) weten heel goed hoe ze hun doelgroep moeten bereiken en dat is via socials door vooral heel hard te roeptoeteren en op emoties in te spelen. Een heel groot deel van de PVV stemmers is daarvoor extreem gevoelig. Daar hebben ze geen marketingbureau voor nodig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:14

IMANDRA schreef:
Maar als je die financiële verlichting op een ander vlak terugkrijgt (bijv loonbelasting), en het als resultaat heeft dat huizen minder duur worden dus toekomstige woningbezitters sowieso financieel beter uit zijn? Anders gezegd, willen we vooral naar de korte termijn of de lange termijn kijken?

Dat zou kunnen.. maar er is nog niet bekend (dacht ik?) wat die verlichting dan wordt toch?

En, hoeveel goedkoper wordt goedkoper en wat houdt dat in voor mensen die nu dmv een huis kopen / ooit gekocht hebben, voor later?
Als je deze periode met die enorm hoge prijzen een huis hebt kunnen kopen, en de woningen worden t.z.t. goedkoper, levert dat verlies op als je wilt/moet verkopen?

Ik vind het altijd lastige onderwerpen omdat ik nooit het hele plaatje kan overzien. En sommige dingen klinken erg mooi, maar of dat dan ook zo gaat werken?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:16

xPabloBokt schreef:
@mce hoezo levert het ze niet veel op? Het leverde de PVV de vorige verkiezingen 37 zetels op, terwijl ze in de tweede kamer op alle voorstellen die in lijn met hun publieke uitspraken staan afwijzen.

Partijen als de PVV (ergo: Wilders, want dat ís de PVV) weten heel goed hoe ze hun doelgroep moeten bereiken en dat is via socials door vooral heel hard te roeptoeteren en op emoties in te spelen. Een heel groot deel van de PVV stemmers is daarvoor extreem gevoelig. Daar hebben ze geen marketingbureau voor nodig.

VORIGE verkiezingen 37, nu 26

dus dat valt reuze mee,

en ja hij zal blijven roeptoeteren, dat is zijn manier van aanwezig zijn,
en ja hij houdt stemmen vast want er zijn altijd mensen die het met hem eens zijn daar ontkom je niet aan,
en ja zolang de andere partijen niet voor een stabiel kabinet zorgen zal hij regelmatig "een spaak in het wiel steken", dat kan en mag in dit land.
Laatst bijgewerkt door mce op 11-12-25 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:22

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:23

mce schreef:
xPabloBokt schreef:

VORIGE verkiezingen 37, nu 26
dus dat valt reuze mee, en ja hij zal blijven roeptoeteren, dat is zijn manier van aanwezig zijn,

Ja, maar dat is mijns inziens geen gevolg van zijn gedrag op social media. Dat is een rechtstreeks gevolg van hoe hij zich gedragen heeft toen hij eindelijk de macht had. De kiezers die dus wel aandacht hebben voor zijn gedrag in de daadwerkelijke landelijke politiek zijn dus vertrokken. De rest blijft over.

Ik vind het daarnaast ook wat licht opgevat om te zeggen, "dat is zijn manier van aanwezig zijn". Dergelijk gedrag ontwricht de samenleving, zorgt voor polarisatie en zorgt er op dit moment voor dat Europa door politici die zich op dezelfde opruiende manier gedragen geen sterke geopolitieke positie heeft omdat de bevolking uit elkaar gedreven wordt. Hij zet mensen gewoon bewust tegen elkaar op voor zijn eigen gewin. Dat vind ik niet af te doen als gewoon een "manier van aanwezig zijn".

Dit staat overigens los van wat ik van zijn mening over bepaalde thematiek vind. Dit gaat puur over hoe hij zich strategisch opstelt.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 11-12-25 12:27, in het totaal 5 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:23

Cer schreef:

Ik heb ook geen rijke familie. Of uberhaupt iets wat kan opvangen. Maar ik mag wel maandelijks 1400 euro naar mijn huurbaas overmaken. Zonder enig subsidie potje.

Dus ja, als het via lastenverlichting kan zou het een stuk eerlijker zijn voor iedereen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:24

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:28

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:35

Cer schreef:
Ik denk ook dat de schaarste voor de prijzen zorgt.. dat is met alles wat schaars is toch?

Eens. Ze mogen eerst weleens goedkopere huizen bouwen of kleiner maar dat zal ook wel weer opgedreven worden doordat alle materialen en mensen ook weer veel duurder zijn geworden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:37

Benzz schreef:
Cer schreef:

Ik heb ook geen rijke familie. Of uberhaupt iets wat kan opvangen. Maar ik mag wel maandelijks 1400 euro naar mijn huurbaas overmaken. Zonder enig subsidie potje.

Dus ja, als het via lastenverlichting kan zou het een stuk eerlijker zijn voor iedereen.

Dat voor iedereen betwijfel ik wel als ik en waarschijnlijk niet profiteer van een lagere belasting en wel m'n HRA misloop. Zie het vooral als winst voor een andere inkomenslaag in de samenleving.

Zie alleen nog steeds niet hoe die er winst bij hebben buiten minder belasting betalen want die huizen blijven nog heel lang duur.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:38

Gnome schreef:
Dat voor iedereen betwijfel ik wel als ik en waarschijnlijk niet profiteer van een lagere belasting en wel m'n HRA misloop. Zie het vooral als winst voor een andere inkomenslaag in de samenleving.

Zie alleen nog steeds niet hoe die er winst bij hebben buiten minder belasting betalen want die huizen blijven nog heel lang duur.

Maar kun je uitleggen waarom je vind dat ik moet betalen voor jouw HRA?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:39

Gnome schreef:
Cer schreef:
Ik denk ook dat de schaarste voor de prijzen zorgt.. dat is met alles wat schaars is toch?

Eens. Ze mogen eerst weleens goedkopere huizen bouwen of kleiner maar dat zal ook wel weer opgedreven worden doordat alle materialen en mensen ook weer veel duurder zijn geworden.

Projectontwikkelaars verdienen meer aan grote vrijstaande woningen dan aan sociale huurwoningen.

Yay vrije markt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:40

nee, hoeft niet wat mij betreft. Als Wilders ooit stopt is het einde PVV, dat lijkt me prima. Geen belastinggeld in steken om wetgeving voor te verzinnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:42

Benzz schreef:
Maar kun je uitleggen waarom je vind dat ik moet betalen voor jouw HRA?

Dat had je toch al gevraagd?

Ik zie ook niet hoe de prijzen moeten zakken, zoals al eerder genoemd zijn de grondstoffen ook duurder, en de lonen? Komt t dan toch weer terug in de vorm van subsidies?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:43

Benzz schreef:
Cer schreef:

Het is ook absurd dat huren duurder is dan kopen. Dat klopt niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:43

De prijzen zullen denk ik ook niet echt gaan zakken. Hooguit minder hard stijgen. Is wel zo eerlijk voor de mensen die nog niet al in een koopwoning zitten. Maken die ook nog een keer kans.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:44

Ik vind het daarnaast ook wat licht opgevat om te zeggen, "dat is zijn manier van aanwezig zijn". Dergelijk gedrag ontwricht de samenleving, zorgt voor polarisatie en zorgt er op dit moment voor dat Europa door politici die zich op dezelfde opruiende manier gedragen geen sterke geopolitieke positie heeft omdat de bevolking uit elkaar gedreven wordt. Hij zet mensen gewoon bewust tegen elkaar op voor zijn eigen gewin. Dat vind ik niet af te doen als gewoon een "manier van aanwezig zijn".
(quotexPabloBokt)

je kunt op de sociale media ook positief zijn, niet alleen maar roeptoeteren,
maar een goed marketingbureau zou hem - strategisch - enorm kunnen helpen, maar of je hem kunt veranderen !!
Polarisatie, daar zijn meerdere partijen goed in, en ja hij geeft aan "geopolitiek" zijn invulling en ja dat is niet europees, is dat per definitie fout!

Vrijheid van meningsuiting mag in dit land, dat vinden we - met name als het je kleur niet is - vervelend en ontwrichtend, maar het is zo als het is geworden, leer relativeren en het zal je minder storen, merk ik
Laatst bijgewerkt door mce op 11-12-25 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt