Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Ik was er vorige week. Ik heb niets gemerkt dat het anders was.
Alleen een vraaggesprek bij de customs.
Maar hij wilde niet in mijn telefoon kijken.

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

purny schreef:
Ik was er vorige week. Ik heb niets gemerkt dat het anders was.
Alleen een vraaggesprek bij de customs.
Maar hij wilde niet in mijn telefoon kijken.

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij die extra dingen gaat doorzetten …

nikkel

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Het is nu nog een wetsvoorstel, waar overheidsdiensten etc 60 dagen de tijd krijgen om er op te reageren. Dat de extra controles er komen, staat voor mij vast. Elke reiziger die een afwijkende mening ten toon spreidt, komt Amerika niet meer in.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Het is dan nog wel een voorstel. Maar het gaat wel heel erg ver om dit allemaal te moeten overleggen voor een stedentripje.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

Ja, ik ga niet eens proberen om het land binnen te komen. Niet alleen omdat ik dat op het moment niet wil, maar ik zou linea recta terug gestuurd worden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

M'n broer zit regelmatig daar voor z'n werk. Komt ie straks niet binnen omdat z'n zusje fat JD memes zit te liken. :+ Maar Europa maakt free speech dood... >;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:42

De gekkigheid kent geen grenzen. Het lettertype Callibri op overheidsdocumenten is te Woke.
Callibri is namelijk beter leesbaar voor mensen met dyslexie of een andere visuele beperking. En dat moet je toch echt niet willen als rechtgeaarde fascist. Dus tijd om terug te keren naar het oude bekende Times New Roman.

Rubio wil Times New Roman terug, lettertype Nederlander 'te woke' - https://nos.nl/l/2594021

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

Bedoel je gewoon Calibri...? Ik vind dat eerlijk gezegd ook wel een beetje een rot lettertype om te lezen hoor... Y;(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:10

Ja Calibri.

Je kunt een lettertype natuurlijk niet mooi vinden. Maar dat maakt het nog niet woke.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Ik vind Calibri veel beter leesbaar dan TNR, zeker digitaal. En ik heb geen dyslexie.

Maar dat is het punt niet: de aanklacht is dus dat het 'te woke' is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Omg, echt alles is woke tegenwoordig en blijkbaar is dat heel erg slecht...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:51

Tja alles dat hen niet aanstaat, ofwel wat veranderd is sinds pak hem beet de jaren '60 willen ze gewoon niet en dan gooien ze het maar onder de noemer woke.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Ik kan uit de tekst niet helemaal halen of het alleen over geprinte documenten en correspondentie gaat, of over geprint en ook digitaal.

Dit onderwerp (lettertype met schreef vs scheefloos lettertype) zijn onderdeel van de opleiding en werk van o.a. grafisch vormgevers, zo hoe de ontwerper het uitlegt is ook hoe ik het heb geleerd en altijd heb toegepast in mijn werk. Een lettertype als Calibri voor officiele documenten zoals brieven wordt inderdaad gezien als onprofessioneel, een Comic Sans of Disney lettertype zou de overtreffende trap van onprofessioneel zijn, dat gebruik je ook niet voor je sollicitatiebrieven of brieven die je naar klanten stuurt.
In die zin snap ik de keuze.

Echter, als ze voor digitale teksten Calibri ook zouden schrappen en dus hun sites, email enz. allemaal in Times new Roman zouden doen, dan zou dat net zo onprofessioneel zijn als dat ze Calibri zouden blijven gebruiken voor post.

Mijn 2 cents is dat dit gewoon een ego verandering is, en ik wil denk ik ook niet weten wat het kost om ontwerpers in te huren om alle huisstijlen, brieven, enveloppen, documenten om te zetten naar een ander lettertype, en hoeveel voorgedrukt papierwerk nu vernietigd kan worden en wat dat kost om te vervangen. Als je geld weg wil gooien, way to go.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:08

Ik vind Calibri, als grafisch vormgever, eigenlijk wel meevallen qua professionele uitstraling. Comic sans is not done inderdaad, haha :')
Maar Calibiri is niet veel anders dan de standaard fonts als Arial en Helvetica, alleen dan heel minimaal afgerond. En ik heb ook geleerd dat je dit soort schreefloze fonts hoort te gebruiken voor officiële documenten vanwege betere leesbaarheid.
Belachelijk dat zelfs het rekening houden met ouderen, slechtzienden en laaggeletterden wordt gezien als 'woke' 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:21

Oh echt, I stand corrected in dat geval :j ik ben al langere tijd niet meer werkzaam als grafisch vormgever en mijn kennis is gedateerd.
Jammer dat ze geen gebruik maken van de kennis die er is en afstappen van een lettertype dat juist prettig leesbaar is.

Tbh, ik vind times new roman sowieso ruk, na een paar zinnen gaan de letters bij mij dansen en kan ik opnieuw beginnen met lezen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Ja maar die kunnen niks nuttigs bijdragen aan een samenleving, te oud, gevaarlijk of overbodig. Met mijn ietwat lastige ogen kwa lezen is het graag zo tierelantijn loos mogelijk. Genoeg contrast en niet te dicht op elkaar graag

Gewoon een gevalletje ik wil mijn stempel erop drukken voor de toekomst. {:)-:(

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:31

8nnemiek schreef:
Belachelijk dat zelfs het rekening houden met ouderen, slechtzienden en laaggeletterden wordt gezien als 'woke' 8)7

Je mag sowieso nergens rekening mee houden, dat is zwak.

Blijkbaar

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Qimm schreef:
8nnemiek schreef:

Je mag sowieso nergens rekening mee houden, dat is zwak.

Blijkbaar

En die mindset gaat hier ook inslijten, dat is al merkbaar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

karuna schreef:
Ja maar die kunnen niks nuttigs bijdragen aan een samenleving, te oud, gevaarlijk of overbodig. Met mijn ietwat lastige ogen kwa lezen is het graag zo tierelantijn loos mogelijk. Genoeg contrast en niet te dicht op elkaar graag

Gewoon een gevalletje ik wil mijn stempel erop drukken voor de toekomst. {:)-:(

Dat := de eerstvolgende democraat is straks 4 jaar bezig met puin ruimen.. en dan kunnen de republikeinen roepen dat die president niks heeft bereikt natuurlijk

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Nog wat meer US Nieuws:
https://x.com/krassenstein/status/1998907930830319699
Het Huis van Afgevaardigden heeft een wetsvoorstel aangenomen dat Hegseth onder druk zet om bewijsmateriaal vrij te geven over de aanval op Venezolaanse boten.

De Senaat zou het voorstel de komende dagen kunnen goedkeuren.

https://x.com/CalltoActivism/status/1998946265191903319
De Republikeinen hebben zojuist (gisteren) een van de meest vernederende verkiezingsnederlagen in de moderne geschiedenis geleden:
Een Democraat heeft zojuist een door Republikeinen gemanipuleerd kiesdistrict in Georgia gewonnen, waar Trump vorig jaar met 12 punten verschil won. De kiezers hebben die manipulatie zelf rechtgezet

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Moet ik de Trump Gold Card hier nog benoemen?

Weet je nog, een jaar geleden, dat er geroepen werd dat het allemaal wel mee zou vallen en het echt niet zo erg zou worden onder Trump? Ik krijg steeds meer het idee dat we niet kunnen indenken wat die gek allemaal van plan is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:08

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:20

Iemand in de vriendengroep gaf aan dat onder Rutte altijd bezuinigd is op defensie, maar nu met z’n huidige functie ….