Citaat:De woorden 'begrijpen' en 'begrip hebben' lijken op elkaar, ze worden vaak door elkaar gebruikt maar ze hebben een totaal verschillende betekenis. Begrijpen is snappen. Begrip hebben is goedkeuren, het ermee eens zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Nederlsndees: ik heb begrip voor de boeren
Citaat:Politie: 0 aanhoudingen
waar ze niet mogen zitten of lopen maar dat geeft verder niet..Citaat:Klimaatactivisten gaan vreedzaam op decweg zitten of lopen
dems75 schreef:Daar gaat het niet om, boeren hebben lopen intimideren, vernielen, bij mensen hun huis notabene (minister die stikstofreductie aankondigde) en nogmaals: 0 aanhoudingen.
Citaat:Maar na afloop zijn er velen die rond de boerenprotesten de fout in gingen, opgespoord en voor de rechter gebracht. Alleen al in Oost Nederland ging dat om 36 zaken.
Ann schreef:Dit kabinet kan niet snel genoeg vallen wat mij betreft. Bah!
_San87_ schreef:Nou nee, ergens begrip voor hebben en iets begrijpen is hetzelfde. Er niet verbaasd over zijn dat iets gebeurt, is wat anders.
Lughnassadh schreef:_San87_ schreef:Nou nee, ergens begrip voor hebben en iets begrijpen is hetzelfde. Er niet verbaasd over zijn dat iets gebeurt, is wat anders.
Als die twee dingen hetzelfde zouden zijn dan was mijn leven een stuk eenvoudiger. Nee, het kunnen wel degelijk twee verschillende begrippen zijn die echt niet altijd uitwisselbaar zijn.