Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hwn schreef:Weer een schitterend artikel van mijn "idool" Anja Meulenbelt. Een hele lap tekst, maar vol feiten, eye openers en waarheden, echt een aanrader om te lezen.
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 8316051518
hwn schreef:@Dems75, ja, Anja Meulenbelt is top, jullie mogen er trots op zijn dat jullie zo'n mensen hebben!
Hier toch wat lichtpuntjes: onze vlaams-nationalistische NVA, nochtans traditioneel zionisten en genocide-ontkenners, zijn nu toch bereid om Macron te volgen in het erkennen van een Palestijnse staat. Ik vermoed zelfs niet dat hier veel formaliteiten voor nodig zijn, want we hebben wel al een tijdje een officiële Palestijnse ambassadrice hier in België.
En op de website Avaaz loopt er een petitie: "Eurovision: no stage for Israel's war crimes" met het doel Israël te bannen van Eurosong. Toen ik gisterenavond ondertekende, waren er dik 70 000 handtekeningen. Intussen staat de teller op meer dan 114 000 ! Ik weet dat ik petities hier niet mag delen, maar voel je vrij om zelf te gaan googlen en mee te ondertekenen.
bulck schreef:hwn schreef:@Dems75, ja, Anja Meulenbelt is top, jullie mogen er trots op zijn dat jullie zo'n mensen hebben!
Hier toch wat lichtpuntjes: onze vlaams-nationalistische NVA, nochtans traditioneel zionisten en genocide-ontkenners, zijn nu toch bereid om Macron te volgen in het erkennen van een Palestijnse staat. Ik vermoed zelfs niet dat hier veel formaliteiten voor nodig zijn, want we hebben wel al een tijdje een officiële Palestijnse ambassadrice hier in België.
En op de website Avaaz loopt er een petitie: "Eurovision: no stage for Israel's war crimes" met het doel Israël te bannen van Eurosong. Toen ik gisterenavond ondertekende, waren er dik 70 000 handtekeningen. Intussen staat de teller op meer dan 114 000 ! Ik weet dat ik petities hier niet mag delen, maar voel je vrij om zelf te gaan googlen en mee te ondertekenen.
Wat een gel*l! Een Palestijnse staat, Westbank en Gaza, bestaat al, hoe ze bestuurd wordt is nog een ander paar mouwen. Probleem is vnl Hamas en PLO en niet zozeer Israël.(Vergeet niet dat zeker Gaza het meest vruchtbare gebied was tot 2005 en Hamas er gewoon een puinhoop van gemaakt heeft, met steun van Internationaal geld en dan nog niet te diep ingaan over hoe terrorisme via UnWra het Westen is binnengekomen en waar er eigenlijk verschil gemaakt wordt tussen soort vluchtelingen en dus een ongelijkheidsprincipe.
Dit verhaal gaat verder niet over land, maar over effectief jodenhaat en dus de vernietiging van Israël (Hamas, Hezbollah, etc). In het Midden-Oosten een strijd tussen Sjieten en Soenieten(en dus Mekka en Jeruzalem, vooral dat laatste zodat ieder zijn plek zou hebben). Verklaard ook waarom moslims zelf niet zo hard met "Palestijnen" inzitten, want voor hen zijn dit afvalligen en letterlijk kanonnenvlees (voor het geloof martelaren) en enkel te 'gebruiken' als het hen uitkomt.
No stage for Israel's war crimes, ok, but what about Hamas? Heel apart die eenzijdige benadering telkens en hoe hier mensen zomaar wat achter slogans aanlopen.
Israel zal zeker ook fouten gemaakt hebben, maar als land mag het zich verdedigen en daar gaat een westers ver(mis)groeid liberaal denken niets aan veranderen. Internationaal recht gaat daar voorop, dus best dat eens bestuderen en niet de aannames die verdraait worden of niet gekend zijn.
Dat Macron zelf handjes schud met Al Jolani is gewoon schaamtelijk voor de bataclan slachtoffers, Charlie Hebdo etc.
En ja Belgie en Nederland zijn helemaal lachertjes. Zionisten zwaaien daar niet de scepter, wel een politieke incorrectheid, gebrek aan leiderschap en een deur opengezet naar terreur, door een links te sociaal opgedrongen denkbeeld. Maar dat mag allemaal niet gezegd worden. Waar zijn de opkomsten van al die jodenhaters (want laat het ons noemen wat het is), verhuld in hun palestijnse strijd als het gaat over de toestand in Yemen, Syrie? Bizar dat moslims en sympathisanten dan verdacht stil zijn en dus kennelijk dan het moorden van moslims onderling goedkeuren. Of zegt het ook veel over welke soort moslims hier vnl zitten? Waar veroordelen jullie Egypte en Jordanie, thans laten zij amper tot geen Palestijnen toe. Check ook daar ff de geschiedenis met name de banden met de moslimbroederschap.
Over genocide, bekijk dan eens ff het Midden-Oosten en hoe minderheden verdreven/uitgemoord zijn.
Joden, Christenen, Droezen en anderen. Dan moet je nog niet spreken over anders geaarden of zwakkeren. Waar zijn ze naartoe?
Verder wordt geloof (en ja dat is ook voor Europeanen een apart gegeven) een verhaal dat niet onderschat moet worden, zeker niet in het radicaliserende en waar het Westen van wegkijkt. Martelarij leeft nog echt in bepaalde gemeenschappen en is pure indoctrinatie en manipulatie en vormt ook een bedreiging in onze maatschappij. In dat opzicht en met alles wat er mondiaal speelt, is wat er zich nu speelt in het conflict Israël maar een voorbode wat ons hier te wachten staat. Met dat verschil dat we totaal niet gewapend zijn en het allemaal hebben laten gebeuren.
Dus noem me dan maar zionist, maar effectief liever dat dan terreur en terrorisme te gaan rechtpraten.
En vergeet de Takkiya niet (ik neem aan dat de meesten die over dit conflict spreken toch op zijn minst wat onderzoek gedaan hebben op historie, geloof en politiek)
Verder gaat een Wilders of een De Wever niets oplossen aan dat probleem en dat ze maar al eerst in eigen land de zaakjes geregeld krijgen. Maar ook dat zal na jarenlang misbeleid geen simpele opdracht zijn, om niet te zeggen onmogelijk.
tamary schreef:Netanyahu wil niet voor corruptie de gevangenis in, dus verzint hij een excuus voor genocide. En nee, factor religie is hier aan beide kanten ernstig aanwezig en funest, maar dan nog is wat er nu gebeurt en zeker met werkelijke reden waarom niet goed te keuren.
Niks doen n.a.v. 7 oktober was geen optie, maar hoeveel teveel de huidige tegenreactie is, is moeilijk te zeggen. Groot stuk verkeerde mensen die de klappen krijgen is zeker net goed, maar ook daar zijn beide regeringen schuldig.
anjali schreef:tamary schreef:Netanyahu wil niet voor corruptie de gevangenis in, dus verzint hij een excuus voor genocide. En nee, factor religie is hier aan beide kanten ernstig aanwezig en funest, maar dan nog is wat er nu gebeurt en zeker met werkelijke reden waarom niet goed te keuren.
Niks doen n.a.v. 7 oktober was geen optie, maar hoeveel teveel de huidige tegenreactie is, is moeilijk te zeggen. Groot stuk verkeerde mensen die de klappen krijgen is zeker net goed, maar ook daar zijn beide regeringen schuldig.
Hamas was daar begonnen he. En de slachtoffers waren geen orthodoxe Joden maar juist liberale vrijheidsstrijders die Palestijnen bij hen hadden opgenomen en laten werken- door het in huis halen van die verraders kreeg Hamas toegang daar.
Electra63 schreef:@Anjali,
Kan jij je dan vinden in de dood van onschuldige kinderen en volwassenen?
In uithongeren?
Dat hulpkonvooien worden beschoten en hulpverleners worden vermoord?
Dat Kolonisten Palestijnen uit hun huizen jagen en hun grond zich toe-eigenen?
Is dat jezelf verdedigen? Of grond annexeren en genocide plegen?
Deze oorlog is niet op 7 oktober begonnen.......
bulck schreef:Wat zien jullie dan als oplossing? Hamas wilt geen vrede, enkel de vernietiging van voor nu Israel en dan al de rest van de afvalligen. Wat ook nog in een oorlog zal uitmonden tussen sjieten en soenieten, los van het mondiale veroveren. Dus gewoon vragen aan Israel om zich niet te verdedigen is gewoon terrorisme laten zegevieren en dus het omvallen van onze westerse samenleving.