Oorlog Israël

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:40

Terwijl de seksuele aanvallen tegen de Palestijnen zich opstapelen, zwijgt de wereld hier over.

Terwijl iedereen verontwaardigd was over de "massaverkrachtingen" door Hamas. Ik heb dit - instinctief ergens - nooit geloofd. En inderdaad: de openbare aanklager bevestigt hier zwart op wit dat ze geen zaak hebben, omdat er niemand een klacht ingediend heeft.

https://www.newindianexpress.com/world/ ... ape-claims

Toen Pramila Patten de verkrachtingszaken onderzocht, leek het in de westerse media alsof ze bewijs gevonden had, terwijl, als je goed las, het erop neer kwam dat Israël geloofwaardige verhaaltjes voorgelegd had, maar dat ze noch bewijzen, noch slachtoffers of getuigen gezien hadden.

Israël beweerde toen dat de slachtoffers te getraumatiseerd waren om met Patten te praten. Nu blijkt dus... dat die slachtoffers niet eens bestonden.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:19

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:19

Voor de Belgen in dit topic (of voor de Nederlanders die een uitstapje willen maken naar de Belgische hoofdstad: nu zondag nationale betoging voor Palestina, 14u station Brussel Noord. Het is meer dan nodig.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:48

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:07

@Dems75, ja, Anja Meulenbelt is top, jullie mogen er trots op zijn dat jullie zo'n mensen hebben!

Hier toch wat lichtpuntjes: onze vlaams-nationalistische NVA, nochtans traditioneel zionisten en genocide-ontkenners, zijn nu toch bereid om Macron te volgen in het erkennen van een Palestijnse staat. Ik vermoed zelfs niet dat hier veel formaliteiten voor nodig zijn, want we hebben wel al een tijdje een officiële Palestijnse ambassadrice hier in België.

En op de website Avaaz loopt er een petitie: "Eurovision: no stage for Israel's war crimes" met het doel Israël te bannen van Eurosong. Toen ik gisterenavond ondertekende, waren er dik 70 000 handtekeningen. Intussen staat de teller op meer dan 114 000 ! Ik weet dat ik petities hier niet mag delen, maar voel je vrij om zelf te gaan googlen en mee te ondertekenen. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:50

Ik weet niet in hoeverre je het Nederlandse nieuws volgt, maar de premier (tot nu toe erg pro-Is) heeft deze week gezegd dat de toestand in Gaza zorgelijk is. Nu pas. Na anderhalf jaar. :x Hij kreeg het bijna zijn mond niet uit ook. En natuurlijk is de leider van de grootste partij (Wilders) hier boos over, dat is een vriend van Bibi. 'Zorgelijk'. :x Onze minister van buitenlandse zaken wil nu onderzoeken of Is te ver gaat in Gaza. Duurt natuurlijk weer eeuwen, zo'n onderzoek. Dit is alleen maar een zoethoudertje zonder consequenties. :x

Ik ga die petitie meteen opzoeken!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 11:57

hwn schreef:
@Dems75, ja, Anja Meulenbelt is top, jullie mogen er trots op zijn dat jullie zo'n mensen hebben!

Hier toch wat lichtpuntjes: onze vlaams-nationalistische NVA, nochtans traditioneel zionisten en genocide-ontkenners, zijn nu toch bereid om Macron te volgen in het erkennen van een Palestijnse staat. Ik vermoed zelfs niet dat hier veel formaliteiten voor nodig zijn, want we hebben wel al een tijdje een officiële Palestijnse ambassadrice hier in België.

En op de website Avaaz loopt er een petitie: "Eurovision: no stage for Israel's war crimes" met het doel Israël te bannen van Eurosong. Toen ik gisterenavond ondertekende, waren er dik 70 000 handtekeningen. Intussen staat de teller op meer dan 114 000 ! Ik weet dat ik petities hier niet mag delen, maar voel je vrij om zelf te gaan googlen en mee te ondertekenen. :D

Wat een gel*l! Een Palestijnse staat, Westbank en Gaza, bestaat al, hoe ze bestuurd wordt is nog een ander paar mouwen. Probleem is vnl Hamas en PLO en niet zozeer Israël.(Vergeet niet dat zeker Gaza het meest vruchtbare gebied was tot 2005 en Hamas er gewoon een puinhoop van gemaakt heeft, met steun van Internationaal geld en dan nog niet te diep ingaan over hoe terrorisme via UnWra het Westen is binnengekomen en waar er eigenlijk verschil gemaakt wordt tussen soort vluchtelingen en dus een ongelijkheidsprincipe.

Dit verhaal gaat verder niet over land, maar over effectief jodenhaat en dus de vernietiging van Israël (Hamas, Hezbollah, etc). In het Midden-Oosten een strijd tussen Sjieten en Soenieten(en dus Mekka en Jeruzalem, vooral dat laatste zodat ieder zijn plek zou hebben). Verklaard ook waarom moslims zelf niet zo hard met "Palestijnen" inzitten, want voor hen zijn dit afvalligen en letterlijk kanonnenvlees (voor het geloof martelaren) en enkel te 'gebruiken' als het hen uitkomt.
No stage for Israel's war crimes, ok, but what about Hamas? Heel apart die eenzijdige benadering telkens en hoe hier mensen zomaar wat achter slogans aanlopen.

Israel zal zeker ook fouten gemaakt hebben, maar als land mag het zich verdedigen en daar gaat een westers ver(mis)groeid liberaal denken niets aan veranderen. Internationaal recht gaat daar voorop, dus best dat eens bestuderen en niet de aannames die verdraait worden of niet gekend zijn.
Dat Macron zelf handjes schud met Al Jolani is gewoon schaamtelijk voor de bataclan slachtoffers, Charlie Hebdo etc.
En ja Belgie en Nederland zijn helemaal lachertjes. Zionisten zwaaien daar niet de scepter, wel een politieke incorrectheid, gebrek aan leiderschap en een deur opengezet naar terreur, door een links te sociaal opgedrongen denkbeeld. Maar dat mag allemaal niet gezegd worden. Waar zijn de opkomsten van al die jodenhaters (want laat het ons noemen wat het is), verhuld in hun palestijnse strijd als het gaat over de toestand in Yemen, Syrie? Bizar dat moslims en sympathisanten dan verdacht stil zijn en dus kennelijk dan het moorden van moslims onderling goedkeuren. Of zegt het ook veel over welke soort moslims hier vnl zitten? Waar veroordelen jullie Egypte en Jordanie, thans laten zij amper tot geen Palestijnen toe. Check ook daar ff de geschiedenis met name de banden met de moslimbroederschap.

Over genocide, bekijk dan eens ff het Midden-Oosten en hoe minderheden verdreven/uitgemoord zijn.
Joden, Christenen, Droezen en anderen. Dan moet je nog niet spreken over anders geaarden of zwakkeren. Waar zijn ze naartoe?

Verder wordt geloof (en ja dat is ook voor Europeanen een apart gegeven) een verhaal dat niet onderschat moet worden, zeker niet in het radicaliserende en waar het Westen van wegkijkt. Martelarij leeft nog echt in bepaalde gemeenschappen en is pure indoctrinatie en manipulatie en vormt ook een bedreiging in onze maatschappij. In dat opzicht en met alles wat er mondiaal speelt, is wat er zich nu speelt in het conflict Israël maar een voorbode wat ons hier te wachten staat. Met dat verschil dat we totaal niet gewapend zijn en het allemaal hebben laten gebeuren.

Dus noem me dan maar zionist, maar effectief liever dat dan terreur en terrorisme te gaan rechtpraten.
En vergeet de Takkiya niet (ik neem aan dat de meesten die over dit conflict spreken toch op zijn minst wat onderzoek gedaan hebben op historie, geloof en politiek) ;-)

Verder gaat een Wilders of een De Wever niets oplossen aan dat probleem en dat ze maar al eerst in eigen land de zaakjes geregeld krijgen. Maar ook dat zal na jarenlang misbeleid geen simpele opdracht zijn, om niet te zeggen onmogelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 12:27

Wow, ik kan niets anders bedenken....

Israël heeft het recht zich te verdedigen, maar dit gaat veel verder..... dit is genocide en tegen alle internationale verdragen.
Dat terreurorganisaties of verzetsgroepen zich daar niet aan houden, begrijp ik, maar dat een Westerse democratie zich daar niet aan houdt, is gewoon onacceptabel.
Alle hulp en steun aan Israël moet stop gezet worden, wat mij betreft.
Ik vind Netanyahu een oorlogsmisdadiger, net als Putin.

Ik vraag mij af, net als velen, hoe de Israëlische veiligheidsdiensten de voorbereidingen voor 7 oktober door Hamas hebben kunnen missen.
Zij weten alles en kunnen heel veel.
Misschien kwam het Israël wel goed uit, 1500 mensen opofferen om heel Gaza uit te moorden en te vernietigen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:25

Eens...Netanyahu heeft allang al toegegeven dat het niet meer gaat om de gijzelaars. Hij wil heel Gaza annexeren.
Dat er genocide plaatsvindt, is al praktisch voor 100% bewezen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:34

Netanyahu wil niet voor corruptie de gevangenis in, dus verzint hij een excuus voor genocide. En nee, factor religie is hier aan beide kanten ernstig aanwezig en funest, maar dan nog is wat er nu gebeurt en zeker met werkelijke reden waarom niet goed te keuren.
Niks doen n.a.v. 7 oktober was geen optie, maar hoeveel teveel de huidige tegenreactie is, is moeilijk te zeggen. Groot stuk verkeerde mensen die de klappen krijgen is zeker net goed, maar ook daar zijn beide regeringen schuldig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:04

bulck schreef:
hwn schreef:

Wat een gel*l! Een Palestijnse staat, Westbank en Gaza, bestaat al, hoe ze bestuurd wordt is nog een ander paar mouwen. Probleem is vnl Hamas en PLO en niet zozeer Israël.(Vergeet niet dat zeker Gaza het meest vruchtbare gebied was tot 2005 en Hamas er gewoon een puinhoop van gemaakt heeft, met steun van Internationaal geld en dan nog niet te diep ingaan over hoe terrorisme via UnWra het Westen is binnengekomen en waar er eigenlijk verschil gemaakt wordt tussen soort vluchtelingen en dus een ongelijkheidsprincipe.

Dit verhaal gaat verder niet over land, maar over effectief jodenhaat en dus de vernietiging van Israël (Hamas, Hezbollah, etc). In het Midden-Oosten een strijd tussen Sjieten en Soenieten(en dus Mekka en Jeruzalem, vooral dat laatste zodat ieder zijn plek zou hebben). Verklaard ook waarom moslims zelf niet zo hard met "Palestijnen" inzitten, want voor hen zijn dit afvalligen en letterlijk kanonnenvlees (voor het geloof martelaren) en enkel te 'gebruiken' als het hen uitkomt.
No stage for Israel's war crimes, ok, but what about Hamas? Heel apart die eenzijdige benadering telkens en hoe hier mensen zomaar wat achter slogans aanlopen.

Israel zal zeker ook fouten gemaakt hebben, maar als land mag het zich verdedigen en daar gaat een westers ver(mis)groeid liberaal denken niets aan veranderen. Internationaal recht gaat daar voorop, dus best dat eens bestuderen en niet de aannames die verdraait worden of niet gekend zijn.
Dat Macron zelf handjes schud met Al Jolani is gewoon schaamtelijk voor de bataclan slachtoffers, Charlie Hebdo etc.
En ja Belgie en Nederland zijn helemaal lachertjes. Zionisten zwaaien daar niet de scepter, wel een politieke incorrectheid, gebrek aan leiderschap en een deur opengezet naar terreur, door een links te sociaal opgedrongen denkbeeld. Maar dat mag allemaal niet gezegd worden. Waar zijn de opkomsten van al die jodenhaters (want laat het ons noemen wat het is), verhuld in hun palestijnse strijd als het gaat over de toestand in Yemen, Syrie? Bizar dat moslims en sympathisanten dan verdacht stil zijn en dus kennelijk dan het moorden van moslims onderling goedkeuren. Of zegt het ook veel over welke soort moslims hier vnl zitten? Waar veroordelen jullie Egypte en Jordanie, thans laten zij amper tot geen Palestijnen toe. Check ook daar ff de geschiedenis met name de banden met de moslimbroederschap.

Over genocide, bekijk dan eens ff het Midden-Oosten en hoe minderheden verdreven/uitgemoord zijn.
Joden, Christenen, Droezen en anderen. Dan moet je nog niet spreken over anders geaarden of zwakkeren. Waar zijn ze naartoe?

Verder wordt geloof (en ja dat is ook voor Europeanen een apart gegeven) een verhaal dat niet onderschat moet worden, zeker niet in het radicaliserende en waar het Westen van wegkijkt. Martelarij leeft nog echt in bepaalde gemeenschappen en is pure indoctrinatie en manipulatie en vormt ook een bedreiging in onze maatschappij. In dat opzicht en met alles wat er mondiaal speelt, is wat er zich nu speelt in het conflict Israël maar een voorbode wat ons hier te wachten staat. Met dat verschil dat we totaal niet gewapend zijn en het allemaal hebben laten gebeuren.

Dus noem me dan maar zionist, maar effectief liever dat dan terreur en terrorisme te gaan rechtpraten.
En vergeet de Takkiya niet (ik neem aan dat de meesten die over dit conflict spreken toch op zijn minst wat onderzoek gedaan hebben op historie, geloof en politiek) ;-)

Verder gaat een Wilders of een De Wever niets oplossen aan dat probleem en dat ze maar al eerst in eigen land de zaakjes geregeld krijgen. Maar ook dat zal na jarenlang misbeleid geen simpele opdracht zijn, om niet te zeggen onmogelijk.

Helemaal mee eens @ Buick. Ik ben zelf meerdere malen in Israel geweest, ook samen met Holocaust-overlevers. Vandaar begrijp ik dat Israel zich hoe dan ook wil verdedigen tegen hun vijanden die hen van de kaart willen vegen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:07

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:09

tamary schreef:
Netanyahu wil niet voor corruptie de gevangenis in, dus verzint hij een excuus voor genocide. En nee, factor religie is hier aan beide kanten ernstig aanwezig en funest, maar dan nog is wat er nu gebeurt en zeker met werkelijke reden waarom niet goed te keuren.
Niks doen n.a.v. 7 oktober was geen optie, maar hoeveel teveel de huidige tegenreactie is, is moeilijk te zeggen. Groot stuk verkeerde mensen die de klappen krijgen is zeker net goed, maar ook daar zijn beide regeringen schuldig.

Hamas was daar begonnen he. En de slachtoffers waren geen orthodoxe Joden maar juist liberale vrijheidsstrijders die Palestijnen bij hen hadden opgenomen en laten werken- door het in huis halen van die verraders kreeg Hamas toegang daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:13

@Anjali,
Kan jij je dan vinden in de dood van onschuldige kinderen en volwassenen?
In uithongeren?
Dat hulpkonvooien worden beschoten en hulpverleners worden vermoord?
Dat Kolonisten Palestijnen uit hun huizen jagen en hun grond zich toe-eigenen?

Is dat jezelf verdedigen? Of grond annexeren en genocide plegen?

Deze oorlog is niet op 7 oktober begonnen.......

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:23

Hoe kun je verdedigen rijmen met bewust laten verhongeren van onschuldige burgers, volwassenen en kinderen. |( Ziekenhuizen aanvallen met vervalst 'bewijs'. Een zwaailicht en sirene ambulance vernietigen en alle hulpverleners afmaken alsof het ongedierte is. %) Dat gaat veel en veel verder dan verdedigen na een aanval.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:27

Of het beschieten van een schip met hulpgoederen in internationale wateren

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:00

anjali schreef:
tamary schreef:

Hamas was daar begonnen he. En de slachtoffers waren geen orthodoxe Joden maar juist liberale vrijheidsstrijders die Palestijnen bij hen hadden opgenomen en laten werken- door het in huis halen van die verraders kreeg Hamas toegang daar.

Misschien moet je eens goed in de geschiedenis duiken van het ontstaan van de staat Israel. Vanaf het begin is er ellende, lang voordat Hamas in beeld kwam. Dus Hamas was begonnen is een kinderlijke opmerking, meer passend in de zandbak van de kleuterschool.
Dat er een stevige reactie kwam naar de aanslag kan ik begrijpen, maar inmiddels wordt er volkeren moord gepleegd die geen enkel legitiem doel dient.
Sterker nog ze hebben niets van hun eigen geschiedenis in WO2 geleerd, ze hebben van Gaza een vernietigingskamp gemaakt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:06

Electra63 schreef:
@Anjali,
Kan jij je dan vinden in de dood van onschuldige kinderen en volwassenen?
In uithongeren?
Dat hulpkonvooien worden beschoten en hulpverleners worden vermoord?
Dat Kolonisten Palestijnen uit hun huizen jagen en hun grond zich toe-eigenen?

Is dat jezelf verdedigen? Of grond annexeren en genocide plegen?

Deze oorlog is niet op 7 oktober begonnen.......

Maar dat is een mindset van hier, en dat is onze grootste zwakte. Daar worden vrouwen en kinderen gewoon gebruikt, dat is erg om te zeggen en kunnen wij met ons verstand niet bij. Dus zo onschuldig zijn die kindertjes ook niet, die leggen zonder pinken ook jou of mij neer. Dat is juist het moeilijke en dat is wel het verschil met een gegijzeld 'onschuldig' kind uit Israel.

Uiteraard zijn die mensen in Gaza en de Westbank slachtoffer, maar dat speelt vooral in een islamoorlog en een verkozen regime waar ze destijds zelf voor gekozen hebben. De PLO is dan wel zogezegd in beheer van Palestina, maar in wezen is het Hamas.

Israel wordt ook al decennia aangevallen en eigenlijk al duizenden jaren (de dome is er niet voor niets gekomen), dus die wederkerigheid is er. De bezettingen moet je ook in dat kader zien, als het gewone vriendelijke buren waren, dan was dat niet nodig (ook niet door Jordanie of Egypte). Nu heb je gewoon effectief zware controles en grensposten en dus ook mensen die daar gaan vestigen. (Tot oktober 23 ook daar een wederkerigheid, want vele palestijnen gingen gewoon werken in Israël)
Egypte heeft zelf letterlijk een muur, die eigenlijk sinds 2007 amper nog open is geweest en meer dan 30M de grond inzit, nadat er tunnels ontdekt waren. Die muur had Israel eens moeten bouwen, dan had er heel anders op gereageerd geweest. Dus er is steeds die dubbele standaard en ja dat komt neer op jodenhaat (we moeten het zeggen zoals het is)

Dus ja burgerslachtoffers zijn zeker te betreuren, maar zelf dat is hier in dit conflict niet zo zwart-wit, oa door martelarij waar mee gepronkt wordt en als eer aanzien wordt.

En over voedselvoorziening, effectief is dat sinds maart zo doorgevoerd. Maar ook daar heb je twee kanten aan een verhaal en bizar dat we dat ook niet te horen krijgen in de westerse berichtgeving. Meermaals heeft Hamas ook gezorgd dat voedsel niet tot de bevolking kwam en dan komt ook Egypte opnieuw in het verhaal, waar doen zij de grenzen open? Israel ligt in oorlog, maar moet eigenlijk nog in alles voorzien voor hun vijand. Dat heb je nergens nooit gezien in een oorlog, dat is absurd.

Heb zelf familie in Syrie gehad(deel ook uitgemoord), dus denk niet dat wij met ons westers gedachtegoed ook goed doen in dat verhaal, eerder naief vanuit een te liberaal sociaal aangepraat beleid. Een oorlog gevoerd uit geloof en gericht op haat, deinst voor niets terug. Dit gaat al lang niet over grond, als dat was dan was er geen conflict. Ze (de Palestijnse staat) hebben de beste stukken gekregen en zeker met Gaza (dat was de bakermat van de bloemen en het exportproduct destijds van Israel). Het eerste na 2005, was het feit dat al de kassen en bijhorende infrastructuur vernietigd is geweest en dus ook irrigatiesystemen etc. Dus waar was de intentie om echt florerend te zijn?
Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen of vergeten of bewust onwetend willen zijn.

Er is één convooi van hulptroepen ontmanteld geweest, effectief heel erg, maar we moeten daar nu ook geen regel van maken. Het is oorlog daar en geen spelletje en fouten gebeuren er nu eenmaal.
Dat er hulpverleners omkomen als er ziekenhuizen gebombardeerd worden (let op na voorafgaande waarschuwing) is te betreuren, maar ook vaak afgedwongen door Hamas. Het is ook niet de eerste keer dat ze mensen die in verzet komen afschieten. Letterlijk kanonnenvlees dus.
En vervalst bewijs, gemakkelijk spreken, tot de dag dat het hier gebeurt. Israel heeft er nog niet zo vaak naast gezeten, tot grote frustratie vaak van anderen. Hamas gebruikt kinderen, dus scholen en opvang, maar ook wijken om zich te verschuilen en idem in hospitalen. Ze weten goed genoeg dat ze daar gemakkelijker mee weg geraken, want dat die doelwitten als oorlogsmisdaad aanzien worden. Ze misleiden of gebruiken de westerse opinie om hun eigen gang te gaan.

En wat dan met al de dode kindjes die nu ook vallen in Yemen (meer dan in Gaza) en de hongersnood daar. Waar zit de opinie daar? Want dat wordt hier in het westen niet tot amper besproken, want dan ga je tegen de islam en dus moslimgemeenschap in en hebben onze politiekers de ballen niet aan hun lijf om dat te veroordelen én liggen de eigen moslimgemeenschappen onderling met elkaar overhoop en wordt het evengoed hypocriet stilgezwegen. Opnieuw een voorbeeld van polarisatie of opnieuw eerder jodenhaat propaganderen en een sluimerende islamisering.

Wat zien jullie dan als oplossing? Hamas wilt geen vrede, enkel de vernietiging van voor nu Israel en dan al de rest van de afvalligen. Wat ook nog in een oorlog zal uitmonden tussen sjieten en soenieten, los van het mondiale veroveren. Dus gewoon vragen aan Israel om zich niet te verdedigen is gewoon terrorisme laten zegevieren en dus het omvallen van onze westerse samenleving.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:27

bulck schreef:
Wat zien jullie dan als oplossing? Hamas wilt geen vrede, enkel de vernietiging van voor nu Israel en dan al de rest van de afvalligen. Wat ook nog in een oorlog zal uitmonden tussen sjieten en soenieten, los van het mondiale veroveren. Dus gewoon vragen aan Israel om zich niet te verdedigen is gewoon terrorisme laten zegevieren en dus het omvallen van onze westerse samenleving.

Moeilijke vraag en dat is ook meteen de reden dat dit conflict al zo lang duurt en tevens de reden dat we dat hier op bokt niet gaan oplossen. Je inzichten zijn heel interessant en geven een breder beeld van wat gaande is. De sleutel ligt bij Iran (sjiitisch), want die bepalen hoe de strijd tegen de soennieten zal verlopen. Als die strijd op korte termijn weer wordt opgepakt en dat gebeurt misschien in plaats van actief ingrijpen in Israël vanwege de risico's die dat met zich mee brengt. Iran wil misschien liever lokaal dan globaal acteren. Maar misschien gaat dat te ver in deze discussie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:41

De hulpgoederen bereiken de bevolking niet, maar worden geconfisceerd door Hamas en dan voor woekerprijzen verkocht. Daarvan financieren zij hun strijd. De kopstukken van Hamas wonen zelf in luxe appartementen in de Golfstaten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:16

@Bulck,
Ik kan niet geloven dat jij zo veel haat hebt naar kinderen.
Niet alle Palestijnen zijn terroristen.
Ik vind jouw berichtgeving erg eenzijdig.
De ultra rechtse Joden zijn vreselijke lui, die bezittingen van Palestijnen met een kleine olijvengaard bijvoorbeeld gewoon onteigenen.

Dar jij het moedwillig vermoordden van hulpverleners een bijeenkomstigheid noemt, daar kan ik niet eens een normaal woord voor vinden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:57

Met de aanval op 7 october heeft Hamas de doos van Pandora geopend. Wat dachten ze dan, dat Israel dit zomaar over zijn kant zou laten gaan?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:02

Nou, ik zie het verhaal van Bulck niet als haat naar kinderen.
Er worden ook zinnige dingen gezegd in verschillende bijdragen op deze pagina.
Het is niet zo zwart/wit als we met een Europees denkraam vermoeden.
Neemt niet weg dat de extreem rechtse, ultra-orthodoxe kliek in Israël zwaar over de schreef gaat.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:09

Ik kan er met m'n pet niet bij hoe er hier over kinderen wordt gesproken....echt om heel erg naar van te worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:17

Ik ontstip dit topic.
Ik word echt kotsmisselijk hoe hier over onschuldige slachtoffers wordt gesproken.
En een hulpkonvooi bewust aanvallen afdoen als een foutje, kan gebeuren ?

Ik hoop dat Netanyahu voor het Internationale Gerechtshof moet komen en veroordeeld wordt voor oorlogsmisdaden.