Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:04

Om de complotten dan maar wat aan te wakkeren:
Misschien hebben ze die wet nodig om de boeren naar een flatje te verplaatsen zodat ze op de akkers vluchtelingenkampen en vaccinatiecentra kunnen bouwen <<)

Het gehalte aan problemen zoeken die er nu niet zijn is hier verdacht hoog. Je zou haast denken dat sommige te veel tijd hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:07

_San87_ schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het wel heel zorgelijk hoor, dat mensen in de paniek schieten bij een wappie verhaal als hierboven.... en stel voor dat iedereen die daar dermate gevoelig voor is dat die zich er zorgen over maakt en meteen maar weer begint te mekkeren over "de regering" en hoe "Nederland naar de knoppen geholpen wordt" en vul de bingokaart maar in....lekker vertrekt en elders op de wereld gaat wonen :wave:

Dat zal een berg gezeur, uitkeringen en woningen schelen die we dan gebruiken voor mensen die het wèl kunnen waarderen +:)+

En verwarmende kleding is er al: dat heet wol :j Of andere laagjes die je over elkaar kan dragen, werkt prima hoor, je hoeft je lijf niet te verwarmen, als je je eigen warmte maar vasthoudt...net als je huis, isoleren dus :j

Je moet wel eerst warm worden, natuurlijk. Wol doet dat niet.

Natuurlijk wel :j

Hier liggen altijd een paar wollen dekens op de bank, moet je als je koud van buiten vandaan komt, maar eens lekker om je heen slaan, je bent in no-time warm +:)+ Idem op bed. I-de-aal :j Als het buiten frisjes is loop ik ook altijd in mijn wollen jas. Heb je het heerlijk lekker warm in zonder dat het meteen zo zweterig wordt als het zonnetje zich even laat gelden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:40

Sizzle schreef:
Om de complotten dan maar wat aan te wakkeren:
Misschien hebben ze die wet nodig om de boeren naar een flatje te verplaatsen zodat ze op de akkers vluchtelingenkampen en vaccinatiecentra kunnen bouwen <<)

Het gehalte aan problemen zoeken die er nu niet zijn is hier verdacht hoog. Je zou haast denken dat sommige te veel tijd hebben.

:')

pmarena voor mij is dat absoluut niet voldoende. Ik word niet warm. Het helpt wel me warm te houden als ik al warm ben, tenzij de omgeving te koud is. Ik moet dus alsnog verwarming aan, want alleen wollen kleding en deken is niet voldoende als huis kouder wordt als 12 graden. Zelfs met 15 waar die hier overdag op staat is het net aan. Dus zou iets wat je aantrekt wat zelf warm wordt beter helpen. Heel stom, hier werken die warmtepleisters al beter.

Het is dus gewoon heel persoonlijk en zijn zat mensen voor wie wol niet voldoende is

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:46

mijn man is nu al bezig met thermisch ondergoed te zoeken en bestellen. Hij is pas comfortabel als het 23 graden is en heeft afgelopen winter al erg afgezien omdat ik de thermostaat niet hoger dan 20 wilde zetten. :brr:
Ik heb het altijd te warm, bij 20 graden zit ik al in een t-shirt te zweten in de huiskamer......

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:47

Een elektrische deken is wel lekker, maar de omgevingstemperatuur moet ook boven de 20 zijn voor mij.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:34

Telpeva schreef:
Nou heb ik even zitten broeden op die wet uit 1952, wet verplaatsing bevolking.
Hier een simpele uitleg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_verpl ... _bevolking
Hier een link naar de wet:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01

Ik zie dus het hele punt niet waarom mensen hier nu om steigeren. Het IS toch al in werking, en degenen die er niet op zitten te wachten hebben er toch ook geen last van? ik quote een stukje:
Citaat:
De gemeente verstrekt een door de burgemeester vastgestelde vergoeding aan degene, van wie zaken voor het gebruik, de onderbrenging of het onderhoud gevorderd worden. Deze vergoeding wordt betaald door degene voor wie gevorderd is.

Dat gebeurd toch al? mensen die vluchtelingen uit Oekraine in huis nemen, krijgen daar via een omweg een vergoeding voor, want de vluchtelingen krijgen extra leefgeld wanneer zij bij iemand inwonen, om bij te kunnen dragen in de kosten bij diegene(n).

Daarbij lees ik de tekst geloof ik ook heel anders als hoe sommigen hem lezen. De 'dwang' die ik hierin zie, is niet een dwang om mensen in huis te nemen. De dwang zit hem volgens mij juist andersom, dat als hier oorlog uit zou breken met bijbehorende buitengewone omstandigheden, dat mensen verplaatst kunnen worden, ook tegen hun zin in. Dan denk ik eerder aan mensen met een beperking of bejaarden die hun huis niet uit willen om te vluchten, die dan gedwongen kunnen worden, voor hun eigen gezondheid en overlevingskans. Volgens mij kunnen hulpdiensten dat nu ook al, wanneer iemand in (bijvoorbeeld) een brandend gebouw zit en er niet uit wil: dan maar met dwang eruit.
Maar dan denk ik ook aan panden die het leger zou kunnen gebruiken die dan eerst ontruimd zouden moeten worden, stel je woont (of werkt) ergens op een belangrijke locatie en vanuit jouw ramen of vanaf jouw dak is een ideale plek om een sniper neer te zetten.

En bijkomende kosten zijn dan voor rekening van de gemeente.

Ik zie het hele probleem niet, lees ik het nou zo verkeerd? wat is er precies gek aan zo'n wet

https://www.advocatenblad.nl/2022/05/05 ... bevolking/

Aan die wet is niks geks, alleen hier lees je dat de wet blijkbaar oneigenlijk gebruikt kan worden door burgemeesters, woningen kunnen gevorderd worden en inkwartiering kan worden
verplicht. Ik vermoed dat het niet zo’n vaart zal lopen, maar er zijn natuurlijk figuren genoeg die hier meteen op inspringen om nog eens duidelijk te maken hoe onze regering faalt, alles moet wijken voor vluchtelingen, buitenlanders, eigen volk heeft het reuze slecht, blablablabla etcetera

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:01

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:02

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:21

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:31

Sansevieria schreef:
Het stukje wat er onder staat is ook een leuke: https://wnl.tv/2022/07/11/energie-exper ... giecrisis/
Kabinet moet burger zeggen airco uit te laten ivm de energie crisis.

Past misschien niet helemaal in dit topic, ofschoon, indirect natuurlijk ook een gevolg van...

Ja doei, het is 30 graden dus de airco gaat gewoon aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:31

Babsiej schreef:
https://wnl.tv/2022/07/11/minister-kaag ... en-worden/

We worden nog een beetje armer. En de compensaties stoppen/ worden drastisch verminderd. Ben benieuwd hoe erg het wordt.

En het gaat ook maar door ja die oorlog. Even doorpakken en de Russen terug dringen is er niet bij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:33

En door de val van de euro wordt alles nog duurder hè? -O-
We stevenen recht op een giga crisis af. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:38

De val van de euro?

Er is wereldwijd een stagflatie en wr stevenen op een recessie af. Helaas een natuurlijk gevolg van wat er nu allemaal gebeurt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:44

Ik merk het evht enorm met boodschappen. Bepaalde producten waren al duurder en net met boodschappen gewoon per product 30 tot 50 cent erbovenop. Het wordt echt wel extreem lastig nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:45

_San87_ schreef:
De val van de euro?

Er is wereldwijd een stagflatie en wr stevenen op een recessie af. Helaas een natuurlijk gevolg van wat er nu allemaal gebeurt.

Precies en dat kun je niet oplossen met compenseren daar is helemaal geen geld meer voor vanuit de overheid. Het zal echt gewoon op de burgers aan komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:46

Het is alleen jammer dat er groepen zijn die al niks achter de hand hadden en net wel net niet rond kwamen. Maar alles wordt wel heel rap duurder, maar bezuinigen? Geen idee meer waarop. Snap best dat de burgers het moeten doen, maar geen idee meer hoe

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:47

Spenk schreef:
_San87_ schreef:
De val van de euro?

Precies en dat kun je niet oplossen met compenseren daar is helemaal geen geld meer voor vanuit de overheid. Het zal echt gewoon op de burgers aan komen.

Jup... Hoe vervelend ook. De coronacrisis en al het geld dat toen uitgegeven is, waren uitstel van executie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:49

Spenk schreef:
_San87_ schreef:
De val van de euro?

Ze kunnen de miljarden die nu naar t buitenland gaan ook voor de eigen bevolking inzetten. Spanje gaat banken en energiebedrijven extra belasten zodat de burgers daar financieel wat lucht krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:50

De Euro is voor mij nog nooit zo goedkoop geweest als nu.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:53

Sizzle schreef:

Zwitserland heeft het weer als van oudsher goed voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:53

Sizzle schreef:

Dat is gewoon marktwerking nu. Zo gaat dat in een recessie.

We zijn ook al jarenlang voor een crisis gewaarschuwd. Maar mensen hebben veelal gewoon hun uitgavepatroon doorgezet en de schatkist ging in coronatijd eindeloos open.

Nu is er toch een bodem en zeggen ze eigenlijk ja sorry zoek het zelf maar uit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:54

Loretta schreef:
Sizzle schreef:

Zwitserland heeft het weer als van oudsher goed voor elkaar.

Precies. Hadden we de gulden maar nooit afgeschaft.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:06

Spenk schreef:
_San87_ schreef:
De val van de euro?

Als ze eens wat minder naar het buitenland pompen en minder vluchtelingen binnen laten. Scheelt al een eind

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:07

Build back better

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:08

OleJon schreef:
Spenk schreef:

Als ze eens wat minder naar het buitenland pompen en minder vluchtelingen binnen laten. Scheelt al een eind

Nee, niet echt.