Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:13

Ik dacht dat ze bedoelde dat TikTok zelf besloot om zich af te zonderen van Rusland :P

Wel heftig zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:14

Het gaat allemaal heel ver. Alles om de Rus 'dom' te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:19

Maar goed, eerst maar eens zien... Van t internet afsluiten is ook wel economische zelfmoord.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:22

Bijzonder hoor. Nu leeft de groot deel van de bevolking natuurlijk ook nog wel als de middeleeuwen. De taiga, Siberië..zo 60 jaar terug in de tijd. Slechte gezondheidzorg, weinig voorzieningen, geen verwarming en geen waterleiding. Die missen niks zonder internet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:24

Maar dat zijn ook niet de mensen waar Poetin zich zorgen om maakt, gok ik zo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:27

Hannanas schreef:
Bijzonder hoor. Nu leeft de groot deel van de bevolking natuurlijk ook nog wel als de middeleeuwen. De taiga, Siberië..zo 60 jaar terug in de tijd. Slechte gezondheidzorg, weinig voorzieningen, geen verwarming en geen waterleiding. Die missen niks zonder internet.

Nee nee, dit klopt echt niet ,en zeker niet voor de jeugd. Ik ben hier oprecht verdrietig over en hoop dat dit niet klopt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:42

Vanavond ben ik naar de film Donbass geweest die opnieuw in diverse bioscopen en filmhuizen draait. De opbrengst gaat overigens naar giro 999 (inmiddels opgegaan in giro 555):

https://www.moviemeter.nl/nieuws/oorlog ... scoop-4583

Wat een bizarre scènes zitten daarin, alsof je zit te kijken naar Kafka verfilmd door Tarantino maar dan in het Russisch en Oekraiëns. Eén dialoog vrij aan het begin van de film is erg bij mij blijven hangen.

Russische militair tegen burgerjongen: 'Waarom vecht jij niet mee?'
Jongen: 'Mijn moeder is ziek.'
Militair: 'We hebben allemaal een zieke moeder. Ons moederland is ziek. Ze is besmet met fascistische lepra.'

Dat vat het gedachtegoed wel aardig samen. Ongelofelijk tragisch.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:45

Hannanas schreef:

Maar ook een liter Wodka aan jaren 60 prijzen! :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:49

pien_2010 schreef:
Hannanas schreef:

Nee nee, dit klopt echt niet ,en zeker niet voor de jeugd. Ik ben hier oprecht verdrietig over en hoop dat dit niet klopt.

De jeugd woont niet in de afgelegen gebieden van Siberië waar de tijd weldegelijk is blijven stilstaan.

Vind het voor die jeugd, en eigenlijk wel heel de Russische bevolking, wel een enorm bittere pil. Rusland katapulteerd zichzelf in no time terug in de sovjettijd, ik denk niet dat de bevolking het toen echt goed had.

Maar ik schrik wel van de mate waarin ze al gehersenspoeld waren en nu nog meer zullen worden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:26

Zebrastreep schreef:
elnienjo schreef:
Ik las dat Putins dochter met een Nederlander getrouwd is. Zou die dochter geen invloed op haar vader kunnen uitoefenen?

Ze hebben zelfs een tijdje in Nederland gewoond. Na MH17 is de dochter en Nederlander waarmee ze is getrouwd is hier weer weg gegaan.

Ik begreep juist dat ze redelijk recent nog een stuk grond hier gekocht hadden.

Ik heb ooit eens een docu met haar gezien. Kan ook niet makkelijk zijn om Maria Putin te zijn. Jorrit Faassen heet haar men meen ik.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:27

bigone schreef:
TikTok op zwart in rusland en Anonymous heeft twee veelbekeken zenders gehackt en zend daar beelden van bombardementen uit.

Oh wat te gek weer! Ik hoop zo dat de Russen zien wat wij zien!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:29

Toevallig kreeg ik een dag of wat geleden dit bericht in mijn nieuwsfeed. Ik was vorige week in Ouder-Amstel, dat zal Google wel onthouden hebben ofzo.

Schoonzoon en dochter Poetin kopen bouwgrond in Duivendrecht

Er wordt gerefereerd aan de Story. Het bericht zelf heeft ook een aardig Story-gehalte, maar goed.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:41

Rusland wordt versnelt in de handen van China gekatapulteert. Het bankensysteem wordt al omgezet naar het Chinese systeem en internet nu ook. China is spekkoper in deze hele oorlog.

Onder aan de streep

Mensenrechten slechter dan ooit
Nauwelijks meer controle van buitenaf op Ruslandse binnenlandse akties.
Rusland gaat verder met oorlogvoeren en landje pik.
China wacht af en ziet de kans schoon later daarin mee te gaan ( Taiwan )
Groot communistisch rijk Rusland en China niet alleen in oppervlakte maar ook in populatie én economie.

De wereldmachten zijn aan het verschuiven, maak de borst maar nat..... Europa en VS kunnen er niets tegen doen zonder in een nucleaire oorlog te verzanden.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 06-03-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:42

Ik raad echt iedereen die hier ideeën deelt over de toekomstverwachtingen voor het Russische volk aan om het Yuval Noah Harari te beluisteren wat ik vanmiddag plaatste.
Hij doet hier een heldere uiteenzetting van de mogelijke gevolgen, zowel lokaal als mondiaal, met een stuk geschiedenisles er bij.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:43

Pareltjes schreef:
Rusland wordt versnelt in de handen van China gekatapulteert. Het bankensysteem wordt al omgezet naar het Chinese systeem en internet nu ook. China is spekkoper in deze hele oorlog.

Onder aan de streep

Nauwelijks meer controle van buiteaf op Ruslandse binnenlandse akties.
China wacht af en zoet de kans schoon later daarin mee te gaan.
Groot communistisch rijk Rusland en China niet alleen in oppervlakte maar ook in populatie én economie.

De wereldmachten zijn aan het verschuiven, maak de borst maar nat.....

Ik vindt dit wel een beetje paniekzaaien , laten we nu eerst maar even afwachten hoe het gaat ontwikkelen.

Maar China is al zo lang fout bezig. Ik heb überhaupt al nooit tot weinig vertrouwen gehad in dit soort landen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:46

Zebrastreep schreef:
Pareltjes schreef:

Onder aan de streep

Nauwelijks meer controle van buiteaf op Ruslandse binnenlandse akties.
China wacht af en zoet de kans schoon later daarin mee te gaan.

De wereldmachten zijn aan het verschuiven, maak de borst maar nat.....

Ik vindt dit wel een beetje paniekzaaien , laten we nu eerst maar even afwachten hoe het gaat ontwikkelen.

Maar China is al zo lang fout bezig. Ik heb überhaupt al nooit tot weinig vertrouwen gehad in dit soort landen.

Nee geen paniekzaaien. Logisch gevolg op. Waarom wordt een eventueel ongewenste uitkomst altijd als paniek zaaien aangemerkt? Om dan men het niet wil horen? Omdat men bang is voor verandering? Doe er je voordeel mee dat het een realistische mogelijkheid is en bereid je voor. Dan is paniek niet nodig. Paniek hebben mensen altijd voor het onbekende. Wel nu, het is niet onbekend meer...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:47

Het is ook niet zeker dat dit gaat gebeuren. Zoals je zegt niemand kan de toekomst voorspellen of heeft daar controle op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:49

China heeft baat bij westers consumentisme. Als wij hier in armoede vallen en weer alleen degelijke spullen willen ipv wekelijks de action leeg te kopen, dan lijden zij economische schade.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 23:49

Zijn dochters heten geen Poetin toch? Hij heeft ze nooit officieel erkend dacht ik. Ze hebben de achternaam van hun moeder voor zover ik weet (gaat even googelen).

Edit: nee ik heb me vergist, alleen de 3e is niet erkend.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-03-22 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:50

En dan nog te bedenken hoeveel mobiele telefoons vanuit China komen waar de gehele westerse wereld op teert.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:51

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:54

elnienjo schreef:
China heeft baat bij westers consumentisme. Als wij hier in armoede vallen en weer alleen degelijke spullen willen ipv wekelijks de action leeg te kopen, dan lijden zij economische schade.

Wordt het milieu ook weer blij van.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:56

Zebrastreep schreef:
Het is ook niet zeker dat dit gaat gebeuren. Zoals je zegt niemand kan de toekomst voorspellen of heeft daar controle op.

Nee maar als je rekening houdt met wat er allemaal kán gebeuren zal er geen paniek zijn. Hoofd in het zand steken en denken dat altijd alles bij het oude blijft is uitstel van executie. De wereld orde is 75 jaar nagenoeg ongewijzigd geweest. Dat is ongelofelijk lang. Het moest er een keer van komen....

Ik begrijp dat voor jonge mensen het een schok zal zijn. Mijn ouders hebben heel bewust de tweede wereld oorlog meegemaakt, mijn grootouders de eerste én de tweede. Ik ben met bijna 60 jaar van een een generatie die nooit oorlog heeft meegemaakt.Dat is uitzonderlijk. Door mijn ouders en grootouders ben ik me ook bewust hoe uitzonderlijk dat is. Maar voor 20tigers, 30tigers zal het waarschijnlijk een ver van hun bed show zijn geweest. En daarom komt deze oorlog en deze dreiging als een hele grote schok.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:59

Pareltjes schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee maar als je rekening houdt met wat er allemaal kán gebeuren zal er geen paniek zijn. Hoofd in het zand steken en denken dat altijd alles bij het oude blijft is uitstel van executie. De wereld orde is 75 jaar nagenoeg ongewijzigd geweest. Dat is ongelofelijk lang. Het moest er een keer van komen....

Ik begrijp dat voor jonge mensen het een schok zal zijn. Mijn ouders hebben heel bewust de tweede wereld oorlog meegemaakt, mijn grootouders de eerste én de tweede. Ik ben met bijna 60 jaar van een een generatie die nooit oorlog heeft meegemaakt.Dat is uitzonderlijk. Door mijn ouders en grootouders ben ik me ook bewust hoe uitzonderlijk dat is. Maar voor 20tigers, 30tigers zal het waarschijnlijk een ver van hun bed show zijn geweest. En daarom komt deze oorlog en deze dreiging als een hele grote schok.

Ik kan wel goed tegen veranderingen dat scheelt we hebben de afgelopen 2 jaar daarmee al flink mogen oefenen.

Maar met dat soort dingen ben ik gewoon niet bezig als het gebeurd ga ik mij er wel druk om maken. Wat doe je jezelf aan om daar nu al zo druk en angstig voor te zijn? Ik heb dit dus gehad met corona en het heeft mijn leven toen best veel beïnvloed. Gelukkig zakt het nu wel heel erg af zit tussen de corona patiënten en ben er heel rustig onder. Maar dat druk maken om wat als ga ik niet meer doen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:05

Zebrastreep schreef:
Pareltjes schreef:

Ik kan wel goed tegen veranderingen dat scheelt we hebben de afgelopen 2 jaar daarmee al flink mogen oefenen.

Maar met dat soort dingen ben ik gewoon niet bezig als het gebeurd ga ik mij er wel druk om maken. Wat doe je jezelf aan om daar nu al zo druk en angstig voor te zijn? Ik heb dit dus gehad met corona en het heeft mijn leven toen best veel beïnvloed. Gelukkig zakt het nu wel heel erg af zit tussen de corona patiënten en ben er heel rustig onder. Maar dat druk maken om wat als ga ik niet meer doen.

De angst zit bij jou. Maar daarom kan het toch niet zo zijn dat ik mijn bezorgdheid, visie, mening niet kan ventileren zonder weggezet te worden als paniekzaaier? Ik ben van mening dat goed voorbereid zijn paniek en angst wegnemen.