bigone schreef:Zwarte pieten weglaten omdat mensen er door gekwetst worden is helemaal niet verkeerd. De nieuwe lichting kids vinden een roetveeg Piet prima dus niet moeilijk doen
Het is de angst van de witten dat de zwarten het voor het zeggen krijgen. Terwijl ze de zwarten al zoveel ( onterecht) kwalijk nemen, inpikken huizen, uitkeringstrekkers , criminelen krijgen alles en zij niets. Gewoon dom maar het gebeurd wel. Mensen die Pieter Omzigt doodwensen enz, dit soort volk en daar heb ik totaal niets mee.
Maar wat de extreme groepen zoals KOPZ en Akwasi doen en zeggen , daar erger ik me dood aan. Onze maatschappij word door extreem zwart/wit veel racistischer en ze hebben het beide niet door .
En dat deze figuren ook nog eens aanhangers hebben, ongelooflijk .
Het gaat mij niet eens om Zwarte Piet. Het feest heeft gewoon zijn onschuld verloren. Het is beladen geraakt. Persoonlijk heb ik daardoor niet veel behoefte er meer aan om het te vieren. Die hele discussie heb ik me altijd een beetje afzijdig van gehouden. Roetveegpieten zijn trouwens een goed alternatief voor wie het nog graag wil vieren.
Wat je zegt over die beide extreme kanten ben ik het volledig mee eens.