Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:20

purny schreef:
Het is een kinderfeest. En het duurt maar 2 maanden.

Sinterklaas en kerst in één maand is sowieso te veel. Beter grijpen ze deze gelegenheid aan om over te schakelen op kerst als publiek kadofeest en wordt sinterklaas een huiskamertraditie voor degenen die het nog willen blijven vieren. Dan kunnen ze ook hun eigen kleur Piet kiezen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:23

elnienjo schreef:
Het sinterklaasfeest is voorgoed besmet door deze stammenoorlog.
Voor mijn part gebruiken ze dit coronajaar om sinterklaas weer 'n lokaal feest te maken en de kerstman naar voor te schuiven voor een publiek feest met intocht.

Het leuke is er wel af ja. Van mij hoeft het Sinterklaasfeest ook niet meer.

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:20

Zwarte pieten weglaten omdat mensen er door gekwetst worden is helemaal niet verkeerd. De nieuwe lichting kids vinden een roetveeg Piet prima dus niet moeilijk doen
Het is de angst van de witten dat de zwarten het voor het zeggen krijgen. Terwijl ze de zwarten al zoveel ( onterecht) kwalijk nemen, inpikken huizen, uitkeringstrekkers , criminelen krijgen alles en zij niets. Gewoon dom maar het gebeurd wel. Mensen die Pieter Omzigt doodwensen enz, dit soort volk en daar heb ik totaal niets mee.
Maar wat de extreme groepen zoals KOPZ en Akwasi doen en zeggen , daar erger ik me dood aan. Onze maatschappij word door extreem zwart/wit veel racistischer en ze hebben het beide niet door .
En dat deze figuren ook nog eens aanhangers hebben, ongelooflijk .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:30

bigone schreef:
Zwarte pieten weglaten omdat mensen er door gekwetst worden is helemaal niet verkeerd. De nieuwe lichting kids vinden een roetveeg Piet prima dus niet moeilijk doen
Het is de angst van de witten dat de zwarten het voor het zeggen krijgen. Terwijl ze de zwarten al zoveel ( onterecht) kwalijk nemen, inpikken huizen, uitkeringstrekkers , criminelen krijgen alles en zij niets. Gewoon dom maar het gebeurd wel. Mensen die Pieter Omzigt doodwensen enz, dit soort volk en daar heb ik totaal niets mee.
Maar wat de extreme groepen zoals KOPZ en Akwasi doen en zeggen , daar erger ik me dood aan. Onze maatschappij word door extreem zwart/wit veel racistischer en ze hebben het beide niet door .
En dat deze figuren ook nog eens aanhangers hebben, ongelooflijk .

Het gaat mij niet eens om Zwarte Piet. Het feest heeft gewoon zijn onschuld verloren. Het is beladen geraakt. Persoonlijk heb ik daardoor niet veel behoefte er meer aan om het te vieren. Die hele discussie heb ik me altijd een beetje afzijdig van gehouden. Roetveegpieten zijn trouwens een goed alternatief voor wie het nog graag wil vieren.

Wat je zegt over die beide extreme kanten ben ik het volledig mee eens.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:35

Loretta het was altijd al beladen, en Piet was vroeger helemaal niet zwart.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:42

Ach... ik vind alleen de kruidnootjes lekker.... en dan vooral na sint want dan zijn ze goedkoper :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:33

Afrikaanse relschoppers (Ghanees?) hebben 'n beeld uit het Afrika museum gejat. Zogenaamd als statement. Hoeveel statements laat de Nederlandse staat ze nog ongestraft maken?
Waarom hebben Ghanezen uberhaupt ooit verblijfsvergunningen in Nederland kunnen krijgen? Ik heb kennissen die regelmatig in Ghana komen voor vakantie en zaken. Het is daar gewoon veilig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:41

elnienjo schreef:
Afrikaanse relschoppers (Ghanees?) hebben 'n beeld uit het Afrika museum gejat. Zogenaamd als statement. Hoeveel statements laat de Nederlandse staat ze nog ongestraft maken?
Waarom hebben Ghanezen uberhaupt ooit verblijfsvergunningen in Nederland kunnen krijgen? Ik heb kennissen die regelmatig in Ghana komen voor vakantie en zaken. Het is daar gewoon veilig.

In het verleden zijn er (burger)oorlogen geweest. Dus misschien zijn het (klein-)Kinderen van toenmalige vluchtelingen, dus 2e of 3e generatie en misschien dus Nederlanders. :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:45

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:

In het verleden zijn er (burger)oorlogen geweest. Dus misschien zijn het (klein-)Kinderen van toenmalige vluchtelingen, dus 2e of 3e generatie en misschien dus Nederlanders. :D

Het zijn Fransen.

https://m.youtube.com/watch?v=Pnj34Cp-UUw

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 00:22

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:25

Electra63 schreef:
Popstra schreef:
Als Piet Paulusma bij wijs van spreken het weer verkeerd voorspelt krijgt hij ook doods bedreigingen.
Die krijgt men tegenwoordig bij elke scheet die verkeerd valt via het net.

Je kan alles wel bagatelliseren, maar die berichten zijn echt vreselijk.

Waarom is het zo moeilijk om dat te beamen?

Het is ook vreselijk. Ik zou mij echter niet druk maken om die zogenaamde bedreigingen van mensen met hun grote bek sneu achter hun computer vandaan vandaag de dag. Dat moet je negeren en boven staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:09

elnienjo schreef:

Vakantie en zaken is een andere omgeving dan wanneer je er woont. Het zal er vroeger wel onveilig geweest zijn.
Er gaan ook miljoenen toeristen naar bijvoorbeeld New York. Maar in sommige wijken ben je echt niet veilig. Je kunt op vakantie gaan niet vergelijken met er wonen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:21

purny schreef:
elnienjo schreef:

Vakantie en zaken is een andere omgeving dan wanneer je er woont. Het zal er vroeger wel onveilig geweest zijn.
Er gaan ook miljoenen toeristen naar bijvoorbeeld New York. Maar in sommige wijken ben je echt niet veilig. Je kunt op vakantie gaan niet vergelijken met er wonen.

Die New Yorkers komen toch ook hier niet wonen? Het zijn gewoon typische gelukszoekers en hebben nog agressieve praatjes ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:45

Nee maar dit is maar een voorbeeld he... als zakenreiziger/vakantieganger heb je vaak een andere indruk of zicht op het land dan dat je daar woont.

Voor buitenstaanders is een land vaak veiliger dan voor de burgers die erin wonen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:32

Bij de term gelukszoeker denk ik altijd/ "maar idereen zoekt toch geluk" Wat dat betreft kan ik ze ook nog eens geen ongelijk geven. Wie wil er nu niet beter van worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:44

Elnienjo, dit zijn geen relschoppers , die man strijd al veel langer om roofkunst in Europese musea terug te laten keren. Naar Joodse erfgenamen word al heel lang gezocht en daar kraait geen haan naar. Die man doet het volledig geweldloos en via de rechtbanken en enkele keer een actie zoals deze. Heb ik geen moeite mee , wanneer de musea verstandig zijn gaan ze in overleg zodat duidelijk word dat de voorwerpen geroofd zijn en ze nu, met medeweten van de Ghanese bevolking worden vertoond en eigendom zijn van Ghana.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:52

Loretta schreef:
Bij de term gelukszoeker denk ik altijd/ "maar idereen zoekt toch geluk" Wat dat betreft kan ik ze ook nog eens geen ongelijk geven. Wie wil er nu niet beter van worden.

Dat denk ik ook altijd. Alsof wij niet zouden vehuizen als er elders in wereld betere kansen zijn.

En dan denken we echt niet na over wat wij dat land te bieden hebben hoor, of dat wij ons land in de steek laten.

Kennen we niet allemaal iemand die een chique job in het buitenland is achterna gegaan? Kijken we daar ook op neer? Want hij/zij had de job evengoed hier kunnen doen en onze economie steunen ipv die van een ander.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:55

bigone schreef:
Elnienjo, dit zijn geen relschoppers , die man strijd al veel langer om roofkunst in Europese musea terug te laten keren. Naar Joodse erfgenamen word al heel lang gezocht en daar kraait geen haan naar. Die man doet het volledig geweldloos en via de rechtbanken en enkele keer een actie zoals deze. Heb ik geen moeite mee , wanneer de musea verstandig zijn gaan ze in overleg zodat duidelijk word dat de voorwerpen geroofd zijn en ze nu, met medeweten van de Ghanese bevolking worden vertoond en eigendom zijn van Ghana.

Het geroofde beeldje is door het museum officieel aangekocht in 1919 volgens het journaal.
Bovendien valt niet te bewijzen dat iets oorspronkelijk van de eigenaar is gestolen door Europeanen. Het kan ook geruild zijn of verkocht door Afrikanen zelf. Dat gebeurde in die tijd nogal vaak.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:59

SinneJ schreef:
Loretta schreef:

Dat denk ik ook altijd. Alsof wij niet zouden vehuizen als er elders in wereld betere kansen zijn.

En dan denken we echt niet na over wat wij dat land te bieden hebben hoor, of dat wij ons land in de steek laten.

Kennen we niet allemaal iemand die een chique job in het buitenland is achterna gegaan? Kijken we daar ook op neer? Want hij/zij had de job evengoed hier kunnen doen en onze economie steunen ipv die van een ander.

Als wij naar Australië willen emigreren moeten we aan een heel pakket aan eisen voldoen. Ook krijg je pas na 10 jaar bijdragen recht op het sociaal vangnet. Je krijgt ook geen subsidies en betaalt de volle mep.
Dit zou ook in Nederland ingevoerd moeten worden wat mij betreft.
Je gaat als Nederlandse minima toch ook geen rijke mensen in een villa lastig vallen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:13

Als ik het ergens anders beter heb dan nu(ik heb het nu echt niet slecht in mijn positie) dan ben ik op zoek naar een beter leven, dus naar meer geluk in mijn leven.
Dan mag ik mijzelf dus ook onder de term gelukzoeker zetten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:14

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Het geroofde beeldje is door het museum officieel aangekocht in 1919 volgens het journaal.
Bovendien valt niet te bewijzen dat iets oorspronkelijk van de eigenaar is gestolen door Europeanen. Het kan ook geruild zijn of verkocht door Afrikanen zelf. Dat gebeurde in die tijd nogal vaak.

Het is zo makkelijk gezegd: eigendom van Ghana. Was het beeldje van de staat Ghana een eeuw geleden? Of een particulier uit Ghana?
Zo kunnen we misschien zelf wat hollandse meesters terug halen uit buitenlandse musea, want ja: eigendom van Nederland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:34

Tijdens oorlogen en bezettingen wordt vaak kunst geroofd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:56

De kans is groot dat die Afrikanen het zelf verhandeld of geruild hebben. Ze hebben immers hun eigen volk ook als slaven verkocht in die tijd. Paar artefactjes meer of minder zal hen niet uit hebben gemaakt.
Als die Afrikanen nu 'ns teruggaan naar het land van hun roots om orde op zaken te stellen over dingen uit 't verleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:13

elnienjo schreef:
De kans is groot dat die Afrikanen het zelf verhandeld of geruild hebben. Ze hebben immers hun eigen volk ook als slaven verkocht in die tijd. Paar artefactjes meer of minder zal hen niet uit hebben gemaakt.
Als die Afrikanen nu 'ns teruggaan naar het land van hun roots om orde op zaken te stellen over dingen uit 't verleden.

mogen ze de kunstschatten wel meenemen om daar een museum te openen en een bron van inkomsten te hebben, goed voor het toerisme, kunnen ze ook daar inkomsten uit halen,
help ze in het land van herkomst een toekomst/bestaan op te bouwen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:37

elnienjo schreef:
purny schreef:

Die New Yorkers komen toch ook hier niet wonen? Het zijn gewoon typische gelukszoekers en hebben nog agressieve praatjes ook.

Nou dan moet ik je flink teleurstellen. Er zijn zat mensen in Nederland uit Amerika of andere landen westerse landen waar het veilig is. Mijn vriend is Frans en hebben vrienden in Nederland uit (jawel) New York, Italië, Letland, Schotland, Frankrijk. Ten tweede zijn mensen met een Nederlands paspoort gewoon Nederlands, ondanks dat ze roots uit Ghana hebben. Dat jij dit niet zien wilt ligt gewoon aan je eigen xenofobische visie.