Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:43

Het tellen in Fulton county in Georgia is wel klaar en dat is de county van Atlanta die behoorlijk democratisch georiënteerd is. Hoe dat in de overige counties zit weet ik niet. Blijft hoe dan ook spannend.

Ik denk zelf dat Georgia niet meer naar Biden zal gaan. Maar het kan nog.

Ik heb mijn hoop vooral gevestigd op Pennsylvania. Als de trend zich daar voortzet kan het bijna niet anders dan dat Biden die gaat winnen.

IMANDRA

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:45

Wanneer is definitief (ofja, vrijwel definitief) bekend wie PA wint?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:47

Shiloh, waar kijk jij want ik zie op CNN dat Biden in Pennsylvania nog 114000 stemmen achter staat?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:48

IMANDRA schreef:
Hoor net bij CNN dat er in Georgia er nog 50.000 stemmen geteld moeten worden... Het verschil is nu 14.000....

Als Trump er 25% van die 50k bijkrijgt is het verschil tussen hem en Biden 26.500.. En met 75% krijgt Biden er 37.500 bij.. Dat zou betekenen dat Georgia nog best wel eens zou kunnen flippen, als het gros post-ballots zijn en de cijfers van de BBC over de verdeling van die postal ballots kloppen... Zo spannend!

Nou he... het hangt er echt om, zo dicht bij elkaar! Als ie die wint is t ook echt meteen klaar of niet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:50

Iriscope schreef:
Shiloh, waar kijk jij want ik zie op CNN dat Biden in Pennsylvania nog 114000 stemmen achter staat?

Dat zie ik ook. Maar in de laatste grofweg miljoen stemmen zijn er zo’n 800k naar Biden gegaan en zo’n 200k naar Trump. Allemaal mail in stemmen. Het resterende is ook allemaal mail in wat voornamelijk democratische stemmen zijn. Die achterstand wordt alsmaar kleiner en kleiner. Dus zoals ik zei, als de trend voortzet kan het bijna niet anders dan dat Biden Pennsylvania pakt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:51

Ah, dat verklaart een hoop, ik vroeg me al af of ik iets mistte wat die nummers betreft. Thanks!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:52

IMANDRA schreef:

Dat kan nog wel even duren. Mail in ballots tellen gaat heel traag omdat ze ze eerst nog moeten verifiëren en geldig verklaren en ze 1 voor 1 uit een dubbele envelop gehaald moeten worden.

Kan zomaar nog tot in of misschien wel na het weekend duren.

Ook komen er nog steeds stemmen “bij”. Alles wat in Pennsylvania tot en met vrijdag arriveert dat niet duidelijk pas na 3 november op de post is gedaan zal nog meetellen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:54

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:54

-- hangt rond op bokt en funda en refresht elke vijf minuten nos.nl --

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:55

nps schreef:
IMANDRA schreef:
Hoor net bij CNN dat er in Georgia er nog 50.000 stemmen geteld moeten worden... Het verschil is nu 14.000....

Als Trump er 25% van die 50k bijkrijgt is het verschil tussen hem en Biden 26.500.. En met 75% krijgt Biden er 37.500 bij.. Dat zou betekenen dat Georgia nog best wel eens zou kunnen flippen, als het gros post-ballots zijn en de cijfers van de BBC over de verdeling van die postal ballots kloppen... Zo spannend!

Nou he... het hangt er echt om, zo dicht bij elkaar! Als ie die wint is t ook echt meteen klaar of niet?

Nee. Georgia alleen is niet genoeg. Dan zal die als of ook nog Nevada óf Arizona óf Pennsylvania moeten winnen. North Carolina kan theoretisch ook nog, maar die tel ik even niet mee. Daar komt uiterlijk 12 nov weer een update.

Nevada is wel ook heel waarschijnlijk trouwens. Ook allemaal nog mail ins van voornamelijk de Las Vegas area. Verschil is daar niet groot, maar dat zijn wel positieve factoren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:57

Arabesk schreef:

Zoek je een asielwoning voor Trump?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:58

Zelf vind ik de site van the Guardian ook fijn, Fijner, sneller en gedetailleerder dan de NOS.

https://www.theguardian.com/us-news/ng- ... n-democrat

Of op de website van de staat zelf! Daar staat heel veel info over welke stemmen al geteld zijn, mail of in person en war wel en nog niet is geteld

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:01

Oh. Pennsylvania zegt nu dat er toch “vandaag” nog een resultaat kan zijn. Amerikaanse tijd natuurlijk. Ze liggen voor op schema blijkbaar.

Voor ons betekend dat dus morgen vroeg waarschijnlijk.

550.000 heeft ze het over uit met name areas met grote populaties (steden dus) ... Spannend!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:05

mysa schreef:
Arabesk schreef:

Zoek je een asielwoning voor Trump?

tijdverdrijf :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:06

Shiloh schreef:
nps schreef:

Nee. Georgia alleen is niet genoeg. Dan zal die als of ook nog Nevada óf Arizona óf Pennsylvania moeten winnen. North Carolina kan theoretisch ook nog, maar die tel ik even niet mee. Daar komt uiterlijk 12 nov weer een update.

Nevada is wel ook heel waarschijnlijk trouwens. Ook allemaal nog mail ins van voornamelijk de Las Vegas area. Verschil is daar niet groot, maar dat zijn wel positieve factoren.

Maar als Biden Georgia pakt, kan Trump dan nog op 270 komen of is dan de enige optie nog een tie?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:09

@imandra, als Biden Georgia pakt, and kan Trump maximaal tot 266 kiesmannen komen. Moet ie alle overige Staten winnen.

Hoooo ja Arizona is natuurlijk nog een ding. Ja theoretisch gezien kan het, inclusief Arizona.
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 05-11-20 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:10

Dat kan, maar dan moeten Arizona en Nevada nog flippen. Dan kan Trump zonder Georgia nog op 270 komen. Hoe waarschijnlijk dat is, geen idee.

Edit: en dan moet ie alle andere onbesliste staten ook nog pakken idd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:25

Aangezien er nog geen echte updates zijn gooi ik er nog maar een plaatje in :') .

Afbeelding

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:26

Shiloh schreef:
IMANDRA schreef:

Dat kan nog wel even duren. Mail in ballots tellen gaat heel traag omdat ze ze eerst nog moeten verifiëren en geldig verklaren en ze 1 voor 1 uit een dubbele envelop gehaald moeten worden.

Kan zomaar nog tot in of misschien wel na het weekend duren.

Ook komen er nog steeds stemmen “bij”. Alles wat in Pennsylvania tot en met vrijdag arriveert dat niet duidelijk pas na 3 november op de post is gedaan zal nog meetellen.

Waarom duurt het specifiek in deze staten zo lang qua poststemmers en overige staten niet? Oh wacht daar mochten ze pas later starten met tellen van deze stemmen toch? Excuses als het al ergens staat!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:28

Haha rinske, die dekt de lading wel ja :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:29

LMAO _O- .

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:30

Karl66 schreef:
Iriscope schreef:
https://twitter.com/i/status/1324302305899040769

Hier krijg ik wel kippenvel van hoor.

Ik ben niet zo'n fan van Biden, maar misschien is hij wel de president die Amerika nodig heeft. Iemand met compassie, die mensen verbindt en bij elkaar brengt.

Dat denk ik dus. Even de menselijke maat, rust in de tent, depoliserend, en verbindend.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:31

Precies dat Pien, en ik hoop van harte dat Biden het fysiek goed gaat houden, vooral voor hemzelf.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:31

Sommige Staten mochten inderdaad wel al beginnen met tellen. Daarnaast zij er in best veel Staten nog lang niet alle stemmen geteld (in Texas bijvoorbeeld nog maar 85%). Maar daar is het overduidelijk wie er gaat winnen. Ook komen er nog stemmen via de post binnen, deze worden nog geteld als ze opgestuurd zijn voor 3 november.

En eigen interpretatie : in overduidelijk republikeinse Staten is er denk ik minder via de post gestemd en meer in person. Deze stemmen zijn veeel sneller te tellen. Ik kan me voorstellen dat daar verschil in zit.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:32

Mijn zus had wel een leuke annalogie bedacht.

“This is like a really really long quidditch game where Pennsylvania is the snitch and, where slytherin is complaining that Gryffindor is cheating. Malloy is -telling his father- whether he wins or loses. And for Gryffindor catching the snitch isn’t critical as long as they can maintain their current lead!”