Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:49

Goof schreef:
_Reneee schreef:
Emoties of niet, nadenken kan toch wel of niet? We hoeven niet meteen als beesten te gaan handelen. Beetje moreel besef is niet verkeerd. En vuur met vuur bestrijden werkt sowieso niet.

Ik vind het echt bizar, eng en zorgelijk hoe primair mensen (kunnen) reageren op een situatie als deze.

kijk dat je het denkt is wat maar dat je het ook gewoon open en bloot schrijft op een forum vind ik wel iets vreemds..

maar ja misschien mag ik er ook wel niks over zeggen ik ben nog nooit iemand verloren op deze manier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:14

Goof schreef:
_Reneee schreef:
Emoties of niet, nadenken kan toch wel of niet? We hoeven niet meteen als beesten te gaan handelen. Beetje moreel besef is niet verkeerd. En vuur met vuur bestrijden werkt sowieso niet.

Ik vind het echt bizar, eng en zorgelijk hoe primair mensen (kunnen) reageren op een situatie als deze.

Ja dat vind ik ook bizar.
Op FB wordt nu een foto gedeeld van de directeur van de kliniek.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:15

Ach geef iemand maar een laag niveau als die anders denkt dan jou. Als diegene iets opschrijft wat jou niet aanstaat. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:23

Electra63 schreef:
Ja dat vind ik ook bizar.
Op FB wordt nu een foto gedeeld van de directeur van de kliniek.

Dat vind ik dan weer niet kunnen.
Deze man heeft gewoon gevolgd wat de rechtsstaat bepaald heeft..

Niet iedereen reageert gelijk ten tijde van onrecht.
Is maar goed ook. Zou iedereen zijn zoals ik werd het een slagveld. Bij anderen werd het nog meer pappen en nathouden dan dat het nu al is..
Het zorgt voor een evenwicht.

Natuurlijk zou ik hem niet vermoorden voor het kind van een ander. Om de simpele reden dat mijn kind dan moederloos op moet groeien..
Maar was het slachtoffer mijn kind...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:39

Ik stem voor de Faber-regeling, waarbij Anne nooit meer wordt vergeten.

De regeling zou moeten inhouden dat tbs verplicht word na een bepaald (aantal) vergrijpen.
En dat rechters meer zeggenschap krijgen over een misdadiger.

Een misdadiger hoort in mijn ogen niet zoveel privileges te krijgen.

En daar wil ik best voor betaling qua belastingen :j.
De zorg is te veel bezuinigd en dan zien er niet alleen terug bij verzorgingstehuizen maar ook met gedetineerde etc.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:40

luffwinny schreef:
Diablo schreef:

Nou, als hij mijn kind zo te pakken zou nemen, denk ik inderdaad dat hij niet lang rond zou lopen. Dan maar niet beschaafd, van mijn kinderen blijf je af.

En zo denken er meer over, zat mensen die daar wel jaren voor willen gaan zitten. Maakt dat mensen slecht? Nee vind ik niet. De een neemt genoegen dat die gene vast zit, de ander wil die gene nooit meer kunnen zien of horen of met het idee zitten dat die ooit vrij komt.

En dan?
Zijn ouders verliezen dan ook een kind, mogen zij dan ook zo reageren of zijn hun gevoelens totaal niet relevant? En als zij zo mogen reageren, wat dan? Blijft dan de grootste familie over omdat iedereen elkaar uit moord?

Echt dom gezwets en loze praatjes zijn dit.

Overigens, voor de mensen die denken dat je beter een zoon dan een dochter kan hebben. Mijn vader is agent geweest. Het percentage jongens dat wordt aangevallen en vermoord is helaas groter dan het aantal aangevallen meisjes dat het niet overleefd.
Een verkrachting kan je overleven.

Het enige wat je kan doen is je kinderen zo goed mogelijk voorlichten over alle gevaren en leren hoe ze zichzelf moeten verdedigen. Mijn broertje en ik hebben alle mogelijke manieren waarop je jezelf kan verdedigen geleerd van mijn vader. Hele makkelijke simpele methodes als ook methodes waarbij wij messen hebben leren afweren en zelfs hebben leren gebruiken. Als vrouw mag je overigens jezelf eerder verdedigen volgens de wet dan als man.
Zowel mijn broertje als ik hebben hier veel baat bij gehad en onze zelfverdediging zelfs al een aantal keren nodig gehad. Maar ik durf nog steeds alleen savonds over straat te gaan, het is namelijk niet gevaarlijker dan het 10 jaar terug was :n
Alleen bereikt de media ons nu makkelijker waardoor we eerder van bepaalde zaken op de hoogte zijn.

Voor Anne en haar familie, vrienden en haar geliefde vind ik het heel erg wat er gebeurd is.

Ik vraag mij ook af hoe je ooit weer iemand kunt liefhebben als dit gebeurd met je geliefde.
Hoe leer je hier mee omgaan, ik zou het echt niet weten.

Ik ben ook benieuwd of de Facebook helden die haar vriend en familie beschuldigd hebben ooit nog hun excuses gaan maken. Vast niet :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:51

knetterhard schreef:

De regeling zou moeten inhouden dat tbs verplicht word na een bepaald (aantal) vergrijpen.

De zorg is te veel bezuinigd en dan zien er niet alleen terug bij verzorgingstehuizen maar ook met gedetineerde etc.

Rechters kunnen TBS opleggen, maar dat is een vergaande regeling en zonder een goed onderzoek/rapport opgesteld door een psychiater/behandelen durven zij deze ter beschikking-regeling niet altijd te nemen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:01

@M_D_H, tja, dat risico loop ik dan, dat die ouders zo gaan denken. Maar je komt niet ongestraft aan mijn kinderen. Als je die iets vergelijkbaars aandoet als wat die arme Anne is overkomen, ben je van mij en mijn man. Met zijn ouders heb ik dan iets minder medelijden, had hun kind mijn kind maar moeten laten leven.
Echt, als ik eraan denk hoe bang ze geweest moet zijn, wat voor gruwelijke dingen hij haar misschien aangedaan heeft.... ik zou alle redelijkheid voorbij zijn. Dan noem je het maar dom gezwets, onbeschaafd, zonder moreel, dat maakt me niet uit.
Ik ben een vrij normaal mens, doe anderen niets aan (sterker nog, ze zeggen hier altijd dat ik een zacht ei ben en alles zielig vind), maar je laat mijn kinderen met rust.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:03

valine schreef:
Waarbij niemand stilstaat.... de ouders/familie van de dader.
Ook hun moeten door een hel gaan, het is tenslotte jouw kind die dit op zijn geweten heeft :(

Ik heb er ook bij stilgestaan maar hun "leed" vind ik NIET TE VERGELIJKEN met het leed dat de familie en vrienden van Anne is aangedaan. Echt niet te vergelijken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:20

_Reneee schreef:

xChanelx schreef:
Goof schreef:

:j
Naast dat ik het gruwelijk en verschrikkelijk vind wat er is gebeurd, heb ik rondom deze verdwijning ook vooral stilletjes gehuild om de reacties van mensen hierop. Neem de speculaties op social media, de beschuldigingen naar de vriend van Anne, de complottheorieën, wat mensen de verdachte aan willen doen, de media die alles leek te doen voor het eerste nieuwtje in plaats van correct nieuws doorgeven en ga zo maar door.
Tegelijkertijd vind ik het hartverwarmend hoe velen hebben meegeleefd en welke prachtige teksten, verhalen en pure emoties die worden gedeeld.
Gemengde gevoelens dus.

Bij deze 3 reacties sluit ik me helemaal aan :j
Chanel jij verwoord precies wat ik gisteren ook tegen mijn moeder zei. Ik word er bijna bang van de dingen die door sommige gezegd werden, over hem, over elkaar en over de zaak an sich. En hoeveel mensen het ook hadden over complottheorieën en hoe mensen elkaar aanvallen zoals we hier ook zagen. Wat mensen zeggen, heeft me regelmatig echt doen schrikken en zeer verdrietig gemaakt, van alle kanten uit *Edit: Het denken, is helemaal niet gek. Het zeggen en online schrijven, vind ik echter echt een heel ander iets en een brug te ver gaan, persoonlijk
De media, vond ik regelmatig ronduit respectloos, en dan zeg ik het nog netjes. Die luchtfoto's en filmpjes en die pushmelding van Telegraaf hebben me echt heel verdrietig gemaakt, dat ze zo ver gaan. De mediums waar dit over gaat boycot ik dus ook. Dit soort journalistiek zouden wij als burgers niet moeten aanmoedigen, noch gedogen

knetterhard schreef:

Hier ben ik het wel deels mee eens, zeker een faber regeling. Maar ik zou dan liever zien dat als zij je willen onderzoeken en je niet meewerkt, je automatisch TBS krijgt.

knetterhard

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:36

Ja inderdaad, maar volgens mij ligt het allemaal niet zo eenvoudig.. Helaas..

Het blijft een mosterd na de maaltijd-verhaal..

Dat iedereen met naam en toenaam op internet word verspreid is meer iets uit de middeleeuwse tijd imo. Zwak dat mensen dit doen? Wat willen ze eruit gaan halen? Anne komt niet meer terug. De enige schuldige is de dader..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:40

Coloured schreef:
valine schreef:
Waarbij niemand stilstaat.... de ouders/familie van de dader.
Ook hun moeten door een hel gaan, het is tenslotte jouw kind die dit op zijn geweten heeft :(

Ik heb er ook bij stilgestaan maar hun "leed" vind ik NIET TE VERGELIJKEN met het leed dat de familie en vrienden van Anne is aangedaan. Echt niet te vergelijken.

Ik weet niet of de wetenschap dat je zoon (mits hij inderdaad dader blijkt) een onschuldige jonge vrouw heeft vermoord ooit dragelijk zal zijn....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:46

Die mensen zullen zich kapot schamen en als of dat nog niet erg genoeg is zullen ze ook nog eens door merendeel van de wereld als de verantwoordelijke worden gezien. Immers hebbem zij een moordenaar opgevoed.

Diablo, dus omdat hun zoon een moordenaar is hoef je minder medelijdem met die mensen te hebben als hun kind vermoord wordt? Wat kunnen die mensen er aan doen? Niks.

Ik blijf het onzin vinden en daarnaast meer dan walgelijk dat mensen dit soort praatjes op internet gooien. Daarbij, praatjes vullen geen gaatjes, ik geloof er geen zak van dat je het echt zou doen. Grootspraak is makkelijk op internet. Zoals een aantal hier vast gesteld hebben: Volkert zou ook vermoord worden... Maar ik heb hem laatst nog in de stad gezien, niemand die iets deed. Maar ohoh als hij toch een stap in het openbaar zou doen. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:55

M_D_H schreef:
Die mensen zullen zich kapot schamen en als of dat nog niet erg genoeg is zullen ze ook nog eens door merendeel van de wereld als de verantwoordelijke worden gezien. Immers hebbem zij een moordenaar opgevoed.

Diablo, dus omdat hun zoon een moordenaar is hoef je minder medelijdem met die mensen te hebben als hun kind vermoord wordt? Wat kunnen die mensen er aan doen? Niks.

Ik blijf het onzin vinden en daarnaast meer dan walgelijk dat mensen dit soort praatjes op internet gooien. Daarbij, praatjes vullen geen gaatjes, ik geloof er geen zak van dat je het echt zou doen. Grootspraak is makkelijk op internet. Zoals een aantal hier vast gesteld hebben: Volkert zou ook vermoord worden... Maar ik heb hem laatst nog in de stad gezien, niemand die iets deed. Maar ohoh als hij toch een stap in het openbaar zou doen. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

Nou als mijn kind kinderen verkracht en vermoord zou het ' mijn' kind niet meer zijn. Je kunt heel ver voor je kind gaan maar er is een grens. Prima dat jij met opsluiting kan leven maar zat mensen ook niet. En iemand die verder weg staat is anders dan een naasten. Die mensen kunnen er niks aan doen maar hun zoon wel, gevolg van zijn daden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:58

Het is wel je kind, en ondanks dat je je kind nooit meer wil zien, het blijft jouw kind die een jonge vrouw het leven heeft ontnomen....
Ga er maar aan staan....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:02

Als het mijn kind was hoefde ik hem ook niet meer te zien. Maar dat wil niet zeggen dat als iemand hem zou vermoorden zoals overal staat ik dat niet vreselijk zou vinden. Dat betekent dus dat er nog zo iemand rond loopt. Gaat iemand jou dan ook weer vermoorden? Zo blijven we bezig kom op zeg

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:03

Tuurlijk denken we allemaal het onze ervan. Maar als je dat zo stellig en openbaar uitspreekt, ben je imo ook een psychopaat

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:07

Ja sommigen gaan wel ver, Facebook ect maar goed dat is denk ik ook omdat iedereen er zoveel mee bezig is ( deel emotie)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:07

ach ik had het niet over een folkert of ik had het niet over een enkele grotemisstap. Ik heb het nu over Michael P. die is een gevaar voor de samenleving. Is het niet waard dat daar nog 1 cent heen gaat. Is het niet waard om nog te leven. Hij is regelrecht een monster wat niet eens bestaansrecht zou mogen hebben. Tja die mogen ze vogelvrij verklaren van mij.

Maakt mij dit dom psychopaat of wat anders. Ach ik zie het als een andere gedachtegang. Rescpect naar elkaar zou wel op zijn plaats zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:09

Uit emotie iemand doden is anders wel wat anders als voor de lol.
En uitspreken is grootspraak meer niet en word hier veel te groot opgeblazen.
Het woord psychopaat er aan hangen is daar een voorbeeld van.

IMJ

Jester_ schreef:
Tuurlijk denken we allemaal het onze ervan. Maar als je dat zo stellig en openbaar uitspreekt, ben je imo ook een psychopaat

Nou nou.. gaat het? Weet wat je zegt..

LadyMadonna

Moeten we elke gedachtegang maar respecteren dan?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:10

Daks schreef:
ach ik had het niet over een folkert of ik had het niet over een enkele grotemisstap. Ik heb het nu over Michael P. die is een gevaar voor de samenleving. Is het niet waard dat daar nog 1 cent heen gaat. Is het niet waard om nog te leven. Hij is regelrecht een monster wat niet eens bestaansrecht zou mogen hebben. Tja die mogen ze vogelvrij verklaren van mij.

Maakt mij dit dom psychopaat of wat anders. Ach ik zie het als een andere gedachtegang. Rescpect naar elkaar zou wel op zijn plaats zijn.

Nou inderdaad, iedereen mag zijn eigen gedachtengang erbij hebben en mening.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:11

Vogelvrij verklaren is niet gelijk moorden. En ik heb nergens gezegd dat ik zelf zou doden?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:13

LadyMadonna schreef:
Moeten we elke gedachtegang maar respecteren dan?

Iemand dom en psychopaat noemen heeft niks met de gedachtegang te maken.
je kan ook gewoon zeggen ben ik het niet mee eens maar nee gelijk maar rare woorden erbij halen getuigd niet echt van Respect