Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:01

Als amerikanen hun ziekteverzekering kwijtraken is dat inderdaad triest...als het waar is,want ik twijfel zo ongeveer aan iedere bron...als ik mijn zwager spreekt zal ik het eens vragen,die woont al 50 jaar naar alle tevredenheid in amerika,heeft nu een pensioen en het financieel vele malen beter dan toen hij nog werkte.Heeft hij zelf voor gezorgt,want dat doet de staat niet voor je daar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:03

Arabesk schreef:
geerke schreef:
Dat zijn dus die 60 miljoen waarschijnlijk,of zullen er een paar tussen zijn met hersens?Kan haast niet,als je Trump hebt gestemd ben je zwakzinnig net als de mensen die Wilders stemmen.... Want Trump is net Wilders ... Dus de stemmers ook

waar zeg ik iets over hersens? Ik zeg alleen dat bepaalde dingen er 'niet in willen'

Ik neem aan dat als je bedoelt dat hele volkstammen van mening zijn dat je een land kunt regeren via Twitter je niet de intelectuelen bedoelt?

Arabesk

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:24

Jij neemt aan dat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:56

Nuanceren is ook een vaardigheid die je aan kunt leren. Natuurlijk zijn niet alle trump stemmers domme mensen. Er zijn veel mensen die republikeins stemmen omdat ze dat zo gewend zijn, voor hen is het ondenkbaar om democratisch te stemmen. Dat men in de partij Trump naar voren heeft gewerkt om President te worden, zal niet iedereen gelukkig mee zijn geweest en ik denk in de loop van de tijd nog ongelukkiger mee worden. Maar dat was voor hen nog altijd beter dan het alternatief. Ook hadden velen gedacht dat na de verkiezingen het rumoer zou bedaren en dat Trump gewoon aan het werk zou gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:07

nynke55 schreef:
Dat men in de partij Trump naar voren heeft gewerkt om President te worden, zal niet iedereen gelukkig mee zijn geweest

Dat is beslist niet het geval geweest hoor. Trump is niet door de partij naar voren geschoven, de Republikeinse partij heeft zich er juist erg tegen verzet.

Citaat:
Maar dat was voor hen nog altijd beter dan het alternatief. Ook hadden velen gedacht dat na de verkiezingen het rumoer zou bedaren en dat Trump gewoon aan het werk zou gaan.

Maar bij die beide aannames kun je je dus wel afvragen of mensen de moeite hebben genomen kritisch na te denken. Dom is niet de goede term is, die mensen kunnen beslist op andere aspecten intelligent genoeg zijn, maar het gedrag is zeer onverstandig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:08

geerke schreef:
mijn zwager (...) woont al 50 jaar naar alle tevredenheid in amerika,heeft nu een pensioen en het financieel vele malen beter dan toen hij nog werkte.Heeft hij zelf voor gezorgt,want dat doet de staat niet voor je daar

1) Dat heet: "making it". Dat lukt een x aantal mensen en dat is voor hen erg fijn.
Het alternatief is voor heel veel mensen twee banen hebben en dan netaan de huur kunnen betalen.

2) Nee hoor, in Nederland "doet de staat dat echt niet voor je".
Compleet misverstand.
Die AOW, die komt ergens vandaan - van onszelf om precies te zijn. De regering heeft echt geen geldboompje staan, helaas. (Ze kunnen geld maken "de bankbiljetten pers aanzetten", maar dat heeft nadelen.)
En pensioen is gewoon uitgesteld loon (waar mee geïnvesteerd is en wat al niet). Dus ook pensioen heb je zelf voor gewerkt.
Zij het, dat ""het systeem"" hier egalitaider werkt dan in de VS.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:35

Sterker nog Janneke, gezien de manier waarop ermee omgegaan wordt had ik, als ik 30 jaar geleden aan mijn eigen pensioen had mogen gaan werken, de Staat der Nederlanden de rimram gewenst met hun AOW en het zelf geregeld......maar helaas 'mag' ik mijn geld in in bodemloze put storten om uiteindelijk tegen mijn 70ste (naar verwachting) 30%-40% v an mijn middenloon aan pensioen te vangen. (Bron: salarisverwerker ADP, rond 2014)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:40

Als de republikeinse partij Trump niet verkiesbaar wilde stellen hadden ze dit ook niet gedaan. Ik geloof direct dat er en aantal partijleden er niet achter stond en staan, maar hij is niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Ik denk inderdaad dat veel, misschien wel de meeste mensen niet kritisch nagedacht hebben. Doe jij dat wel? Ik ga in elk geval niet alle partijprogramma's lezen, afstrepen wat ik wel en wat ik niet wil, en dan ook nog eens probeer te begrijpen wat de gevolgen van mijn keuzes zijn. Er zijn partijen waar ik zeer zeker niet op stemmen ga en een paar waarvan ik de hoofdpunten met elkaar ga vergelijken, maar daar blijft het wel bij. En dan maar hopen dat ze inderdaad gaan doen wat ze in het programma hebben staan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:40

Arabesk schreef:
Janneke2 schreef:
;) ;) ;)
....hoort er niet na de 3e leugen een haan te kraaien?

Nee andersom. Voordat de haan driemaal kraait .....

"Voor dat de haan kraait zul je mij 3x verloochend hebben."

Dus eerst 3 leugens/ ontkenningen, dan de haan...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:37

nynke55 schreef:
Ik denk inderdaad dat veel, misschien wel de meeste mensen niet kritisch nagedacht hebben. Doe jij dat wel?

Ik probeer dat wel te doen ja, zeker als er veel op het spel staat. Ik zal eerlijk bekennen dat ik aan de proef met een burgemeestersverkiezing niet zoveel zorg heb besteed, en dat er genoeg dingen zijn waarbij ik globaal kijk of het allemaal functioneert, en als het lijkt dat het allemaal wel draait dan laat ik het er wellicht bij.

Maar zodra duidelijk wordt dat er controversiele dingen in het spel zijn of als het gaat om belangrijke onderwerpen, doe ik zeker mijn best om me goed te informeren. Dat is voor mij ook het essentiele aan een democratie: dat wij daar zelf bij zijn.

Citaat:
En dan maar hopen dat ze inderdaad gaan doen wat ze in het programma hebben staan.

Zelf probeer ik juist op dat punt ook een verbinding met het verleden te maken: wat hebben ze al gedaan? (Dr Phil: 'the best indicator of future behaviour is past behaviour.')
"Hopen" dat dingen goed gaan vind ik een magere basis. We kunnen daar invloed op uitoefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:05

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:
Fantastisch mens is zij. Ben echt fan.

Dat komt waarschijnlijk omdat zij schrijft wat jij graag leest

Ik zeg toch ook dat IK fan ben? Het is inderdaad mijn mening dat zij een fantastisch mens is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:36

Ik denk dat een aanzienlijk deel van de 60 miljoen Trump stemmers niet zozeer op Trump hebben gestemd, maar tegen Clinton. Deze mensen komen nu van een koude Kermis thuis.

Trump heeft afgezegd voor het jaarlijkse Correspondents' Diner. Zonder opgaaf van reden. Surprise, Surprise ....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:03

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:13

Nu.nl schreef:
Dat zei Trump dinsdag in een interview met FOX News. "Ik denk dat president Obama hiervoor verantwoordelijk is, want zijn mensen zitten er zeker achter." Trump kwam niet met bewijs voor de beschuldigingen. "Dat is nou eenmaal politiek."

Dus als je in de politiek zit, hoef je niet met bewijs te komen als je wilt roeptoeteren? Nu snap ik het....

Gevaarlijke uitspraken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:44

Oooohhh dáárom kijkt Obama zo vrolijk op recente foto's! :)*

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:27

Ok, Trump zijn speech voor congress gisteren was redelijk normaal, oppervlakkig gezien.

Hij gooide er alleen even snel tussendoor dat er dus echt een nieuwe organisatie gaat komen die zich alleen gaat richten op het publiceren van misdaden gepleegd door immigranten: VOICE. :r
http://www.independent.co.uk/news/world ... 04846.html

Daarnaast nog een showmomentje: De lange staande ovatie voor de weduwe van Ryan Owens. Het is een tendens aan het worden om familieleden van overleden militair personeel te gebruiken voor politieke doelen. Trump is daar ook een fan van, voor de verkiezingen gebruikte hij Patricia Smith (moeder van Sean Smith) ook al zo tijdens de RNC. ( en Hillary met de Khans)Ik kan me daar echt kwaad om maken, deze familieleden zijn kapot van verdriet en dus makkelijk te misbruiken, Ze hopen ongetwijfeld antwoorden op vragen te krijgen, dus een uitnodiging van de president sla je niet af.
Antwoorden komen er niet, maar tot ze dat zelf door hebben kunnen ze nog mooi gebruik worden als reclamemateriaal. :r
In dit geval werd de weduwe gebruikt om het nieuws de afgelopen tiijd over de missie in Yemen een andere wending te geven.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:26

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:42

Drifter schreef:
Nu in het nieuws: Jeff Sessions heeft gelogen tijdens zijn confirmation hearing op de vraag of hij contact had gehad met Rusland.

"I did not have international relationships with that country" :+
https://www.washingtonpost.com/news/the ... ?tid=sm_fb

En nu vragen ook een aantal Republikeinen om het aftreden van Sessions, minstens als voorzitter van de Commissie die moet onderzoeken hoe het nu zat met de Russen (maar waarschijnlijk voor meer dan dat).....dat Democraten dat doen is logisch, maar Republikeinen hebben het nu ook wel gezien.....En ondertussen graaft The Post gewoon verder.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:23

Op 30 oktober 2016 meldde VP Mike Pence DIT over het gebruik van prive mailaccounts voor staatszaken door Hillary Clinton:

http://www.cbsnews.com/news/mike-pence- ... on-emails/

Republican vice presidential candidate Mike Pence talked about the news Sunday in an interview with CBS’ “Face the Nation,” saying it’s great news that the agency has opted to continue its investigation after its “troubling” decision this summer not to pursue charges against Clinton.

“That original decision was really incomprehensible,” he said. “To arrive at a place where even in his testimony before the Congress, and in that long press conference that he gave … that literally Hillary Clinton had classified information on a private server that she said she didn’t have … that, to me, is the kind of double standard that the American people are weary of.”

En wat blijkt nu?

http://www.indystar.com/story/news/poli ... /98604904/

Vice President Mike Pence reportedly used a private email account to conduct public business, including homeland security matters, while he was governor of Indiana. Records of the emails were obtained by IndyStar through a public records request.

Cybersecurity experts say Pence’s emails were likely just as insecure as Clinton’s. While there has been speculation about whether Clinton's emails were hacked, Pence’s account was actually compromised last summer by a scammer who sent an email to his contacts claiming Pence and his wife were stranded in the Philippines and in urgent need of money.

Dus: je eigen prive-account dat je ook gebruikt voor staatszaken wordt gehackt en een paar maanden later geef je een interview waarin je zegt dat je politieke tegenstander juridisch vervolgd moet worden omdat zij een prive account gebruikt heeft voor staatszaken. Je wilt iemand laten vervolgen voor iets dat je zelf ook gedaan hebt. Om Pence te quoten: that, to me, is the kind of double standard that the American people are weary of.

EDIT: tiepvouten
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 03-03-17 14:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:30

Ja, is toch hopeloos? -O-

De hele situatie is wel samen te vatten als 'make a bigger swamp.'

Het is niet te geloven hoe openlijk de leugens en corruptie zich nu tonen - en dat mensen zich nog steeds laten afleiden als Trump voor de verandering een paar zinnen aan elkaar weet uit te spreken die grammaticaal wel ongeveer kloppen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:56

Afbeelding

Opmerking is ook toepasbaar in ons land overigens.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:23

welja....gewoon de halve bevolking beledigen.Netjes en vooral tolerant :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:31

That face though :')

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:44

Ik vind het nog knap dat er geen stoom uit haar oren komt... Ik zou echt laaiend zijn :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:57

geerke schreef:
welja....gewoon de halve bevolking beledigen.Netjes en vooral tolerant :j

+:)+ +:)+

Afbeelding