Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:55

Weet je ook om hoeveel mensen het gaat? Want dat melden ze er niet bij.. maar bij eerdere nieuwsberichten ging het er om 10 a 15 meldingen. Dus 10 a 15 homo's die dat gedrag meemaken. Dat zijn er 10 a 15 teveel, maar het is géén massapesterij zoals men het nu doet voorkomen. Dit is pestgedrag en dat uit zich ook richting Christenen, bepaalde stromingen moslims en anderen 'afwijkende' groepen. Gedrag dat direct gestopt moet worden, maar het pesten van andere mensen gebeurt meestal stiekem. De dader of daders pakken is erg lastig.

Ik heb er al aan zitten denken om camera's op te laten hangen, maar ja... dat is dan wel weer een inbreuk op je privacy.. Ja ook van de homo's die het doelwit zijn.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:02

Al gaat het maar om 1 homo,ik vind dat ze die man daar weg moeten halen! nu zijn het nog pesterijen,wat heel erg is,maar hoe ver gaan ze straks? Dan komen ze weer aan met: Goh dit hadden we niet verwacht,we hebben het toch onderschat.
Inbreuk op Privecy mag blijkbaar,wij worden toch ook overal gefilmt?

geerke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:05

is dat niet de omgekeerde wereld?De homo eruit halen?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:10

geerke schreef:

Nou idd.
Dan geef je toch aan dat het aan de homo licht.

De wet moet gewoon direct veranderen met de slechte gelijk opsluiten en daarna terugsturen.
Mensen zonder paspoort ook apart houden en goed doorlichten voor ze in aanmerking kunnen komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:13

gohya schreef:
Al gaat het maar om 1 homo,ik vind dat ze die man daar weg moeten halen! nu zijn het nog pesterijen,wat heel erg is,maar hoe ver gaan ze straks? Dan komen ze weer aan met: Goh dit hadden we niet verwacht,we hebben het toch onderschat.
Inbreuk op Privecy mag blijkbaar,wij worden toch ook overal gefilmt?

Nee dat laatste is A niet waar en B filmen op bepaalde locaties mag, maar dat is geen inbreuk. In een AZC zou een camera op een hele andere manier gebruikt worden. Alsof er bij jou in huis dus een camera hangt op je bed, je woonkamer en je badkamer.

En idd al gaat het maar om 1 homo... Het pestgedrag hoort niet. Maar als je die eruit haalt moet je alle groeperingen gaan splitsen. Dus ook verschil gaan maken in alawieten en soennieten, want die maken ook bijkans ruzie met elkaar. En de christenen op een andere plek. Als je ziet dat er nu al geen plek (en veel weerstand is) in de opvang zoals het nu geregeld is. Waarom zou dat verdeeld over nog meer plekken en nog meer locaties opeens anders zijn? Dan gaan we dus onderscheid maken op basis van afkomst en religie etc. En als we het dan over discriminatie hebben...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:17

geerke schreef:
Emmaa ik geloof dat je iets door elkaar haalt,niemand is tegen het helpen van mensen.....maar wel tegen het niet benoemen van feiten/waarheden. Las ook ergens dat zelfs DWDD niet meer om de negatieve berichtgeving heen kon.Een programma wat ik al jaren niet meer kijk om onder andere die reden

Idd ja.
Dat vluchtelingetje knuffelen komt mij mijn neus uit. Alsof ze niks verkeerd doen en vooral als je zegt van wel, uitgemaakt wordt voor rasist en weet ik wat.
Omgekeerde wereld blijkt nu. Erzit een hoop troep tussen de enkele die zich wel willen aanpassen en blij zijn met de hulp.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:30

geerke schreef:

Jawel! dat is het ook zeker.Maar je moet toch iets doen? ze laten die homo's gewoon zitten en doen verder niks.Misschien hooguit met het vingertje wijzen naar de pestkoppen,foei dat mag hier in ons land niet hoor. Of hun dat wat boeit.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:07

Je moet niet vergeten dat in elke situatie als er veel vreemde mensen samen worden gezet er mensen zijn die pesten, gepest worden, gevechten uitbreken ect. Dit is natuurlijk bij noodopvang en azc niet anders dan bij bijvoorbeeld kostscholen, en zou ik het weten wat voor andere situatie... of het nu nederlanders, christenen, voetballers ect

En wie wordt er dan gepest? vaak de minderheden of diegenen buiten het standaart plaatje vallen. En het wordt nu bij de vluchtelingen allemaal onder het vergrootglas gelegd. Natuurlijk moeten ze zich ook gedragen, maar het zijn en kunnen natuurlijk niet allemaal heiligen zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:04

Onder een vergrootglas? Er is alleen maar gedaan alsof het niet waar was....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:06

sneeuwpop schreef:
Onder een vergrootglas? Er is alleen maar gedaan alsof het niet waar was....

dat keur ik ook niet goed, maar als er wel wat naar buiten komt, kan het "publiek"er ook niet neutraal naar kijken. Dus ja, ik snap het ook wel een beetje.

Wat trouwens het niet goed praat over de gebeurtenissen in keulen ed. Die randebielen mag je van mij gelijk het land uit schoppen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:20

Loretta schreef:
geerke schreef:
interessant stukje met percentages die sommigen liever niet willen lezen :+

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more

nog een,over de vrouwvriendelijkheid...

http://opiniez.com/2016/01/12/keulen-is ... een-taboe/

en dan te bedenken dat er ook nog Nederlandse meiden zijn die zich bekeren tot de Islam.
Een paar weken geleden heb ik de serie van hagelslag naar halal gevolgd waarin 3 meiden zich tot de islam hebben bekeerd en met hun moeders door Jordanië reisden onder leiding van een TV ploeg.
Ze kwamen zelfs bij een gezin waar 1 man een groep vrouwen in een verblijf hield zo zou je je hond nog niet eens willen huisvesten.

Hoe meer ik van de serie zag hoe meer ik dacht Hoe kun je je als vrouw daar toe bekeren.
dan moet je toch wel heel masochistisch zijn ingesteld.
Ik kreeg echt medelijden met die moeders.

http://www.npo.nl/van-hagelslag-naar-ha ... RO_2466706

Het zijn er naar schatting 17.000 hier in Nederland, werkelijke aantal zal hoger zijn gezien veel er niet voor uit durven te komen.
Hiervan is 70% vrouw...
Waarvan ook nog een groot deel hoog opgeleid. De aantallen liggen nog veel hoger in landen als Engeland en Frankrijk.

Misschien zit er verschil tussen wat de islaam verkondigd en wat veel moslims doen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:24

Sammie schreef:
Weet je ook om hoeveel mensen het gaat? Want dat melden ze er niet bij.. maar bij eerdere nieuwsberichten ging het er om 10 a 15 meldingen. Dus 10 a 15 homo's die dat gedrag meemaken. Dat zijn er 10 a 15 teveel, maar het is géén massapesterij zoals men het nu doet voorkomen. Dit is pestgedrag en dat uit zich ook richting Christenen, bepaalde stromingen moslims en anderen 'afwijkende' groepen. Gedrag dat direct gestopt moet worden, maar het pesten van andere mensen gebeurt meestal stiekem. De dader of daders pakken is erg lastig.

Ik heb er al aan zitten denken om camera's op te laten hangen, maar ja... dat is dan wel weer een inbreuk op je privacy.. Ja ook van de homo's die het doelwit zijn.

Maakt dat uit om hoeveel het gaat? Zal er vast niet om 1 gaan en er zijn al eerder berichten naar buiten gekomen dat homo's bedreigd worden in diverse opvang
1 is al te veel
Hoe vernederend is dat, je bed vol met stront van een ander!!!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:25

Ik vraag me wel af waar de #prayforIstambul is....

Rusland heeft de afgelopen week minstens 4 scholen gebombardeerd.... Iemand wat in het Nederlandse nieuws gezien hierover?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:26

rapido schreef:
Maakt dat uit om hoeveel het gaat? Zal er vast niet om 1 gaan en er zijn al eerder berichten naar buiten gekomen dat homo's bedreigd worden in diverse opvang
1 is al te veel
Hoe vernederend is dat, je bed vol met stront van een ander!!!

Lezen....... :)*

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:27

sneeuwpop schreef:
Nou idd.
Dan geef je toch aan dat het aan de homo licht.

De wet moet gewoon direct veranderen met de slechte gelijk opsluiten en daarna terugsturen.
Mensen zonder paspoort ook apart houden en goed doorlichten voor ze in aanmerking kunnen komen.

En dat kan dus niet, mensen terug sturen! Wel uit zetten maar dan zadel je een ander land er mee op is mijn mening?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:28

Sammie je vraagt me toch om hoeveel het gaat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:30

Nee.. want ik heb dat aantal zélf al gegeven. Heb ook al twee maal gezegd dat 1 er al teveel is. Maar er zit nogal een verschil in 15 meldingen of 1500 meldingen.. ookal is elke pesterij er een teveel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:30

AH zo ja. Begreep je verkeerd.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:33

Off-topic @geerke gezien jij zoveel om vrouwen rechten geeft, weet jij toevallig sinds wanneer vrouwen recht hadden op eigen bezit in Nederland? In Engeland was dit in 1870...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:36

En wat is daarmee je punt? Qua vrouwenrechten lopen ze toch echt wat jaartjes achter in moslimlanden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:42

piezze schreef:
En wat is daarmee je punt? Qua vrouwenrechten lopen ze toch echt wat jaartjes achter in moslimlanden.

Als je daarmee bedoelt dat er mannen zijn die buiten het boekje in hele verkeerde dingen doen in moslim landen, dan geef ik je groot gelijk. Maar dat is een algemeen mannen probleem helaas, dat is zeker niet iets wat moslim specifiek is :)

Als je bedoelt dat dat zo is omdat dat zo in hun wetboek staat oid... dan ben ik het totaal oneens met je.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:45

Nou ik weet niet, misschien zijn alle verhalen erover gekleurd maar heb toch het idee dat de vrouw daar in zijn algemeen maar bar weinig rechten heeft. En een geloofsboek kan je net zo opvatten als het uitkomt. Dat is net als de bijbel hier. De refo's halen er hele andere speerpunten uit dan de Katholieken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:47

Als je het toch offtopic vindt open dan een apart topic met waar wat vrouwen wanneer wel danwel niet mochten doen, hebben of laten.. :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:54

Sammie schreef:
Als je het toch offtopic vindt open dan een apart topic met waar wat vrouwen wanneer wel danwel niet mochten doen, hebben of laten.. :)

Vind ik een beetje overdreven. Daarnaast gaat het in dit topic wel veel vaker over culturele dingen e.d.... Ik ga soms ook met de stroom mee

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:56

Vrouwen zijn zeker weten in de minderheid. Heb je hier in NL wel eens een vrouw met hoofddoek voor!! haar man zien lopen in de stad e.d..moslim mannen hebben wel degelijk de broek aan.
Gescheiden gebeds ruimtes, vrouwen die apart zitten als ze op visite zijn...