Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:49

Nou mensen kunnen uit een enkel bot wonder boven wonder nog DNA vissen dus ja zal het wel allemaal lukken denk ik ??

Tillie20

SAKKIA schreef:
Heb niet begrepen dat 'burgers' ook mogen vlaggen, maar mag dat?

Vind het niet gek hoor dat ze nog steeds menselijke resten vinden. Ik denk dat het vrijwel onmogelijk was om alles in 3 dagen te bergen. Vooral omdat sommige slachtoffers niet meer heel waren.

Daarom snap ik ook niet dat zoveel mensen verontwaardigd zijn om het feit dat het er 'maar' 200 zijn...

vuurneon

Van de Rijksoverheid:
Als u de Nederlandse vlag wilt uithangen, kunt u de dagen van de vlaginstructie (het vlagprotocol) volgen. Dit hoeft niet, u mag ook op andere dagen de vlag uithangen. Voor overheidsgebouwen is het wel verplicht om de vlag uit te hangen.

Dus wij zijn vrij om te vlaggen :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:51

Jolien87 schreef:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan mensen die op facebook vol trots vermelden dat ze naar Schiphol zijn gegaan om de ramp te herdenken, inclusief foto's?

hoezo? t leven gaat gewoon verder hoor...die mensen hebben ook gewoon uitgekeken naar hun vakantie...
ja banketstaaf is t wel maar wat wil je dan?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:51

Er werd op het journaal net ook gezegd dat ze niet weten of het er 200 zijn. Het zijn er zeker geen 287. Maar dat zou ook wat veel zijn. De onderzoekers in charkov denken in ieder geval dat het er minimaal 200 zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:53

Vandaag heb ik hier in het dorp bij een school witte rozen neergelegd, een juf zat in MH17.
Triest om te zien, de steen in mijn maag werd steeds groter op weg er naar toe. :(

Jolien87: hoe meer aandacht voor deze ramp hoe beter.
Niemand doet het met het idee om mensen te kwetsen, ieder gaat er op zijn manier mee om.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:53

Het is vreselijk wat er gebeurd is.. Ben er echt van geschrokken!
Ben gister terug gekomen van vakantie.. Je stapt toch met een heel ander gevoel in het vliegtuig..
Helemaal omdat er veel bekende van kennissen/ vrienden in het toestel zaten..
Gister langs de herdenk plek gelopen en het register getekend.. Vond het heel heftig!

Begreep dat er alweer verschillende journalisten bij de bergplek in hilversum staan.. Ze laten het ook echt niet met rust he..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:54

SAKKIA schreef:
Heb niet begrepen dat 'burgers' ook mogen vlaggen, maar mag dat?

Ja dat mag, maar is niet verplicht. Om 4 uur is voor de overheidsgebouwen een moment van stilte. Als 'gewone' burger mág je daar aan mee doen. Moeten is het zeker niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:54

NathalietjeB schreef:
Jolien87 schreef:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan mensen die op facebook vol trots vermelden dat ze naar Schiphol zijn gegaan om de ramp te herdenken, inclusief foto's?

hoezo? t leven gaat gewoon verder hoor...die mensen hebben ook gewoon uitgekeken naar hun vakantie...
ja banketstaaf is t wel maar wat wil je dan?

Dat bedoelt ze niet. Berichten met een foto van de bloemenplek met daarbij: even bloemetje leggen....

Heb net via Twitter weer zo iets raars gelezen... Even kijken of ik het nog kan vinden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:55

Benieuwd naar welk trompetspel ze gaan spelen... aan de ene kant vind ik The last post wel toepasselijk, zo'n prachtig nummer.

Ik denk niet dat ik naar Schiphol ga, kan het niet aan denk ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:56

Waarom zou je dat soort rare dingen willen delen? (Dus niet alleen, waarom zou je het zelf op FB of twitter zetten, maar ook, waarom zou je iets posten met 'kijk eens hoe raar dit is'.) Dat geeft toch juist de aandacht waar het mensen blijkbaar om te doen is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:59

In Nederland wordt de last post overigens niet gespeeld bij de 4 mei herdenking; wij hebben de taptoe (of het taptoe signaal) op 4 mei.

Last Post is meer een internationaal signaal had ik begrepen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:01

Nou ik denk dat ik om 16.00 uur gewoon even de tv aanzet denk ik :j

Wilde het net zeggen van de last post, maar iemand was me al voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:02

Shadow, je weet nog niet eens waar het over gaat en je hebt je conclusie al klaar?

Kan het even niet vinden, maar het ging om de analisatie van een lichaam wat op een filmpje te zien is.
De armen liggen vrij ontspannen, in 1 hand is gras geklemd, het gras is gebogen en niet geplet. Het hoofd lijkt weg gesmolten plastic, en het opvallendste: het "lichaam" heeft geen tepels... Alles wijst erop dat het geen lichaam is, maar een dummy, die lijkt neergelegd te zijn....
Waarheid? Geen idee. Vond het alleen opvallend.

The last post is echt iets voor militairen dacht ik?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:02

Ik heb morgen een training, maar als het aan mij ligt, zijn we even stil, uit respect. Misschien even tv volgen op de laptop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:03

Dit is toch internationaal? Er zijn internationale slachtoffers dus ik vind het niet meer dan respect en mooi om dit te spelen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:03

Morris schreef:
Ik heb morgen een training, maar als het aan mij ligt, zijn we even stil, uit respect. Misschien even tv volgen op de laptop.

Misschien iedereen.. vind het op 4 mei ook respectvol dat zelfs de trein stil staat.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:05

Ik wil me niet gek laten maken door foto's, fake of niet. Het interesseert me niet, maar meeleven met de nabestaanden dat is wat ik doe.
Wel ben ik benieuwd naar de feiten en de waarheid. Maar nu heerst verdriet en ongeloof.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:05

Ik weet nog niet wat ik doe, geen idee waar ik ben namelijk op dat moment. Vlag gaat sowieso niet uit, durf die niet onbeheerd te laten hangen :+ dieven hebben immers geen vakantie!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:06

vuurneon schreef:
Ik weet nog niet wat ik doe, geen idee waar ik ben namelijk op dat moment. Vlag gaat sowieso niet uit, durf die niet onbeheerd te laten hangen :+ dieven hebben immers geen vakantie!

Als dieven een vlag stelen, dat zou wel heel triest zijn.

Mist

Bij een explosie vorig jaar op het bedrijf waar ik werk zijn 2 mensen omgekomen. De dagen daarna (ongeveer 1 week) hebben wij ook nog lichaamsdelen gevonden- hoewel we dachten dat de politie en lijkschouwer alles had meegenomen. Dit was een gebied van ongeveer 60m2 waar we met politie/arbeidsinspectie/wij zelf continue op zoek waren. Achteraf berekend was de drukgolf 6Ton per cm2, dus de lichamen waren vrijwel onherkenbaar. Ik wil hiermee zeggen dat het nog weken kan duren voordat alles geborgen is.

Het was een stoomexplosie, dus geen "echte" ontstekingsbron met als doel; vernietigen... kan me bijna niet voorstellen wat een raket doet met een vliegtuig....

En om een eerdere discussie die hier gevoerd is nog even naar boven te halen. Blijkbaar (in Belgie iig) kun je nabestaanden niet verbieden de slachtoffers te zien. Een van de weduwen wilde perse het lichaam zien van haar man (hoogzwanger en al) en "wij" (medewerkers/politie e.d.) hebben dat moeten toestaan. Dit was 4-5 uur na de explosie en bij ons op de fabriek zelf. De lijkschouwer heeft aan mijn collega nog een emmer water gevraagd om het lichaam enigszins toonbaar te maken (kwam heel veel stoom/water/debris vrij bij de explosie, ze zaten onder de modder, isolatiemateriaal e.d.) maar ik weet zeker dat ze haar man niet meer herkende. Ik heb nooit gesnapt waarom dat mocht.

Shadow0

LadyMadonna schreef:
Shadow, je weet nog niet eens waar het over gaat en je hebt je conclusie al klaar?

Niet direct - maar nu je het toch gedaan hebt: het geldt ook voor alle wilde theorieen die verspreid worden. Volgens mij is het steeds weer delen van die zaken op zich een probleem. Er komen steeds meer geruchten en verhalen in de wereld, omdat ergens bij de zoveelste keer herhaling mensen gaan denken 'er zal misschien toch wat inzitten.' Ik wil daar zelf in elk geval niet aan meedoen, maar ik vraag me ook echt af waarom anderen dat wel doen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:07

vuurneon schreef:

Een vlag stelen..? Het is misschien dat hier relatief weinig criminaliteit is (Ok, Heerlen uitgezonderd :') ), maar hier worden geen vlaggen gestolen _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:08

purny schreef:
Dit is toch internationaal? Er zijn internationale slachtoffers dus ik vind het niet meer dan respect en mooi om dit te spelen...

Nee, de herdenking is nationaal. Alleen Nederland dus :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:09

Ik heb de jeugd gekkere dingen zien meenemen en zien doen (onze boom omgezaagd voor op hun vuur bv :+), dus ik durf het niet aan :=