Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Als je allebei de volledige overtuiging hebt dat je kinderen het bij jou beter hebben dan bij je ex is het maar wat moeilijk om daar op een fatsoenlijke manier mee om te gaan... Om er nog maar over te zwijgen als de ene partij de andere het leven zuur probeert te maken...
Lente schreef:Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je probeert een ander het leven zuur te maken. Maar helaas, wat Percy zegt... Alles maar over je kant laten gaan voor de lieve vrede schiet ook niet op
Ik ben ook geen groot voorstander van co-ouderschap. In ons geval overigens ook geen optie omdat mijn ex en ik 130 km uit elkaar wonen. Ik vind het nu al lastig om te zien dat mijn kinderen geen goed sociaal leven kunnen opbouwen. Bij mijn ex hebben ze geen vriendjes en bij mij zijn ze vrijwel nooit in het weekend.
higgins schreef:Ik denk dat we het beste hier met zijn allen wat van kunnen leren...
Namelijk, mocht het zover komen dat jij en je man/vrouw ( of vriend/vriendin ) uit elkaar gaan ( om wat voor een reden dan ook ) en hebt je samen kinderen, laat dan niet de kinderen de dupe worden van jullie strijd ( maak er liever helemaal geen strijd van ).
Want is dat het wel allemaal waard???
Zoolgangster schreef:Op zich ben ik het met je eens, maar in dit geval denk ik: die moeder is misschien wel juist gescheiden omdat haar man gevaarlijk was. En wat er 2 weken terug gebeurd is bevestigt haar gelijk op gruwelijke wijze.
gohya schreef:Ja dat is zeker zo!! Zelfs ik ben wel eens met een mes achter iemand aan gegaan!! Haha IK!!! Als iemand een nuchtere lieve jongedame is en niemand kwaad doet ben ik het wel! Maar inderdaad, soms kan er iets knappen en denk je niet zo helder meer.Je kan nu makkelijk zeggen:ik zou nóóit dit of nóóit dat.
Want ook bij jou kan er iets knappen! en je weet nu niet waar je dan toe in staat bent.
higgins schreef:Ik denk dat we het beste hier met zijn allen wat van kunnen leren...
Namelijk, mocht het zover komen dat jij en je man/vrouw ( of vriend/vriendin ) uit elkaar gaan ( om wat voor een reden dan ook ) en hebt je samen kinderen, laat dan niet de kinderen de dupe worden van jullie strijd ( maak er liever helemaal geen strijd van ).
Want is dat het wel allemaal waard???
Percy schreef:Co-ouderschap is, bewezen, vaak niet zo goed voor het kind in kwestie omdat deze kinderen in twee huizen moeten wonen en dat hun leven ernstig bemoeilijkt. Ik kan me dus wel voorstellen dat in sommige situatie's waarin de kinderen al problemen hebben er, tijdelijk, voor een iets stabielere situatie qua woon omgeving gezocht wordt.
F_Orumster schreef:En waarom niet andersom? 2 weekenden per maand bij de moeder?
WilmaBoy schreef:Als je zuiver naar de historiek kijkt hebben vrouwen meer het verzorgende dan een man.. daarom dat je vrouwen bv sneller in een ziekenhuis zal tegenkomen. Mannen hebben de functie de lijnen te trekken in gedrag (onderscheid goed/kwaad zeg maar). Maar dat is zuiver gebaseerd op de evolutie (mannen gingen jagen en vrouwen verzorgden de opvoeding). Daarom dat er veels te weinig vrouwen in de regering zitten, die zouden het beter doen. Maar goed, dat is gebaseerd op evolutie en vandaag kan de situatie best veranderd zijn.
gohya schreef:Wat er ook gebeurd is,wij zullen nooit weten wat deze vader tot deze waanzin heeft gedreven,wat de druppel was.Want nogmaals,ik kan me niet voorstellen dat een vader zijn bloedeigen kinderen in koele bloede om het leven brengt.Dat bestaat gewoon niet,die kinderen kijken hem recht in de ogen aan! Vader kijkt ze recht in de ogen aan.