2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:10

Oeps verkeerde post :o

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:11

Ik denk dat we het beste hier met zijn allen wat van kunnen leren...
Namelijk, mocht het zover komen dat jij en je man/vrouw ( of vriend/vriendin ) uit elkaar gaan ( om wat voor een reden dan ook ) en hebt je samen kinderen, laat dan niet de kinderen de dupe worden van jullie strijd ( maak er liever helemaal geen strijd van ).
Want is dat het wel allemaal waard???

Anoniem

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:13

Als je allebei de volledige overtuiging hebt dat je kinderen het bij jou beter hebben dan bij je ex is het maar wat moeilijk om daar op een fatsoenlijke manier mee om te gaan... Om er nog maar over te zwijgen als de ene partij de andere het leven zuur probeert te maken...

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:22

Lente schreef:
Als je allebei de volledige overtuiging hebt dat je kinderen het bij jou beter hebben dan bij je ex is het maar wat moeilijk om daar op een fatsoenlijke manier mee om te gaan... Om er nog maar over te zwijgen als de ene partij de andere het leven zuur probeert te maken...

Ja maar dat zegt ook wat over het type mens je bent.
Ik zou nooit het leven proberen zuur te maken van iemand anders....
Ik zou boos, verdrietig, teleurgesteld, eenzaam zijn. Maar evengoed ga je dan toch niet iemands leven kapot proberen te maken. Je gaat toch weer je eigen leven opbouwen, proberen weer mooie dingen in het leven te vinden ipv alleen maar negativiteit...
Maar misschien zie ik het te simpel hoor...

Ik kom uit een gebroken gezin. Geloof mij, niets is zo vervelend om verwijten van ouders naar je hoofd te krijgen over de andere ouder. Want het blijven jouw ouders! En je houd van allebei, ook al doet 1 ouder ( of 2 ) je pijn...

En kinderen ( zolang er geen misbruik/mishandeling plaatsvind ) hebben altijd het recht om beide ouders te zien. Sterker nog ik denk dat je het later wel voor je voeten krijgt als je je kinderen tegen probeerd te houden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:24

Dat klopt helemaal Lente. Waar er twee vechten hebben twee schuld klopt ook niet altijd. Als er een het gevecht aangaat zal de ander zich moeten verdedigen.

Ben blij hier te lezen dat er meer zijn die vinden dat het zeer onterecht is om te zeggen dat de moeder mede schuldig is. Zij heeft haar kinderen niet vermoord en is niet medeplichtig.

Soms beschuldigen mensen elkaar, in dit geval weten wij niet of dat al dan niet terecht was. De twee familie's zullen daar al snel een andere mening over hebben.

Dat co-ouderschap door jeugdzorg soms de kop ingedrukt wordt kan ik in sommige gevallen wel begrijpen. Ik heb heel wat slechte beslissingen van jeugdzorg Nederland gezien. maar co-ouderschap brengt veel onrust, ook in een "normale" situatie. Co-ouderschap is, bewezen, vaak niet zo goed voor het kind in kwestie omdat deze kinderen in twee huizen moeten wonen en dat hun leven ernstig bemoeilijkt. Ik kan me dus wel voorstellen dat in sommige situatie's waarin de kinderen al problemen hebben er, tijdelijk, voor een iets stabielere situatie qua woon omgeving gezocht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:28

Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je probeert een ander het leven zuur te maken. Maar helaas, wat Percy zegt... Alles maar over je kant laten gaan voor de lieve vrede schiet ook niet op :n

Ik ben ook geen groot voorstander van co-ouderschap. In ons geval overigens ook geen optie omdat mijn ex en ik 130 km uit elkaar wonen. Ik vind het nu al lastig om te zien dat mijn kinderen geen goed sociaal leven kunnen opbouwen. Bij mijn ex hebben ze geen vriendjes en bij mij zijn ze vrijwel nooit in het weekend.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:30

Je kan nu makkelijk zeggen:ik zou nóóit dit of nóóit dat.
Want ook bij jou kan er iets knappen! en je weet nu niet waar je dan toe in staat bent.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:33

Lente schreef:
Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je probeert een ander het leven zuur te maken. Maar helaas, wat Percy zegt... Alles maar over je kant laten gaan voor de lieve vrede schiet ook niet op :n

Ik ben ook geen groot voorstander van co-ouderschap. In ons geval overigens ook geen optie omdat mijn ex en ik 130 km uit elkaar wonen. Ik vind het nu al lastig om te zien dat mijn kinderen geen goed sociaal leven kunnen opbouwen. Bij mijn ex hebben ze geen vriendjes en bij mij zijn ze vrijwel nooit in het weekend.

Ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om zou kunnen gaan hoor. Maar vollop de strijd aan gaan lijkt mij ook geen goede oplossing....
Al helemaal niet voor de kinderen...

Co-ouderschap, als je echt dichtbij elkaar woont kan dit een oplossing zijn. Anders lijkt het mij ook meer nadelen hebben dan voordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:34

Sowieso schijnt co-ouderschap vrij verwarrend te zijn... Er wordt toch weer steeds meer teruggegaan naar 2 weekenden per maand bij vader.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:39

higgins schreef:
Namelijk, mocht het zover komen dat jij en je man/vrouw ( of vriend/vriendin ) uit elkaar gaan ( om wat voor een reden dan ook ) en hebt je samen kinderen, laat dan niet de kinderen de dupe worden van jullie strijd ( maak er liever helemaal geen strijd van ).

Op zich ben ik het met je eens, maar in dit geval denk ik: die moeder is misschien wel juist gescheiden omdat haar man gevaarlijk was/enge trekken had. En wat er 2 weken terug gebeurd is bevestigt haar gelijk op gruwelijke wijze.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:47

Vond het ook wel apart wat op facebook stond, maar die vrouw gaat door zo'n vreselijke en onwerkelijke periode dat ik daar niet zo snel over zou oordelen of kritiek op zou hebben.
Sterker nog, ik oordeel er niet over. Zou niet durven, heel makkelijk vanaf ze zijlijn.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:50

Zoolgangster schreef:
Op zich ben ik het met je eens, maar in dit geval denk ik: die moeder is misschien wel juist gescheiden omdat haar man gevaarlijk was. En wat er 2 weken terug gebeurd is bevestigt haar gelijk op gruwelijke wijze.

Ja dat zou heel goed kunnen...

Ik probeer er maar zelf van te leren. En hoop dat ik nooit zo iets mee hoef te maken...
Heb ooit een ( korte ) relatie gehad met iemand die agressief was... Dat was voor mij eens en nooit meer. Dat heb ik ook tegen mijzelf gezegt en mezelf beloofd.
Om van hem af te komen was ook niet zo makkelijk en nog als ik hem zie vlucht ik het liefste ( en ik ben toch al 14 jaar samen met mijn man ... )

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:59

gohya schreef:
Je kan nu makkelijk zeggen:ik zou nóóit dit of nóóit dat.
Want ook bij jou kan er iets knappen! en je weet nu niet waar je dan toe in staat bent.
Ja dat is zeker zo!! Zelfs ik ben wel eens met een mes achter iemand aan gegaan!! Haha IK!!! Als iemand een nuchtere lieve jongedame is en niemand kwaad doet ben ik het wel! Maar inderdaad, soms kan er iets knappen en denk je niet zo helder meer.

Overigens is niemand het waard om je zo te verlagen dat je tot zulke streken komt en horrorscenes bedenkt (en uitvoert) tegenover je exvrouw.
Iemand van wie je gehouden hebt en oud wilde worden, je kinderen die je hebt opgevoed en voorgelezen.. Ik begrijp héél veel maar dit.. dit gaaat er echt niet in!! Bizar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 01:18

Ik kan het me ook niet voorstellen dat je iemand zo gaat haten.
Dat je niet meer met je partner overweg kunt is één ding maar het is nog steeds dezelfde vader, hij zorgt nog net zo goed voor zijn kinderen, hij houd nog steeds zoveel van ze en zij van hem. Dat kun je toch niet ontkennen dan, doe het dan niet voor jezelf, maar voor je kinderen.
Het blijft lastig, denk dat we de echte waarheid ook nooit te weten zullen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 06:30

Tja... Aan de andere kant kan dat juist net je reden tot echtscheiding zijn...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:16

Maar waarom dan kinderen nemen met een man waaraan je twijfelt? Dat snap ik dan niet... Beïndig de relatie en ga verder met je leven... Begin dan opnieuw...

Lente schreef:
Tja... Aan de andere kant kan dat juist net je reden tot echtscheiding zijn...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:37

Daar gaan we weer.
Sorry hoor maar ik ga het topic verlaten.
Wat een zinloze simpele opmerkingen hier.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:49

higgins schreef:

Dan was de bedrading bij deze vader op een andere manier doorgebrand ben ik bang.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:04

Het is tijd voor een topic over scheidingen denk ik.
Lente schreef:
Sowieso schijnt co-ouderschap vrij verwarrend te zijn... Er wordt toch weer steeds meer teruggegaan naar 2 weekenden per maand bij vader.

En waarom niet andersom? 2 weekenden per maand bij de moeder?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:43

Percy schreef:
Co-ouderschap is, bewezen, vaak niet zo goed voor het kind in kwestie omdat deze kinderen in twee huizen moeten wonen en dat hun leven ernstig bemoeilijkt. Ik kan me dus wel voorstellen dat in sommige situatie's waarin de kinderen al problemen hebben er, tijdelijk, voor een iets stabielere situatie qua woon omgeving gezocht wordt.

ik vind dat je deze uitspraak in de juiste context moet plaatsen..
co-ouderschap voor kinderen jonger dan 6 jaar is bewezen niet goed te zijn omdat baby's en jonge kinderen meer continuïteit en stabiliteit nodig hebben, anders lopen ze het risico op ontwikkelingsstoornissen, slaapproblemen, verlatingsangst en zelfs agressiviteit. Een kind dat de ene week bij de ene ouder en de andere week bij de andere ouder woont, groeit niet op in een stabiele omgeving...

EDIT:
F_Orumster schreef:
En waarom niet andersom? 2 weekenden per maand bij de moeder?

Als je zuiver naar de historiek kijkt hebben vrouwen meer het verzorgende dan een man.. daarom dat je vrouwen bv sneller in een ziekenhuis zal tegenkomen. Mannen hebben de functie de lijnen te trekken in gedrag (onderscheid goed/kwaad zeg maar). Maar dat is zuiver gebaseerd op de evolutie (mannen gingen jagen en vrouwen verzorgden de opvoeding). Daarom dat er veels te weinig vrouwen in de regering zitten, die zouden het beter doen. Maar goed, dat is gebaseerd op evolutie en vandaag kan de situatie best veranderd zijn.
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 22-05-13 08:48, in het totaal 2 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:45

Dat lijkt me voor geen enkele leeftijd prettig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:20

WilmaBoy schreef:
Als je zuiver naar de historiek kijkt hebben vrouwen meer het verzorgende dan een man.. daarom dat je vrouwen bv sneller in een ziekenhuis zal tegenkomen. Mannen hebben de functie de lijnen te trekken in gedrag (onderscheid goed/kwaad zeg maar). Maar dat is zuiver gebaseerd op de evolutie (mannen gingen jagen en vrouwen verzorgden de opvoeding). Daarom dat er veels te weinig vrouwen in de regering zitten, die zouden het beter doen. Maar goed, dat is gebaseerd op evolutie en vandaag kan de situatie best veranderd zijn.

Evolutionair hebben vrouwen een veel groter belang om dicht in de buurt van hun kroost te zijn om zeker te weten dat de leeuwen ze niet opeten. Dat heeft niet zo zeer met een voorkeur voor het verzorgende te maken...dat kwam er meer uit voort.
Het blijkt ook dat dat jagen nl in de praktijk minder vaak voor kwam en ook de mannem zich vaker dan ze nu willen horen ook met verzamelen van fruit en andere etenswaar bezig hielden.
(ze gingen wel jagen maar niet iedere 3 dagen)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:40

Maar het is tegenwoordig allemaal veel minder zo, en er zijn ook genoeg mannen die nauwer verbonden willen blijven en dus ertegenaan blijven lopen dat de regeling vaak slaat naar ''naar de vrouw''. Ik las laatst in de Linda ofzo (hoezo vervelen bij de snackbar) hoe vrouwen het tegenhouden als de kinderen aangeven bij pap te willen wonen of de ruzie dat pap ook meer van zijn kinderen willen zien en dan denk ik hallo mensen, wordt eens wakker, we leven 2013.

Ik zelf vind het juist een vervelende gedachte dat bij een evt scheiding het nogal een impact heeft als je de kinderen continue hebt, waar de man vrij spel heeft weer een nieuw leven te beginnen. Ik krijg het benauwd van die gedachte.

Maar goed, zoals ik al zei, het wordt tijd voor een apart topic voor deze afsplitsing.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:08

Wat er ook gebeurd is,wij zullen nooit weten wat deze vader tot deze waanzin heeft gedreven,wat de druppel was.Want nogmaals,ik kan me niet voorstellen dat een vader zijn bloedeigen kinderen in koele bloede om het leven brengt.Dat bestaat gewoon niet,die kinderen kijken hem recht in de ogen aan! Vader kijkt ze recht in de ogen aan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:56

gohya schreef:
Wat er ook gebeurd is,wij zullen nooit weten wat deze vader tot deze waanzin heeft gedreven,wat de druppel was.Want nogmaals,ik kan me niet voorstellen dat een vader zijn bloedeigen kinderen in koele bloede om het leven brengt.Dat bestaat gewoon niet,die kinderen kijken hem recht in de ogen aan! Vader kijkt ze recht in de ogen aan.

Maar in de realiteit gebeuren dit soort dingen wel!